Läskit ämmät ja tekosyyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja No haloo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mää oon kysyny ukkelilta, että vieläkö se rakastais mua jos lihoisin 100 kiloiseksi.
Kuulemma kyllä.
Toinen kysymys oli, että vieläkö se haluis harrastaa mun kanssa seksiä/himoitsis mua jos painaisin senverran. Kyllä se siihenkin vastas, että harrastaisin kyllä.. mutta ei se sanonu siihen himoitsemiseen mitään. Mää kyllä vastasin sen puolesta, että et varmaan haluis. En muista miksi asiasta keskusteltiin (keskustelin) mutta tuli selville, ettei se myöskään varmaan kehottais mua laihtuun.
Mun mies ei pidä liian laihoista naisista, mutta tuskin lihavistakaan. mä taas itse pidän hoikista ja haluan olla hoikka. Pitääkin selvittää seuraavaksi mikä on sitten liian pieni.

Mun ystävät saa silti olla millasia vaan, pidän ja rakastan niitä vaikka ois 20kg ylipainoo, joten miksi niiden miehet ei heistä pitäs siitäkin huolimatta? Tosin mä en himoitse niitä ni siitä puolesta en osaa sanoo mitään :D

Minä herkuttelen varmaan joka päivä. Paino on juuri ja juuri normaalipainon puolella. Jumppailen myös n. 2-3 kertaa viikossa. Voin syödä päivällä suklaalevyn, keksipaketin, sipsejä tai karkkipussin tai vähän kaikkia näistä. Lisäksi syön normaaliateriat: aamiaisen, lounaan, päivällisen ja iltapalan. Joskus vielä jälkiruoaksi jotain herkkua: piirakkaa tai pullaa tms. Alkoholia käytän lähes päivittäin yhden annoksen iltasin.

Mula on 10 kiloo ylipainoa. Liikun viikossa väh. n. 25 km reippaillen, ja hyötyliikunnat päälle. Syön 3 kertaa päivässä, joskus neljä jos liikun paljon/lounas on kevyt, tarvitsen lisäenergiaa. en napostele ikinä, en syö sokeria. nukun äärimmäisen huonosti, mulla on valtavia stressiongelmia, joista yritän parhaani mukaan päästä eroon, mutta elämäntilanne ei oikein salli sitä näemmä.
Usko pois, yritän laihtua, mutta se ei ole kaikille niin yksinkertainen homma. pahoittelen syvästi, jos lisäkiloni ovat sinusta vastenmielisiä. olen ihan samaa mieltä.

Onneksi mun mies rakastaa mua, vaikka lihoin erään asian seurauksena lyhyessä ajassa yli 15 kiloa. Sen mielestä mä olen edelleen ihana ja kaunis, mutta itse toivon että saan karistettua kilot kunhan saan lääkityksen kohdilleen. Miestä ei haittaisi, vaikka jäisin tällaiseksi, mutta kunhan pienennyn, mies on varmasti iloinen mun puolesta kun en enää masistele läskien takia.

t. terveellistä, kasvispainotteista luomuruokaa syövä, 12 kilometrin lenkkejä ja fyysisesti raskasta työtä tekevä läski, joka ostaa kotiin n. kerran vuodessa keksejä, pullaa tai vastaavia.

Samalla tavalla yhteiskuntaa kuormittavat tupakoitsijat, alkoholin suurkuluttajat, liikuntaa harrastamattomat normaalipainoiset ja normaalipainiset laiskat ihmiset. Kaikenmaailman syryjäytyminen on puppua. Kukaan ei syrjäydy. Yhteiskunta syytää rahaa nuorten syrjäytymisen ehkäisemiseksi miljoonia vuodesaa, vaikka kaikki on itsestä kiinni.
Olen ole ylipainoinen, mutta olen köyhästä kodista, jossa vanhemmat joivat. Mulle ei rakkautta jaettu ja mua kiusattiin koulussa. Mulla olis ollut kaikki edellytykset syrjäytymiselle, mutta voi niin läpi satojen harmaiden kivien mä sain itselleni ammatin, kävin siellä koulussa, hankin niitä töitä ja tein itse asioita itseni eteen.

