Täällä kaksplus palstalla vaan pahoittaa mielensä. Ylläpidon kantsis vähän seurata mihin tyyliin ihmiset kommentoi....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Entinen palstailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Entinen palstailija

Vieras
Olen jo pidempään ihmetellyt miten ilkeitä ihmiset täällä ovat toisilleen. Tuntuu että osa saa jotain ihmeellistä tyydytystä siitä että pääsevät haukkumaan ja mollaamaan toisiaan.

Juuri nämä ihmiset jotka pyrkivät pätemään ja ovat ns "täydellisiä" tuskin oikeassa elämässä ovat sen kummempia kuin muutkaan. Ikävä totuus on että ei täydellistä ihmistä tai vanhempaa ole olemassakaan.

Ihmettelen myös sitä että jos jolle kulle on tapahtunut jotain vastoinkäymisiä, niin heti ollaan haukkumassa ja tuomitsemassa. Ei kaikkiin asioihin voi itse vaikuttaa. Paskoja asioita vaan sattuu... Ja niin voi käydä kelle vaan. Voi sairastua vakavasti, joutua onnettomuuteen, voi tulla avioero, läheinen kuolla yms yms yms. Jokainen voisi itse ajatella itsensä sen tilalle, jota täällä mollaa ja arvostelee. Kenelläkään ei ole oikeus tuomita toista.

Eilen seurasin keskustelua jossa perheenjäsen oli sairastunut vaikeasti ja joutunut sen takia käymään sossussa hakemassa toimeentulotukea. Ihmettelen kovasti onko tuossa tilanteessa kenelläkään oikeutta mennä mollaamaan ja syyllistämään :( Jokainen voi ajatella itsensä rullatuoliin ja toisten autettavaksi kun samalla on huoli viidestä lapsesta.

Kyllä alkoi tympiä koko kaksplus keskustelupalsta.... Täällä taitaa olla vaan elämäänsä kyllästyneitä mammoja. Tuntuu ettei suurimalla osalla ole mitään käsitystä elämästä ja siitä ettei kaikki ole aina itsestä ja omista valinnoista kiinni.Toivottavasti joku "omasta mielestään täydellinen" kokee oman kantapään kautta mitä elämässä saattaa sattua vaikka kuinka tekisi oikeita valintoja.

Minusta ylläpidon kannattaisi enempi lukea palstaa ja puuttua keskustelun kulkuun. Tämä alkaa huonon maineen koko kaksplus keskustelupalstalle sekä lehdelle.

Itse ainakin poistun täältä. Seuraan tätä keskustelua mutta muuten en aio täällä enään pyöriä. Ei tänne kannata tulla mieltänsä pahoittamaan.

En kiellä etteikö täällä ole myös mukavia ihmisiä, jotka asiallisesti ottavat kantaa keskusteluihin yms. Mutta tuskin hekään täällä kauaa jaksavat. Senverta negatiivinen on ilmapiiri täällä.

Minä olen pyörinyt täällä nyt kesästä. Ja minusta tämä on juurikin hyvä paikka, sellanen taistelutanner. On oppinut kovettamaan sen herkän sisimpänsä ja osaa nauraa niille pölkkypäille joiden ainut tehtävä elämässä on pahoittaa toisten mieli.

Tämän virtuaalimaailman avulla osaan ehkä olla vahvempi myös oikeassa elämässä :)

Sun täytyy vain karaistua. Olen itsekin vetänyt palkoja joskus aikoja sitten nenääni, mutta kyllä se palstailu karaisee.
Ja se, että ajattelet järjellä asioita ja pidät palstailutaukoja. SUosittelen tuota viimeisintä lämpimästi! :)

Ja kun muistaa, että sillä ivaajalla on itsellään paha mieli, jota sen pitää täällä purkaa kun sen surkeassa elämässä ei ole mitään muuta pakopaikka murheilta. ;)

99% avoimista interwebin keskustelupalstoista on sellaisia missä ihmiset vaan kinastelee. ns. harmaus varmistaa sen että kaikenlainen pööpöily on suosiossa aina tavalla tai toisella.

heti kun vaaditaan kirjautuminen vähenee se pelleily vaikka voisikin tehdä useampia tunnuksia. ei kaikki häiriköt jaksa nähdä isommin vaivaa häiriköinnin suhteen, mutta saattavat jäädä palstalle jos homma sujuu niin sanotusti ja saa paljon nauruja muiden suututtamisesta tai loukkaamisesta.

