Mua myyijä kehui Expertissa tänään että olen kuulema hyvää kokki:D

• Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Venakko Milanna
[QUOTE="Zzzzz";25105130]Millaisissa oloissa sinä Venakko Milanna olet kasvanut kun kerrot ihan satuja täällä? Sulla on hauska sivupersoona, sopisi paremmin Amerikan "Täydellisiin naisiin" kuin tänne suomeen :)[/QUOTE]

Miten niin millaisissa oloissa? Isä, äiti, sisko, koiria 5h asunto, Tallinnassa, sellaisissa oloissa

Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";25105174]Tarkoittaa, että mahtoiko traumaattinen lapsuutesi edesauttaa sairautesi puhkeamista? Sä et taaskaan ymmärtänyt et sulle keljuillaan. :)[/QUOTE]

Kuin niin mun lapsuus on traumatinen ja mistä sairaudesta on kyse?

"vieras"
Tulimme miehen kanssa katsomaan kodinkoneet uutta keittiötä varten. Sitten myyijä kysyi minkä värinen uuni pitää olla. Mies sanoi että kysykää vaimolta hän tietä, sitten mä aloitin selittää että valkoiset ja 2kpl, myyijä heti sanoi että wau hyvää idea, olet varma tosi hyvää kokki ja teet paljon ruokaa. Me miehen kanssa pitkään nauroimme, mitä myyijä sanoi. Kun jos se myyijä olisi tiennyt etten tee periaatessa mitään:D, joskus vaan, mutta 2 uunia tarvitsen:D
Ei oo taas tyhmyydellä mitään määrää...

Venakko Milanna
[QUOTE="Zzzzz";25105193]Siksi kysyin, kun sun jutut on ihan ufoja. Jotenkin pintaliitoisia vailla todellisuuspohjaa. Sori, mutta sen käsityksen niistä saa. Ehkä olet vasta matkalla oppimaan kuka oikeasti olet ja mikä tässä elämässä on oikeasti tärkeää.[/QUOTE]

Kui niin ufoja? Oliko myyijkin sitten ufo?

rom
muistuu mieleen entinen neuvostoliitto Ja ne muka tärkeät Ja viralliset kuvat, joissa suurilla herroilla oli aina monta lankapuhelinta vierekkäin pöydällä. Pitivät raukat sitä Jotenkin hienona. Vähän sama kuin tämäpäivänä joku kehuskelisi isolla Ja painavalla kännykällä. Tai kahdella uunilla...

Etkö löydä täällä ketään muuta, ketä saa moralisoida? Vastaus on että mä puhun lasten kaa venäjä
en mä moralisoi,kysyin vaan eikä täällä ole tullut vastaan ketään muuta kenen lapsilla ois puheen kanssa ongelmia,vaikka on kaksikielinen perhe..meilläkin on kaksi ( tai oikeastaan 3 kielinen ) perhe,muttei se ole vaikuttanut lapsen kielelliseen kehitykseen mitenkään..

"vieras"
Jokin on mennyt aika pahasti pieleen jod Suomessa koko ikänsä asuneet lapset eivät osaa kunnolla suomea eivätkä toista kieltäkään. Ainakaan vanhemmat eivät ole ymmärtäneet miten tukea lasten suomenkielen kehitystä tilanteessa jossa asutaan Suomessa mutta vanhempien äidinkieli ei ole suomi. Neuvolasta on varmaankin asiasta mainittu mutta ei välttämättä tavalla jota ap olisi ymmärtänyt.

Venakko: lapsillasi on kielen kehityksen ongelmia mutta ne eivät johdu kaksikielisyydestä suoraan vaan siitä että sinä et ole puhunut lapsillesi kunnollista venäjää, suomenkieli ei taas ole saanut riittävästi tukea koska lapsilla ei ole ollut ennen päivähoitoon menoaan (viime vuonna) riittävästi suomenkielisiä kontakteja.

Venakko Milanna
muistuu mieleen entinen neuvostoliitto Ja ne muka tärkeät Ja viralliset kuvat, joissa suurilla herroilla oli aina monta lankapuhelinta vierekkäin pöydällä. Pitivät raukat sitä Jotenkin hienona. Vähän sama kuin tämäpäivänä joku kehuskelisi isolla Ja painavalla kännykällä. Tai kahdella uunilla...
Aha, en tunne kyllä sellaisia tai en sitten ehtinyt elää Neuvostoliitossa

Venakko Milanna
en mä moralisoi,kysyin vaan eikä täällä ole tullut vastaan ketään muuta kenen lapsilla ois puheen kanssa ongelmia,vaikka on kaksikielinen perhe..meilläkin on kaksi ( tai oikeastaan 3 kielinen ) perhe,muttei se ole vaikuttanut lapsen kielelliseen kehitykseen mitenkään..
No sitten mä olen äiti persestä, kun mun lapset eivät osaa kunnolla venäjä eikä suomi. Oletko tytyväinen?:)
Niin en enää jauha tästä aiheesta.

Hän heiti KOMENTTI, että olen varma hyvää kokki kun tarvitsen 2uunia ja teen paljon ruokaa. Etkö ymmärrä?
Anteeksi, mutta en ymmärrä.

"Mua myyijä kehui Expertissa tänään että olen kuulema hyvää kokki:D" Tästä lauseesta puuttuu varma- sana. Tämä lause on täysin eri kuin tämä: "Olen varmaan hyvä kokki kun tarvitsen 2uunia ja teen paljon ruokaa."

Yhteistyössä