En halua antaa lasta exälle jouluaattona

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Usein täällä törmää tähän "isällä on uusi perhe" -toteamukseen. Isällä (tai äidillä!) voi olla lapsia uudesta liitosta, mutta ihan yhtälailla ne edellisen liiton lapset kuuluu siihen uuteen perheeseen. Vaikka isän koti olisikin se ns.kakkoskoti. Silti.

Joo, ja tiedän että tähänkin, niinkuin aina kaikkeen muuhunkin on lukemattomia poikkeuksia ;)

Ugh, ei muuta. Jatkakaa =)

Meidän tapauksessa sillä isällä on todellakin "uusi" perhe. Ei tämä esikoinen paljoa kiinnosta. Ei ole koskaan kiinnostanut. Käy isällään pari viikonloppua kuussa ja siitäkin puolet ajasta isä laittaa lapsen hoitoon isovanhemmille.

Lapsi on sen verran vanha että voisi esim. soitella silloin tällöin ja kysellä kuulumisia mutta ei kiinnosta. Olen siitä monesti sanonut mutta ei toista voi pakottaa jos ei halua. Tämä ei ole mikään minun juttuni vaan kokonaan isän puolelta tulevaa välinpitämättömyyttä.

Joten pyysinkin että jos hänelle sopii lapsi voisi olla aaton kotona ja mennä sitten joulupäivänä sinne heille ja se sopi isälle mainiosti. Jos isä olisi sanonut että haluaa lapsen olisin hänet sinne päästänyt ilman mutinoita. Itse olen aina joustanut ja aionkin joustaa jotta lapsi näkisi isäänsä mahdollisimman paljon. Olen joutunut muistuttamaan useasti että siitä kahdesta viikonlopusta kuussa pidetään kiinni koska muuten isä lipsuisi niistäkin.

"mä"
Ihanaa, mun onnellisuusideksi kasvaa lukiessa tätä ketjua. Olen siis onnellinen kun en ole enkä aiokkaan erota miehestäni, koskaan. EI tarvi vääntää joulujen ja muitten juttujen kans!!!!

ap.
Meillä on sekin tilanne, että jos lapsi menisi isälleen jouluaatoksi, niin kaikki sen lahjat lojuisi täällä vähintään uuteen vuoteen tai ylikin. Nyt lapsi viettää aaton kotona ja menee joulupäivänä isälleen ja todellakin lapsella on yksi koti,sillä en voi sanoa kodiksi paikkaa missä lapsi käy kerran kahdessa kuukaudessa ja kaikki vaatteet kulkee mukana. Toisekseen lapsi ei tällä hetkellä ole ollenkaan halukas menemään isälleen, vaan haluaisi olla äidin kanssa, mutta tiedän kyllä että ihan mielellään lähtee kun isä tulee hakemaan, 2 viikon ero äidistä vaan on pienelle aika kova paikka.

"vieras"
Meillä on sekin tilanne, että jos lapsi menisi isälleen jouluaatoksi, niin kaikki sen lahjat lojuisi täällä vähintään uuteen vuoteen tai ylikin. Nyt lapsi viettää aaton kotona ja menee joulupäivänä isälleen ja todellakin lapsella on yksi koti,sillä en voi sanoa kodiksi paikkaa missä lapsi käy kerran kahdessa kuukaudessa ja kaikki vaatteet kulkee mukana. Toisekseen lapsi ei tällä hetkellä ole ollenkaan halukas menemään isälleen, vaan haluaisi olla äidin kanssa, mutta tiedän kyllä että ihan mielellään lähtee kun isä tulee hakemaan, 2 viikon ero äidistä vaan on pienelle aika kova paikka.
Ensin kirjoitat että lapsi on viikon tai kaksi viikkoa kerrallaan isällään, ja nyt se muuttui käymiseksi kerran kahdessa kuukaudessa.

Ei pahalla, mutta annat itsestäsi erittäin ilkeän, katkeran, itsekkään, ehkä jopa narsistisen kuvan.

ap.
[QUOTE="vieras";25127668]Ensin kirjoitat että lapsi on viikon tai kaksi viikkoa kerrallaan isällään, ja nyt se muuttui käymiseksi kerran kahdessa kuukaudessa.

