Mitä tehdä 15-vuotiaan tyttären kanssa joka ei suostu tulemaan kotiin?

  • Viestiketjun aloittaja Kyllästynytttt
  • Ensimmäinen viesti
"kea"
[QUOTE="vieras";25070458]No missä helvetin roskaperheissä muka annetaan rippikouluikäisten muuttaa poikaystävän kanssa yhteen. Ei helkkari.[/QUOTE]
Minä aikoinani muutin 15-vuotiaana poikaystäväni kanssa yhteen. Poikaystävä oli 20-vuotias. Kummankin perheet oli akateemisia. Suhde kesti 10 vuotta. Ei kaduta näin jälkikäteenkään.

Nyt olen akateemisen koulutuksen saanut, kivassa töpaikassa, kahden ihanan lapsen äiti. Ja rakastan miestäni.
 
Marko29
[QUOTE="vieras";25075489]Sinulla on ongelma, et näemmä käsitä ihmisen psykologiasta yhtään mitään.
Normaali mies ei alaikäisiä katsele.[/QUOTE]

Hah hah. Siis ihan paskaa. Sinisilmäisiä ootte. 90 prossaa miehistä kyllä kattelee 16-18 vuotiaita. Ihan satavarmasti. Ja jos kattoo niitä, niin kyllä kattoo sitten vähän nuorempiakin. Ikä on vaan numero, kaikki sen tietää. Mutta silti mulle se 16v on pyhä raja. En haluu rikkoa lakia. Mut emmä ala tästä jauhaa, uskokaa mitä huvittaa...

Ja noi kehariheitot on aika heikkoja. Mä oon kuule ihan ammattilainen ja pätevä sellainen ja tosiaan ei oo tarttenut seksiä ostaa. Heh heh, että huvittaa että pitää kehariksi ruveta haukkumaan. Aika harva kehari osaa kirjoittaa näin hyvin. Aika harvaa keharia on valittu vuoden työntekijäksi... jne jne.
 
"huh"
[QUOTE="akka";25071166]Meillä miehen tytär on 14 vuotiaasta juossut omilla teillään,mitään ilmoittamatta.Nyt on 16 ja käy kotona noin kerran kahdessa viikossa yön nukkumassa.Ilmoittelee nykyisin että menee kaverille yökylään.
Mun lapset ei kyllä saa noin kulkea,miehen tyttären tekemiseen en voi puuttua.
Mun mielestä 15 vuotiaan paikka on kotona.Sitten kun kykenee itse maksamaan menonsa saa tehdä mitä huvittaa.[/QUOTE]

No huh! Helvetin paska isä tytöllä, jos tyttö ei viihdy kotonaan/isänsä luona. Häpeäisi!
 
"allukka"
Hah hah. Siis ihan paskaa. Sinisilmäisiä ootte. 90 prossaa miehistä kyllä kattelee 16-18 vuotiaita. Ihan satavarmasti. Ja jos kattoo niitä, niin kyllä kattoo sitten vähän nuorempiakin. Ikä on vaan numero, kaikki sen tietää. Mutta silti mulle se 16v on pyhä raja. En haluu rikkoa lakia. Mut emmä ala tästä jauhaa, uskokaa mitä huvittaa...

Ja noi kehariheitot on aika heikkoja. Mä oon kuule ihan ammattilainen ja pätevä sellainen ja tosiaan ei oo tarttenut seksiä ostaa. Heh heh, että huvittaa että pitää kehariksi ruveta haukkumaan. Aika harva kehari osaa kirjoittaa näin hyvin. Aika harvaa keharia on valittu vuoden työntekijäksi... jne jne.
Susta niin paistaa läpi jälkeenjääneisyys. Hyi hitto. Ja mitä hemmettiä postailet 2+ mammapalstalla? :D Eiköhän se jo kerro susta kaiken oleellisen, noitten sun kirjotusten lisäksi.
 
vieras*
Hah hah. Siis ihan paskaa. Sinisilmäisiä ootte. 90 prossaa miehistä kyllä kattelee 16-18 vuotiaita. Ihan satavarmasti. Ja jos kattoo niitä, niin kyllä kattoo sitten vähän nuorempiakin. Ikä on vaan numero, kaikki sen tietää. Mutta silti mulle se 16v on pyhä raja. En haluu rikkoa lakia. Mut emmä ala tästä jauhaa, uskokaa mitä huvittaa...

