Laitelkaa kuvia kodeistanne

  • Viestiketjun aloittaja "Iines"
  • Ensimmäinen viesti
Lastenhuoneessa ei ollut tauluja, vaan baby-kyltit. Niiden alla oli pöytä, joka sääti kylttien korkeuden.
Keittiössä oli valokuvatauluista matkaa katonrajaan vielä sopivasti, ja olohuoneen taulujen sijaintia en itse ole määrittänyt.
Makkarissa taulut on tarkoituksella yöpöytien mukaan säädetty korkeus. Ja tauluista katonrajaan on noin 70-80cm. Jos vajaa metri ei ole sopiva etäisyys katonrajasta, olohuoneessa taulut ovat liian lähellä katonrajaa, niin mikä oikein on sopiva korkeus? :D
Oikea korkeus on taulun keskiosan sijoittuminen katsojan silmien tasalle. Poikkeuksena lastenhuoneet, jossa on toisinaan tarpeen muuttaa huoneen mittasuhteita. Lapset katsovat tauluja alempaa, jolloin ne voidaan myös kiinnittää alemmaksi.

KANNUSTALO - Sisustuskoulu - osa6
 
Hei, mä kaipaisin vinkkejä, mitä tuohon mein makkarin ruskealle seinälle voisi keksiä? Se on kamalan autio, mutta en ole vielä oivaltanut, että mitä siihen haluan.
Voisi sopia esim. peili, vaikka jotakin sopivan vanhaa. Tai mitä nykyään näkee, vanhat ikkunanpokat voisivat myös tuohon sopia. Seinä on melko tumma, joten kaipaa mielestäni jotakin vaaleaa/keventävää/valaisevaa. Opettajalle voisi sopia myös sellainen vanhanajan koulutaulu/opetustaulu. Mitä ne nyt ovatkaan. :D



 
Lilii, itse asiassa valkokehyksistä peiliä mä siihen olen (eniten) ajatellut. Toinen vaihtoehto voisi olla pojan kuvasta (kuvista?) tehty canvas-taulu. Ja kolmas, mitä oon ajatellut, niin lautasia... jossakin lehdessä näin kuvan, jossa oli seinälle ripustettu eriparisia mutta toisiinsa sointuvia lautasia tauluiksi...

Äh, en tiedä. Toisaalta meillä on myös kaksi mustaa länkipeiliä, jotka nekin etsivät edelleen kotia. Vaikeaa.
 
Lilii, itse asiassa valkokehyksistä peiliä mä siihen olen (eniten) ajatellut. Toinen vaihtoehto voisi olla pojan kuvasta (kuvista?) tehty canvas-taulu. Ja kolmas, mitä oon ajatellut, niin lautasia... jossakin lehdessä näin kuvan, jossa oli seinälle ripustettu eriparisia mutta toisiinsa sointuvia lautasia tauluiksi...

Äh, en tiedä. Toisaalta meillä on myös kaksi mustaa länkipeiliä, jotka nekin etsivät edelleen kotia. Vaikeaa.
Mustat länkipeilit kuulostaa aika raskailta, kun huone on pieni (?) ja seinä noin tumma. Minä en lämpene niille canvas-tauluille yhtään, ainakaan lapsen kuvista tehdyille, mutta ei siitä sen enempää. :D

Jos aivan mitä tahansa voisi ehdottaa, niin ehdottaisin vaaleaa grafiikkaa ohuilla kehyksillä, vaikka kuusi taulua. Vähän kuten tässä, mutta ihan oikeaa taidetta (en tiedä onko tuossa jotakin kopioita tai postikortteja, kun ei erotu).



Tai jotakin tällaista
 
[QUOTE="Riina";24948784]Miks teillä on sukset olohuoneessa?[/QUOTE]

Meillä on melkeen samanlaiset sukset portaikon seinällä, niissä tosin on punainen maali pinnassa. Meillä ne on siksi että sukset liittyy miehen harrastukseen, ja siks kun mä tykkään kaikesta vanhasta. Ne on aidot peltoset vuodelta muna ennen nakkisotaa.
 
Cis
riepu, mä laittaisin ehkä jonkun ison mustavalkoisen taulun sinne sun seinälle.
voi siinä toki väritkin olla, mutta vaan yksi iso.

ootsä miettiny vaihtaa keittiönpöytää? :) tai ainakin vaihtaa väriä, mun mielestä sun valkoseen keittiöön sopis meinaan valkoinen ruokaryhmä. itse pidin sun keittiöstä paljon.
ja olkkarissa noi lapsen piirrustukset on ihanat!
 
Cis
tai nyt kun mä oikein rupesin miettiin, ni kääntäisin ton sängyn tolle ruskeelle seinälle ja laittaisin jonkun kivan tekstin seinätarroilla ja sen ison taulun tolle vaaleelle seinälle.

teillä tosin on siinä nuo lamput, ni jää jäljet. toi lamppu on aika huomioo herättävä myös makuuhuoneeseen, simppelimpi tois ehkä enempi sellasta kivaa tunnelmaa?
 
tai nyt kun mä oikein rupesin miettiin, ni kääntäisin ton sängyn tolle ruskeelle seinälle ja laittaisin jonkun kivan tekstin seinätarroilla ja sen ison taulun tolle vaaleelle seinälle.

teillä tosin on siinä nuo lamput, ni jää jäljet. toi lamppu on aika huomioo herättävä myös makuuhuoneeseen, simppelimpi tois ehkä enempi sellasta kivaa tunnelmaa?
Meinasin ehdottaa kans tuota, että sängyn pääty ruskeaan seinään, mutta se ei varmaan jostain syystä onnistu. Olettaisi että se muuten olisi siellä. Ja sängylle kannattaisi tehdä pääty.
 
kysymys5
Rieputarallaa:
Toivottavasti kommentoin nyt oikean hlön kuvia, mutta olikos teillä ne päällystetyt sohvat? Päällystittekö vaan peitteellä, vai onko nuo päälliset?
Kyllästyin olohuoneen sohviin, ja pohdin, että voisiko niihen laittaa päälle vaan jotkin peitteet ja pitääkö niitä silloin kiinnittää jotenkin...?
 
Möy
Meillä on kyllä mielestäni ihan viihtyisä koti, mutta ei täälä koskaan oo niin siistiä että kehtaisin laittaa tänne kuvia :D Uus kylppäriki olis kyllä kiva esitellä..
 

Yhteistyössä