Ei tullut mies kotiin vaikka täällä oli hätä!!

• Viestiketjun aloittaja Vittuuntunut
  • Ensimmäinen viesti
Vittuuntunut
Olen kahden pienen lapsen kanssa kotona,mies 10 minuutin matkan päässä kotoa,isänsä luona.
Hevoset karkasivat,sain kiinni ja soitin heti miehen kotiin kun lapset jäivät keskenään sisälle.Sen 10 minsaa odotin ja jouduin laskemaan sitten hevoset irti ja palaamaan katsomaan lapsia (olivat päiväunilla).
Soitin miehelle kun olin vartin taas odotellut,ei ollut vielä edes lähtenyt....Sanoin että ei tarvitsekaan tulla enää,pakkasin lapset mukaan ulos ja sain hevoset vietyä talteen.Tottakai se mies sitten tuli kotiin kun kaikki oli valmiina. Ja MINUN vika oli kun soitin niin äkäisen puhelun.

No ookoo,hevoset ovat kyllä minun ja minä niistä olen vastuussa,mutta lapset ovat yhteisiä että olisi voinut KERRANKIN laittaa perheen etusijalle.Isipappa kun soittaa niin lähtee vaikka pil*un päältä tarvittaessa auttamaan.

No voi kamala. Jätä se itsekäs narsisti sika ja ota tilalle joku munaton nössö joka alistuu sinun tahtoosi täysin ja tulee aina kuuliaisesti heti paikalle unohtaen kaikki muut velvollisuutensa kun käsket.

"vieras"
Siellä maalla asuessa voisi käyttää sitä maalaisjärkeä. Mitä siellä vaan seisoit hevosten kanssa miestäsi odottamassa, olisit vienyt ne aitaukseen tai sisään? Kyllä ne lapset sen muutaman minuutin olisi siellä sisällä pärjänneet.

"aapee"
oreja ja tammoja kun on niin ei niin vaan voida talliin viedä.
No kaikki meni hyvin, pitänee jatkossakin pärjätä vaan yksin.Olipahan kyseessä tulipalo tai kolari,palstamamman täytyy pärjätä itsekseen.

"Pikkuinen Jättiläinen"
Minunkin mielestä outoja vastauksia. Mitään en tiedä hevosista enkä tuollaisesta tilanteesta, mutta selvästikin olisi ollut tärkeää että mies olisi tullut hätiin hetkeksi ja silti vitkastelee vaikka olisi kiire. Tajusiko se mies edes jälkeenpäin että heti olisi pitänyt lähteä?

eihelv*
Jos mies oli kerta vain 10min matkan päässä niin vaikka kuinka olisi kova, isomunainen mies, oikein äijien äijä, niin luulisi että voisi sieltä isukiltaan kipittää kotiin auttamaan ja sitten painua takaisin sinne kyläpaikkaan. Tuskin olisi kauheasti vienyt miehen aikaa, olisipa siinäkin ollut ihan kohtuullinen tapa osoittaa olevansa m i e s ja tulla auttamaan kun toinen sitä pyytää.
Mutta ei, miehen pitää aina antaa olla rauhassa, tilanteessa kun tilanteessa ja naisen on pystyttävä/kyettävä/haluttava tehdä kaikki yksin ja valittamatta. Muuten nainen on avuton draamaqueen joka yrittää vain tehdä miehensä munattomaksi.

hepulis
[QUOTE="vieras";25107621]No, jos ei pysty edes muutamaa hevosta hoitamaan niin parempi olisi kai olla ilman. Eihän se mieskään aina voi olla saapuvilla.[/QUOTE]
Joo mutta mies oli lähistöllä. Eikä sillä asialla edes väliä, jos toinen puoliso soittaa ja ilmoittaa että nyt tarttisin pikaisesti jeesiä niin kyl nyt noin yleisesti ottaen lähdetään sitä toista auttamaan.

no vähän riippuu
Mitäs se mies teki siellä muutaman kilometrin päässä?

Mun mies on kirurgi, muutaman kilometrin päässä. Ei tulis mieleenkään soittaa että heti kotiin, kaakit karkas - eikä tulis mieleenkään jättää lapsia keskenään. Menköön kaakit sen tien.

"vieras"
[QUOTE="vieras";25107621]No, jos ei pysty edes muutamaa hevosta hoitamaan niin parempi olisi kai olla ilman. Eihän se mieskään aina voi olla saapuvilla.[/QUOTE]

Kyllähän ap pystyi hevosensa hoitamaan, mutta lasten hoitoon olisi tarvittu äijän apua.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja no vähän riippuu;25107684:

Mun mies on kirurgi, muutaman kilometrin päässä. Ei tulis mieleenkään soittaa että heti kotiin, kaakit karkas - eikä tulis mieleenkään jättää lapsia keskenään. Menköön kaakit sen tien.
No ihan aloituksessa se on kerrottu.

