Sisko varasti elämäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja välit poikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olisin onnellinen jos en olisi tollasissa veloissa! Olkaa te viisaampia ja ostakaa koti johon on oikeasti varaa,ja voit olla rauhassa kotona lapsen kanssa. Ihmiset ostaa tänä päivänä niin kalliita asuntoja etteivät selviä veloista...järki käteen.

Ehkä se talo oli molempien unelmatalo. Mun on ainakin hiton vaikea kuvitella, että kukaan tekisi talokauppoja vain siskoaan kiusatakseen.

Ei varmasti kukaan tee talokauppoja VAIN siskoa kiusatakseen...

Mutta jos tietty käytösmalli on olemassa, niin ei se ole mikään tiedostettu ja laskelmoiva "hähhähhää, nytpäs sisko saa nokilleen" -ajatus vaan tuollainen ihminen ihan oikeasti haluaa sitä mitä toinenkin haluaa. Kilpailu on iso osa sitä halua ja sen toteuttamisesta saatua mielihyvää, mutta ei sitä välttämättä itse huomaa ollenkaan. Huomaa vaan että juuri tuon haluaa, ja se on pakko saada siskon nokan edestä pois.

Ymmärrän kyllä järjellä ettei se sisko vain päättänyt että teenpäs nyt kaksoset kiusakseni. Mutta se millainen tuuri hänellä on, on jotain uskomatonta ja saa minut katkeraksi kaikesta muustakin.

Talojutun jälkeen emme ole olleet yhteydessä. Muutaman kerran ajoin pettyneenä talon ohi, ihanaan vanhaan vaahteraan oli kietonut jotain valoköyttä, ainoa iloni on jos se on räikeän värinen kammotus, mutta ikävä kyllä hänellä on tuonkin suhteen melko hyvä maku ettei tule ohilyöntejä :/

Onneksi vanhempamme eivät vertaile lapsiamme ja ovat ilmeisesti huomanneet ettei ainakaan minulle parane puhua sisaresta mitään. On minulla elämässäni hyvääkin, olen ajan mittaan saanut kolme ihanaa lasta, mieheni on upea, ammattini on tasan se mitä halusinkin, kai me vielä se oma talokin löydetään, mutta tunne on etten minä ja sisareni mahduta kyllä samaan kaupunkiin.

Talokaupassa oli muitakin ostajia, mutta viimeiset tarjoukset olivat minun ja sisareni välistä nokittelua kunnes hän pisti paremmaksi. En olisi koskaan uskonut että hän olisi ollut kiinnostunut vanhasta kiinteistöstä, on tähän asti ollut melko moderni tyyliltään ja nyt yllättäen punaruutuinen esiliina, pitsiverhot ja muu maalaisromanttinen, rustiikkinen hömpötys onkin hänen juttunsa.

Olette oikeassa, minun on päästävä yli ja jatkettava elämääni omaan suuntaan, mutta sisarta minulla ei enää ole.

Sä oot kyllä oikeesti aika surkea tapaus jos elät elämääsi vain siten että siskolla ei saa olla asiat paremmin.

En hetkeäkään usko tuota talojuttua, ja tosiaan noissa muissa asioissa voi miettiä että onko se nyt sitten niinkään että sun siskosi pitäisi tehdä asiat huonommin tai odottaa vuoroaan jossain lastenhankinnassa?

En mä ainakaan kysynyt siskoltani lupaa siihen että saanko hankkia lapsia vai en. Käsittämätön ajatuskin!

törkeä sisko! ihmettelen vaan, että miksi ihmeessä paljastat noin paljon elämästäsi tuollaiselle ihmiselle esim. tarjoamanne summan talosta ja lainat ja kaikki. itse olen tullut siihen tulokseen, että suku on pahin enkä mitään tarkkoja juttuja ala elämästämme kertomaan ollenkaan.

lähipiirissä varsinkin siskot osaavat olla toisilleen hyvinkin julmia aikuisina. Olen aina ajatellut,e ttä sisko olisi kiva, mutta kun näitä juttuja täällä lukee niin ehkä se isoveli onkin ihan ok.

Uskoin liian pitkään siskostani hyvää tai että hän voisi muuttua. Kaikki nuo tapahtui pitkällä aikavälillä, väliin mahtui toki hyviäkin hetkiä mikä rohkaisi minua antamaan uusia mahdollisuuksia. Ennen talojuttua meillä taisi peräti vuoden ajan mennä hyvin ja sisko tuntui luotettavalta.

