Ei tullut mies kotiin vaikka täällä oli hätä!!

• Viestiketjun aloittaja Vittuuntunut
  • Ensimmäinen viesti
no haloo
siis kummaa porukkaa, totta helvetissä olis pitäny sieltä lähteä mies apuun jos kerran akka soittaa että on hätä ja tarvitsee apua... on vähän eri juttu jos on joku mäkättävä ämmä mutta hoh hoi kyllä jos mä soittaisin miehelle että nyt on tosi hätä että äkkiä apuun niin se lähtee tulemaan mitään kyselemättä koska tietää etten mä soita turhasta ikinä.
Ihan sama jos joku kaveir soittas että nyt tuut vaikka taksilla äkkii tänne on hätätilanne. Ni sillon mennään hemmetti auttaamaan eikä jäädä käsiä levittelemään ja tukkaa laittamaan.

"tuittu"
Älä välitä AP asiattomista vastauksista!

Olen kanssasi samaa mieltä, vaikken minäkään hepoista mitään ymmärrä, mutta avunpyynnön torjuminen tukalassa tilanteessa saattaisi itselläkin aiheuttaa herneen nenään vetämisen :).

[QUOTE="vieras";25107783]Joo. Kumpikas se onkaan Mies: se joka jää isänsä nurkkiin luusuamaan, kun vaimolla on hätä vaiko se, joka menee auttamaan???[/QUOTE]

ei olis mun mielestä vaikea kysymys mutta pikkusen epäilen aapeen väitettä, että mies lähtis iskää auttelemaan vaikka p!llun päältä,

anna edes vähän heivuuta

Mä en nyt aivan ymmärrä, mutta mä olisin vienyt talliin sen toisen ja toivonut kovasti mielessäni että toinen koputtelee perässä.
Olisin siis vienyt sen 'helpomman' tapauksen talliin tai sitten sen 'kuumemman'.
Jos ne kerta sen 10 minuuttia seisoivat kanssasi pihassa??

Sit olisin käynyt kurkkaamassa lapsia ja soittanut miehelle että herramunjee mitä täällä on tapahtunut, tule hättiin!

(Tosin mun mies olis varmasti kysynyt että enkö mä nyt saa hevosiani ite kiinni, lähtenyt olis silti.)

Vaikea sanoa, kun ei oikeasti tiedä tilannetta mikä teillä oli.

"aapee"
Mua vaan ärsyttää kun asutaan näin lähekkäin,ja appiukolla on jatkuvasti ongelmia tietokoneen käytön kanssa. Mies sitten ajelee siellä jatkuvasti auttelemassa,vaikka kotona olisi tilanne mikä hyvänsä. Olen kotiäiti ja joudun usein perumaan menojani kun ei ole lapsille muuta hoitopaikkaa kuin oma isä kotona. menoilla en tarkoita ryyppyreissuja,vaan esim. hevosten ajoa (joka on työtäni!).

"vieras"
Mun mielestä voi pyytää apuun mutta ei oo mikään pakko tulla. Ja täytyy ihmetellä että jos hevoset oli jo kertaalleen kiinni, miksi piti molemmat päästää uudestaan karkuun? En mä nyt oikeasti tuota tajua.

"vieras"
[QUOTE="aapee";25108022]Mua vaan ärsyttää kun asutaan näin lähekkäin,ja appiukolla on jatkuvasti ongelmia tietokoneen käytön kanssa. Mies sitten ajelee siellä jatkuvasti auttelemassa,vaikka kotona olisi tilanne mikä hyvänsä. Olen kotiäiti ja joudun usein perumaan menojani kun ei ole lapsille muuta hoitopaikkaa kuin oma isä kotona. menoilla en tarkoita ryyppyreissuja,vaan esim. hevosten ajoa (joka on työtäni!).[/QUOTE]

No nyt päästään jo aiheeseen. Siis toki puolisoa pitää auttaa, sehän on selvä, mutta teidän kannattaa selvittää noita asioita ihan rauhassa.

Enkä minäkään ymmärrä, miksi ihmeessä päästit kiinni olevat hevoset uudelleen irti, olisihan ne voinut lykätä vaikka tallin käytävälle kiinni.

"vieras"
Mäkin ihmettelin, että eikö sen 10 minuutin odottelun aikana olisi jo ehtinyt tekemään jotain niille hevosille, ettei olisi tarvinnut päästää uudelleen irti.

Mutta tietysti miehen olisi pitänyt tulla apuun. Muakin vituttaa kun meillä appivanhemmat asuu vieressä ja mies rynnii heti paikalle kun sieltä pyydetään, on joskus lähtenyt ajamaan isänsä kiukuttelun takia kotiin kun ollaan oltu kaupugissa pitkästä aikaa ostoksilla. Kun seurusteltiin vielä ja asuttiin eri paikkakunnilla, mies ajoi mun luota vanhempiensa luo 300km päähän kun appi antoi ymmärtää, että siellä on hätätilanne. Ei ollut yhtään mitään. Mun tekisi joskus mieli ihan apelle vittuillakseni alkaa soittelemaan miehelle "hätäpuheluita" kun ovat kahdestaan jossain, että mies tulisi mun takia kotiin :D Kun ei sillä apellakaan ole usein mitään oikeaa kiirettä tai tarvetta ollut, kunhan puhelimessa liioittelee asioita tai sitten kertoo niin epäselvästi ettei oikeasti ota selvää että onko siellä nyt jotain menossa vai ei... Ärsyttävää. Mies kyllä sentään tulisi jos mulla olisi hätä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25108014:
Mä en nyt aivan ymmärrä, mutta mä olisin vienyt talliin sen toisen ja toivonut kovasti mielessäni että toinen koputtelee perässä.
Olisin siis vienyt sen 'helpomman' tapauksen talliin tai sitten sen 'kuumemman'.
Jos ne kerta sen 10 minuuttia seisoivat kanssasi pihassa??