Olen NIIN SAMAA MIELTÄ tuon syrjäytymisen kanssa. Syrjäytyminen on ihan täysin oma syy, siinä missä lihavuuskin. Ehkä maksimissaan 5%lla syrjäytyneistä ja lihavista on joku oikea syy olla mitä on. Nuoret yms syrjäytyy, koska ne on patalaiskoja.

Se on hirveä rasite kansantaloudelle ja yksilölle itselleenkin.

Samaa mieltä, feederit on pelottavia. Noh, sairaita, perverssejä, kieroutuneita. Mutta toi kansantalous-maninta, argh, raha raha raha, viis siitä että mielenterveys on retuperällä. Mistäköhän ylipainous johtuu? Oliskohan ihan niin että ihmiset syö tunneperäisiin asioihin? Tämä palstalla(kin) esiintyvä ihmisten tuomitsevuus, luuletteko että se ei johdu siitä että ihmiset voi pahoin, eikä ainakaan auta ketään oikeasti.

Sanotaan ettei pidä ottaa itseensä, ei pidä loukkaantua. Okei, näinhän se on, mutta jos asiaa ajatellaan taas hieman laajemmin, niin kyllähän se ihan normaalia on että paha olo ja ilkeily ei kenenkään mielialaa nostakaan.

Mä usein myös jään ihmettelemään miten niin monella on ongelmia MUIDEN painon kanssa?

Kun en mä ainakaa koe tarpeelliseks kauhistella kenenkään lihavuutta tai laihuutta, mulle riittää ihan se oma kroppa ja sen ihmetykset..Väkisinkin tulee mieleen et onko sitten tällä ihmettelijällä kenties jotain pahastikkin hampaankolossa oman olemuksensa suhteen?

[QUOTE="miimi";25101290]Mula on 10 kiloo ylipainoa. Liikun viikossa väh. n. 25 km reippaillen, ja hyötyliikunnat päälle. Syön 3 kertaa päivässä, joskus neljä jos liikun paljon/lounas on kevyt, tarvitsen lisäenergiaa. en napostele ikinä, en syö sokeria. nukun äärimmäisen huonosti, mulla on valtavia stressiongelmia, joista yritän parhaani mukaan päästä eroon, mutta elämäntilanne ei oikein salli sitä näemmä.
Usko pois, yritän laihtua, mutta se ei ole kaikille niin yksinkertainen homma. pahoittelen syvästi, jos lisäkiloni ovat sinusta vastenmielisiä. olen ihan samaa mieltä.[/QUOTE]
Joo no mutta sullahan on tossa ne syyt selvillä itelläs. Ei sun läskit mulle ole vastenmielisiä en vaan haluu että sä joudut katsomaan itsees peilistä ja huokaamaan surullisena.

Mä usein myös jään ihmettelemään miten niin monella on ongelmia MUIDEN painon kanssa?

Kun en mä ainakaa koe tarpeelliseks kauhistella kenenkään lihavuutta tai laihuutta, mulle riittää ihan se oma kroppa ja sen ihmetykset..Väkisinkin tulee mieleen et onko sitten tällä ihmettelijällä kenties jotain pahastikkin hampaankolossa oman olemuksensa suhteen?
Kyllä täällä on näitä wannabe-psykologeja.... en kauhistellut mitään, sanoin asiat kuten ne on . Ja se siis tarkottaa, että mulla on omassa olemuksessa jotain ongelmaa?

Joo no mutta sullahan on tossa ne syyt selvillä itelläs. Ei sun läskit mulle ole vastenmielisiä en vaan haluu että sä joudut katsomaan itsees peilistä ja huokaamaan surullisena.

