Ettehän te einessyöjät einestä lapsiannekin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Carb Exterminator
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä syödään aika vähän eineksiä, sillä itse hurahdin juttailuun ja sitä kautta tuohon "itsetehtyyn" ruokaan.
Aika paljon menee maustamatonta lihaa ja kanaa, jonkinverran myös kalaa.
Teen itse ruuat (oon niin pihi) yleensä etukäteen pakastimeen ja syödään miehen kanssa sitten työeväinä pitkin viikkoa pakastimesta.

Yritän välttää pastaa, muttei se ihan pannassa ole. Joskus kun en jaksa panostaa teen jotain makaroniruokaa.
Perunan olen yrittänyt ottaa takaisin vuosien jälkeen ruokavalioon. Hyvää ja terveellistä :)

Makkaraa syödään kesäisin jonkin verran, sillä mies tykkää kovasti istua nuotiolla makkaranpaistossa tai grillailla, mut talvisaikaan makkaraa ei juuri osteta.

Meillä kaapista löytyy pääasiassa aineksia: jauhelihaa, kasviksia, salaattia, vihanneksia, juureksia joista sitten valmistetaan ruokaa.

Aiemmin ostin sillointällöin lihapullia, mutta nykyään teen nekin tarvittaessa itse. Eivät maistu samalle kuin kaupan ja ovat tosi hyviä :) Niitäkin sitten aina iso satsi ja pakkaseen.

Einekset on kalliita ja nopeasti syöty, siksi olen suosinut itse tekemistä ja sitä pakastamista.

Muutenkin yritän tehdä ruokaa valmiiksi kerralla enemmän, että ruuanlaitto kiireessä helpottuu. Pakastimesta löytyy mm. ruskeaa kastiketta, jonka voi vain sulattaa ja lisätä sitten lihat tai nakit tai mitä siihen nyt sitten haluaakaan laittaa.
Lähes yhtä helppoa kuin einekset ja lopulta tietää mitä suuhunsa oikeasti laittaa (on sitten ainakin omia hiuksia, mitä sieltä seasta löytyy :D )

[QUOTE="lapseton";24910614]Pakastimesta löytyy mm. ruskeaa kastiketta, jonka voi vain sulattaa ja lisätä sitten lihat tai nakit tai mitä siihen nyt sitten haluaakaan laittaa.
Lähes yhtä helppoa kuin einekset ja lopulta tietää mitä suuhunsa oikeasti laittaa (on sitten ainakin omia hiuksia, mitä sieltä seasta löytyy :D )[/QUOTE]

Pakko n*ssia pilkkua, anteeksi!
Mutta hassua sanoa että on lähes yhtä helppoa lämmittää nakkeja ja ruskeaa kastiketta kuin eineksiä, kun nakit kuitenkin ovat eineksiä, eikö?

Esim. Atrian nakkien tuoteseloste:
sianliha, vesi, stabilointiaineet (E 1420, E 450), suola (1,6 %), glukoosi, soijaproteiinivalmiste, gluteeniton kaurakuitu, mausteet (mm. valkopippuri, inkivääri, paprika), hapettumisenestoaineet (E 315, E 331), aromit (mm. muskottipähkinä, korianteri, kardemumma, kumina, neilikka), hiivauute, säilöntäaine E 250

Aika paljon e-koodeja, varmasti on parempiakin eineksiä tarjolla...

Kyllä joskus ja kun silloin joskus ostan esim. nugetteja ja ranskanpottuja, niin ne tekee hävettävän ison vyöryn kärryihin eli näyttää vielä isommalta mitä onkaan. Jos siis itse tekisin nugetit ja potut, niin raaka-aineet mahtuisivat 1/4 osa tilaan, mitä ne valmiit einekset vie.

Ja kyllä yritin kaikille ääneen sanoa, että synntärit tulossa, kun syntymäpäivä coctaileihin ostin nakkia, lihapullia ja paahtoleipää. Lisäksi vielä kakunkoristeita ja sipsejä. Tuntui heti kaikkien plussalaisten katseet niskassa.

• Tykkää
Reactions: säpäle
Pakko n*ssia pilkkua, anteeksi!
Mutta hassua sanoa että on lähes yhtä helppoa lämmittää nakkeja ja ruskeaa kastiketta kuin eineksiä, kun nakit kuitenkin ovat eineksiä, eikö?

Esim. Atrian nakkien tuoteseloste:
sianliha, vesi, stabilointiaineet (E 1420, E 450), suola (1,6 %), glukoosi, soijaproteiinivalmiste, gluteeniton kaurakuitu, mausteet (mm. valkopippuri, inkivääri, paprika), hapettumisenestoaineet (E 315, E 331), aromit (mm. muskottipähkinä, korianteri, kardemumma, kumina, neilikka), hiivauute, säilöntäaine E 250

Aika paljon e-koodeja, varmasti on parempiakin eineksiä tarjolla...

Vatajan nakit, Aineosat:
Sianliha, vesi, suola 1,7 %, mausteet (valkopippuri, mustapippuri,
muskotti, chili, kardemumma), sianlihavalkuainen.

No meillä ei kukaan tykkää nakeista tai makkarasta, joten en osta niitä ikinä. Mutta ihanaa on joskus päästä helpolla työssäkäynnin lomassa, ja ostaa vaikka valmista maksalaatikkoa, työntää uuniin ranskalaisia ja kalapuikkoja.
Valmispussikeittoja en osta koskaan, niissä pistää niin silmään kaikki E-merkinnät.

Hernekeittoa ostan purkissa j vaihetelen leipiä, että on tummaa ja vaaleaa