kun rakkaus ja luottamuskaan ei riitä? tai en minä tiedä riittääkö. tuntuu että ei..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pitkä vuodatus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pitkä vuodatus

Vieras
meillä on ihana suhde sinänsä, et jutellaan paljon, nauretaan paljon, luotetaan toisiimme ja meillä on hyvä seksielämä ja hyvä yhdessä.

mutta.

mun mies on niin sotkuinen, että mun tekis toisinaan mieli huutaa sille niin, että koko maailma kuulee. ja haluan tässä kohtaa tähdentää, että mä en ole mikään siivousfriikki! meillä ei ole likaista, mutta saattaa olla sekaista...

siivous on aina 110% yksin mun juttu, mä en saa miestä mitenkään osallistumaan. ollaan juteltu, oon ehdottanu, oon antanu vaihtoehtoja, suurinpiirtein kiristäny ja uhkailla ja ei.

mun mies jättää vaatteensa just siihen mihin ne sattuu riisumaan ja pitkin viikkoa niitä kertyy joka puolelle keittiöstä vessaan ja olkkarista makkariin.

mies jättää aina kenkänsä eteisen lattialle levälleen, parhaillaan siinä on 5 eri kengät (ja kengän koko 45) kun minä ja lapset laitetaan omamme eteisessä olevalle kenkätasolle.

kun mun mies tekee ruokaa, niin kaikki jää levälleen ja mun siivottavaksi.

tyhjät mehutölkit, voirasiat, leikkelerasiat yms mies jättää tasolle roskiksen VIEREEN.

jos roska ei osu roskikseen, jääköön lattialle. (työhuoneessa roskiksen vieressä lukemattomia rytättyjä paperimyttyjä jotka menneet ohi ja vessassa usein nenäliinoja/pumpulipuikkoja lattioilla kun menneet roskiksesta ohi)

miehellä oli kauan suunniteltu poikien saunailta viime pe kotona ja edelleen ne tyhjät tölkit ja puolitäydet kaljapäkit on pitkin meidän terassia, tosi kivan näköstä ohikulkijoiden silmään.

mies tulee töistä raksavaatteissa ja kaatuu suoraan sohvalle, sahanpurua, pölyä, paskaa ja nauloja on pitkin sohvaa.

mies käyttää koiran ulkona, eikä ikinäkoskaan millään kelillä putsaa sen tassuja vaan koira tulee sitten niillä rapatassuillaan mun siivoamille matoille.

astiat ei mene koneeseen ellen erikseen joka ikisen ruokailun yhteydessä niin mainitse.

oikeesti. mä tein jo asuntohakemuksen näiden syiden perusteella kun mies ei vaan muutu. seurusteltiin kolmisen vuotta ennen yhteenmuuttoa, enkä todellakaan huomannut merkkejä tällaisesta. mies oli kaiken aikansa mun luona ja jotenkin sillon mä en joko tajunnu tai sit mies ei sillon ollu tällanen.
yhtäkkiä oon vaan havahtunu et ei hitto mikä possu. oikeesti.

ja jos mä en siivoo täällä, niin me ei pystytä lapsen kanssa elämään täällä. kun ei mikään puhe edes esimerkkinä toimimisesta toimi.

oon niin puhki.

Anteeksi, mutta vuodatuksesi kuulostaa todella typerältä ulkopuolisen korvaan... :D

Jos oot lapsen kans kotona, niin sä siivoot, mut jos käytte molemmat töissä, nii molemmat siivoo.
Miks asioista pitää tehä niin vaikeita? Jos miehelles ei tuo passaa, nii muuta pois, mut varmasti sulle tulee siitä vaan enemmän töitä.

Anteeksi, mutta vuodatuksesi kuulostaa todella typerältä ulkopuolisen korvaan... :D

Jos oot lapsen kans kotona, niin sä siivoot, mut jos käytte molemmat töissä, nii molemmat siivoo.
Miks asioista pitää tehä niin vaikeita? Jos miehelles ei tuo passaa, nii muuta pois, mut varmasti sulle tulee siitä vaan enemmän töitä.

olen työelämässä ja lapsia on kolme, jäi tosta tekstini lopusta yksi i-kirjain pois.. (lapsen piti olla lapsien).

kun mä en saa sitä aikuista miestä siivoomaan?! niin en mä sitä pakottaa voi.
ja jos muuttaisin pois, niin mun työurakastahan poistuis kaikki nuo miehen sotkut?! eli mun matikalla pääsisin paljon helpommalla.

mutta tuntuu niin typerältä syyltä erota. muuten mä en tiedä miten toi niin typerältä kuulostaa, sustako on ok aikuisen ihmisen toimia noin?

Meillä tämä on toisinpäin, mies on siisteyskäsitykseltään paljon tiukempi kuin minä ja tekee kotitöistä innostuessaan leijonan osan, ja intohimona vessan pesu ja imurointi :D Vaan kyllä minä silti osani teen, vaikka en niin himosiistijä olekaan.

Miten voi olla ettet ole ap kolmena seurusteluvuotena miehen tapoja huomannut? Olet tainnut passata ukon pilalle?

Joo noi tuo muuttaakin paljon asiaa, et ootte molemmat töissä ja 3 lasta.
Jos mies ei suostu tekemään kotitöitä, niin muuta vaan lasten kans pois.

(Meilläkin teen itse pääasiassa kotityöt, vaikka mies on kotona lapsen kanssa ja itse olen töissä, mutta meillä mies ei paljoa sotke.)

