Äitini on ehkä hieman kaavoihin kangistunut :) asiaa makaronista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Eilen ajatteli tehdä makaronilaatikkoa, mutta kaapissa oli vaan pussillinen tummaa makaronia ja sitten putkipastaa, niin tuli sitten mun ja siskon luo sen toisen pussin kanssa ja jankkasi, että eikö meillä muuta ole kuin tätä, että ei sitä makaronilaatikkoa nyt sitten voikaa tehdä. Todettiin siskoni kanssa, että ihan hyvä laatikko tosta tummastakin tulee ja laittaa vaikka sitä putkipastaa sinne sekaan. Aikansa yritti siinä jankata, että kun ei ole sitä tavallista makaronia, mutta lopulta sitten suostui noista sen makaronilaatikon tekemään.

Mun anoppi ei perusta mistään makaronista ollenkaan. Pottua sen olla pitää. Ja meidän lapset eivät pidä perunasta, poika syö vain muussia ja tyttö ei sitäkään. Mummo oli aivan kauhuissaan, että millä ne lapset elävät kun eivät syö perunaa... Täysjyväpasta ja -riisi kyllä maistuvat lisäkkeinä, mutta ei kun "nehän on vaan vehnäjauhoa"... Anoppi itse syö pottua suunnilleen jo aamiaisella, ja taatusti joka ruualla kaiken kanssa.

Mun anoppi on omasta mielestään tosi hyvä kokki ja leipoja. Mutta voi jestas kun se tekee AINA ne samat ja samalla tavalla. Ei mitään uutta voi kokeilla. Pullatkin se on tehny koko ikänsä aivan saman muotin mukaan. Mua kyllästyttää esim. sen täytekakut. Aina samat täytteet ja indenttisiä kaikki...

Joo, mun anopillekin "jännittävä ruoanlaitto" tarkoittaa sitä, että laittaa makaronilaatikkoon jotakin muuta pastaa kuin niitä perinteisiä sarvimakaroneja. Se on kyllä muutenkin hirveä arkajalka joka asiassa, että heijastuuhan se ruokaankin. Ja reseptejä pitää noudattaa millintarkasti, mitään ei voi ikinä kokeilla vaan.

Mun anoppi ei perusta mistään makaronista ollenkaan. Pottua sen olla pitää. Ja meidän lapset eivät pidä perunasta, poika syö vain muussia ja tyttö ei sitäkään. Mummo oli aivan kauhuissaan, että millä ne lapset elävät kun eivät syö perunaa... Täysjyväpasta ja -riisi kyllä maistuvat lisäkkeinä, mutta ei kun "nehän on vaan vehnäjauhoa"... Anoppi itse syö pottua suunnilleen jo aamiaisella, ja taatusti joka ruualla kaiken kanssa.

no tietenkin :D Ja nuo perunat pitää olla mielellään aina keitetyssä muodossa :D

haha, voin kuvitella tilanteen.

Vanhemmat ihmiset on hassuja. Mun ex-anoppi ei millään tahdo uskoa, että taikamukista voi juoda. Vaikka kuinka olen selittänyt venttiilistä, niin monta kertaa on laittanut mukia ylösalaisin ja todennut ettei sieltä mitään tule :D