kertokaapa rehellinen & kaunistelematon mielipiteenne nimestä VIENA

• Viestiketjun aloittaja "tähkä"
  • Ensimmäinen viesti
eräs Viena
Olen itse Viena ja voin sanoa, että noin 95% ihmisistä ei ole koskaan kuullutkaan Vienan Karjalasta, joten ei pelkoa nimen yhdistämisestä isänmaallisuuteen. Suurin ongelma nimessä on se, että juuri kukaan ei osaa sanoa saati sitten kirjoittaa sitä oikein, pitää vähintään kolme kertaa aina toistaa. Ja tietysti Viena on aika erikoinen ja huomiota herättävä nimi, aina saa kuulla hauskoja väännöksiä (varsinkin ala-asteella kuulin aina) kuten viina, viinapullo jne. Eli kannattaa laittaa lapselle toiseksi nimeksi jokin tavallisempi nimi, että voi tarvittaessa käyttää sitä.

Älkää nyt ihmeessä Vienaa vaihtako Veeraan, Veeroja löytyy kolmetoista tusinasta. Parempi olla erikoisempi nimi, niin ei joudu kolmen muun samannimisen kanssa samalle luokalle koulussa.

ok
Ihan mukava nimi minustakin. Ainut mikä tulee mieleen on että miltä murrealueelta olette? Itse olen lännestä ja mua on aina vähän ihmetyttänyt, kun täälläpäin annetaan nimiä Tuomas, Kielo jne. Sitten ne on sekä vanhempien että paikallisten suussa Tuamas ja Kialo. Onpä nättiä.

Yhteistyössä