kertokaapa rehellinen & kaunistelematon mielipiteenne nimestä VIENA

  • Viestiketjun aloittaja "tähkä"
  • Ensimmäinen viesti
"tähkä"
tuo nimi on vakavassa harkinnassa täällä, mietin vain kun vienahan on jokin karjalaiskylä... muuten nimi on mielettömän kaunis.
mitä mieltä te olette ? :) meinasin vähän, että tyttö olisi sitten koko nimeltään
VIENA EMMI EVELIINA / VIENA EMMIINA :heart:
 
Ken guru
Ihan kauniin kuuloinen kokonaisuus VIENA EMMI EVELIINA :).

Kiva "lisä" vielä kun tuota etunimeä ei ole monilla. Varsinkin kun itse pidätte noin paljon, niin antakaa ihmeessä tuo :).

Ja paikkakunnan nimestä, että niinhän moni muukin, esim. Loviisakin on, ja silti sitä käytetään etunimenä. Harva varmaan näillä nurkilla edes tietää paikasta nimelttä Viena.
 
hhhhhh
Meullä,mietinnässä ollut viena myös 1kk ikäiselle,tytölle..sievä nimi mutta itselläkin tulee tuo karjala vähän liikaa mieleen joten voi olla että toisräeen päädytään
 
-
[QUOTE="vieras";24992933]Mulle tulee mieleen joku Karjala-aktiivi.[/QUOTE]

Joo kaunis nimi sinänsä, mutta ikävä kyllä munkin päällimmäinen mielleyhtymä on, että vanhemmat ovat joitain yli-isänmaallisia karjalaintoilijoita... että en antaisi omalleni mitenkään tällaista nimeä.
 
"vieras"
Viena sana joidenkin lähteiden mukaan juontaa juurensa sanasta vieno eli hiljainen. Viena on joen nimi karjalassa, ja siitä koko alue saanut nimensä. Kaunis sana ja ihana nimi-idea :)

Loviisa paikkakuntana/kaupunkina on nimetty Ruotsin kuningattaren Lovisa Ullrikan mukaan. Ja Mikkeli/St Michel arkkienkeli Mikaelin mukaan, että ristiin rastiin menee erisnimet ja paikannimet, eikä siinä minusta mitään negatiivista.
 
"minä"
Itse olen Viena ja tykkään nimestäni. Aika usein saan korjailla nimeäni, kun kuullaan väärin, mutta mua ei todellakaan ole se haitannut. Tosi usein nimeäni on kehuttu.. :)
 

Yhteistyössä