onko mun pakko jaksaa?:(

• Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
:(
Luulin,että jaksan ,mutta nyt on alkanut tuntumaan ,että en kerta kaikkiaan jaksa:( oon harjoittelussa päiväkodissa, raskaana viikolla 30 ja pari näyttöä alkais nyt joulukuussa. sitten on vielä iltakoulu ja 3 lasta alle 5vuotiaita kaikki. Ennen mennyt todella hyvin,vaan nyt tullut sellainen fiilis ja tunne että ei kerta kaikkiaan jaksa. opettajalle laitoin jo eilen sähköpostia että jos tekisin vain yhden näytön vaan ja loput vaikka ensi kesänä...ei oo vastannu mitään. slisäksi siellä teen 7-8tuntisia harjoittelu päiviä ja oon niin väsyny harjottelun jälkeen että tulee oikein huono olo ja sydän lyö miten sattuu:(

"..."
ei todellakaan kannata venyttää viihen pisteeseen, että oot jonkun sydänkohtauksen takia sairaalassa ja haudassa. kouluja voi aina siirtää, mut elämä on tässä ja nyt.

oho
[QUOTE="Uupunut";25102896]Mulla vähän samanlainen tilanne. Tai siis en mitään tappamisia mieti, mutta sitä, pitäiskö antaa lapset johonkin kasvattivanhemmille tms.[/QUOTE]

Hups tää piti mennä tohon yhteen toiseen avaukseen!!! Anteeksi :D

Jos olet jo nyt noin uupunut, ehkä olisi syytä himmata vähän ja harkita sitten vaikka sitä saikunkin hakemista..
Jos nyt meet ihan piippuun, sitten kun vauva syntyy oot jo ihan liian poikki. Siitä koituu sit taas omat ongelmansa : /

ei mulla mitään muuta oo ku oon ajatellut että mulla vielä siihen ekaankin näyttöön on kaksi viikkoa aikaa ja en kehtais loptaa nyt kun oon tehnyt jo yli kuukauden harjottelua...pakolla täytyy jaksaa kolmeviikkoa vielä... ei vaan silti jaksais, rakastan olla lasyen kans ja haluan kovasti olla päiväkodissa mutta nyt on vaan sellainen piste tullut ettei jaksa:( kehtaanko sanoa maanantaina päiväkodin vastaavalle että en käykään kuin yhden näytön...?

"noh"
Mietin vain että miksi lapsia noin tiheään... :) Tuli mieleen että oletkohan vl? Kyllä ihminen omat valintansa tekee, mutta siltikään ei tarvitsee täysin uuvuttaa itseään. Jaksamista sinulle ja pidä huolta itsestäs! Otat taukoa nyt opiskeluista ja keskityt odotukseen ja muihin lapsiin =)

"noh"
[QUOTE="noh";25102915]Mietin vain että miksi lapsia noin tiheään... :) Tuli mieleen että oletkohan vl? Kyllä ihminen omat valintansa tekee, mutta siltikään ei tarvitsee täysin uuvuttaa itseään. Jaksamista sinulle ja pidä huolta itsestäs! Otat taukoa nyt opiskeluista ja keskityt odotukseen ja muihin lapsiin =)[/QUOTE]

Anteeksi, ehkä ymmärsinkin tuon yhden asian väärin :)

huippaa
Luulin,että jaksan ,mutta nyt on alkanut tuntumaan ,että en kerta kaikkiaan jaksa:( oon harjoittelussa päiväkodissa, raskaana viikolla 30 ja pari näyttöä alkais nyt joulukuussa. sitten on vielä iltakoulu ja 3 lasta alle 5vuotiaita kaikki. Ennen mennyt todella hyvin,vaan nyt tullut sellainen fiilis ja tunne että ei kerta kaikkiaan jaksa. opettajalle laitoin jo eilen sähköpostia että jos tekisin vain yhden näytön vaan ja loput vaikka ensi kesänä...ei oo vastannu mitään. slisäksi siellä teen 7-8tuntisia harjoittelu päiviä ja oon niin väsyny harjottelun jälkeen että tulee oikein huono olo ja sydän lyö miten sattuu:(
Kiirettä on ainakin pitänyt jos nyt 3 alle 5v lasta ja uudestaan paksuna viikolla 30.
Miten ajattelit koskaan suorittaa koulusi kun tenavia tehtailet tuohon tahtiin :O
Jospa suosiolla siirrät vuodella kahdella kun tämä nyt sntyvä olisi 2v ja
HANKI KUNNON EHKÄISY ja sitten sine kouluun takaisin.

