"vieras"
Usein täällä törmää tähän "isällä on uusi perhe" -toteamukseen. Isällä (tai äidillä!) voi olla lapsia uudesta liitosta, mutta ihan yhtälailla ne edellisen liiton lapset kuuluu siihen uuteen perheeseen. Vaikka isän koti olisikin se ns.kakkoskoti. Silti.
Joo, ja tiedän että tähänkin, niinkuin aina kaikkeen muuhunkin on lukemattomia poikkeuksia
Ugh, ei muuta. Jatkakaa =)
Meidän tapauksessa sillä isällä on todellakin "uusi" perhe. Ei tämä esikoinen paljoa kiinnosta. Ei ole koskaan kiinnostanut. Käy isällään pari viikonloppua kuussa ja siitäkin puolet ajasta isä laittaa lapsen hoitoon isovanhemmille.
Lapsi on sen verran vanha että voisi esim. soitella silloin tällöin ja kysellä kuulumisia mutta ei kiinnosta. Olen siitä monesti sanonut mutta ei toista voi pakottaa jos ei halua. Tämä ei ole mikään minun juttuni vaan kokonaan isän puolelta tulevaa välinpitämättömyyttä.
Joten pyysinkin että jos hänelle sopii lapsi voisi olla aaton kotona ja mennä sitten joulupäivänä sinne heille ja se sopi isälle mainiosti. Jos isä olisi sanonut että haluaa lapsen olisin hänet sinne päästänyt ilman mutinoita. Itse olen aina joustanut ja aionkin joustaa jotta lapsi näkisi isäänsä mahdollisimman paljon. Olen joutunut muistuttamaan useasti että siitä kahdesta viikonlopusta kuussa pidetään kiinni koska muuten isä lipsuisi niistäkin.