Kuulostaa inhottavalle. Ikävä syy erota mutta niinhän se on kaikki :S

Meillä on myös niin että minä olen se siisteysintoilija, en niinkään jaksa imurin kanssa heilua kuin pakon edessä mutta tavaroiden oltava paikoillaan ja järjestyksessä. Mies on tosin aika hyvin alkanut oppia tähän, viilausta vielä vaatii ja varmasti hänestä ei koskaan samanlainen siisteysintoilija tule kuin minusta mutta vähän kun jaksaa aina muistuttaa (mies aina nauraa että nalkunta? :D ) niin kyllä se on alkanut muistaa...

Auttaisiko siis muistuttelu joka kerta kun jotain jää jonnekin vai onko sekin jo kokeiltu? Meillä kyllä saa monesta asiasta sanoa aina uudestaan ja uudestaan mutta kyllä se vaan kummasti alkaa jossain vaiheessa "nalkutus" mennä perille :D

ihme käsitys monella naisella,että jos on kotona niin sillon siivoaa mukisematta kaiken sotkun...eiköhän se ole se perus siivous minkä jokainen varmasti mukisematta tekeekin mutta tämä aloittajahan valittikin sotkemisesta...jokaisen niin aikuisen kuin lapsenki on huolehittava kyllä omat roskat roskiin ym. turha siellä alistettujen kotiäitien mitään muuta inistä täälä...vain tyhmät suostuu siivoomaan aikuisen jätöksiä!!!!

Kuulostipa mun ukolta, erona se että mulla riittää rakkautta vielä. Tiesin kyllä mieheni possuilusta jo ennen yhteenmuuttoa, ja silloin sovimmekin että mies tee ruuat, minä siivoan. Ei välttämättä täysin tasajakoista, mutta toimii. Sillon tällöin vaihtuu hetkeksi osat, joskus mies yllättää tiskaamalla, joskus minä tekemällä päivän ruuan.

Parisuhde on pitkälti yhtä suurta kompromissia, joko tiedostettua tai tiedostamatonta. Ymmärrän kyllä sua paljonkin jos tilanne on se että mies ei tule yhtään vastaan. Mikään ei ole inhottavampaa kuin sellainen selvä toisen huomioimattomuus. Mikäli mies kuiten silloin tällön yrittää, niin kannattaa varmaan antaa tilaisuus, ja koittaisitte tehdä jonkin näköisen sopimuksen siitä minkä mies ottaa täysin vastuulleen.

Kolme vaihtoehtoa: muutat lasten kanssa pois, sopeudut asiaan tai onnistut muuttamaan miehen tavat. Jos teillä on kaikki muut asiat ihan kunnossa ja mallillaan, niin voisi miettiä, onko tämä yksi miinuspuoli riittävän iso miinus hajottamaan perhettä. Onko miehesi koskaan perustellut sulle sitä, miksi hän ei siivoa jälkiään? Jos et tosiaan mitenkään saa häntä muuttamaan tapojaan etkä halua kuitenkaan hajottaa perhettä, niin sitten sun on vaan taivuttava ja sopeuduttava.

Hiukan hassulta nyt kuulostaa kyllä tuo kohta, että 3 vuotta seurustelitte mutta mitään et huomannut. Entäs sitten kun muutitte yhteen? Varmaan siinä vaiheessa huomasit, että jokin on pielessä? Olitko silloin jo raskaana vai miksi ihmeessä olet kolme lasta vielä tehnyt miehelle hänen puutteensa huomattuasikin?

mehän ollaan miehen kanssa tunnettu toisemme jo melkein 5v ennenkun alettiin seurustella, mutta ei asuttu yhdessä tai nähty toistemme "kotitapoja".
ja siis ekat kaksi seurusteluvuotta mies oli enemmän ja vähemmän reissuhommissa ja minä ekan lapsen kanssa aika pian kotona, joten en todellakaan huomannut tällaista. eikä mies kyllä tällä tavalla silloin sikaillutkaan.
sitten alettiin rakentaa ja koska mä olin päivät töissä ja illat lasten kanssa kotona, niin tottakai mä tein kaiken. mies kun oli päivät töissä ja illat yömyöhään raksalla.
eli minkään laiskimuksen jälkiä en ole siivonnut, mutta mies oli tosi vähän kotona ja mä tosi paljon siihen verrattuna, niin tottakai mä tein ruuat ja siivosin ja pyykkäsin työpäivien jälkeen ja hoitovapaalla.
talo kun saatiin valmiiks, niin eka puoli vuotta meni jotenkin "sumussa" kun kumpikin oli niiiiin poikki ja nyt olen sit havahtunut tähän tilanteeseen.

ja nimimerkki "vieras" kyllä meilläkin rakkautta on ja meidän keskinäinen parisuhde toimii, mutta tuo miehen sotkeminen syö multa järjen..

ollaan puhuttu, puhuttu, puhuttu, huudettu, keskusteltu, perusteltu, selitelty ja tähän ei vaan tuu ratkaisua. ehkä max.viikoks kerrallaan ja sit taas lähtee....

lapset oli kerran viikon mummon ja papan mökillä ja sinä aikana mä annoin kaiken paskan kertyä, mutta se ei haitannu miestä tippaakaan. sille on ihan sama vaikka hukuttais paskaan. sanoin sille vaihtoehtoja, kuten "imuroitko vai pesetkö lattiat?" mies valitsi, eikä sit kuitenkaan tehnyt mitään. "joojoo, älä painosta/niuhota". sit tunnit kulu ja mulla palo käpy kun lapset + mummo ja pappa oli tulossa käymään. miestä ei häirinnyt edes se näkökulma et äitinsä ja isänsä tulee meidän sikolättiin. se ei vaan tee!!! ;(

Yhteistyössä