Ja noi kehariheitot on aika heikkoja. Mä oon kuule ihan ammattilainen ja pätevä sellainen ja tosiaan ei oo tarttenut seksiä ostaa. Heh heh, että huvittaa että pitää kehariksi ruveta haukkumaan. Aika harva kehari osaa kirjoittaa näin hyvin. Aika harvaa keharia on valittu vuoden työntekijäksi... jne jne.
Aika harva 29 v. kirjoittaa tuohon tyyliin. "Ikä on vaan numero" sanontaa käytetään yleensä silloin liikkuu hieman väärän ikäisessä porukassa.
 
Marko29
[QUOTE="allukka";25075787]Susta niin paistaa läpi jälkeenjääneisyys. Hyi hitto. Ja mitä hemmettiä postailet 2+ mammapalstalla? :D Eiköhän se jo kerro susta kaiken oleellisen, noitten sun kirjotusten lisäksi.[/QUOTE]

Täyttä paskaa kirjotat. Mitäs se sulle kuuluu mitä täällä palstailen. Eiks tää oo tasa-arvonen maa kuka vaan saa palstailla missä haluu. On se jumalauta ihme homma että jos nainen on jossain korjauspalstalla, ni se on vitun jees, mutta sitten tulee porua jos mies on jossain mammapalstalla. Voi vittu että on uskomatonta jengiä. Mut mä en enää tähän viitti kommentoida. Kyllä vois jopa muut naiset kertoa sulle totuuden, kyllä ihan normaalienkin miesten silmät vilkuilee vähän nuorempiakin naisia. Ei se tarkoita aina ees sitä että olis niitten kans lakia rikkomas tms.

Mut joo, mulle riittää ny... Että saa olla.
 
"hattara"
riippuu ihan tytön kypsyydestä ja varmaan siitä pojastakin, miten tuohon suhtautua! eräs ystäväni muutti 16-vuotiaana silloin 20v poikaystävänsä luo, olivat seurrustelleet kaksi vuotta. ja ovat muuten yhä yhdessä, kolme lastakin löytyy :)
 
"mamma"
Siis ei oo totta! Ei onnistuis meillä, että 15v luuhais jossain teillä tietymättömillä. Jos ei tule sovittuun aikaan, menen hakemaan. Te olette vanhempia ja te määräätte tällaisissa asioissa. Miten olette koskaan luvanneet mennä poikaystävän luo.
 
"fiksu"
Jos olisin ap, menisin juttelemaan suoraan tyttären poikaystävälle. Kertoisin, että en hyväksy sitä että hän käyttää lastani seksuaalisesti hyväksi. Antaisin hänelle vuorokauden aikaa katkaista suhde, tai ottaisin yhteyttä hänen vanhempiinsa, poliisiin, sosiaaliviranomaisiin, hänen opiskelu- tai työpaikalleen, jne. Ehdottaisin, että hän jatkossa keskittyy itsensä ikäisiin naisiin ja jättää lapset rauhaan.
 
"vieras"
[QUOTE="kea";25075599]Minä aikoinani muutin 15-vuotiaana poikaystäväni kanssa yhteen. Poikaystävä oli 20-vuotias. Kummankin perheet oli akateemisia. Suhde kesti 10 vuotta. Ei kaduta näin jälkikäteenkään.

Nyt olen akateemisen koulutuksen saanut, kivassa töpaikassa, kahden ihanan lapsen äiti. Ja rakastan miestäni.[/QUOTE]

Akateeminenkin perhe voi olla välinpitämätön perhe.
 
"vieras"
[QUOTE="fiksu";25075967]Jos olisin ap, menisin juttelemaan suoraan tyttären poikaystävälle. Kertoisin, että en hyväksy sitä että hän käyttää lastani seksuaalisesti hyväksi. Antaisin hänelle vuorokauden aikaa katkaista suhde, tai ottaisin yhteyttä hänen vanhempiinsa, poliisiin, sosiaaliviranomaisiin, hänen opiskelu- tai työpaikalleen, jne. Ehdottaisin, että hän jatkossa keskittyy itsensä ikäisiin naisiin ja jättää lapset rauhaan.[/QUOTE]

Itseäni ihmetyttää missä näiden tyttöjen isät ovat? Tässä olisi oiva tilaisuus myös isän kantaa vastuuta lapsestaan.
 