"vieras"
Mulle tuli ekan kerran töissä sellanen tunne etten jaksa, kun olin rv 30 (hoitoala)... Siihen asti olin painanut töitä reippaana, mutta kun fysiikka alkoi pettää niin oli pakko hellittää. Jäin saikulle.

Sinuna mä karsisin kyllä jostain jotain... Mitä jos tekisit vain harjoittelun loppuun? Tai vain yhden näytön? Kaks näyttöä paperihommineen kuulostaa tossa vaiheessa hiukan liian rankalta! Ja ei kai teillä sentään koulua ole harjoittelun aikana...?

liugy
ONKO jossain määrätty harjoittelupäivän pituus???
Mulla on työ ja käyn illalla vuoropäivähoito päiväkodissa tekee harjoittelua klo 18-22 ja riittää aivan mainiosti,´.
Ja en varmsti tekisi tuossa tilassa 8h päivä vaan 6tuntia mitä useat työntekijät pk tekee nykyään, harmiksi.

siis käyn aikuiskoulutuskeskuksessa opiskelemassa ja koulu ei ota voimille kun sitä 1-2 krt viikossa se 2-3 tuntia kerralla, tuo harjottelu ottaa voimille ja stressaan niistä näytöistä. Yritin sanoa työnantajalle että jos tekisin vain 5-6tuntisia päiviä, mutta ei kelvannut sano että teen niinkuin vastaavakin,eli 7-8 tuntia päivässä.aamu 7-15 tai 8-16,30:( muuten kyllä jaksaisin varmasti mutta tää raskaus väsyttää ihan pirusti:( sit kun tänään katsottiin ensviikon työvuoroja niin sanoin että mulla on maanantaina neuvolayhdeltä, ei kelvannut vastaava vaan nyrpiänä totes että mulla on ollu niin paljon omia menoja että hän ei tykkää,en oikeissakaan töissä voi sanoa että menen mihin menen. Oolen siis ollut kuukauden aikana 3päivää kovassa kuumeessa,sairasloma todistus oli ja yhden kerran hammaslääkärissä,n.45min kesti matkoineen ja 3päivää lapsen takia pois kun oli sairas. mietin että voinko sanoa että teen vain 5-6 tuntisia päiviä ,kun en oikeasti jaksa enempää. onhan se tyhmää,mutta opettaja sano että missään eri ole määritelty meidän harjottelu aikaa siis tunti määrää vaan kuitenkin vähimmäis aika päivässä on 5tuntia. vastaava otti asian sitten niin että kerran aikoja ei ole määritelty sen enempää niin teen sitten niitä 7-8 tuntisia päiviä. enkä jaksa.pakolla jaksan vielä 3viikkoa,tekis mieli lopettaajo tähän,mut ei kehtais??

