Mitä mä teen ihan väärin tässä laihdutuksessa? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Anne";25087113]Ja minkä hiton takia sä siihen pyrkisit? Sotkisit kroppaas vaan enemmän ja enemmän ja taas on itku linssissä kun ei paino putoo. Pyri terveelliseen laihdutukseen maltillisella vajeella niin homma pelaa.[/QUOTE]

siks ku sä toimit elävänä esimerkkinä et sillä keinoin laihtuu..? siks.

tuohon 1200-1500 kaloria päivässä voisin pyrkiä. marssin kauppaan ja ostan kilokaupalla rahkaa ja marjoja. ehkä vähän pakastevihanneksia. muu ruoka sit töissä lounaalla. sit jos sillä ei lähde ni mä luovutan. aivan varmasti.

Joo jos tolla ei lähde niin sä harrastat sitten ihan sitä itsehuijausta. Lähes kuka tahansa normaali painoinenkin laihtuu noilla kaloreilla.

[QUOTE="Anne";25087174]Hyvä ettet ole. Mutta ei se yks joulu pilaa koko hommaa. Jos niin tekee niin vika on sussa, ei joulussa. Ihmettelen ihmisiä jotka lihoo jotain 5kg joulun ja uudenvuoden välillä. Meinaako ne tehdä ittestään porsaita uutena vuotena paistettavaks? Posket punasina hiki ottalla mättää vuorotellen sikaa glögiä ja suklaata.
Joulunakin voi syödä ihan tavallisesti, tietty sitä suklaata (hyi yöks) tungetaan joka tuutista nenän eteen mutta ittehän sen lopulta päättää kuinka paljon sitäkin tunkee kitusiinsa.[/QUOTE]

se että suklaa on sun mielestä hyi yök niin mun mielestä se ei sitä ole. ehkä olen taas tuonut väärin itseni julki mutta tarkoituksenani ei ole ollut syyttää herkuista itse joulua. ja vaikka lihoisin 5kg välipäivinä ni entäs sit? sit pitää jatkaa projektia 5kg korkeammalta tasolta.

siks ku sä toimit elävänä esimerkkinä et sillä keinoin laihtuu..? siks.

Huoh. pitäskö mun seuraavaks laihduttaa jollain 500kcal päivässä tyylillä ja pilata kroppani koska anorektikotkin laihtuu niin???
Ota huomioon se pieni.. ihan pikkunen pikkunen ero että mua on vain yksi kappale mutta sä olet kaksi minua!
Jos mä laihdun 1200kcal/vrk ei se tarkoita että homma toimis yhtä hyvin samoilla numeroilla sulla.¨

Mutta, mä laihdutin 500kcal:n päivävajeella, syömällä runsaasti kasviksia. Pyri säkin siihen. Toimii.

[QUOTE="Anne";25087053]Ulkolaisissa marjoissa on se vika, että ne pitäsi keittää ja jäähdyttää ennen kuin voi laittaa jogurttiin. Niissä kun saattaa olla sitä listeriaa.[/QUOTE]

no voi helvetti. mä luulin et tää olis päteny vaan vadelmiin. kotimaisiin tuskin on varaa... vaikka en siis tiedä mitä ne maksaa.

se että suklaa on sun mielestä hyi yök niin mun mielestä se ei sitä ole. ehkä olen taas tuonut väärin itseni julki mutta tarkoituksenani ei ole ollut syyttää herkuista itse joulua. ja vaikka lihoisin 5kg välipäivinä ni entäs sit? sit pitää jatkaa projektia 5kg korkeammalta tasolta.

Jos sä lihot joulun ja uudenvuoden väliviikolla 5kg niin ei se ole entäs sit. Se on sitä, että tarviit apua ja tosissaan. Mutta et sä liho, jos et lapa kaksin käsin kaikkea vaan siks et on joulu, sä voit syödä sitä juhlakonvehtia vaikka juhannuksenakin ihan samalla tavalla. Ja kinkkua voi syödä vaikka syntymäpäivillä. Joulu ei ole mitenkään special syömisjuhla.

