Läskit ämmät ja tekosyyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja No haloo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja näij;25100745:
Mun bmi on noin 30.
- En käytä alkoholia
- Käyn kerran viikossa tunnin vesijumpassa ja uin päälle 1-2km
- Käyn juoksilenkillä 2-3 iltana viikossa (noin 7km kerralla)
- Talvella hiihdän helposti 50km per viikko
- Syön todella terveellisesti
- Vuorotyö vähän sekoittaa rytmiä. Yövuoroon tulee usein otettua herkkuja mukaan. Niistä pitäisi luopua.
- Olen ollut tismalleen saman kokoinen, kun tapasin mieheni 6,5-vuotta sitten
- En ole lihonut kiloakaan viimeiseen 8-vuoteen
- Lihoin ysiluokan ja lukion ekan luokan aikana "näihin" mittoihin monista eri syistä.

- Mun mies on hoikka ja urheilullinen. Urheillut koko elämänsä
- Kertoi kiinnittäneensä huomiota mun kauneuteen kun tavattiin
- Mä todella uskon, että mun mies rakastaa ja haluaa mua ja pitää mua kauniina. Voisin luetella tähän sata esimerkkiä, millä perustelen tämän.

Tottakai liikunnallisuus mussa näkyy, vaikka pullukka olenkin. Varmasti olen jämäkämpi ja kiinteämpiä, kuin samoissa mitoissa olevat liikkumattomat. Esim. mahaa mulla ei paljonkaan ole.

Tottakai mä voisin laihtua, jos haluaisin. Kyllä mä tiedänkin, että olisi ihan hyvä laihduttaa. Olen täysin terve ja se varmaan johtuu siitä, että olen vielä niin nuori. Tottakai ylipaino voi iän myötä vaikuttaa negatiivisesti moneen eri asiaan.

Eikä ollut puolustuspuhe, vaan halusin vaan kertoa, ettei kaikki hoikan rajan ylittäneet ole siiderin kittaajia ;)

niin iso peesi tähän! minä samanlainen ja samankokoinen mutta urheilulajit vähän eri.

Mielestäni se, että puoliso kieltää selkeästi ylipainoisen ihmisen laihduttamisen vetoamalla omiin preferensseihin on uskomattoman itsekästä. Jokainen tietää, että ylipaino on haitaksi terveydelle. Jos sinulla on 10kg ylipainoa, sinusta ei tule laihaa laihduttamalla itsesi normaalipainoon. Todennäköisesti sinusta tulee virkeämpi ja voit paremmin. Puolisosikin todennäköisesti tiedostaa tämän, mutta haluaa sinut mieluummin sohvalle viereensä rohmuamaan herkkuja, sillä se on hänelle itselleen helpompi ratkaisu. "Kuka nyt luita haluaisi panna" -retoriikka on maailman kulunein ja typerin tekosyy, jolla puolisolle saadaan parempi mieli. Todennäköisesti puolisolla on tarve pönkittää itsetuntoasi tällaisella retoriikalla, koska et itse koe oloasi täysin hyväksi. Ylipainossa ei ole mielestäni mitään ihailtavaa. Se on hirveä rasite kansantaloudelle ja yksilölle itselleenkin.

Ööö sulla tais kalikka kalahtaa oikein kivasti nilkoille, mä en tässä nyt puhunut ensinnäkään mitenkään kaikkien suulla, stereotypiat, no voit sanoa siksikin mutta yllä toi elämäntapalihavuus on Suomessakin ihan tutkittua tietoa voit googletella jos et mua usko. Kaikkiin asioihin on aina poikKeuksia ja syitä jotka ovat osaltaan vaikuttamassa kulloinkin vallitsevaan tilanteeseen, kenelleköhän tuo kertomasi tieto tuli nyt uutisena?
Ja mikä ihmeen syy sulla on arvostella mun älykkyyttä?

Koetko, että sulla on läskiä mitä pitäis saada pois?

Ei ole tarve poistaa - mutta mustavalkoisuus vittutaa, ihan kaikessa.