"sama"
siis käyn aikuiskoulutuskeskuksessa opiskelemassa ja koulu ei ota voimille kun sitä 1-2 krt viikossa se 2-3 tuntia kerralla, tuo harjottelu ottaa voimille ja stressaan niistä näytöistä. Yritin sanoa työnantajalle että jos tekisin vain 5-6tuntisia päiviä, mutta ei kelvannut sano että teen niinkuin vastaavakin,eli 7-8 tuntia päivässä.aamu 7-15 tai 8-16,30:( muuten kyllä jaksaisin varmasti mutta tää raskaus väsyttää ihan pirusti:( sit kun tänään katsottiin ensviikon työvuoroja niin sanoin että mulla on maanantaina neuvolayhdeltä, ei kelvannut vastaava vaan nyrpiänä totes että mulla on ollu niin paljon omia menoja että hän ei tykkää,en oikeissakaan töissä voi sanoa että menen mihin menen. Oolen siis ollut kuukauden aikana 3päivää kovassa kuumeessa,sairasloma todistus oli ja yhden kerran hammaslääkärissä,n.45min kesti matkoineen ja 3päivää lapsen takia pois kun oli sairas. mietin että voinko sanoa että teen vain 5-6 tuntisia päiviä ,kun en oikeasti jaksa enempää. onhan se tyhmää,mutta opettaja sano että missään eri ole määritelty meidän harjottelu aikaa siis tunti määrää vaan kuitenkin vähimmäis aika päivässä on 5tuntia. vastaava otti asian sitten niin että kerran aikoja ei ole määritelty sen enempää niin teen sitten niitä 7-8 tuntisia päiviä. enkä jaksa.pakolla jaksan vielä 3viikkoa,tekis mieli lopettaajo tähän,mut ei kehtais??
Otappa kouluun yhteyttä!
Minä tosiaan teen 4h illasta ja 6vko jaksosta vain 4vko! Ja työnanataja ei ole se joka määrää tahdin! Höpö Höpö!
Koulu on se joka määrää kelpaako työssäolosi harjoittelu paikassa.
TOki kun työpaikan arvijoija on työpaikalta säilytä välit häneen.
Mutta missään tutkinnon osassa ei taideta sanoa että työssäoppimisen viikoilla on oltava töissä 8h päivässä. Ainoastaan työttömyydestä johtuva koulutus määrää työpäivien työkkärin kautta.

"sama"
Nyt kovana!
Menet vaikka opettajan ohi ylemmälle taholle ja vaadit saada olla vain 5h päivässä.
Työnantajasi harjoittaa nyt simputtamista .
Kun opiskelet aikuisalalla niin sua pitää kohdella kuin aikuista ja asioista pitää voida puhua.
On kunnioitettavaa että jaksat suorittaa kaiken tuon kaiken keskellä.mutta todella vmäistä kun tullut tuollainen tyyppi sulle vastaavaksi.
Sovit opettajan kanssa tunneista ja siinä ei tosiaan ole työnanatjalla sanomista. Jos opettaja katsooe ttä sinä opit asiat 5h per päivä ja osaat näytöt tehä sen jälkeen se on OPETTAJAN päätettävissä!
Pidä puolesi!

kyllä tuossa on todella paljon poissaoloja yhden kuukauden aikana. On aika vaikeaa vastaavan antaa palautetta / arviointia jos poissaoloja on paljon. Minusta olet haukannut nyt liian suuren palan.

"sama"
kyllä tuossa on todella paljon poissaoloja yhden kuukauden aikana. On aika vaikeaa vastaavan antaa palautetta / arviointia jos poissaoloja on paljon. Minusta olet haukannut nyt liian suuren palan.
Palaute annetaan näyttöviikolta 5päivän ajalta!
Ja ensin ollaan työssäoppimassa ja siihen riittää useissa tapauksissa vähemmän kuin 8h tuntia sillä perehdyttäjä ei kerkeä perehdyttää sitä 8tuntia.
Eli nuo poissa olot ei pitäisi vaikuttaa arviointiin sillä nyt ei arvioida millainen työntekijä on työssä ollessa vaan näyttöä joka on ennalta määrättty aika ja sitä ennen tehdään hesu joka on henkilökohtainensuunnitelma.