Kantapään kautta tuli opittua ja raskaasti. Miehen kanssa keskusteltiin, hänkin on pettynyt kuinka taloasia lopulta meni. Villi ajatus kytee jo mielessä että aletaan etsiä uutta työtä jostain ihan muualta päin Suomea tai peräti ulkomailta. Varaa, kielitaitoa ja työkokemusta löytyy joten itsemme kiskaisu irti tästä arjesta voisi olla paikallaan. Täydellinen suunnanmuutos kaukana siskosta. (Ja kyllä olen valmis muuttamaan vaikka toiselle mantereelle jos saan sillä mielenrauhan, vaikka siskoni ei saa olla ainoa syy muuttoomme jos siihen päädytään).

Tuo talojuttu oli inhottava temppu, mutta muista et voi kyllä valittaa.

Toisen poikaystävää ei voi varastaa, kyllä siinä puhutaan sen pässinpään eli miehen omasta tahdosta. Jos olisi ollut kunnon tolkku ihminen, niin ei olisi lähtenyt yhtään kenenkään matkaan toisen kanssa seurustellessa.

Ja hohhoijaa tuo hiustenväri. Tuskin kukaan aikuinen ajattelee, että blondit olisivat tyhmempiä. Mutta jos sun tuttavapiirissä on jotain tuollaisia ihmisiä, niin eikun värjäämään tukka tummemmaksi.

Jokainen aikuinen kyllä tietää, että ei noihin kaksosten saamiseen voi vaikuttaa.

Mun mielipide on että suurin osa ongelmista on AP:n pään sisäisiä. Ja jos tosiaan sisko omii sun kaipaaman huomion, niin älä pidä häneen yhteyttä. Älä kerro rahatilanteesta, tarjoussummista ja muista vastaavista.

Aikuisen pitäisi minusta kyetä elämään samalla paikkakunnalla niin että pitää vähän viilemmät välit tähän perheeseen. Ei ole pakko olla bestis ja kertoa kaikesta.

En minäkään kerro siskon perheelle kaikesta mitä meillä tapahtuu, ettei turhaan kadehtisi asioista joita meillä on tai joita tehdään. Enhän minä voi omaa elämäni elää siten että kaikessa ottaisin kokoajan huomioon sen mitä mun sisko aikoo tehdä tai mahdollisesti ostaa. Eli että en saisi pitää maalaisromanttisesta tyylistä jos sisko pitää jne...

Olet liian katkera ihminen ap.! Sinullahan on hyva elama itsellasikin, miksi kadehtia siskon elamaa. Talo on vain materiaa, en ikina voisi moisen takia katkaista valeja sisarukseeni. Varmaan inhottavaa vanhemmillesikin.

Menee kyllä melko epätoivoiseksi jos siskon takia vaihdat kaupunkia tai muutat toiselle mantereelle? Aiotko oikeasti antaa ajaa itsesi pois sieltä siksi että sisko asuu samassa kaupungissa?

Uskoin liian pitkään siskostani hyvää tai että hän voisi muuttua. Kaikki nuo tapahtui pitkällä aikavälillä, väliin mahtui toki hyviäkin hetkiä mikä rohkaisi minua antamaan uusia mahdollisuuksia. Ennen talojuttua meillä taisi peräti vuoden ajan mennä hyvin ja sisko tuntui luotettavalta.

Kantapään kautta tuli opittua ja raskaasti. Miehen kanssa keskusteltiin, hänkin on pettynyt kuinka taloasia lopulta meni. Villi ajatus kytee jo mielessä että aletaan etsiä uutta työtä jostain ihan muualta päin Suomea tai peräti ulkomailta. Varaa, kielitaitoa ja työkokemusta löytyy joten itsemme kiskaisu irti tästä arjesta voisi olla paikallaan. Täydellinen suunnanmuutos kaukana siskosta. (Ja kyllä olen valmis muuttamaan vaikka toiselle mantereelle jos saan sillä mielenrauhan, vaikka siskoni ei saa olla ainoa syy muuttoomme jos siihen päädytään).

Ja hopo hopo, ulkomaille muutto ei ratkaise paansisaisia ongelmia. Mita ihmetta te pakenette? Varmasti tulet katumaan jos katkaiset valit siskoosi, miehesi kanssa voi tulla ero, mutta sisko on aina sisko. Ala katkaise siltoja takanasi.