Kyllä, pohjilla on selkeä asia, syöt enemmän kuin kulutat. Mutta miksi joku näin tekee on ihan eri juttu. Sieltä löytyy jos jonkinmoisia syitä. Sä sanot niitä tekosyiksi - mutta onko ne oikeasti sitä? Ihmiset katso kun priorisoi asioita eri tavoin. Ja tätä sä et tunnu tajuavan- et niin millään. Kyllähän ihmiset poltaa tupakaakin vaikka sen tiedetään olevan huonosta. Toiset vetää e-pillereitä jotka sotkee koko naisen kropan vaan siks että kumia on liian haastava käyttää... you name it. Näitä on paljon, ja syyt ihan yhtälailla "tekosyitä".

Sulle tärkeintä on läskittömyys - se ei ole kaikille näin. Siitä sun on kanssa turha inttää vastaa koska koko maailma ei ole niin kuin sinä.

Joo ei terve liikkuva ihminen ole mikään sellanen, jota pannessa kolisis luut jotenkin. Kyse on hyvästä olosta, ja se näyttää hyvältä. Ei näytä hyvältä ihminen, oka vetää naamaansa epäterveellistä ja ylikalorista paskaa viikosta ja vuodesta toiseen, vetää sen paidan siihen perseen päälle ja koittaa jotenkin... selviytyä elämästä liian läskin kanssa.
Kun ei tässä ole tarkotus ketään henkilökohtaisesti solvata. On vaan ihan tosiasiallinen fakta, että ihminen on kokonaisuus, ja ei se nyt ole väärin jos nainen saa hyvän mielen itselleen vaikkapa kauniista alusvaatteista, toisin kuin joku tuolla väitti että jos ajattelee läskejä niin ei voi olla sitten päässä mitään, huh huh. Tämän mukaanhan sitten kaikki, jotka haluavat pitää itsestään hyvää huolta, olisivat idiootteja. Mä en ainakaan arvostele kenenkään älykkyyttä sen perusteella, millanen sen kauneuskäsitys on.

Korostetaan nyt: YLILIHAAVUUTTA - EIKÄ ALIPAINOA ei pitäisi ihannoida. Mutta miksi tuota jälkimmäistä ihannoidaan vaikka sen vaikutukset terveyteen on yhtä epäsuotuisat kuin ylilihavillakin?

Alkuperäinen kirjoittaja näij;25100745:
- Käyn juoksilenkillä 2-3 iltana viikossa (noin 7km kerralla)
- Talvella hiihdän helposti 50km per viikko
- Syön todella terveellisesti

Liikut aivan liikaa jotta voisit laihtua. Vähemmällä kulutuksella voisit syödä murto-osan siitä mitä tällä hetkellä laitat suuhusi.

Se että on hoikka, ei todellakaan tarkoita sitä, että söisi/eläisi terveellisesti. MOni läski elää mua terveellisemmin.

T: Joka päivä karkkia, vähintään kerran vikossa hese, 10tupakkaa päivässä 172cm/58kg

Sä sanot niitä tekosyiksi - mutta onko ne oikeasti sitä?

Sulle tärkeintä on läskittömyys - se ei ole kaikille näin. Siitä sun on kanssa turha inttää vastaa koska koko maailma ei ole niin kuin sinä.

Jos ihminen on läski niin kyllä, ne syyt olla laihduttamatta on tekosyitä ihan turha nyt heittää tähän mitään hyvin harvinaisia sairauksia yms. aina on poikkeuksia.

Mistäs sinä niin tarkkaan tiedät, mikä mulle on tärkeintä? Avasinko kenties keskustelun otsikolla "minulle tärkeintä maailmassa on läskittömyys"?

Mä saan syödä mitä vaan, enkä liho :) Olen geeneiltäni hoikka ja pieni. EN ole koskaan painanut 55-kiloa enempää (olen 169cm). MItään sairautta mulla ei ole. Suklaalevyjä menee kolme viikossa ja syön tosi epäsäännöllisesti. Viiniä juon viikonloppuisin 1-3lasia.