Ei pahalla, mutta annat itsestäsi erittäin ilkeän, katkeran, itsekkään, ehkä jopa narsistisen kuvan.[/QUOTE]

Niin siis lapsi käy kerran kahdessa kuukaudessa isällään ja on kerrallaan siellä viikon tai kaksi. Tämä siis ihan isän omasta tahdosta, kun tuon välimatkan vuoksi useammin tapaaminen on hieman hankalaa.

ap.
[QUOTE="vieras";25127728]Jos teillä ei ihan hirveen tulehtuneet välit oo niin miks ette vietä jouluaattoa yhdessä jos molemmat haluaa viettää lapsen kans joulua?[/QUOTE]

No ensinnäkin isä asuu uuden puolisonsa kanssa n. 500km päässä, että hieman on vaikea viettää yhteistä joulua. Ei meillä kauhean tulehtuneet välit ole, mutta mitä enempi meillä on välimatkaa sen parempi, asiatkin hoidetaan tekstiviestein silloin harvoin ku jotain tärkeää on.

"mä"
[QUOTE="jelena";25123293]aina oma valinta. Jos puolisosi päättää et erotaan, niin silloinhan eroat, halusit tai et.
Ja mieluummin sitä miettii näitä ku menettää hermonsa jonku idiootin kans.[/QUOTE]

No mut justhan niin monella menee hermot exiinsä ja niitten uusiin puolisoihin ja perheeseen että edelleen olen onnellinen ja jaksan menettää joskus hermoni tässä tavallisessa arjessa... jos on yhteisiä lapsia side exään säilyy läpi elämän, toki poikkuksiakin on kun ei isää tai äitiä kiinnosta lainkaan ja häipyvät kokonaan mutta ....

"mä"
En minäkään HALUAISI mutta koska ne oli viime joulun minulla ja uudenvuoden isällään, nyt menee toisinpäin. Onhan joulu ilman lapsia ankea, mutta aikuinen ihminen selviää kyllä. Vietetään sitten aikuisten joulua. Lahjoja ja hälinää vähän vähemmän, herkkuja ja alkoa ehkä vähän enemmän.
Ei joulu ilma lapsia... näin se vaan menee, hukutetaan murheet pulloon....

"vieras"
No ensinnäkin isä asuu uuden puolisonsa kanssa n. 500km päässä, että hieman on vaikea viettää yhteistä joulua. Ei meillä kauhean tulehtuneet välit ole, mutta mitä enempi meillä on välimatkaa sen parempi, asiatkin hoidetaan tekstiviestein silloin harvoin ku jotain tärkeää on.
No jos kerta isä hakis kuitenkin lapsen joulupäivänä niin tulee päivää aikasemmin, on aaton teillä ja lähtee lapsen kans sitten seuravana päivänä takas.

"vieras"
Monesti äidit eivät ymmärrä sitä, että myös isällä voi olla ikävä lapsiaan. Kyllä, välittäviä, lapsiaan rakastavia isejäkin on. Luulempa vielä että erittäin paljon enemmän, kuin niitä joita lapset eivät kiinnosta. Ajatellaan vaan omaa napaa, ei päästetä lasta isälleen edes yhdeksi ylimääräiseksi päiväksi, koska ei voi elää niin pitkään ilman omaa lastaan.

Kääntäkääpä asia toisinpäin.

Isä olisi lähivanhempi, ja äiti etä. Saisitte nähdä lastanne n.4 vuorokautta kuukaudessa. Pahimmassa tapauksessa ette sitäkään.

Miltä tuntuisi?

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
ap.
[QUOTE="vieras";25127878]No jos kerta isä hakis kuitenkin lapsen joulupäivänä niin tulee päivää aikasemmin, on aaton teillä ja lähtee lapsen kans sitten seuravana päivänä takas.[/QUOTE]

Sen uusi puoliso ei taitaisi asiasta tykätä, etenkin kun menen aattoiltana omien vanhempieni luo lasten kanssa sitä joulua viettämään :) Eikä kyllä exäkään suostuisi tuohon, se olisi vaan naama nurin päin koko illan.