Toisen poikaystävää ei voi varastaa, kyllä siinä puhutaan sen pässinpään eli miehen omasta tahdosta. Jos olisi ollut kunnon tolkku ihminen, niin ei olisi lähtenyt yhtään kenenkään matkaan toisen kanssa seurustellessa.

Joo, miehen vikahan tuo on totta kai, mutta oma tahto on silläkin naisella joka tietoisesti menee pelehtimään kaverin tai oman siskon miehen kanssa?

Siis: jos mies lähtee toisen mukaan, niin sitten lähtee ja se on miehen oma vika, mutta tarvitseeko siihen vielä lisätä bonuspettymys ja -loukkaus, että OMA SISKOKIN osallistuu tähän petokseen?

Osuit asian ytimeen! Otan osaa tilanteeseesi ja palstahuorien vittuiluun. Irtiotto vaan kehiin ja unohda se naikkonen, unohda sisaruus.

muut asiat unohtaisin mutta en tuota TALOJUTTUA !!! törkee sisko sinulla, jos nyt enää siskoksi voisin kutsua.
Jeesustelkaa vaan te muut, mutta miettikääpä omalle kohdalle.

muut asiat unohtaisin mutta en tuota TALOJUTTUA !!! törkee sisko sinulla, jos nyt enää siskoksi voisin kutsua.
Jeesustelkaa vaan te muut, mutta miettikääpä omalle kohdalle.

Mina olen aina sanonut veljelleni etta voi ottaa meidan koko perinnon, jos hanella on enemman rahasta tiukkaa. En ikina alkaisi materiasta riitelemaan. Talo saattaa harmittaa vahan aikaa, mutta ei kai se ihan uniikkitalo ollut, muitakin samanlaisia varmasti loytyy.

Tavallaan ymmärrän ap:n kiukun ja harmin. En osaa sanoa, miten tuosta olosta pääsee pois mutta valitettavasti sen olen oppinut, että haaveistaan kannattaa olla hiljaa. Ainakin tietyssä seurassa.

Mitähän ap ois tuumannu jos se oiskin hän joka ois voittanu talokaupat ja saanut kaksoset. Ja sitte sisko tulis keskustelupalstalle valittamaan siitä.
Ihan hullua, kyllä minäkin voisin alkaa marmattamaan siitä että siskolla menee paremmin, on parempi työ, talo ja mieskin. Mutta mitä ihmettä minä siinä voittaisin? Ihan hölmöä touhua.

Siskon ois siis pitänyt jättää ostamatta unelmatalonsa koska sinä halusitkin sen? Eh, itsekästäkö?

Miksi ei ap:n tarina voisi olla totta? Ei siinä ole tapahtunut minusta mitään mikä ei voisi olla totta ihan tavallisissa suomalaisissa perheissä. Uskon että pahempaakin löytyy.

Ap:lle sanoisin että unohda se sisko. Ota etäisyyttä koska selkeästi sinua vaivaa ja stressaa tämä asia. Enkä ihmettele. Muuta vaikka pois, miksei. Ei sisaruutta voi aina noin vain pyyhkiä mielestä vaan se voi jäädä vaivaamaan ja pilata omaa elämää. Kaikki ei ole koneita jotka puuskuttavat tahdonvoimalla eteenpäin. Joskus on paras ratkaisu välien katkaisu.

No kyllä mäkin tunne kateutta siitä, että nuorempi veli on saanut kaiken helpolla. On niin sanotusti onnenpekka. Itsekin ajattelin aina, että teen ne ensimmäiset lapsenlapset, mutta toisin kävi ja veljelle tulee esikoinen keväällä. Ja itse vasta tässä koetan tulla raskaaksi. Mutta en mä siitä suutu ja valita, vaan yritän käyttää kateuteni voimavarana omiin tavoitteisiini pyrkimisessä.

Jos AP:sta tuntuu, että mieli kaipaa ulkomaille niin siitä vaan. Joskus se etäisyyden ottaminen kannattaa ja selventää sitäkin, mikä oikeasti on elämässä tärkeää. Ainakin itselle on käynyt näin.

Jos aikuinen ihminen jolla on kolme lasta murehtii edelleen jotain nuoruusaikaisia poikaystäviä ja lukion arvosanoja yms. niin minusta se kertoo siitä että olet jäänyt jumiin näihin asioihin, ja siis sisarkateuteen.