Mäkin olen hoikka mässäri. Mä en koskaan kritisoi lihavia, koska todennäköisesti syön yhtä paljon kuin ne. En vaan liho! Kiitos isäni, johon olen tullut. Hänkin oli hoikka elämänsä, vaikka makkara maistui. Tosin iskällä oli fyysinen työ.

Mun bmi on 24.4 eli normaalipainon puolella. Välillä ollut vähän vähemmänkin. Haluaisin kuitenkin laihtua niin että bmi olisi vaikka 22 eli n. 7kg saisi lähteä. 3 vuotta sitten olin viimeksi niissä mitoissa. Tuntuu ihan mahdottomalta laihtua, kun harrastan urheilua, mutta en malta olla herkuttelematta. Olen alottanu laihduttamisen niin monta kertaa, että ottaa vaan päähän alkaa uudelleen. Tiedän valmiiksi sortuvani taas, kun tulee joulu, uusivuosi, laskiainen, pääsiäinen, vappu, juhannus tai tulen kipeäksi yms. Aina joku syy mässäillä. Saan 3 kiloa lähteämään ja sitten ne tulee takasin.

Joo ei terve liikkuva ihminen ole mikään sellanen, jota pannessa kolisis luut jotenkin. Kyse on hyvästä olosta, ja se näyttää hyvältä. Ei näytä hyvältä ihminen, oka vetää naamaansa epäterveellistä ja ylikalorista paskaa viikosta ja vuodesta toiseen, vetää sen paidan siihen perseen päälle ja koittaa jotenkin... selviytyä elämästä liian läskin kanssa.
Kun ei tässä ole tarkotus ketään henkilökohtaisesti solvata. On vaan ihan tosiasiallinen fakta, että ihminen on kokonaisuus, ja ei se nyt ole väärin jos nainen saa hyvän mielen itselleen vaikkapa kauniista alusvaatteista, toisin kuin joku tuolla väitti että jos ajattelee läskejä niin ei voi olla sitten päässä mitään, huh huh. Tämän mukaanhan sitten kaikki, jotka haluavat pitää itsestään hyvää huolta, olisivat idiootteja. Mä en ainakaan arvostele kenenkään älykkyyttä sen perusteella, millanen sen kauneuskäsitys on.

No nyt kun muka olet niin amperin fiksu niin osannet heitää tuohon jatkoa miksi itsestä ei pidetä huolta. Sä osaat nyt vaan keskustella ja aukoa päätäs lopputuloksesta - mutta oleko koskaan miettinyt mitä ton kaiken takana on. Itsetuhoisia ihmisiäkö? Mitä? Miksi joku vetää huonoa sapuskaa vuodesta toiseen?

Jos noihin keksit hyvät perustelut ja ymmärrät lähtökohdat, voit paremmin alkaa neuvoa toisia siinä kuinka heidän pitäisi elää omaa elämäänsä. Ylimielinen kukkoilu ei ketään auta.

Jos vaikka lähdettäs siitä liikeelle että koulut, päiväkodit ja työpaikat pystysi tarjoamaan muutakin kuin pitkälle jalostettu ruokaa - kohtuu hinnalla. Jos herkkumaatit poistettas kouluista...jos ihmisille tarjottaisiin mahdollisuus liikkua vaikkapa työnantajan piikkiin. Tässä alku piiiitkälle listalle keinoja. Niin ja valmistajat laitan vastuuseen myös suursäkeistä. Niiden tehohan on osoitettu jenkkilässä. Saat tuntuvasti edullisemmin sen gallonan limua kuin pienen pullon. Mitä ihminen tekee - no ostaa sen ison pullon. Ihminen on sortuvainen (sinä kai et...)

Olen ihan normaalipainoinen ja herkullene 2-3krt viikossa. Painoa ei tarvis pudottaa, mutta kiinteytys ei tekisi pahaa. Meillä on töissä yksi läskien mollaaja, joka joka vähintään kerran viikossa aloittaa läskikeskustelun ja korostaa terveitä elämäntapoja. AIka hauska tapaus, koska tämä täti vetää röökiä kuin mikäkin korsteeni. Sanoi itsekin joskus, että on nyt vähentänyt tupakan polttoa askiin päivässä, kun ennen meni 1,5 askia.

Yhteistyössä