Sit olisin käynyt kurkkaamassa lapsia ja soittanut miehelle että herramunjee mitä täällä on tapahtunut, tule hättiin!

(Tosin mun mies olis varmasti kysynyt että enkö mä nyt saa hevosiani ite kiinni, lähtenyt olis silti.)

Vaikea sanoa, kun ei oikeasti tiedä tilannetta mikä teillä oli.

öö miten sinne talliin vie kun karsinat oli täynnä (orit karsinoissa kuivattelemassa?)

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25108153:
Mä koetin lukea koko ketjun, mutta tuo jäi lukemati :D

Mutta mitenniin ei ole karsinoita kaikille? :O
No, Aamuäree olis sitonut kopukat johonkin kiinni riimunnarulla siksi aikaa kunnes apujoukkoja olis tullut paikalle.
Pihatto, ei silloin tarvii kaikille karsinoita :)

"madame"
Olen kahden pienen lapsen kanssa kotona,mies 10 minuutin matkan päässä kotoa,isänsä luona.
Hevoset karkasivat,sain kiinni ja soitin heti miehen kotiin kun lapset jäivät keskenään sisälle.Sen 10 minsaa odotin ja jouduin laskemaan sitten hevoset irti ja palaamaan katsomaan lapsia (olivat päiväunilla).
Soitin miehelle kun olin vartin taas odotellut,ei ollut vielä edes lähtenyt....Sanoin että ei tarvitsekaan tulla enää,pakkasin lapset mukaan ulos ja sain hevoset vietyä talteen.Tottakai se mies sitten tuli kotiin kun kaikki oli valmiina. Ja MINUN vika oli kun soitin niin äkäisen puhelun.

No ookoo,hevoset ovat kyllä minun ja minä niistä olen vastuussa,mutta lapset ovat yhteisiä että olisi voinut KERRANKIN laittaa perheen etusijalle.Isipappa kun soittaa niin lähtee vaikka pil*un päältä tarvittaessa auttamaan.
miksi sä kattelet tollasta keskenkasvuista kakaraa,mikä miehesi tulee varmaan aina olemaan? mua suututtaa sun puolesta,tekis mieli tulla pistää äijä pihalle

Sitä en ihan ymmärtänyt miksi ne hevoset piti päästää uudelleen irti kun ne oli kerran kiinni saatu, mutta toisaalta en hevosista ymmärräkään.

Ap:n mies kuulostaa kyllä raivostuttavalta jos ei tuollaisessa hätätilanteessa suostu tulemaan avuksi vaikka noin lähellä onkin. Ja todissaan kenenkään ei kuulu perua työjuttuja tai muitakaan sovittuja menoja vain siksi että mies keksiikin lähteä isälleen. Olettaen että on siis sovittu että mies hoitaa lapsia, toisaalta jos isänsä sattuu sillä hetkellä apua kaipaamaan niin miksei voi ottaa lapsia sinne mukaan?

Sinänsä palstalta taas vähän erikoisempaa tulkintaa kun normaalisti äiti ei saa edes suihkussa käydä ilman lastenvahtia ja alakerrassa pyykkituvan varaaminen tai koiran pissallakäyttö lasten nukkuessa lasketaan heitteillejätöksi niin kuitenkin ap:n pitäisi yksin juosta ympäri kyliä hevosten perässä ilman että hänellä olisi oikeutta pyytää miestä kotiin lapsia hoitamaan...

"aapee"
Oli vähän tukala tilanne kun ei ollut lähettyvillä päitsiä edes (joista hevosen saa kiinni), tyyliin roikuin hevosen otsatukassa kiinni :D Oma mokahan se oli,mutta meillä on flunssa enkä uskaltanut ottaa riskiä että lapsi vaikka oksentaa yskiessään.

Laitoin siis yhden sähkölangan kiinni ja toivoin että kopukat pysyisivät sen narun takana vähän aikaa ,pysyiväthän ne (ihme..) :D

Varmasti mies kuuli että mulla on hätä (ihan säikähdyksen takia),eikä silti tullut...Sitä tässä olen tämän iltaa mietiskellyt.

No, älä enää pohdiskele aapee :D

Ajattelu, jatkuva vatvominen ja jossittelu ja pohdinta kaikelta kantilta on naisten ihan yleinen vika ja virhe.
Mennyttä jo. Miehes nimittäin tuskin enää kääntelee tätä asiaa mielessään :D

"aapee"
No mieki ymmärrän miks laskit irti kun ei ollu riimua päässä.. mie oon aina tarhannu riimut päässä ja sama tallissa ( esim jos tulee tulipalo).
Näin minäkin tein ennen, kunnes kaverin heppa sai takajalkansa (päätään kai rapsutteli) päitsien läpi ja jalka katkesi (joko tuossa tilanteessa tai sitten panikoidessaan,sitä ei tiedetä). Pari kk olen pitänyt ilman päitsiä,mutta olisihan se hyvä että edes yhdellä hevosella olisi päitset päässä jos sattuvatkin karkaamaan.

Yhteistyössä