Kiitos niille vanhemmille jotka tuovat lapsensa puolikuntoisena hoitoon!

• Viestiketjun aloittaja Päivähoidon työntekijä
  • Ensimmäinen viesti
Päivähoidon työntekijä
On taas tuotu lapsia hoitoon nenät paksua vihreetä räkää valuen, keuhkonsa pellolle yskien, palelevina ja huonokuntoisina. "Kun ei me saada töistä lomaa ni pakko on tuoda" ja "kyllä Veeti-Jalmari on jo ihan hoitokuntoinen, ei ollut kuumetta enää aamulla (yöllä tosin oli 39 ja laski buranalla mutta mitäs siitä)". Täällä vietän sitten sairaslomaa, kuten 5 kollegaanikin samaan aikaan, töissä on kaaos kun yrittävät sijaisvoimin siellä pyörittää toimintaa. Teatteripäivä olis ollut tänään, se nyt peruuntui koska liikaa henkilökuntaa on pois. Vauvat itkee kun on vieraita hoitajia tupa täynnä, enkä uskalla edes kuvitella miten pärjäävät diabeetikko, epileptikko ja autisti. Vanhemmat on kiukkuisia ja valittavat hoidon tasosta. Sietäisivät miettiä miksi tilanne on tämä. Itse haen huomenna lisää sairaslomaa ja pysyn tasan tarkkaan kotona siihen asti ettei edes nenä vuoda enää. Pärjäilevät sitten töissä miten parhaaksi näkevät.

pk:ssa töiss
[QUOTE="vieras";25071891]Vanhempien vikahan tää kaikki taas on. Miksei esim. laiteta lapselleni hoidossa talvikenkiä jalkaan vaikka on kylmä?[/QUOTE]

ai talvikengät. voi kumpa vanhemmat jo toisivat ne kengät pk:tiin ja saatikka niissä olisi nimet, että ne vois laittaa lapselle jalkaan. Jos kengissä ei ole nimiä, niin minä en ainakaan niitä laita lapsen jalkaan. VArsinkaan kun lapsi ei tiedä, ovatko ne hänen!'

Perjantaina pakkasta -2 ja suurin osa lapsista tuulipuvulla ulkona. Ei mitään villa/fleesevaatetta laitettavaksi!

ap:lle: minä myös s-lomalla...

"Tuittu"
Lapsellani valuu nenä ja hän yskii. Kenet saan kirjoittamaan minulle sairaslomatodistuksen sairaan lapsen hoitamisesta, jotta ei tarvitse palkatonta vapaata ottaa? Ei lapsellani ei ole ollut kuumetta, mutta flunssa hänellä on. Mutta ymmärrän kyllä ärtymyksesi jos yöllä on ollut kuumetta ja tuodaan lapsi hoitoon, ei tulisi mieleenkään viedä lasta hoitoon silloin, mutta toisaalta joka nuhan takia en kuitenkaan voi olla pois töistä.

"öö"
[QUOTE="vieras";25071891]Vanhempien vikahan tää kaikki taas on. Miksei esim. laiteta lapselleni hoidossa talvikenkiä jalkaan vaikka on kylmä?[/QUOTE]

Kenen vika se on, jos sairas lapsi tuodaan hoitoon??

"vieras"
[QUOTE="öö";25071913]Kenen vika se on, jos sairas lapsi tuodaan hoitoon??[/QUOTE]

Niin katsos siinä on se harmaa vyöhyke, että onko se kipeä vai ei. Jos on yöllä kuumetta tai edes edellisenä päivänä, niin silloin ollaan kotona. Mutta koska lapset eivät osaa niistää, niin räkäähän valuu helposti usein ihan vaikka ulkoilun jälkeen ilman että on mikään nuha. Tai vaikka ois pieni nuhakin, niin silti on vaikea jäädä sitä hoitamaan kotiin, eikä se kotonakaan lepää vaikka jäisikin.

no mun on ainakin pakko tehdä töitä jotta mulla on varaa ruokkia se mun lapsi. selkeästi kipeä on eri asia kuin vähän räkänen.
Vähän räkänenkin on kai suhteellista... Jos koko sen 9tuntia saa hoitaja olla rätin kanssa yhden räkänokan nenää pyyhkimässä niin se on muilta pois. Jos välillä tarvii pyyhkästä niin ei kai se nyt maailmaa kaada, kunhan laps voi hyvin, ei hengästy ja ilma kulkee. Mutta ei terveen tarhakuntosen nenästä tule kyllä mitään vihreetä...
Meillä muksu pienimmästäkin nuhasta alkaa oksentaan sitä limaa niin ei tulis mieleenkä viedä edes pienessä nuhassa kerhoon/tarhaan

"öö"
oih, oletpa rehellisen urhea ja vastuuntuntoinen yksilö, gratulis!! :heart: :flower:
Onneksi on tällasia hoitajia, jotka pitävät lapsen oikeuksista kiinni. Puolikuntoisella lapsella ei ole hyvä olla hoidossa, kuitenkin pitää jaksaa ne päivittäiset toiminnat ulkoiluineen. Mutta tässäkin näkee sen' että ei asetuta sen lapsen asemaan!

• Tykkää
Reactions: tike
"mozzarella"
Voihan se olla, että lasta on käytetty lääkärissä ja todettu: ei kuumetta, paranee itsestään. Mitäpäs vanhemmat siihen voivat, kun ei tule lääkärintodistusta lapsen kotonahoitamista varten. Ei töistä voi olla luvatta pois.
Olisiko ap. kannattanut lukea paremmin ja kouluttautua jollekin muulle alalle? - Oletko itse luvatta pois töistä?