No keskusteluun minäkin kannustaisin. Keskustelemaan siitä, mitä tyttö aikoo, mitä mies aikoo. Jos tyttö aikoo muuttaa miehen luo, niin millä rahalla he aikovat elää? Onko tytöllä tulevaisuuden suunnitelmia, miten aikoo hoitaa mm. koulunsa loppuun jos aikoo elättää itsensä? Mikä on seurustelusuhteen tila, tarkoitus ja suunta? Mikäli teini ei ole halukas tai kykeneväinen avoimeen keskusteluun tai pohdintaan, niin sitten ilmoittaisin itse lastensuojeluun. Kertoisin, että lapsi ei ole meillä enää hallinnassa ja toivomme hänen huostaanottoaan ja sijoitusta paikkaan, jossa ne rajat pystytään asettamaan.
 
vielä yksi murkku
...kele!!! sanon minä. Tuon ikäinen ei todellakaan luuhaa missään jalkojaan levittelemässä. Itse kävisin hakemassa niskaperse otteella kotiin. Ihan oikeasti!! Menisin seisomaan sitten vaikka sinne poikakaverin oven taakse ja pimpottelisin ovikelloa niin kauan, että hermostuisivat, soittaisin poliisille, tekisin kaikkeni! 18-vuotiaalla ei ole mitään syytä koskea noin nuoreen tyttöön. Lapseen!

Noin teunkin tyttäreni kanssa aikoinaan, poikia ei ole tarvinnut mistään haeksia koskaan. Sitten alkoikin poikakaverit olla meillä ja parempi sekin, ävalvovan' silmän alla.
 
"vieras"
Se on helppoa. Laitat lapselle säännöt. Ne olisi pitänyt olla jo vuosia, mutta ei ole vielä myöhäistä. Jos tyttö ei tule kotiin tai tee kuten on sovittu, rankaiset häntä. Kännykkä pois, netti pois, viikkoraha pois, mitä vain, mikä tuntuu.
 
"kea"
[QUOTE="vieras";25075973]Akateeminenkin perhe voi olla välinpitämätön perhe.[/QUOTE]

Ei ollut välinpitämätön perhe, eikä ole vieläkään. Onnekseni olen saanut ihanat vanhemmat, jotka jaksavat edelleen huolehtia, ehkäpä liikaakin.

Tilanteet vaihtelevat. Omien vanhempieni aikaan oli ihan normaalia muuttaa kotoa pois 15-vuotiaana. Varsinkin jos lähti peruskoulun jälkeen hakemaan lisäkoulutusta. Kotipitäjissä sitä ei aina järjestynyt.
 
Just joo
[QUOTE="vieras";25076381]Se on helppoa. Laitat lapselle säännöt. Ne olisi pitänyt olla jo vuosia, mutta ei ole vielä myöhäistä. Jos tyttö ei tule kotiin tai tee kuten on sovittu, rankaiset häntä. Kännykkä pois, netti pois, viikkoraha pois, mitä vain, mikä tuntuu.[/QUOTE]

Otat kännykän pois, etkä tiedä sen jälkeen enää yhtään missä tyttö liikkuu. Mitä netillä tekee, ja viikkorahalla, hänellä on poikaystävä. Ei tehoa tuollaiset, koettu on. Sidotko pöydänjalkaan kiinni, ettei pääse ulos?
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
******
Onko tässä tilanteessa tapahtunut uutta?

Itse kehoittaisin myös keskustelemaan ja ottamaan selvää, MITÄ siellä kämpällä tapahtuu. Tutustu siihen poikaan! Jos ne käyttää päihteitä ja ovat holtittomia niin välittömästi yhteys lastensuojeluun. Mutta jos ne osaa olla kunnolla, opiskelut sujuu ja ovat vastuullisia eivätkä vahingoita itseään millään tavalla niin ...

Ennenkaikkea nyt kuitenkin rakentamaan jonkinlaista YHTEYTTÄ heihin!
 

Yhteistyössä