Aikuiselle lämpimät talvikengät?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mimmu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mimmu"

Vieras
Pitäisi hankkia itselleni kunnon talvikengät ja näihin voisin kyllä satsata rahaakin. Toki jos edullisesti saa niin ainahan se on plussaa.

MUTTA mitkä kengät olis hyvät? Kerro vinkkisi? Jollain kokemusta Sorel -kengistä?

Siis talvikengät ulkoiluun lasten kanssa vaiko ihan kaupungilla liikkumiseen?

Itse olen käyttänyt kuomia lasten kanssa pihalla ulkoillessani ja tyytyväinen olen ollut.

Mulla on ollut noin 15v tuo malli 22025. Ne on nilkan kohdalta niin napakat että ne istuu hyvin jalassa kun kävelee. Paremmat kuin armeijan nahkasaappaat jotka nekään ei ole huonot.

Lapsen kanssa ulkoiluun lähinnä - Sorellit näyttää lämpimilät, mutta harmi jos kävelemiseen ei kovin kätevät. Kuomia kokelin viime talvena. Olivat lämpimät, mutta muuten en niin tykännyt.

Mies toi mulle viime talvena Eccon gore-tex-kengät. Sellaiset perustylsät mustat, ei erityisen naiselliset tai mitenkään erikoiset. Koitin etsiä kuvaa mutta en löytänyt. Tuntuvat tosi hyvältä jalassa. Niillä mä pärjäsin yli 30 asteen pakkasilla ja pysyin hyvin pystyssä, meillä täällä maalla joutuu lenkkeilemään ihan maantien reunaa pitkin ja se on ihan julmetun liukas talvisin säällä kuin säällä. Siksi mies noi kengät toikin kun mä likastelin jatkuvasti vanhoilla kengillä :D En olisi itse valinnut noita kenkiä ulkonäön takia, tai siis luulen että ominaisuuksiltana yhtä hyviä kenkiä saa nykyään kauniimpinakin, mutta olen ollut tosi tyytyväinen silti!

Minulla on tällaiset. Ei ole vielä kyllä tullut pidettyä, mutta mukavalta tuntuvat. Varmasti pitävä pohja ja villavuori.
http://www.sievi.com/index.php?sivu=kengat&kengat_id=677&koko=400&&vapaaaika=1&nainen=1&otsikko=Vapaa-ajanjalkineet_Naiset

columbian omni heatit, miestenpuolelta. makso 130e, mutta ovat lämpimät ja ainakin itse olen pystynyt kävelemään pitkiäkin pätkiä. Lupaa pitää lämpimänä -52asti, ei tarvinnut viimekään talvena villasukkia. naisten omniheatit lupaa pitää lämpimänä -32 asti, niistä ei ole kokemusta.

Mulla on kaupunkikenkinä nämä

22240-212-45W.jpg

Villavuori ja on lämpimät ja mukavat jalassa. Maksavat paljon mutta en kadu ostosta.

ICEBUG - on ilmeisesti käytössä ? - tykkään mallista ja materiaaleista - kiitos linkistä ja vinkistä!!

Mun ns. talvikengät on jo monta vuotta vanhat mokkapintaiset kengät, mutta ei vain pysy lämpiminä villasukkien tai edes kaksien kanssa. Huono ääreisverenkierto - kuullostanpas vanhalta :)

Yhteistyössä