Onko oma vauva kenenkään mielestä ruma? Meidän vauva on.

• Viestiketjun aloittaja surku
  • Ensimmäinen viesti
surku
Sillä on outo töpselinokka ja pienet lähekkäin olevat silmät ja on ihan kalju. Ei mikään nätti ilmenstys. Mutta mä rakastan sitä hirveesti, myönnän vaan ettei oo kovin sievä. Mä olisin halunnut tukallisen vauvan, musta ne on kauhean sööttejä, ne tummatukkaiset vauvat! Ja äitiinsähän tuo raasu on tullut, ei siis tule kaunista hänestäkään. :(

köö
No joo, ärsyttää kun meidän tytöllä ei ole tukkaa päässä. :/
Ikää neidolla jo 1,5vuotta, mutta tukkaa ei ole nimeksikään. Muiden POJILLAKIN on pitemmät ja tuuheammat tukat päässä.
Ja sitten on tuolla aika eriskummallisen malliset silmät ja isot posket.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no ei pätenyt mun kohdalla, mä olin yhtä ruma vauva ja olen susiruma aikuinenkin :D Ja tätä suvussa, äitinikin on yhtä ruma, ketju ei rikkoonnu näköjään koskaan :D
Hih, laita kuva, mielellään sellainen, jossa olet sekä sinä, äitisi että lapsesi.

mirva
minustakin tukalliset vauvat on aivan ihania! Kaverille just syntyi lapsi jolla on älyttömän paksu tumma tukka. On tosi erikoisen ja ihanan näköinen. Omalla 3 kk pojalla on omituinen spede-tukka.

-------
Meidän tyttö, minusta se ei vauvana ollut missään määrin suloinen, oikeastaan aika ruma. Vauvakuvia kun nyt katselen se on minusta kaikkea muuta kuin söpö, no joo, ruma.

Mut nyt kun tyttö on 5v se on oikeasti kaunis kuin mikä, ihan älyttömän söpö ja suloinen. Ja tää ei oo pelkästään mun mielipide vaan tosi monet on sanoneet, että on kaunis lapsi :)

mut ei tolla ulkonäöllä oo mitään tekemistä rakastamisen kanssa, rakas tuo on aina ollut :)

hih
Mä en tiedä mikä siinä on, mutta kaljut ja vähähiuksiset vauvat on mun mielestä niitä ihania ja vauvamaisia :) Toisin sanoen, vauvoilla ei kuulukaan olla mitään kunnon pehkoa :D Makuja on monia...

Titi
Mun poitsu näytti synnärillä aivan satavuotiaalta..otsassa melkeen 20 ryppyä, korvien päällä oudot hiustupsut ja muuten kalju. Keskosuutensa takia ei ollut kertynyt lihaa luun päälle vaan peppuposkienkin kohdalla roikku tyhjät nahkapussit. Nenä oli oudon pitkä. Nyt herra on oikea hoitopaikkansa hurmuri!! Naurattaa oikeen kun oli niin "RUMA". Muilla oli sellasia paksuposkisia nappisilmiä pörröhiuksineen :)

...
Eipä ne meijänkään lapset vauvoina mitään söpöjä ollu. Ihmettelin aina, et miten jotkut sano, et oma laps on aina kaunein. Ei musta ainakaan meijän muksut. Mut nyt isompina jo ihan ikäisiltään näyttää :)

"vierailija"
Tää aihe on hirvee tabu, mutta mun mielestä todellakaan kaikki vauvat eivät ole kauniita!! Miksi pitäisi olla? Eiväthän kaikki aikuisestkaan ole ja se on heti paljon sallitumpi aihe ja kaikki tietävät sen. Mutta annas olla kun puhe tulee vauvasta; se on jotenkin niin pyhä että se ei voi olla ruma. Tottakai voi!! Ja on varmasti myös äitejä jotka pystyvät ihan huumorilla senomasta lapsestaan myöntävän. Paljon parempi olisi kuin myöntäisi vain, noloa on kun kaikki (itsekkin sorrun tähän välillä) kehuvat että voikun söpö vaikka kaikki tietää että ei se nyt niin söpö/nätti vauva ole...