"öö"
[QUOTE="vieras";25071924]Niin katsos siinä on se harmaa vyöhyke, että onko se kipeä vai ei. Jos on yöllä kuumetta tai edes edellisenä päivänä, niin silloin ollaan kotona. Mutta koska lapset eivät osaa niistää, niin räkäähän valuu helposti usein ihan vaikka ulkoilun jälkeen ilman että on mikään nuha. Tai vaikka ois pieni nuhakin, niin silti on vaikea jäädä sitä hoitamaan kotiin, eikä se kotonakaan lepää vaikka jäisikin.[/QUOTE]

" Keuhkonsa pellolle yskivä..paleleva..nenä paksua vihreää räkää valuva.." Sulle on tässä vielä epäselvää, onko kunnossa vai ei? Nyt on turha alkaa pikku nuhista vääntämään, kun siitä ei ollut kyse

myös päivähoidon työntekijä
Yhdyn suureltaosin alkuperäiseen. Ymmärrän kyllä, että pienen nuhan takia ei voi pois töistä olla. Mutta ulkoillessa hiekkalaatikolle istualteen nukahtelevat, syömään kykenemättömät (yskittää niin kovin, lohkeava lima laittaa yökkimään) 1-2 vuotiaat ovat surullista katsottavaa... Päiväunistakaan ei tahdo tulla tukkoisuuden takia mitään, vaikka väsymys on silminnähtävää. Ja isommat, jotka kertovat kirkkain silmin miten äiti antaa illalla ja aamulla panadolia, että tulee parempi olo.
Ja sitten, kun itse olen sairaana (taudit toki kiertää tässä karusellia) saan tympääntyneitä katseita lasten joutuessa varahoitoon. Muutaman kerran olen saanut sapiskaa, kun olen joutunut soittamaan kesken työpäivän lasta hakemaan lämmön noustua. Viimeviikolla yksi äiti sanoi, että eikö se nyt voi olla nää jäljellä olevat kolme tuntia vielä..?

lapsiparkki työntekijä
Sitten kun lapsista on saatu se saikkulappu kouraan niin sitten ne lapset tuodaan lapsiparkkiin, ei tämä kipeä ole vaikka maassa makaa ja haluaa levätä.
Selitykseksi vielä kerrotaan kuinka kerrankin on töistä vapaata ja nyt pitää hoitaa rästissä olevat asiat.

Ja sanon että uraäidit on pahimpia :(
Kun saadaan lapsen takia saikkulappu ei kehdata sitä lasta päivähoitoon viedä mutta lapsiparkkiin sen voi tuoda. Meillä kun ei ole oikeutta eikä lupaa laittaa edes lapsen kainaloon kuumemittaria ja meidän on vaan pakko luottaa vanhempien sanaan vaikka lapsi on aivan selkeästi kipeänä.

"öö"
[QUOTE="mozzarella";25071940]Voihan se olla, että lasta on käytetty lääkärissä ja todettu: ei kuumetta, paranee itsestään. Mitäpäs vanhemmat siihen voivat, kun ei tule lääkärintodistusta lapsen kotonahoitamista varten. Ei töistä voi olla luvatta pois.
Olisiko ap. kannattanut lukea paremmin ja kouluttautua jollekin muulle alalle? - Oletko itse luvatta pois töistä?[/QUOTE]

Olen täysin samaa mieltä ap;n kanssa! Pelkkä kuume ei kerro, onko sairas vai ei. Todella räkänen, yskivä lapsi on myös yleensä tosi väsynyt, ja näinollen hänen paikkansa olisi olla lepäämässä, eikä päiväkodin hälinässä

Yksi hyvä vinkki näille vanhemmille....syöttäkää lapsillenne probiootteja ja d-vitamiinia, vastustuskyky nousee, eikä sairastuta enää niin helposti!
Kyllä meinkin pojat päiväkotiin menevät pienessä nuhassa tai yskässä, muutoin tosiaan saisivat olla puolikin vuotta pois, mutta reippaina. Jos ovat selkeesti kipeinä (mitä eivät siis ole olleet, kiitos hyvän päiväkodin ja fiksujen vanhempien, jotka eivät ole puolikuntoisia hoitoon tuoneet), niin jäävät kotiin, tietenkin.
Siis eikö nää vanhemmat ajattele sitä lastaan yhtään? Ei varmasti ole kiva olla päiväkodissa väsyneenä ja sairaana, kyllä silloin oma koti ja oma äiti tai isä on parasta lapselle!

saikulla
Muttakun vanhemmat ovat siis niiiin korvaamattomia töissään, niin korvaamattomia kertakaikkiaan, että menee lapsenkin edelle se korvaamattomuus, ihan kertakaikkiaan siis, ja kylähän ne siellä pk:ssa sitten ulkoilevat vähemman ja antavat levätä enemmän, eiks je?

Oletteko, vanhemmat, koskaan nähneet miten puolikuntoinen lapsi KÄRSII päiväkodissa? Itkee ulkona, nuokkuu sisällä, mutta oltava on, koska vanhemmat ovat niin korvaamattomia töissään.

Huoh!
Vaikka onkin nukkarihetki, niin tuskin olet ihan luvalla kaksplussan sivulla päivittämässä tilannetta päiväkodistanne. Kas, kun minäkin olen päiväkodissa töissä ( NYT VP) ja aina on ollut JOTAIN MUUTA tekemistä työaikana.

Yhteistyössä