"aapee"
Säikähdin vaan melkoisesti kun olen vielä kuumeessa. Mies kyllä tajusi miten paha tilanne oli kun näki hajoitetut tarhat.
Meillä on siis tallissa vain 3 paikkaa ja hevosia on yhteensä 5 kpl, ovat niin kutsutussa pihatossa, josta pääsevät kulkemaan itse suoraan sisälle ja ulos.ja just tämä pihattotarha meni rikki ja oripojat olivat kuivamassa tallissa,ei siis ollut paikkaa minne laittaa.

Tällaista ei pitäisi tapahtua,sen kyllä tiedän. Jollain ihmeellisellä kikalla ovat saaneet rikki putki /sähköaidan,jonka pitäisi olla ´norsunkestävää´mallia..Tällä hetkellä oma elanto tulee noista hevosista,joten vaikeaa niistä lähteä luopumaan.

Phuuh
Alkuperäinen kirjoittaja no vähän riippuu;25107684:

Ja mitäpäs sitten kun ne "kaakit" menevät ja toikkaroivat tielle, aiheuttavat kolarin ja jonkun kuoleman?

Jos on isällään kylässä, ei liene sydänleikkauksessa.

(Ihme mies taitaa olla pahimman sortin sovinisti, jonka vaimo ei uskaltaisi pihahtaa olevansa apua vailla, vaikka kuinka olisi. Toivottavasti ei oikeasti vastaile vaimolleen tuolla tyylillä, toivottavasti on vaan munaton jamppa joka lesoilee "coolilla" asenteellaan ihan täällä internetissä vaan.)

• Tykkää
Reactions: Kiiruna
"aapee"
Nyt jo naurattaa tuo ´manne´-kommentti :D

En ihan oikeasti miestä velvoita hoitamaan hevosia,mutta avuksi pyydän joskus jos en itse osaa /pysty jotain tekemään.Hyvin on toiminut. Aika usein vaan on alkanut tulla näitä tilanteita joissa perhe jää kakkossijalle. Tämä nyt on ehkä huono esimerkki,mutta...

[QUOTE="aapee";25107706]Säikähdin vaan melkoisesti kun olen vielä kuumeessa. Mies kyllä tajusi miten paha tilanne oli kun näki hajoitetut tarhat.
Meillä on siis tallissa vain 3 paikkaa ja hevosia on yhteensä 5 kpl, ovat niin kutsutussa pihatossa, josta pääsevät kulkemaan itse suoraan sisälle ja ulos.ja just tämä pihattotarha meni rikki ja oripojat olivat kuivamassa tallissa,ei siis ollut paikkaa minne laittaa.

Tällaista ei pitäisi tapahtua,sen kyllä tiedän. Jollain ihmeellisellä kikalla ovat saaneet rikki putki /sähköaidan,jonka pitäisi olla ´norsunkestävää´mallia..Tällä hetkellä oma elanto tulee noista hevosista,joten vaikeaa niistä lähteä luopumaan.[/QUOTE]no nyt ymmärrän. meillä oli hiehot viime kesänä hajottaneet pommin kestävän aitauksen, miten ja miksi sitä ei kukaan tiedä. onneksi meitä sattu tähän kotiin useampi ihminen ja hiehot oli rauhallisia eivätkä vetäneet vesakkoon karkuun

"aapee"
No kyllä ihmettelen minäkin jos oikeasti ihmiset ovat sitä mieltä että aviopuolisia ei voi avuksi pyytää,jos tilanne on tällainen?! Täällä maalla asuessa on sattunut PALJON tilanteita kun auto on jäänyt sohjoiseen pihaan kiinni tms jolloin on pitänyt kysellä apua. Ehkä jossain kaupungissa kerrostalossa on eri asia.
Kyllä minäkin miestä autan tilanteessa kuin tilanteessa.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Phuuh
No voi kamala. Jätä se itsekäs narsisti sika ja ota tilalle joku munaton nössö joka alistuu sinun tahtoosi täysin ja tulee aina kuuliaisesti heti paikalle unohtaen kaikki muut velvollisuutensa kun käsket.
Pakko kysyä: Käytkö ja oletko sä täällä vain, jotta voit kytätä otsikosta miehen toiminnan kyseenalaistavia viestejä ja päästä sitten laukomaan niihin tämän tyyppisiä (ääliö)vastauksia?

Miksi?

• Tykkää
Reactions: Kiiruna
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25107731:
no nyt ymmärrän. meillä oli hiehot viime kesänä hajottaneet pommin kestävän aitauksen, miten ja miksi sitä ei kukaan tiedä. onneksi meitä sattu tähän kotiin useampi ihminen ja hiehot oli rauhallisia eivätkä vetäneet vesakkoon karkuun
Onneksi meidänkin hevoset ovat oikeasti rauhallisia, muuten en olisi edes uskaltanut lähteä kokeilemaan kiinniottoa kun lapset olisivat jääneet oman onnensa nojaan jos jotain olisi sattunut.

Nyt varmistan että tämä ei toistu, onneksi maa sula niin pääsee tekemään vara-aitaa...

Yhteistyössä