Laitelkaa kuvia kodeistanne

  • Viestiketjun aloittaja "Iines"
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Minä voisin ottaa uuden kodin ( runsaalla säiltystilalla) uusilla huonekaluilla ja sisäsiisteillä asukkailla.
Siellä asuisi perhe, jossa kaikki korjaisivat omat jälkensä..
Meiltä löytyy uusi koti ja runsaasti säilytystilaa, mutta mööpeliparat on lähes kaikki yli satavuotiaita ja sisäsiisti ei ole edes kissa, joka kaapii hiekat pitkin lattioita. Saati sitten muu perhe... noup :D
 
  • Tykkää
Reactions: Ultramariini
[QUOTE="Tiina";24950990]Mummeliisa: Mistä tuo Dinner choices -kyltti on? Sopisi meillekin kuin nenä päähän... Ja muutenkin kodikas sisustus teillä, tykkään![/QUOTE]

Yksi tyttäristä oli löytänyt jostain kirpputorilta eli en osaa neuvoa alkuperäispaikkaa.
Ja kiitos kohteliaisuudesta.
:)
 
riepu, mä laittaisin ehkä jonkun ison mustavalkoisen taulun sinne sun seinälle.
voi siinä toki väritkin olla, mutta vaan yksi iso.

ootsä miettiny vaihtaa keittiönpöytää? :) tai ainakin vaihtaa väriä, mun mielestä sun valkoseen keittiöön sopis meinaan valkoinen ruokaryhmä. itse pidin sun keittiöstä paljon.
ja olkkarissa noi lapsen piirrustukset on ihanat!
Mulla on jo mustaa maalia ostettuna, mutta tuo mennyt jalkavamma esti tuunaushommat viime kesänä aika tehokkaasti. Mä haluaisin kokonaan uuden pöytäryhmän, mutta mies vastustaa vaihtoa, en tiedä miksi hän on niin ihastunut pirtti-tyyppiseen ratkaisuun. Mun ystävä lupasi ommella penkkeihin huput, niin tulee vähän modernimpaa ilmettä niinkin. Matto on myös keittiöstä menossa vaihtoon, haluan mustemman.

Tuohon makkarin tauluasiaan: suurin ongelma on tällä hetkellä just se, etten osaa päättää, halauanko yhden ison taulun tai peilin vai useamman pienemmän ryhmäksi.

Mulle on neurettu täällä, kun kirjoitin kerran, että uskon siihen, että tavarat itse kertovat minne haluavat tulla asetetuiksi, mutta uskon siihen, että tuollekin seinälle oikea ratkaisu löytyy, kun olen vain tarpeeksi kärsivällinen.
 
Rieputarallaa:
Toivottavasti kommentoin nyt oikean hlön kuvia, mutta olikos teillä ne päällystetyt sohvat? Päällystittekö vaan peitteellä, vai onko nuo päälliset?
Kyllästyin olohuoneen sohviin, ja pohdin, että voisiko niihen laittaa päälle vaan jotkin peitteet ja pitääkö niitä silloin kiinnittää jotenkin...?
Siinä on ihan vaan valkoinen päiväpeite suojana nyt, kun mun silmät ei kestä katsoa enää yhtään sitä alla olevaa kammottavaa punaista. Ihan oikeaa valkoista sohvaa odotellessa ;).
 
tai nyt kun mä oikein rupesin miettiin, ni kääntäisin ton sängyn tolle ruskeelle seinälle ja laittaisin jonkun kivan tekstin seinätarroilla ja sen ison taulun tolle vaaleelle seinälle.

teillä tosin on siinä nuo lamput, ni jää jäljet. toi lamppu on aika huomioo herättävä myös makuuhuoneeseen, simppelimpi tois ehkä enempi sellasta kivaa tunnelmaa?
Sänky ei mahdu olemaan toisin päin :(. Niin se oli tarkoitettukin, että tuo ruskea seinä olisi ns. sängynpäätyseinä, mutta hokattiin vasta muuttovaiheessa, että ei onnistu niin. Siksi se on jäänytkin hiukan orvoksi, kun suunnitelma A meni myttyyn.

Mulla on sellainen jännä kristallikruunun tapainen valaisin suunnitelmissa tuonne, kun se muuten on aika simppeli huone. Ehkä sellaisen kanssa se iso peili mätsäisi parhaiten.
 
Turkilmas
Mäkin hei voisin pyytää ideoita :). Meillä on takan "takaseinänä" tollanen muurattu mukamas tiiliseinä. Se on mun mielestä tosi kaunis, mutta jotenkin se jää piiloon, eikä pääse oikeuksiinsa.

Mä oon jo pitkään miettinyt että siihen pitäis keksiä jotain, mutta tähän päivään mennessä en ole keksinyt että mitä. Olisko ideoita?

Tuo seinä on siis keittiön puolella, takka näkyy olohuoneen puolelle.



 
  • Tykkää
Reactions: as if
Turkilmas
Turkilmas, voisiko tuota seinää valaista jotenkin?
Mä oon miettinyt samaa, mutta en ole vielä keksinyt että miten. Yks mitä mietin, olis jonkinlainen hyllytaso tms., johon virittäis alapuolelle valot ja päälle vaikka kynttilätuikkuja. Mutta kun en oikein keksi miten tuo viritys kiinnittyis. Keksin jo hauskan naruviritys-jutun, mutta sitäkään en saa mitenkään kiinni :(.

Harmittaa myös että miksen hoksannut haluta tuota seinää leveämmäksi ja asteittain matalammaksi. Olis jakanut kivasti olohuoneen ja keittiön ja ehkä seinäkin olis päässyt paremmin oikeuksiinsa.
 
Mä oon miettinyt samaa, mutta en ole vielä keksinyt että miten. Yks mitä mietin, olis jonkinlainen hyllytaso tms., johon virittäis alapuolelle valot ja päälle vaikka kynttilätuikkuja. Mutta kun en oikein keksi miten tuo viritys kiinnittyis. Keksin jo hauskan naruviritys-jutun, mutta sitäkään en saa mitenkään kiinni :(.

Harmittaa myös että miksen hoksannut haluta tuota seinää leveämmäksi ja asteittain matalammaksi. Olis jakanut kivasti olohuoneen ja keittiön ja ehkä seinäkin olis päässyt paremmin oikeuksiinsa.
Mulle tuli ekana mieleen sellainen rouhea risukranssi, johon virität jonkinlaisen valosarjan.
 
  • Tykkää
Reactions: as if
"vieras"
Anotaan multa tai mieheltä ja suusanallisesti. Mutta lupaa ei myönnetä, joten se anomus on ihan turha.

Jos joku keksii jonkinnäköisen hyödyn siitä, että lapset (1v ja 2v) avaavat jääkaapnin ovia jättäen ne auki, niin olen pelkkänä korvana. Tähän mennessä olen keksinyt asiasta vain negatiivisia puolia.
Aika vahva ja pitkä täytyy yksivuotiaan olla, että yltää jääkaapin ylemmän vetimenkin avaamaan.
 
"mee"
Oih, mä olen niin kade tuosta Mummeliisan ihanasta kodista! Todella kaunista ja kaikki niin nätisti sommiteltu. Mä en ole niin järjestelmällinen, että mun kotona voisi ikinä näyttää tuolta ja pölyjen pyyhkiminen on inhokki kotityöni ja sitä tuo varmasti vaatii suht usein :)
 

Yhteistyössä