"vieras"
[QUOTE="vieras";25127895]Monesti äidit eivät ymmärrä sitä, että myös isällä voi olla ikävä lapsiaan. Kyllä, välittäviä, lapsiaan rakastavia isejäkin on. Luulempa vielä että erittäin paljon enemmän, kuin niitä joita lapset eivät kiinnosta. Ajatellaan vaan omaa napaa, ei päästetä lasta isälleen edes yhdeksi ylimääräiseksi päiväksi, koska ei voi elää niin pitkään ilman omaa lastaan.

Isä olisi lähivanhempi, ja äiti etä. Saisitte nähdä lastanne n.4 vuorokautta kuukaudessa. Pahimmassa tapauksessa ette sitäkään.

Miltä tuntuisi?[/QUOTE]

Eikö yksikään *minäminäminä-äiti* vastaa tähän?

"tintti"
miehellänikin on yksi lapsi edellisestä liitosta ja täytti 15v. ja VAIN yhden joulun on ollut isällänsä..arvatkaapas kuinka se koskee miestäni ..ei juo ja on kunnollinen.. mut lapsen äiti onkin sosiaalipuolella töissä varhaisnuorten puolella ja hänen mielestään lasta ei saa kasvattaa kukaan muu kuin hän...ja meillä on aina jouluna joulun satumaa...et joskus äitienkin pitäisi miettiä asioita myös lapsi tarvii isää jotta hänestä tulisi tasapainoinen.

"vieras"
[QUOTE="tintti";25128453]miehellänikin on yksi lapsi edellisestä liitosta ja täytti 15v. ja VAIN yhden joulun on ollut isällänsä..arvatkaapas kuinka se koskee miestäni ..ei juo ja on kunnollinen.. mut lapsen äiti onkin sosiaalipuolella töissä varhaisnuorten puolella ja hänen mielestään lasta ei saa kasvattaa kukaan muu kuin hän...ja meillä on aina jouluna joulun satumaa...et joskus äitienkin pitäisi miettiä asioita myös lapsi tarvii isää jotta hänestä tulisi tasapainoinen.[/QUOTE]

ap.
[QUOTE="tintti";25128453]miehellänikin on yksi lapsi edellisestä liitosta ja täytti 15v. ja VAIN yhden joulun on ollut isällänsä..arvatkaapas kuinka se koskee miestäni ..ei juo ja on kunnollinen.. mut lapsen äiti onkin sosiaalipuolella töissä varhaisnuorten puolella ja hänen mielestään lasta ei saa kasvattaa kukaan muu kuin hän...ja meillä on aina jouluna joulun satumaa...et joskus äitienkin pitäisi miettiä asioita myös lapsi tarvii isää jotta hänestä tulisi tasapainoinen.[/QUOTE]

Eikö lapsi ole sitten saanut itse päättää missä joulun haluaa viettää, 15v on jo aika iso ja osaa kyllä oman mielipiteensäkin sanoa.
Meillä tuskin tuo nuorempi tulee vielä moneen vuoteen viettämään joulua isänsä kanssa, kun pitäisi ensin löytää jokin yhteys, jota ei siis ole ja isän on turha kuvitella, että voi tuosta noin vain ottaa tuollaisen 1-vuotiaan luokseen pariksi viikoksi.

"sasa"
Eikö lapsi ole sitten saanut itse päättää missä joulun haluaa viettää, 15v on jo aika iso ja osaa kyllä oman mielipiteensäkin sanoa.
Meillä tuskin tuo nuorempi tulee vielä moneen vuoteen viettämään joulua isänsä kanssa, kun pitäisi ensin löytää jokin yhteys, jota ei siis ole ja isän on turha kuvitella, että voi tuosta noin vain ottaa tuollaisen 1-vuotiaan luokseen pariksi viikoksi.
Mitenkäs sitä yhteyttä muuten tulee kuin yhdessä olemalla? Miksi yksivuotiasta ei voi ottaa luokseen kahdeksi viikoksi?

