Onko oma vauva kenenkään mielestä ruma? Meidän vauva on.

• Viestiketjun aloittaja surku
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Rumaa vauvaa en ole koskaan nähnyt.
Joskus pitkään synnytyskanavassa olleet voivat olla alussa hassulla lailla turvoksissa, mutta se menee aika nopsaan ohi.

Oma nykyinen viisivuotiaani oli vauvana monen mielestä pelottavan näköinen. Hänellä oli paksu tumma tukka ja tummat suuret silmät ja ennen kuin oppi hän hymyilemään (ja vielä myöhemminkin jos ei hymyilyttänyt), niiden silmien katse saattoi olla todella läpitunkeva:
"Se katsoo suoraan sieluuni ja ihan kohta se huomaa minut huonoksi ihmisiksi ja polttaa jollain salamalla poroksi!"
:D
Onko lapsesi horoskoopiltaan skorpioni? :) Meidän poika 2vkoa on just kuvailemasi näköinen ja mä olen pienenä ollut tismalleen samanlainen,molemmat skorpioneja =)

[QUOTE="vieras";22406029]Onko lapsesi horoskoopiltaan skorpioni? :) Meidän poika 2vkoa on just kuvailemasi näköinen ja mä olen pienenä ollut tismalleen samanlainen,molemmat skorpioneja =)[/QUOTE]

Heh. Taitaa se olla. Syntynyt 1.11
:D

"miuu"
synnärillä oli ihan samannäköinen vauva kuin meidän vauva. miehen kanssa erotettiin omamme siitä, että vauvelin saippuakotelossa oli mukana pieni nalle.

esikoinen siis oli ihan perusvauva.
kuopus taas sai synnytyksessä ison mustelman, joka peitti otsan ja silmät. Silmät olivat kiinni monta päivää. Aika taviksia molemmat vauvoina.

"joo"
Mun toinen tyttö oli vastasyntyneenä ruma. Ihan kummallisen näköinen. Lapsena oli jo ihan ihmisen näköinen ja teininä oli kaunis ja nyt kun on jo lähes täysi-ikkäinen, on hän todella kaunis ja paljon ihailtu.
Kuopus kun putkahti maailmaan, niin hän näytti ihan mummoltaan. Siis mun anopiltani ja se vähän ahisti. Ihan kuin olis anopin synnyttänyt. :/ Mutta nyt hän on jo söpö taapero ja ihan itsensä näköinen. :)

Yksi muksuistani oli vauvana "keijukaispoika" eli hyvin hienopiirteinen ja korvien päällä kasvoi pienet tupsut karvaa, mikä teki niistä suippojen keijukaiskorvien näköiset. Äitinsä mielestä oli tietenkin maailman kaunein vauva - niinkuin kai useimmat äidit omistaan ajattelevat.

Viime syksynä eli 16 v ko. pojan syntymän jälkeen kylvetin synnärillä vastasyntynyttä lapsenlastani niin silmiin osui seinällä mustavalkoinen iso valokuvasuurennos kivoissa kehyksissä- otos siitä "keijukaispojastani" muutaman tunnin ikäisenä.
Tuli lämmin olo.

täällä meillä
ei se sillon ollut, mutta kun nyt 1v myöhemmin katsoo alle 6kk kuvia niin rumahan se on ollut, itse on ollut vaan hormooneista sekaisin =)
Mutta nytkin se on niin syötävän kaunis ja suloinen että sitä pitää aina ääneen sanoa harva se päivä =)

"vieras"
Meidän kuopus on ihan uskomattoman kaunis vauva. Minne mennäänkään niin aina hänen ulkonäköään kehutaan ja ihmetellään kuinka vauva voikaan olla kaunis.
Vanhemmat lapset eivät ikinä saaneet kehuja ja katseita niinkuin tämä kuopus.
Aina tietenkin pidin heitä suloisina, mutta ei heistä sellaista kauneutta löytynyt kuin tästä kuopuksesta, jonka ulkonäköä ihmettelivät jo kätilötkin laitoksella. Moni sielläkin sanoi, että ei ole aikoihin noin uskomattoman kaunista vauvaa nähny.
Kuopuksen ,myötä olen alkanut vauvoja eri silmällä katsomaan.
Ennen olin sitä mieltä, että kaikki vauvat ovat kauniita ja suloisia, mutta nyt täytyy kyllä myöntää, että suurin osa vauvoista on rumia.
Mutta ei se sitä tarkoita etteikö heistä kauniita tulisi aikuisena. :)

"mie"
Meillä on kaikki kolme olleet vastasyntyneinä tosi eri näköisiä keskenään. Keskimmäisestä voin sanoa, ettei ollut maailman kaunein vauva, mutta niin vain on hänestäkin kasvanut oikea hurmuri, todella nätti poika. Kaksi muuta ovat olleet sieviä jo vauvoina ja ovat yhä.