Itse tällaisessa tilanteessa pyrin vain kommentoimaan että onpa isän tai äidin näköinen ja välttää valehtelemasta että onpa söpö jos ei ole! Itse olen kyllä kaveripiirissä huomannut että vauvat on onnistunu perimään just niitä huonoimpia puoliaan vanhemmiltaan, jännä juttu sinänsä; esim. tyttövauva perii juuri isänsä ison nenän ja poikavauva jättimäisen munapään isältään kait? :)

"Liila"
Itse oli vähän 'pettynyt' esikoisvauvani ulkonäköön. Odotin suloista ja somaa tyttöä, muttei kuvitelmani vastanneetkaan todellisuutta. Tyttö oli pienenä aivan miehen suvun naisten näköinen, eikä heitä ole kauneudella pilattu. Samat piirteet omaavat miehet sen sijaan ovat komeita.

Kasvaessaan tyttö sai enemmän piirteitä minun suvustani ja nyt 5-vuotiaana hän on todellinen kaunotar. Saan pelätä tosissani namusetiä ja pedofiileja.

Mun mielestä kaikki vastasyntyneet on rumia. Omat yhtälailla kuin vieraat.
Ja oikeastaan ensimmäiset 6-12kk vauvat näyttää vauvoilta, useimmiten aika rumilta.

Suurimmasta osasta tulee sen ihan vauva-ajan jälkeen pikkuhiljaa ihan ihmisen näköisiä kuitenkin.

Ja mun mielestä lapsia on (ihan niinkuin aikuisiakin) sekä huomattavan kauniita, ihan tavallisia, että silmäänpistävän rumia.

mjoo
Mun mielestä juuri kaljut/vähä hiuksiset vauvat ovat sulosempia kuin semmoset lapset joilla on hirveä pehko,ne näyttävät jopa koomiselta eikä mielestäni vauvalla kuulu olla paljoa hiuksia.

Älä sure vauvasi "rumuutta" hän vielä muuttuu varmasti vielä kauniiksikin.

"kahden äiti"
Mun sisko piti kuopustaan rumana vauvana, ja sitä se kyllä olikin (nykyisin oikein nätti koululainen!). Mulla on ollut molemmat ihan oikeastikin aika nättejä, mutta luulen, että olisin kyllä rumaa vauvaa osannut pitää rumana itsekin.

Rumaa vauvaa en ole koskaan nähnyt.
Joskus pitkään synnytyskanavassa olleet voivat olla alussa hassulla lailla turvoksissa, mutta se menee aika nopsaan ohi.

Oma nykyinen viisivuotiaani oli vauvana monen mielestä pelottavan näköinen. Hänellä oli paksu tumma tukka ja tummat suuret silmät ja ennen kuin oppi hän hymyilemään (ja vielä myöhemminkin jos ei hymyilyttänyt), niiden silmien katse saattoi olla todella läpitunkeva:
"Se katsoo suoraan sieluuni ja ihan kohta se huomaa minut huonoksi ihmisiksi ja polttaa jollain salamalla poroksi!"
:D

km
Meidän lapset on kaikki ollu sieviä sekä vauvana että leikki-ikäisenä. Tyttö oli ja on niin sievä että ulkopuolisetki käy välillä kommentoimassa kuinka nätti se on. vähä pelottaa vaan ettei joku pedofiili bongaa tätä meidän nukenkasvoista, suurisilmäistä ja kiharapäistä tytteliä...

Juu, oon nähny joskus vauvoja joista ei voi sanoa mitenkää et olisivat sieviä. Musta sellaiset vauvat, joilla on pitkä nenä, näyttää jotenki oudoilta. samoin sellaiset joilla on tukka, vastoin ap:n mieltymystä. Musta kaljut vauvat on ihania, tai sellaiset, joilla on vähän hentoista tukkaa. Jos on kauhean paksu pönsä päässä nii musta sellainen vauva ei oo sievä.

Yhteistyössä