"Joku"
lapset on joka toien joulu isällään,on aina tietysti aika haikee olla kun lapset ei ole joulua kotona,mutta isällä oikeus myös
jouluun.Lahajat jaetaan sitten kun lapset tulevat kotiin,koska isä asuu täälläkin toisella puolella Suomea.
Yritän ajatella lapsia en itseäni..kun lapset ovat isällään teen uuden miehen kanssa jonkun Viron tai kylpylämatkan ja kun lapset kotona nautitaan jouluista kotona=)

ap.
[QUOTE="sasa";25129509]Mitenkäs sitä yhteyttä muuten tulee kuin yhdessä olemalla? Miksi yksivuotiasta ei voi ottaa luokseen kahdeksi viikoksi?[/QUOTE]

No antaisitko itse tuosta noin vain 1-vuotiaan ihmiselle, joka on lapselle oikeastaan täysin tuntematon. Tuo nuorempi on isäänsä nähnyt vain vauvana muutamia kertoja tässä meillä ja silloin isä ei juurikaan vauvan kanssa jutellut tai pitänyt sylissä ja viimeisen puolen vuoden aikana isä on nähnyt tuon nuoremman jotain 4 kertaa muutaman minuutin kerrarrallaan.
Isällä siis ei ole ollut mitään mielenkiintoa edes luoda suhdetta, joten en varmana laita äidissä kiinni olevaa vauvaa kahdeksi viikoksi tai edes viikoksi isälleen tällä hetkellä.

"vieras"
No antaisitko itse tuosta noin vain 1-vuotiaan ihmiselle, joka on lapselle oikeastaan täysin tuntematon. Tuo nuorempi on isäänsä nähnyt vain vauvana muutamia kertoja tässä meillä ja silloin isä ei juurikaan vauvan kanssa jutellut tai pitänyt sylissä ja viimeisen puolen vuoden aikana isä on nähnyt tuon nuoremman jotain 4 kertaa muutaman minuutin kerrarrallaan.
Isällä siis ei ole ollut mitään mielenkiintoa edes luoda suhdetta, joten en varmana laita äidissä kiinni olevaa vauvaa kahdeksi viikoksi tai edes viikoksi isälleen tällä hetkellä.
Voi kunpa te naiset ymmärtäisitte, että suurin syy näihin asioihin on teissä itsessään.

ap.
[QUOTE="vieras";25129929]Voi kunpa te naiset ymmärtäisitte, että suurin syy näihin asioihin on teissä itsessään.[/QUOTE]

Kerropas miten niin? Lapsen isä lähti ennen kuin nuorempi edes oli syntynyt ja alkuun isä asui samalla paikkakunnalla kuin mekin, mutta hyvin harvakseltaan kävi nuorempaa lastaan katsomassa. Aina kun tässä kävi, niin itse yritin tehdä jotain muuta, mutta pakkohan mun oli nuorempaa hoitaa, kun isä ei edes yrittänyt tai halunnut, tosin ei kyllä juurikaan vanhempaakaan ihan vauva-aikana hoitanut, vasta kun lapsi vähän kasvoi. Isä kyllä tulee tuon vanhemman kanssa nykyään juttuun, kun lapsi on jo isompi ja osaa jo ilmaista itseään ja tuolla vanhemmalla kuitenkin on muistikuvia isästään ihan alusta lähtien, toisin kuin nuoremmalla.

"vieras"
[QUOTE="vieras";25127895]Monesti äidit eivät ymmärrä sitä, että myös isällä voi olla ikävä lapsiaan. Kyllä, välittäviä, lapsiaan rakastavia isejäkin on. Luulempa vielä että erittäin paljon enemmän, kuin niitä joita lapset eivät kiinnosta. Ajatellaan vaan omaa napaa, ei päästetä lasta isälleen edes yhdeksi ylimääräiseksi päiväksi, koska ei voi elää niin pitkään ilman omaa lastaan.

Miltä tuntuisi?[/QUOTE]

vieläkään vastauksia. prkl.

etä

Miltä tuntuisi?[/QUOTE]

Tähän olis kyllä kiva saada vastausta joltain!

Yhteistyössä