katuva
Tein hänet nuorena vamkilassa pitkään olleen miehen kanssa. Kadun tuota avioliittoa ja nuoruuden tyhmyyttäni. Näen hänessä jotenkin ex-mieheni. En osaa selittää mutta vaikeaa on. Mitä pitäisi tehdä?
En ole masentunut. Isänsä rikos oli vaan niin karmea että jotenkin pelkään että lapsesta tulee samanlainen kuin isänsä.Olisitko masentunut? Käypäs juttelemassa ammattilaisen kanssa.
Hyvä niin. Lapselle olisi varmasti kova paikka tietää tuollaista, ja onkin varmaan parempi, että ei tiedä. Kun minä olin nuorempi ajattelin joskus, että äitini ei ehkä rakasta minua, koska olin "pilannut" hänen elämänsä syntymällä. Tiesin, että olin vahinkoraskaus, joka muutti äitini elämänsuunnitelmia rajusti. En tiedä rakastiko äitini minua silloin, mutta nykyisin meillä on hyvä suhde ja olemme hyviä ystäviä. Ei siis kannata luovuttaa, vaan yrittää rakentaa hyvää suhdetta. Sinun pitäisi oppia näkemään lapsi irrallisena entisestä miehestäsi. He eivät ole sama ihminen eikä lapsi ole voinut valita isäänsä. Jos tunnet miestä kohtaan noin voimakasta vihaa tai inhoa, olisi varmaan syytä käydä puhumassa siitä jollekin, että pääset siitä yli.Ihan normaalisti olen kasvattanut lapsen. Tuskin tietää etten rakasta häntä.
Ei lapsesta automaattisesti tule samanlaista, kun vanhempansa. Sinä voit tehdä paljon sen asian eteen.En ole masentunut. Isänsä rikos oli vaan niin karmea että jotenkin pelkään että lapsesta tulee samanlainen kuin isänsä.
Todennäköisesti niin tekeekin ellei hänellä ole toista vanhempaa kenestä ottaa parempaa aikuisen mallia.. toivotaan ettei rakkaudettomuus sinusta näy. Surullista luettavaa.En ole masentunut. Isänsä rikos oli vaan niin karmea että jotenkin pelkään että lapsesta tulee samanlainen kuin isänsä.
Pelkäätkö rakastaa lastasi hänen isänsä tekemän rikoksen vuoksi? Ehkä kuitenkin jo rakastat lasta ja yrität suojella itseäsi haavoittumasta samalla tavalla toista kertaa?En ole masentunut. Isänsä rikos oli vaan niin karmea että jotenkin pelkään että lapsesta tulee samanlainen kuin isänsä.
Nyt sinun pitäisi siis keskittyä ohjaamaan lasta oikealle tielle. Murrosikäisiä, joita koulu ei kiinnosta ovat koulut pullollaan. Ei siinä ole mitään epänormaalia tai rikollisuuteen viittaavaa. Ehkä lapsesi ei vielä tiedä mitä haluaa tehdä, joten koulumotivaatio voi olla olematon. Ei minullakaan koulussa olleet arvosanat kovin hyviä kun ei kiinnostanut enkä jaksanut käydä siellä joka päivä, mutta nyt olen erinomaisin arvosanoin valmistunut FM, joka suunnittelee oman yrityksen aloittamista.Pelkään että hän harhautuu huonoille poluille. Ihan normaaleja harrastuksia hänellä on mutta koulu ei kiinnosta ja pelkään pääseekö minnekkään jatkamaan kun peruskoulu päättyy koska keskiarvo vain 6,5?
huomaan paljon omaan elämään viittavaaa. olen 16. harrastin vaikka ja mitä ennen, kun peruskoulu lopppui. ka oli sama 6.5 ja ammattikoulussa opiskelen. ikinä en ole pelännyt ettei äitini minua rakasta vaikka isäni on entinen linna kundi. äiti on kasvattanut meidät aina yksin ja en pidä itseäni linna kundin lapsena. isä on mitä on. hän ei liity elämääni mitenkää! synnyin äidin ollessa lukiossa, ikinä hän ei ole antanut olettaa että olisin pilannut hänen elämänsä suunnitelmat. päinvastoin! tiedän olevani vahinkolapsi, mutta silti olen ollut toivottu ja rakastettu aina! kasvatus on se mistä hyvin paljon riippuuu elämän suuret valinnat!Pelkään että hän harhautuu huonoille poluille. Ihan normaaleja harrastuksia hänellä on mutta koulu ei kiinnosta ja pelkään pääseekö minnekkään jatkamaan kun peruskoulu päättyy koska keskiarvo vain 6,5?