[QUOTE="Vieras";25073238]Mun on kyllä tosiaan vaikea uskoa tota "muutos yhdessä yössä" juttua. Mä tarjotin että nämä vastuutehtävät ovat siis ihan oikeita hommia eikä mitään kerran viikossa vessan siivous hommia. Jokapäiväisiä, oikeasti tarpeellisia hommia. Jos nämä opit on selkärankaan saatu niin kyllä ne siellä pysyy vastoinkäymisistä huolimatta![/QUOTE]
Onko sinulla teini-ikäisiä lapsia? Onhan kyllä minullakin myös muita kuin tämä vaikeanlainen tapaus. Jos olisikin vain ne, olisin kanssasi samaa mieltä. Teini on todella muuttunut kuin eri ihmiseksi (ja ei juo tms. eli siitä ei johdu).
Onhan tieteellisesti todistettu, mitä teinin aivoissa tapahtuu, joillakin rajummin kuin toisilla, minä en osaa selittää, miksi joillakin kaikki sujuu niin paljon kivuttomammin. Ystäväpiirin perusteella havaitsen, että tytöt - yleensä - ovat hankalampia. En tiedä mitä maailmassa on tapahtunut, minä en kapinoinut, en varmaan luonteeltanikaan, mutta en myöskään olisi uskaltanut uhmata vanhempiani - en heitä toki pelännyt.
Jotain on vialla nykyajassa, mutta se ei ole teinien vanhemmissa ja heidän kasvatustavoissaan (taaskaan tietysti yleistämättä). Voit uskoa, että olen viettänyt muutaman yön miettiessäni, mitä olen tehnyt väärin. Ja kuten sanoin, jotain varmaan säilyy sisällä, ja sen kautta läheisyys taas jonain päivänä löytyy.