Minkä kokoinen on mielestäsi pieni NAINEN? Minkä kokoinen ns. normikokoinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pieni ihminen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen itse alle 160cm nainen. Pituutta tarkemmin sanottuna 154cm.
Vähän häiritsee, kun ikää on 21, mutta silti monet luulee alle 18-vuotiaaksi. "En minä kasvojen perusteella, mutta kun olet niin lyhyt niin ei uskois että oot 21" kuulee tosi usein...
Eipä tässä pituudessa mitään hassumpaa sinänsä ole. Paitsi että tuntuu että heti jos tulee muutama lisäkilo niin sen huomaa helpommin kuin pitkillä ihmisillä. Ja kaupassa ei yllä kunnolla ylimmälle hyllylle :D
En ole luustoltani kovin siro ihminen, vaikka painoa onkin varsin vähän eikä hirveästi mitään ylimääräisiä makkaroita. Harmittaa kuitenkin kun on tällainen "lytistetty" malli, eli luut on esim lantiossa leveät ja hartioissa samoin, vaikka en toisaalta olekaan mitenkään rujon näköinen.
Tämä ei kyllä pituuteen liity, mutta myös kengänkoko aiheuttaa välillä pulmia, kun 36 on usein liian iso ja 35 menee lastenpuolelle sitten..

Itse olen 160 cm ja 50-51 kg, enkä mielestäni ole pieni. Olen kokoa 34 tai xs, mutta on kai se normaali siinä missä koko L:kin? :)

Pieni on minun mielestäni sitten, jos esim. ei löydä mistään suht tavallisesta vaatekaupasta sopivaa vaatetta. Tai jos jalka on pienempi kuin 36, koska silloin on vaikea löytää kenkiä. Kyllä muakin joskus sanotaan pieneksi, mutta aika harvoin.

Mun mielestä on pieni, jos joudun katsomaan ihmiseen alaspäin. Olen itsekin vain 162 cm. Normaalikokoinen on 165-170 cm (tai vähän yli ) yli 175 cm on taas pitkä.

Yhteistyössä