Kyllä katson itseänib peilistä ja huokaan surullisena. Koitan joka päivä taistella tämän(kin) asian kanssa, mutta se ei auta pätkääkään että kukaan, anonyyminäkään ja plussapalstalla kitisee kuinka läskeillä ämmillä on vaan paskoja tekosyitä.
On niitä varmaan mullakin, joo.

[QUOTE="vieras";25101293]t. terveellistä, kasvispainotteista luomuruokaa syövä, 12 kilometrin lenkkejä ja fyysisesti raskasta työtä tekevä läski, joka ostaa kotiin n. kerran vuodessa keksejä, pullaa tai vastaavia.[/QUOTE]

Tässäkin lihavuuden syy liikunnan määrässä. Suomalainen nainen kestää kovaa fyysistä työtä mutta korkea energiakulutus vaatii suuria ruoka-annoksia joista osa tarttuu rasvavarastoihin. Vähennä kulutusta niin laihdut.

Miten sä jaksat miettiä miltä muut näyttää alasti? Oletko epävarma omasta seksuaalisesta suuntauksestasi vai mikä sua vaivaa?
Olisko kuitenkin niin, että sua itseäs kiinnostaa toi alastomuus tosi paljon, kun kerran tuolta mun tekstistäni kuitenkin löysit tuon asian ihmeteltäväksi ihan oikein useampaan kertaan.
Mikä kohta kirjoittamassani tekstissä sai sinut ajattelemaan, että olen epävarma seksuaalisesta suuntautumisestani? Oletko kenties joskus suorittanut yhden kurssin psykologiaa lukiossa?

Mutta toi kansantalous-maninta, argh, raha raha raha, viis siitä että mielenterveys on retuperällä.

Mielestäni en millään tavalla ilmaissut välinpitämättömyyttä mielenterveysongelmia kohtaan ja kumartavani euroja. Päinvastoin, olen huolissani, että juuri näistä palveluista joudutaan karsimaan hoitaessa ylipainoon liittyviä ongelmia. En osaa sanoa, kumpi on syy ja seuraus mitä tulee ylipainoon ja mielenterveysongelmiin. Tiedän vain, että ylipaino on rasite, jolle on tehtävä jotain. Resepti siihen on kuitenkin hyvin yksinkertainen, älä syö enempää kuin kulutat.
Se mitä tulee yleiseen tuomitsevaan ilmapiiriin, niin mielestäni ihmiskunnan historia on jatkumo tuomitsemista. Ennen oli inkvisitiot, nyt on keskustelupalstat ;)

[QUOTE="miimi";25101419]Kyllä katson itseänib peilistä ja huokaan surullisena. Koitan joka päivä taistella tämän(kin) asian kanssa, mutta se ei auta pätkääkään että kukaan, anonyyminäkään ja plussapalstalla kitisee kuinka läskeillä ämmillä on vaan paskoja tekosyitä.
On niitä varmaan mullakin, joo.[/QUOTE]
No tekosyyt pois ja homma haltuun, ei toi itkuparku joku-sano-mulle-ikävästi-netissä auta sua yhtään.

Mielestäni en millään tavalla ilmaissut välinpitämättömyyttä mielenterveysongelmia kohtaan ja kumartavani euroja. Päinvastoin, olen huolissani, että juuri näistä palveluista joudutaan karsimaan hoitaessa ylipainoon liittyviä ongelmia. En osaa sanoa, kumpi on syy ja seuraus mitä tulee ylipainoon ja mielenterveysongelmiin. Tiedän vain, että ylipaino on rasite, jolle on tehtävä jotain. Resepti siihen on kuitenkin hyvin yksinkertainen, älä syö enempää kuin kulutat.
Se mitä tulee yleiseen tuomitsevaan ilmapiiriin, niin mielestäni ihmiskunnan historia on jatkumo tuomitsemista. Ennen oli inkvisitiot, nyt on keskustelupalstat ;)

Niin, tää on taas vähän tätä väärästä päästä- ajattelua. Pitäisi hoitaa tautia, ei pelkkiä oireita.

Yhteistyössä