"sofia"
Ei auta ku syyttää itseään tai miehensä vanhempia ja omia vanhempia, teidänhän ulko näön se perii..
Mut eiks kaikki vauvat oo aika saman näkösii, ja ei vauvat ainaskaan mun mielestä oo ikinä mitenkään söpöi ite en tajuu miten kukaan voi olla lapsena söpö itekkin näytin ihan paskalta..
Mut älä sit sano kun lapsi on aikuinen kun katot lapsesi kuvii ''olitpa sä ruma vauvana'' se ei olis varmaankaan kivaa.. ;DDDD

ok
Vastasyntyneenä oli söpö. 1,5-kuisena oli finninaamainen, kierosilmäinen ja pitkälle kaljuuntunut rääpäle. 3-kuisesta eteenpäin on ollut huippusuloinen, joka ulkoilukerralla kerää kehuja ulkonäöstään.

"Mä vain"
[QUOTE="mie";24988600]Meillä on kaikki kolme olleet vastasyntyneinä tosi eri näköisiä keskenään. Keskimmäisestä voin sanoa, ettei ollut maailman kaunein vauva, mutta niin vain on hänestäkin kasvanut oikea hurmuri, todella nätti poika. Kaksi muuta ovat olleet sieviä jo vauvoina ja ovat yhä.[/QUOTE]

Et oikeasti voi olla tosissasi, että omia lapsiasikin erittelet, kuka on komein ja kuka ei... Näinhän juuri ne vanhemmat takaavat lapsilleen sen, kuka on "parhain ja kuka vähiten. Ja näin syntyy sisarusten kesken se loputon kilpailu ja heikoin monesti on se, joka sitten maksaa psyykksiesti. Toivon todella, että et kerro tuota lapsillesi!

"Mä vain"
[QUOTE="vieras";27778389]Mun mielestä kaikki aivan vastasyntyneet on omituisen näköisiä, kurttuisia ja oudon muotoisia naamasta. Ajan kanssa ne kuitenkin sievistyvät silmissä. :D[/QUOTE]

Yleensä "kaikki" ihmiset eivät näe heitä vastasyntyneinä ja mun mielestä todella tyhmä ketju taas. Oikeastaan ällöttävä, toivon, että teitäkin haukutaan rumiksi, jotka jo vauvoja/lapsia niin haukutte! Ja johan niin olettekin sisäisesti, kun edes tuollaista tuotte esille!!!

ruma vauva
Mun nuorempi oli syntyessään hirveän laiha. Sitten sai antibioottilääkityksen ja koska oli tipassa, turposi ihan jättimäiseksi. Silloin oli kyllä aika ruma, suoraan sanottuna. Pieneni sitten taas, mutta sai kortisoonilääkityksen seurauksena pahan aknen naamaan, oli posket ihan täynnä tulehtuneita finnejä ja ihan punainen. Eipä tuosta raukasta ole kauniita vauvakuvia, ennen kuin oli jotain 5kk.

Meillä tytär oli todella sulonen vauvana ja on yhä edelleenkin aivan älyttömän söpö ja kaunis (2v9kk tällä hetkellä).

Vauvana tyttärellä oli tumman siniset silmät, ihan ruskee niska tukka ja muuten oli kalju. Oli pieni ja siro, mutta äärettömän sievä vauva. Kaikki meijän naapurit ja varsinkin nämä mummot jotka oli meijän naapurissa, niin kehu tytärtä ja tunkivat sinne missä tyttären kanssa oltiin. Kaupassa, neuvolassa, lääkärissä ja yleensäkkin ihmisten ilmoilla kaikki kehuu meijän tytärtä, kuinka on sievä ja kaunis lapsi. Pakko myöntää, että tyttärestä on kasvamassa todellinen kaunotar :). Mielenkiinnolla seuraan.

Mä muistan, kun sain vauvani synnytyksen jälkeen rinnalleni ja ajattelin, että se näyttää ihan anoppini ja Klonkun yhdistelmältä. Söpöhän se oli, vähän niin kuin joku aksolotli eli söötti rumuudessaan. :( :D Huonona äitinä en siis rakastunut lapseeni ensisilmäyksellä, mutta kyllä se siitä sitten kuukausi kuukaudelta on kaunistunut.

Yhteistyössä