Soijarouheesta!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Antakaapas joku sellainen for dummies -ohje mulle miten käyttää nyt. Tekemässä makaronilaatikkoa ja mulla on se 400g jauhelihaa, makaronia normimäärä. Jos haluan että soijarouhetta olisi määrälllisesti vaikka niin että se vastaisi 200g jauhelihalisäystä, miten paljon sitä laitan? Tummaa soijarouhetta kaapissa.

Mitä teen rouheelle ennen kuin laitan sen tuonne sekaan? Pitikö liottaa vai mitä? Tarkoitus olisi tehdä enemmän vegeruokia koko porukalle ja nyt testierä, että huomaako kukaan mitä on tuolla seassa. ;) Kiitti avuista!

Mä laitoin tuollaiseen satsiin muistaakseni desin kuivaa soijarouhetta. Sitä tuli suhteessa mielestäni aika paljon jauhelihaan verrattuna.

Liotetaan vähässä vedessä n.20 min.

Määriä en kyl osaa sanoa mut ite turvotin rouhetta ja laitoin paprikamaustetta+pizzamaustetta+jotain muuta ja vähän ketsuppia. sit vaan kypsän makaroonin sekaan ja päälle muna+maito. Poika tykkäs ainakin kovasti. Meidän alle 6vee siis ei syö lihaa.

Mä keitän maustetussa vedessä (esim kasvisliemikuutio ) ja sitten valutan ja paistan pannulla sipulin kanssa. :p Tulee ihan todella hyv :p ä noin. Sitä voi syödäihan lusikalla pannusta suoraan.....
Niin ja valmistan kerralla paljon. Siitä voi osan laittaa esim jääkaappiin. Tai syödä illalla salaa pois... :snotty:

Minä liotan aina kasvisliemessä, pieneen määrään vaan neljäsosa kuutiota, isompaan puolikas. Sitten siihen turvonneeseen rouheeseen lisään paprikaa, valkopippuria ja ehkä jotain mausteseosta.

Yleensä "keitän" rouheen, on mielestäni kätevintä. Suhteet on noin 2:1 vettä:rouhetta. Eli laitan rouheen kuumaan veteen, johon olen sulattanut kasvisliemikuutiota ja pyörittelen liedellä pari minuuttia ja annan sitten vetäytyä vielä jonkun aikaa.

Yhteistyössä