Uskallatko liikkua yöllä yksin?

Uskallatko lähteä kävellen kodistasi yöllä klo 1.00 ja kävellä 2,5 km ihan mihin suuntaan tahansa, suunnan voit päättää itse. Ehtoina on, että täytyy kävellä yksin.

Minä en ainakaan uskalla ja voin sen ihan suoraan myöntää.
 
mama the strange
Uskallan.
Uskon, että riski joutua sattumanvaraisen väkivallan uhriksi on ihan äärettömän pieni. Tietysti jos itse haastaa riitaa tilanne voi olla toinen.
Oon aina liikkunut ihan vapaasti kaikkialla ja kaikkina aikoina ja KOSKAAN ei mitään ole sattunut.
 
"carelia"
Riippuu viikon päivästä ja vuoden ajasta. Kesäisin tiistai ja keskiviikon välisenä yönä ei tekis tiukkaa, mut talvella lauantain ja sunnuntain välisenä yönä en viittis vähässä kummassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Parpour
Kirkas taivas ja täysikuu, niin uskaltaisin.
Pilvisellä kelillä haluaisin seurakseni otsalampun tai fikkarin, koska siinä tilanteessa pahin pelkoni olisi ojaan kävely tai kompastuminen keppiin/kiveen/kuoppaan tms., joita täällä ei yksinkertaisesti pimeässä näe...
 
  • Tykkää
Reactions: Parpour ja rops
maissihiiri
Joo uskaltaisin muuten, mutta kun täällä meillä katuvalot sammuu klo 23, ja sen jälkeen on niin pimeetä ettei nää missä on tie, tai pelto tai oja. Jos sais olla otsalamppu mukana niin sitten :)
 
[QUOTE="vieras";25069336]Kyllä ja asun Helsingin kantakaupungissa. Missä on noin turvatonta?[/QUOTE]

Jokaisessa paikassa, jossa olen asunut niin olen ajatellut samoin. Mielestäni on turha asettaa itseään vaaraan. Kerran asuin tavallisella asuinalueella, ei erityisen huonomaineista aluetta ollut. Lähdin pakon edessä klo 4.15 kävelemään kaupungin keskustaan enkä raaskinut tilata taksia. Järkyttävä matka oli, pimeää, ei yhtään ihmistä missään, puita ja metsäistä ympärillä. Koko ajan pelkäsin, että joku tulee ja raiskaa/tappaa. Kaksi autoa ajoi ohitseni ja ehdin jo pelätä, että nyt avaavat oven ja raiskaavat. Tiedän kyllä, että todennäköisyys on tuollaiseen pieni, mutta jos niin olisi käynyt niin eipä kukaan olisi kuullut/nähnyt.

Sitä paitsi kun katsotaan tapettuja naisia niin pois lukien tuntemattoman surmaamaksi joudutaan juuri yöaikaan syrjäisillä kaduilla.

Nykyään asun melko vilkkaalla alueella ja silti täälläkin on klo 22 aikaan jo todella hiljaista. Ei tee mieli liikkua yksin edes klo 22 aikaan.
 

Yhteistyössä