Mikä homma tää nyt taas on? FB:ssä kaikilla päivityksenä pelkkä sydän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
se on taas sellanen rintasyöpä tietoisuus kampanja

Kuka hemmetti noita oikein keksii. Ei paljoo rintasyövästä levitä tietoa rintaliivien väri tai joku sydän päivityksessä.
Kuulin vasta viimesimmän "rintasyöpätietouden" päivityshommajutussa et mistä on kyse ja että se rintaliivien väri juttukin oli sama homma. Ja kaikki muutkin tuntu luulevan et tarkotus oli ihmetyttää miespuolisia.

Laita sydän (?) seinällesi, ilman kommenttia, pelkkä sydän. Lähetä tämä viesti sitten naispuolisille kavereiillesi, vain naisille, ei miehille. Sen jälkeen laita sydän sen kaverin seinälle, joka lähetti sinulle tämän viestin. Ja jos joku sattuisi kysymään, miksi seinälläsi on niin paljon sydämiä, älä vastaa. Tämä on tyttöjen juttu, että muistaisimme tässäkin kuussa olla varuillamme rintasyövän suhteen.

Siis failed:DDDDD

se on taas sellanen rintasyöpä tietoisuus kampanja

Jaa. No kyllä nyt sit varmaan taas maailma pelastuu.
Sitä mä oon vaan ihmetellyt että miksi tota rintasyöpää nostetaan muiden syöpien yläpuolelle (nämä typerät fb:n kiertoviestit ja roosa nauha-krääsä yms).
Miksei kampanjoida yhtä näkyvästi myös yleisten kohdunkaulansyövän, suolistosyöpien tai eturauhassyövän puolesta?
Onko rintasyöpäpotilas parempi syöpäpotilas kuin leukemiaa, peräsuolensyöpää tai non hodginin tautia sairastava?
Kirjoitin tarkoituksella vähän provosoivasti, toki rintasyöpätietoisuuden lisääminen on hyvä ja tärkeä asia mutta mutta...

Tää on ihan typerä juttu. Mun mielestä rintasyöpä koskettaa myös miehiä, yleensä se sairastunut on jonkun äiti, sisko, vaimo tms. Niin miksi tästä pitää tehä tällanen "kihkih, ei kerrota miehille tsihi" juttu, kuitenki vakavasta asiasta kyse. Jotenkin todella mauton juttu mun mielestä.

[QUOTE="vieras";24998409]Jaa. No kyllä nyt sit varmaan taas maailma pelastuu.
Sitä mä oon vaan ihmetellyt että miksi tota rintasyöpää nostetaan muiden syöpien yläpuolelle (nämä typerät fb:n kiertoviestit ja roosa nauha-krääsä yms).
Miksei kampanjoida yhtä näkyvästi myös yleisten kohdunkaulansyövän, suolistosyöpien tai eturauhassyövän puolesta?
Onko rintasyöpäpotilas parempi syöpäpotilas kuin leukemiaa, peräsuolensyöpää tai non hodginin tautia sairastava?
Kirjoitin tarkoituksella vähän provosoivasti, toki rintasyöpätietoisuuden lisääminen on hyvä ja tärkeä asia mutta mutta...[/QUOTE]

Onhan miehillä movember-viiksien kasvatus ja samalla lisätään tietoisuutta miesten terveyttä etenkin eturauhassyöpää koskien.

minka tahansa syovan tidottamis kampanja on hyva. rintasyopa todetaan viela nykyaankin melkoisen myohaisessa vaiheessa ja on tauti joka vielakin vie hautaan! jos ei valita tiedoituskampanjoista niin voi sulkea silmansa ja korvansa, eika tarvitse ottaa osaa moisiin. kannatan kaiken maailman kamppanjoita joilla yritetaan lisata terveys alan tietoisuutta.

Tätä kiertoviestiä kun pitäis jakaa myös miehille. Tiesittekö, että suomessa sairastuu n. 15 miestä vuodessa rintasyöpään!!! Monesti nämäkin tapaukset diagnosoidaan liian myöhään, kun ei edes osata moista epäillä.

Yhteistyössä