Osaan ottaa virtuaalimaailman jollain muulla tasolla ku irl ottaisin samat asiat vastaan. Enkä kirjottele henkilökohtaisuuksista. Ei muuta ku suodatin päälle, niin homma toimii =)

Vauva lehden keskustelu palsta on paljon pahempi kuin kaksplussan!
Sinne palstalle en laittaisi mitään kun heti saa lokaa niskaan vaikka ei oisi tehnyt mitään väärää. Oon koittanut pariin kertaan.
Täällä oon saanut melkein aina asiallisen ja nopean vastauksen kysymyksiin ja ihan asiallisia keskusteluja aikaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;25038942:
Modet on yhtä kärkkäitä teksteissään, samallalailla ilkkuvat, ja näin näyttävät esimerkkiä muille

No ainakin se yksi palstailija/valvoja potkittiin kokonaan palstalta pois, kun se jakeli turhan kärkkäästi banneja ja ilkeilikin toisille. :)
Kyllähän se pallo on osittain meillä palstailijoilla, varsinkin mustuneena voi tehdä ylläpidolle ilmoituksen jos on kokenut olevansa jotenkin perusteettoman väärin kohdelluksi. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja näin;25038942:
Modet on yhtä kärkkäitä teksteissään, samallalailla ilkkuvat, ja näin näyttävät esimerkkiä muille

niin että jos nyt verrataan modea vaikkapa järjestyspoliisiin niin kun ihmiset apinoi ja rikkoo sääntöjä niin sellainen vapaan kasvatuksen kaunis puhe ja kieltämättä jättäminen on tehokas tapa moderoida? kärsi ne bannit vaan rauhassa mitkä olet tilannut äläkä katkeroidu.

Alkuperäinen kirjoittaja mielensäpahoittajako?;25038989:
Parasta on se, kun provoihin tartutaan niin tosissaan!

"Parasta" on se että jotkut oikeasti käyttää aikaansa provojen kehittelyyn, ikäänkuin siitä saisi jonkun palkinnon kun saa mahdollisimman monen mielen pahoittumaan tai suuttumaan.

Nämä henkilöt ovat hyvin surullisia kun he eivät ymmärrä että kuka oikeasti se tyhmä siinä tilanteessa on. Provosointi on helppoa ja se ei vaadi mitään erityistaitoja ihmiseltä, voi olla vaan se ääliö mikä oikeastikkin on.

"Parasta" on se että jotkut oikeasti käyttää aikaansa provojen kehittelyyn, ikäänkuin siitä saisi jonkun palkinnon kun saa mahdollisimman monen mielen pahoittumaan tai suuttumaan.

Nämä henkilöt ovat hyvin surullisia kun he eivät ymmärrä että kuka oikeasti se tyhmä siinä tilanteessa on. Provosointi on helppoa ja se ei vaadi mitään erityistaitoja ihmiseltä, voi olla vaan se ääliö mikä oikeastikkin on.

Ei, vaan hyvä provo pelastaa palstan. :)

Olen huomannut että jos osallistuu johonkin tahtojen taistoon, omat argumentit on parasta tarkastaa ja toisaalta olla myös valmiina myöntämään ettei olekaan ehdottoman oikeassa. Jos keskusteluissa tunteet lähtee kuumenemaan, mielenharmilta säästyy kun pudottautuu itse keskustelusta pois.

Asiattomuuksia, aiheeseen liittymättömiä hölmöyksiä ei tarvitse noteerata, niitä kirjoittelee jotkut jotka haluavat jonkun tarttuvan kommentteihinsa ja saavan popcornia vaativan tappelun aikaiseksi. :popcorn:

Mutta hevostalli.netin puolella osataan tyylikkäät provot, täällä ne on lähes aina mauttomia ja tavoittelevat vain toisten loukkaamista.

• Tykkää
Reactions: Wolt
Alkuperäinen kirjoittaja mielensäpahoittajako?;25039027:
Ei, vaan hyvä provo pelastaa palstan. :)

Jos provo on sellainen että siinä ei hyökätä kenenkään kimppuun tai jotenkin pyritä loukkaamaan ehdoin tahdoin jotain henkilöä, niin toki voi olla hauskakin. Näitä kun on erilaisia.

Olen huomannut että jos osallistuu johonkin tahtojen taistoon, omat argumentit on parasta tarkastaa ja toisaalta olla myös valmiina myöntämään ettei olekaan ehdottoman oikeassa. Jos keskusteluissa tunteet lähtee kuumenemaan, mielenharmilta säästyy kun pudottautuu itse keskustelusta pois.

Asiattomuuksia, aiheeseen liittymättömiä hölmöyksiä ei tarvitse noteerata, niitä kirjoittelee jotkut jotka haluavat jonkun tarttuvan kommentteihinsa ja saavan popcornia vaativan tappelun aikaiseksi. :popcorn:

Mutta hevostalli.netin puolella osataan tyylikkäät provot, täällä ne on lähes aina mauttomia ja tavoittelevat vain toisten loukkaamista.

Vähän vaikuttaisi että tämä mielen pahoittaminen ja kukkoilu on kaikkien eläinharrastuksien pakollinen ominaisuus, kuullut aika monta juttua koiraharrastajienkin taholta, ne ihmiset kun osaa yhdistystoiminnassa olla totaalisia idiootteja ihan oikeassa elämässäkin.

Tämän ketjun ap taitaa olla sama tyyppi kuin tuon mainitsemansa "sossuketjun" aloittaja, joka otti nokkiinsa kun hänelle ihan asiallisesti(kin) sanottiin ettei voi saada vuokraan tietenkään avustusta kun vuokrasopimusta ei ole ;)
Ja ihan samanlaista menoa, ellei pahempaakin, on jokaisella keskustelupalstalla.

Yhteistyössä