Mutta tapahtumat ennen näyttöä ei voi vaikuttaa läpäisyyn siinä sillä opiskelija on työssäoppimassa tämän edeltävän ajan.

minun mielestäni osaisin asiat jos teen vaikka sen 5tuntia päivässä harjoittelua mutta vastaava on erimieltä. yritän sanoa vastaan mutta rupeaa tavallaan uhkaileen että ei oo kiva jos ns,kollegat saa tiuetää miten suoritan harjottelun mun pitäs olla ja käyttäytyä niinkuin oikeissa töissä. nyt sanoin vaan että lähden maanantaina yhdeltä,enkä ole neljään. mulla on neuvola puoli kolmelta ja pitää hoitaa lapsen asiat myös (sillä 4v lääkäri) niin alkoi sanomaan vastaan että ei tykkää yhtään tuollaisesta ja vapaa ajalla pitäisi omat menot hoitaa,koko ajan vertaa että envoi oikeissakaan töissä lähteä noin. no en tietenkään,mutta enpä voi enään puoliviideltä mennä neuvolaan kun täällä ne menee jo 4aikaan kii ja aikojakin on rajoitetusti... mitä teen:( en halua itkeä koko viikonloppua ..auttakaa mua..uskallanko sanoa vastaan?

no jaa
vetäsin sillä tavalla että ne lapset on tärkeintä, siis jo ne olemassaolevat lapset ja se mahassas killuva pieni pörriäinen. Ei maailmalla ole niin kiire, oikeasti, kuuntele kroppaasi ja tee kuten sun sydän sanoo. Sä ehdit ne kaikki kouluhommat hoitaa aivan varmasti, ulla on tarmoa ja taitoa, nyt otat aikaa itselles, rauhotut ja oot ihan hyvällä omallatunnolla oikeasti ihan rauhassa. Ei oo kato pakko jaksaa, ei aina, ei joka hetki. Kyllä sä sitten taas jaksat kun saat tarmovaihteen päälle.

niin no meillä sais lähteä suoraan vaikka näyttöön jos mielestään on valmis,mutta minkä teen sille että satuin sairastuun ja sit oli lapset sairaana ja hammaslääkäri kun reikä oli pakko paikata. tänäänkin olin kuitenkin töissä 06.45-14.30 ajan..ja ottaa jotenkin koville, ennen oo jaksanut mutta luulen että ei jaksa nyt kun oon raskaana.ja oikeesti jos rehellisesti sanoo niin työilmapiiri ei oleparhaasta päästä tuolla missä olen.

no jaa
koko ajan vertaa että envoi oikeissakaan töissä lähteä noin. no en tietenkään,mutta enpä voi enään puoliviideltä mennä neuvolaan kun täällä ne menee jo 4aikaan kii ja aikojakin on rajoitetusti... mitä teen:( en halua itkeä koko viikonloppua ..auttakaa mua..uskallanko sanoa vastaan?
Kyllä sieltä työelämästä vaan kuule lähdetään hoitamaan lasten asiat kuntoon ja siihen ei ole millään pomolla yhtään mitään sanomista, se on just niin perseestä, että monissa työpaikoissa annetaan olettaa, ettei lasten asioita voisi hoitaa. No jumalauta, pakkohan ne on hoitaa ja työ on työ, lapset lapsia. Sanot vastaan vaan. Sinä siinä olet voittaja.

"vieras"
Sä olet ollut kuukauden harjoittelussa, se tekee noin 20 työpäivää. Siitä olet ollut kolme päivää sairaana, kolme päivää hoitamassa lasta, lisäksi hammaslääkärissä ja nyt sitten kaksi neuvolaa. Sähän olet ollut melkein kolmanneksen harjoittelupäivistä pois! Tuo on varmaan jo sellaisilla rajoilla, että voiko tuota hyväksyä ja arvostella. :( Ja kyllä työssäoppimisessa opetellaan myös työssä olemista eli esim. normi työpäivien paikallaoloa ja ajoissa ehtimistä jne. Ikävä kyllä noilla poissaolomäärillä lentäisi useista "ihan oikeista" työpaikoistakin aloittava työntekijä koeajan varjolla ulos.

Jos olet ihan piipussa, niin varmaan olisi parempi keskeyttää opiskelut ja tehdä työssäoppimisjakso myöhemmin kokonaan uudelleen kuin yrittää vetää juttu lävitse ns. juoksemalla kusten. Opiskelisit ja oppisit täysipainoisesti, se olisi hyväksi myös sun ammatilliselle osaamiselle ja myöhemmälle työllistymiselle.

Yhteistyössä