Tuo talojuttu voi olla totta tai sitten ei ja jos on, se opettaa ettei tämän sisaren kanssa kannata niitä henkilökohtaisimpia asioita käydä läpi. Sitä varten on esim. ystävät. Mä olisin kyllä läksyn oppinut jo paljon aiemmin.

Mutta on aika lapsellista väittää että joku hankkisi lapsia siksi että se sinua harmittaisi.

Mä olen vaan sitä mietä että tuota ongelmaa ei pääse muuttamalla pakoon. Asia pitää jotenkin itsellä käsitellä pään sisällä, ei siihen auta välimatka eikä mikään jos tämä on kyse siitä että toisella on jotain mitä itseltä puuttuu.

Mutta yritäs miettiä tilanne siskosi näkökulmasta. Halusikohan hän niitä kaksosia niin palavasti? Ehkä heillä on muita murheita mistä et mitään tiedä? Ehkä parempaan tulotasoon joutuu tekemään kovemmin töitä?

Alkuperäinen kirjoittaja välit poikki;25031393:
Lisää esimerkkejä löytyy mm. kuinka hän varasti poikaystäväni, mutta sitten se lurjake petti siskoani ja lähti taas uuden matkaan, mutta oli tuokin aikoinaan kova paukku minulle. Olen blondi ja minua pidetään siskoani (mustat hiukset) tyhmempänä, vaikka kirjoitin häntä paremmin. Ammattimme kuitenkin ovat yhtä korkean koulutuksen takana nykyään.

Viimeisiä kertoja kun jaoin unelmiani sisarelleni, oli kyse talosta kotiseudullamme. Kaunis piparkakkutalo suorastaan upealla tontilla. Tarjouskaupassa oli muutama muukin mukana ja sisareni tiesi millaisen lainalupauksen olimme saaneet (340t) ja millainen pesämuna taustalla oli mukana. He tarjosivat sitten 30t enemmän kuin mitä me pystyimme ja siellä se saakutin noita-akka nyt laittaa haaveideni pihaa talvikuntoon!

Räjähdän.

Aika pahoja noi kaksi paitsi alimmainen ei ole sitten JOS tarjouskaupassa ei ollut ketään muuta vielä taistelemassa. Muutenhan se talo olisi mennyt sille toiselle, eikä edes siskollesi tai teille. Muut on kyllä aivan turhaa sisarkateutta.

Ymmärrän kyllä järjellä ettei se sisko vain päättänyt että teenpäs nyt kaksoset kiusakseni. Mutta se millainen tuuri hänellä on, on jotain uskomatonta ja saa minut katkeraksi kaikesta muustakin.

Talojutun jälkeen emme ole olleet yhteydessä. Muutaman kerran ajoin pettyneenä talon ohi, ihanaan vanhaan vaahteraan oli kietonut jotain valoköyttä, ainoa iloni on jos se on räikeän värinen kammotus, mutta ikävä kyllä hänellä on tuonkin suhteen melko hyvä maku ettei tule ohilyöntejä :/

Onneksi vanhempamme eivät vertaile lapsiamme ja ovat ilmeisesti huomanneet ettei ainakaan minulle parane puhua sisaresta mitään. On minulla elämässäni hyvääkin, olen ajan mittaan saanut kolme ihanaa lasta, mieheni on upea, ammattini on tasan se mitä halusinkin, kai me vielä se oma talokin löydetään, mutta tunne on etten minä ja sisareni mahduta kyllä samaan kaupunkiin.

Talokaupassa oli muitakin ostajia, mutta viimeiset tarjoukset olivat minun ja sisareni välistä nokittelua kunnes hän pisti paremmaksi. En olisi koskaan uskonut että hän olisi ollut kiinnostunut vanhasta kiinteistöstä, on tähän asti ollut melko moderni tyyliltään ja nyt yllättäen punaruutuinen esiliina, pitsiverhot ja muu maalaisromanttinen, rustiikkinen hömpötys onkin hänen juttunsa.

Olette oikeassa, minun on päästävä yli ja jatkettava elämääni omaan suuntaan, mutta sisarta minulla ei enää ole.

Viimeset tarjoukset oli sun ja siskon välistä nokittelua? Eli sinä pistit aina lisää siskon tarjoukseen ja toisinpäin? Eli sulle ois ollu ihan ok ostaa siskon unelmatalo ylittämällä heiän tarjous mutta toisinpäin ei?

Yhteistyössä