Vesirokko ei ole aina vaaraton.Kannattaako ihan kaikkea vastaan rokottaa? Eikö olis vastustuskyvylle hyväksi, että sairastaisi nämä vaarattomat rokot.
Ei oo rokotuksetkaan. Luulen, että on vaarallisempaa rokottaa "kaikkea mahdollista" kuin ottaa rokotukset vain vaarallisia sairauksia vastaan. Siis sellaisia sairauksia vastaan, jotka ovat oikeesti vaarallisia melkein aina.Vesirokko ei ole aina vaaraton.
Yhä vain Suomessa ei ole kuollut vesirokkoon yhtään rokotettua lasta.Ei oo rokotuksetkaan. Luulen, että on vaarallisempaa rokottaa "kaikkea mahdollista" kuin ottaa rokotukset vain vaarallisia sairauksia vastaan. Siis sellaisia sairauksia vastaan, jotka ovat oikeesti vaarallisia melkein aina.
Asiaa ei voi mitata noin. Se vastustuskyvyn kasvu, minkä vesirokon läpikäynti tuo, pelastaa välillisesti kymmenia tai satoja lapsia (ja aikuisia) vuosittain.Yhä vain Suomessa ei ole kuollut vesirokkoon yhtään rokotettua lasta.
Sen sijaan vuosittain kuolee 1-2 rokottamatonta.
En usko että ovat perusterveitä. Vakavasti sairaille vaarallinen tuo sairaus.Yhä vain Suomessa ei ole kuollut vesirokkoon yhtään rokotettua lasta.
Sen sijaan vuosittain kuolee 1-2 rokottamatonta.
Vesirokko voidaan ihan helposti tyystin hävittää maapallolta siinä missä esim. isorokkokin.Asiaa ei voi mitata noin. Se vastustuskyvyn kasvu, minkä vesirokon läpikäynti tuo, pelastaa välillisesti kymmenia tai satoja lapsia (ja aikuisia) vuosittain.
Tuo on vähän kuin vaikka autoilu... toki jotkut kuolevat liikenneonnettomuudessa, mutta homma ei pyörisi jos kukaan ei ajaisi.
Erittäin huono vertaus. Toinen liittyy ajatteluun, toinen autonomiseen immuunijärjestelmän toimintoon. Hävitetäänkö saman tien kaikki bakteerit? Semmoinen tuntuu olevan nykyisen ylikliinisen maailman meininki, mutta se on tuhon tie ja luo vain vaarallisempia superbakteereja ja megaviruksia.Vesirokko voidaan ihan helposti tyystin hävittää maapallolta siinä missä esim. isorokkokin.
Lapsen hengen vaarantaminen sillä perusteella, että se ehkä mahdollisesti lisää (tai on lisäämättä) vastustuskykyä jollain muulla on mielestäni omalaatuinen valinta. Ihan niin kuin olisi se, että lähtee liikenteeseen laittamatta lasta turvaistuimeen ajatellen, että "mikäli vaarannan lapseni niin ehkä muut oppivat ajamaan varovaisemmin, kun tietävät, että autoissa on suojaamattomia lapsia."
meillä mun jälkeen tietenkin sitten sairastu esikoinen, silloin reilu 1v. veti pienen kyllä todella huonoon kuntoon kun juuri edellisellä viikolla oli oltu osastolla saamassa lääkettä suoraan suoneen korvatulehduksen ja keuhkoputken tulehduksen takia ( suunkautta ei enää kurit auttanu).Perusterve on mielenkiintoinen käsite.
Onko vaikka diabeetikko tai miinusnäköinen perusterve?
Vesirokko voi mutatoituessaan hyvinkin tappaa myös sellaisen lapsen, jolla ei ole sellaista sairautta, jonka pitäisi tehdä hänet muita alttiimmaksi vesirokon jälkitaudeille.
Minä aikoinaan emmin vesirokkorokotteiden ottamista perheen pienimmille.Erittäin huono vertaus. Toinen liittyy ajatteluun, toinen autonomiseen immuunijärjestelmän toimintoon. Hävitetäänkö saman tien kaikki bakteerit? Semmoinen tuntuu olevan nykyisen ylikliinisen maailman meininki, mutta se on tuhon tie ja luo vain vaarallisempia superbakteereja ja megaviruksia.
En ottanut lapsilleni muuten sikainfluenssarokotteita. Tuota kyllä harkitsin todella kuumeisesti. Ei kaduta. Kaduttaisi jos olisin ottanut. No, en mä sillä leuhki, eihän tota voinut tietää...
Vesirokkoa ja isorokkoa ei voi aivan verrata, koska isorokossa kuolleisuus on merkittävä. Vesirokossa olematon.
Kun tuo vesirokko on vaikeampi vanhemmille lapsille, niin kenties tuota rokotteen antamista voisi harkita esimerkiksi kun lapsi on menossa kouluun. Vai onko sitten rokotteesta toipuminenkin rankempaa?
Olen iloinen puolestanne, että selvisitte.mutta sitkeällä hoidolla ja rauhassa ilman ylimääräsiä riekkumisia niin rokostakin selvittiin.
Mitä tapahtui?Minä aikoinaan emmin vesirokkorokotteiden ottamista perheen pienimmille.
Kadun sitä loppuikäni.
Jokainen siis tavallaan.
Mitä tapahtui?