Paljonko Viennetta jäätelökakku maksaa Prismassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
K-kaupoissa on nyt tarjous Viennetta jäätelökakku euron kappale, niin paljonko se S-ketjun kaupoissa normaalisti maksaa? (tai Lidlissä?)
Tuotahan voisi ostaa muutaman pakkaseen, kun ei mene ihan heti pilallekaan. :D

Miksi te pilkkaatte täällä Viennetta kakkuja? Meille köyhille se ainakin on ihanaa kun saa niin edullisesti herkkua. Enkä ymmärrä mitä hävettävää on tarjota sitä vieraille. <minä ainakin olen tehnyt niin, olenko nyt täys möllö?

No tarviiko kaikkea ottaa niin henkilökohtaisesti? Ei siinä mitään hävettävää ole. Ysäri-mielikuva tulee siitä, kun silloin jäätelökakku oli uutta ja ihmeellistä - vaikka onhan sitä ollut tarjolla aina sen jälkeenkin.

• Tykkää
Reactions: Arwen Undomiel
[QUOTE="minä";25011222]No tarviiko kaikkea ottaa niin henkilökohtaisesti? Ei siinä mitään hävettävää ole. Ysäri-mielikuva tulee siitä, kun silloin jäätelökakku oli uutta ja ihmeellistä - vaikka onhan sitä ollut tarjolla aina sen jälkeenkin.[/QUOTE]

Siis jäätelökakku ei todellakaan ollut mitään uuttta ysikytluvulla. Eikä senpuoleen Viennetta mitään oikeeta jäätelökakkuu ole.
Haluutteko tietää mitä oikee JÄÄTELOKAKKU oli? Mun isä toi sitä aina morkkiksessaan ryyppyputkensa päätteeksi, 60 ja 70 luvulla.
Se oli ISO. Valion valmistama, oikeesta kermajäätelöstä, oli kaikee hilloo ja muuta....
Ja se oli ISO. Tosi korkee ja näyttävä, ja se oli pakattu isoon styroxlaatikkoon.
Ja sitä piti sulatella aika kauan ennenku sitä pääsi syömään.
Sellanen oli oikea jäätelökakku, ei semmosia enää edes olekaan, eikä ollu edes ysäri aikana.

[QUOTE="minä";25011255]Pahoittelut kurjasta nuoruudesta, mutta Viennetta on Suomessa vahvasti 90-lukuun sidonnainen juttu. Suuremmat jäätelökakut ovat tietyssä mielessä hieman eri asia.
J[/QUOTE]

Täh??? Et kai sää vaan mun nuoruuttani pahoittele? Mun LAPSUUTEEN kuuluivat mahtipontiset valion jäätelökaakut, eikä siinä ole mitään pahoittelemista.
Nuoruudestani ei taasen ole mitään hyvää sanottavaa, mutta siihen eivät mitkän kaakut kuuluneet, ei jäätelö eivätkä muutkaan.
Viennetta.... Se ei siis ole sen enempää kaakkua kuin jäätelöäkään. Mutta hyvää se on, jos ei muuta parempaa oe.Ja hyvä kun on nyt niin halpaa.

[QUOTE="vieras";25011734]Kasvirasvajäätelötkin taisi tulla 90-luvulla. Meillä äiti osti aina niitä.
Kaakaojauhetta piti lisätä että oli parempaa :headwall:[/QUOTE]

Kirjoitin ihan miten sattuu ensin.

Viennetta -jäätelökakkuja vedetään markkinoilta – vaara allergikoille

08.11.2011 14:19

Eviran mukaan Unilever Finland Oy poistaa myynnistä maahantuomansa erät Viennetta Choco Nut jäätelökakkua, Tuotteista puuttuvat suomen- ja ruotsinkieliset pakkausmerkinnät. Muutoin tuote on myyntikelpoinen.

Tuotteen pakkauskoko on 350 g / 650 ml. Tuote sisältää mm. pähkinää, vehnäjauhoa, kauraa, maitoa ja soijalesitiiniä, joten se voi olla haitallinen henkilöille, jotka ovat näille ainesosille allergisia. Virheestä ei ole terveydellistä haittaa henkilöille, jotka eivät ole allergisia kyseessä oleville ainesosille eikä se vaikuta tuotteen käyttöominaisuuksiin.

Myynnistä poistetaan erät joiden parasta ennen -päivämäärä on 01.06.2013 ja erätunnus L1166CU020 tai L1166DC020.

Tuotetta on ollut myynnissä marraskuun alusta lähtien koko maan alueella.Maahantuoja on aloittanut 4.11.2011 tuotteen poistamisen myynnistä.

Kuluttajia varten maahantuoja on antanut oheiset ohjeet:

Kyseisille ainesosille allergisia tuotteen ostajia pyydetään leikkaamaan tuotteen valmistuserätunnus pakkauksesta ja hävittämään tuote tämän jälkeen sekajätteeseen. Irtileikattu valmistuserätunnus tulee lähettää osoitteeseen:

ASIAKASPALAUTUS 6044989
Unilever Finland Oy
Kuluttajaneuvonta
PL 96
00101 Helsinki

Valmistuserätunnuksen lähetyksen voi tehdä postimaksutta asiakaspalautuksena. Palautukseen tulee liittää mukaan yhteystiedot (nimi, osoite, puhelinnumero, pankkiyhteystiedot). Maahantuoja korvaa virheelliset tuotteet kuluttajille.

(MTV3)

Viennettoja kyllä syön, musta mielikuvat lapsuudesta mummon luona on vaan positiivisia. Sen takia mä niin hypein riemusta, kun löysin cittarin irttarihyllystä matokarkkeja. Nostalgia, ah! :D

Enemmän kyllä tykkäsin Solero-jäätelökakuista. Muistaako niitä vielä joku? Semmoisia kolmion mallisia, missä oli keltanen sorbettikuorrutus.

Viennettoja kyllä syön, musta mielikuvat lapsuudesta mummon luona on vaan positiivisia. Sen takia mä niin hypein riemusta, kun löysin cittarin irttarihyllystä matokarkkeja. Nostalgia, ah! :D

Enemmän kyllä tykkäsin Solero-jäätelökakuista. Muistaako niitä vielä joku? Semmoisia kolmion mallisia, missä oli keltanen sorbettikuorrutus.

Soleron muistan hämärästi. Oliko sitä joskus -90-luvulla? Muistelen, että olisin sitä kerran tai kaksi maistanut.

Muistaako muut Vanessa-jäätelökakkua? Se tuli hieman ennen Viennettaa, mutta oli paljon tunkkaisemman makuista. Viennetassa oli 1990-luvulla myynnissä ihanan raikas sitruuna-Viennetta. Sitä on jäänyt ikävä.

Yhteistyössä