[QUOTE="Anne";25087237]Huoh. pitäskö mun seuraavaks laihduttaa jollain 500kcal päivässä tyylillä ja pilata kroppani koska anorektikotkin laihtuu niin???
Ota huomioon se pieni.. ihan pikkunen pikkunen ero että mua on vain yksi kappale mutta sä olet kaksi minua!
Jos mä laihdun 1200kcal/vrk ei se tarkoita että homma toimis yhtä hyvin samoilla numeroilla sulla.¨

Mutta, mä laihdutin 500kcal:n päivävajeella, syömällä runsaasti kasviksia. Pyri säkin siihen. Toimii.[/QUOTE]

aivan, mutta se anorektikkokin LAIHTUU ja se mulla oli tavoitteena. miksi se toimii anorektikolla, mutta ei muilla?

[QUOTE="Anne";25087266]Jos sä lihot joulun ja uudenvuoden väliviikolla 5kg niin ei se ole entäs sit. Se on sitä, että tarviit apua ja tosissaan. Mutta et sä liho, jos et lapa kaksin käsin kaikkea vaan siks et on joulu, sä voit syödä sitä juhlakonvehtia vaikka juhannuksenakin ihan samalla tavalla. Ja kinkkua voi syödä vaikka syntymäpäivillä. Joulu ei ole mitenkään special syömisjuhla.[/QUOTE]

no se 5kg tais olla vaan esimerkki. ja apua mä oon tainnu tarvita jo pitkän aikaan. emmä muuten olis lihava.

[QUOTE="Anne";25087300]Mä olen ymmärtänyt että kaikki pitää keittää. Mutta eihän se haittaa jos vaikka illalla keittää ja aamulla ottaa marjat. Saa vielä mehunkin aamupalalle.[/QUOTE]

niin sen vois kyllä tehdäki.

aivan, mutta se anorektikkokin LAIHTUU ja se mulla oli tavoitteena. miksi se toimii anorektikolla, mutta ei muilla?

Kokeile, syö 3omenaa päivässä. ei muuta. Jos et laihdu niin on kumma. Mutta se ei ole järkevää, kroppa menee sekaisin, pian kun syöt 1000kcal päivässä niin lihot. Sitäkö haluat? Ikuisesti syödä vain 3omenaa päivässä?
Syö terveellisesti ja tarpeeksi sopivalla vajeella niin voit palata takaisin korkeampiin, kulutuksesi mukaisiin kaloreihin joskus lihomatta.

saako lidlistä pakastemarjoja ja vihanneksia ja rahkaa? olis varmaan halvempi kuin sittari.

Todellakin saa. Meillä päin sittari on niin riistokauppa että vaikka oltais rahoissaan niin sinne ei kyllä mennä, mielummin vaikka Prismaan. Kun on tottunut käymään cittarissa ja menee lidliin niin itse ainakin järkytyin ekan kerran kassalla. Kaivoin lompakosta tottuneesti toista sataa ja sainkin tunkea puolet takasin.

kyselisin että teinkö mä eilen mitään oikeita valintoja tai olisiko pitänyt valita toisin?

tein siis salaatin. siihen tuli jäävuorisalaattia, purkki ananasmurskaa, kaks purkkia tonnikalaa vedessä, yks pussi herne-maissi-paprikaa 200g ja yks pussi kukkavihanneksia, jossa oli kukkakaalia, parsakaalia, porkkanaa ja herneitä 300g. mä tosin söin sitä ihan tosi paljon. vähempikin olis riittänyt et siitä olis riittänyt useammalle kun kahdelle päivälle. sit söin lisäks läjän pakastemansikoita. nyt aamulla söin rasvatonta maustamatonta jugurttia johon lisäsin pakstemansikoita ja mustikoita. Noi mustikat oli kyllä tosi kalliita. pari kuppia kahvia maidolla oon kans juonut.

kyselisin että teinkö mä eilen mitään oikeita valintoja tai olisiko pitänyt valita toisin?

tein siis salaatin. siihen tuli jäävuorisalaattia, purkki ananasmurskaa, kaks purkkia tonnikalaa vedessä, yks pussi herne-maissi-paprikaa 200g ja yks pussi kukkavihanneksia, jossa oli kukkakaalia, parsakaalia, porkkanaa ja herneitä 300g. mä tosin söin sitä ihan tosi paljon. vähempikin olis riittänyt et siitä olis riittänyt useammalle kun kahdelle päivälle. sit söin lisäks läjän pakastemansikoita. nyt aamulla söin rasvatonta maustamatonta jugurttia johon lisäsin pakstemansikoita ja mustikoita. Noi mustikat oli kyllä tosi kalliita. pari kuppia kahvia maidolla oon kans juonut.

No joo, toi salaattiannos on aika valtava. Ei salaatti sinällään, mutta että kaks purkkia tonnikalaa? Liikaa sinä taidat syödä.
Toisaalta, jos lisäks koko päivän aikana -kuten annoit ymmärtää- söit vain ne mansikat, niin taasen aivan liian vähän ruokaa! Onko sulla annoskoot nyt ihan hallinnassa?

[QUOTE="jenni";25092257]No joo, toi salaattiannos on aika valtava. Ei salaatti sinällään, mutta että kaks purkkia tonnikalaa? Liikaa sinä taidat syödä.
Toisaalta, jos lisäks koko päivän aikana -kuten annoit ymmärtää- söit vain ne mansikat, niin taasen aivan liian vähän ruokaa! Onko sulla annoskoot nyt ihan hallinnassa?[/QUOTE]

Sama tuli mieleen. Itse en laita edes koko purkkia tonnikalaa salaattiannokseen, ehkä puolet vaan jos ihan sitäkään. Eli taitaa ap:lla olla vikaa sekä annoskoossa että säännöllisissä ruoka-ajoissa. Ilmeisesti ap ei syönyt iltapalaa ollenkaan, entä lounas tai jos tuo salaatti oli lounas, niin päivällinen?

pahoittelen epäselvää kirjoitusta. siis tuossa ei nyt ole eilisiä syömisiä muutoin kun sen jälkeen mitä töiden jälkeen söin. siis se muutoshan vasta eilen alkoi...

ja siis söin tuosta salaatista jonka tein niin ehkä kolmasosan. ei siis yhden annoksen salaatti.

vaakaa ei löytynyt naapurin k-kaupasta, eli se pitää lähteä ostamaan muualta.

ja siis koska mä vasta opettelen niin mitä mun olis pitänyt ostaa toisin että menis ees lähelle oikeaa?

kun mä just eilen olin muka oppivinani että ei ole niinkään paljon väliä paljonko syö vaan mitä syö... taisin ymmärtää taas jotain väärin.

tänään sit lounaaksi jotakin jota en vielä tiedä. infoon sitte :)

Että oletko tutustunut Patrik Borgin laihdutustapaan? Siinä ei saavuteta tuloksia kahdessa kuussa, mutta ne ovat pysyviä. Tosin sun matala kalorimäärä ihmetyttää, kyllä tuolla pitäisi laihtua, mutta silloin laihtuminen tapahtuu liiian nopeasti (kun terve aikuinen nainen kuluttaa liki 2000kcal/ vrk:ssa. Vaarana on, että laihtuu myös lihaksista ja kun kilot tulee takaisin, ne tulee rasvana.

Tsemppiä kamalasti! Terveisin toinen ylipainoinen, jolla kiire :)

ja siis koska mä vasta opettelen niin mitä mun olis pitänyt ostaa toisin että menis ees lähelle oikeaa?

kun mä just eilen olin muka oppivinani että ei ole niinkään paljon väliä paljonko syö vaan mitä syö... taisin ymmärtää taas jotain väärin.

tänään sit lounaaksi jotakin jota en vielä tiedä. infoon sitte :)

Kyllä niillä annoskooillakin on väliä. Ootko kattonut näitä laihdutusohjelmia, mitä tulee telkkarista pilvin pimein? Niissähän ihmiset aina kauhistuu niitä "kamalan pieniä" annoksia, kun ovat tottuneet syömään paljon isompia annoksia. Mutta mahakin tottuu niihin pienempiin (normaali )annoksiin, kun mahalaukku pienenee ja tulee vähemmästä täyteen.

Yhteistyössä