Mitä vastaisit tällaiseen "ystävän" sähköpostiviestiin?

• Viestiketjun aloittaja sirissa
  • Ensimmäinen viesti
sirissa
Olemme tunteneet vuosia ja joskus totesin, että onpa mulla aina kurja olo meidän yhteydenpidon jälkeen. Tämä "ystävä" onnistuu aina tavalla tai toisella vesittämään minulle tärkeät asiat ja minut tuntemaan oloni kurjaksi. Esimerkki: olin menossa naimisiin ja sanomattakin kai selvää, olin innoissani ja onnellinen. Ystäväni tokaisi; "ei mitään järkeä mennä naimisiin, minä en ainakaan tarvitse sellaista todistelua itselleni / muille ollakseni onnellisessa parisuhteessa - eikä kukaan kuitenkaan halua oikeasti tulla kenenkään häihin". Pelkkä "hienoa teille, onnea" olisi riittänyt mainiosti..

Muutamaa vuotta aiemmin kävin läpi todella kipeän eron ja tämä ystävä on exäni työkaveri - hän raportoi exän elämästä, kunnes sanoin, että asia on edelleen liian kipeä, en halua kuulla. Hän koki silti tarpeelliseksi aika ajoin kertoa exän asioista; milloin oli mennyt kihloihin, milloin nähty onnellisena hymyillen.

Vaikka exän vaiheet ovat tätä nykyä minulle yksi lysti, tuli viimeinen pisara kuitenkin sitä kautta; tämä nk. ystävä ilmoitti juuri äsken, että exästä on tullut isä. Minä en tätä tietoa halunnut, se ei minua hetkauta - mutta korpeaa se, että tuo ihminen edelleen koettaa iskeä puukkoa - viesti oli täyttä piiloveetuilua.

MITEN te vastaisitte / reagoisitte?? Vai jätänkö vastaamatta kokonaan? En haluaisi kumminkaan antaa sitä mielihyvää hänelle, että kuvittelee minun surevan/haikailevan onnettomana jonkun yhdentekevän ihmisen perään.

"Heidi"
Jätä vastaamatta ja unohda koko ihminen. Tuollainen 'ystävä' ei ole oikeasti ystävä. Oikea ystävä haluaa vain hyvää toiselle, eikä missään nimessä halua pahoittaa toisen mieltä.

Turha miettiä sen enempää, mitä 'ystäväsi' ajattelee. Älä viestittele enää hänen kanssaan tai tapaa häntä.

sirissa
[QUOTE="vieras";24903255]En olisi enää missään tekemisissä. Viestiin jättäisin vastaamatta. Ajatelkooon siitä ihan mitä haluaa. Ei ole sinun päänvaivasi.[/QUOTE]

No, näin minäkin ajattelin, mutta toisaalta en haluaisi jättää asiaa siihen - ko. henkilöä siihen luuloon, että hän jotenkin onnistui lannistamaan ja kukistamaan minut. Sillä näin jälkeenpäin ajatellen - sitähän hän on koko ajan yrittänyt...

"Heidi"
[QUOTE="jep";24903313]Olen lukenut tämän sman tekstin joskus täältä aijemminkin[/QUOTE]

Minäkin muistan vastanneeni tähän samaan aiemmin.

Miksi ap nostaa tämän kysymyksen uudelleen esiin aivan kuin olisi tuore tilanne?

"harmaa"
Mäkin muistan tän saman tekstin.
Jos asia sinua vielä noin korpeaa suosittelen vihdoin jo vaihtamaan s.posti os ja jättämään ystävän ja hankkimaan jo terapiaakin kun noin kauan ottaa ystävän käyttäytyminen kaaliin, voimia.

"jep"
[QUOTE="Heidi";24903351]Minäkin muistan vastanneeni tähän samaan aiemmin.

Miksi ap nostaa tämän kysymyksen uudelleen esiin aivan kuin olisi tuore tilanne?[/QUOTE]

Ei ole päässyt yli exästä? tms?

"essi"
No vastaisin jotenkin, että "asia ei varsinaisesti minulle kuulu,tai liikuta minua millään lailla, mutta onnea vaan tuoreelle isälle.
Varmaan välität terveiset, kun kerta muutenkin raportoit hänen elämäänsä vielä vuosienkin jälkeen.
Ja hyvää jatkoa sinullekin omaan elämääsi. T: XX"

sirissa
[QUOTE="Heidi";24903351]Minäkin muistan vastanneeni tähän samaan aiemmin.

Miksi ap nostaa tämän kysymyksen uudelleen esiin aivan kuin olisi tuore tilanne?[/QUOTE]

Tilanne on tuore - sain viestin tänä aamuna, lapsi oli syntynyt viime yönä. Ex-mies oli aamulla kertonut töissä asiasta.

sirissa
[QUOTE="essi";24903392]No vastaisin jotenkin, että "asia ei varsinaisesti minulle kuulu,tai liikuta minua millään lailla, mutta onnea vaan tuoreelle isälle.
Varmaan välität terveiset, kun kerta muutenkin raportoit hänen elämäänsä vielä vuosienkin jälkeen.
Ja hyvää jatkoa sinullekin omaan elämääsi. T: XX"[/QUOTE]

Jotenkin näin ajattelin kyllä vastata, kiitos avusta.

"vieras"
Oletko varmasti tehnyt ystävällesi selväksi että et halua keskustella Exästäsi tai hänen asioistaan. Oli exän tilanne sitten ihan mikä tahansa. Jotkut kun ei tunnu tajuavan vihjailua, vaan pitää sanoa suoraan.

sirissa
[QUOTE="vieras";24903446]Oletko varmasti tehnyt ystävällesi selväksi että et halua keskustella Exästäsi tai hänen asioistaan. Oli exän tilanne sitten ihan mikä tahansa. Jotkut kun ei tunnu tajuavan vihjailua, vaan pitää sanoa suoraan.[/QUOTE]

Olen kyllä näillä sanoin: en halua kuulla exästä mitään, ole hyvä äläkä enää tuo asiaa esille.

"vieras"
Mutta on kyllä osaksi aika omituista jos vuosienkaan jälkeen ei ole päässyt yli erosta niin että ei voi kuulla sitä että exästä on tullut isä? Minusta olisi loukkaavampaa se että mulle jätettäisiin kertomatta kaikki asiat hienotunteisuussyistä, ja kuulisin niistä ihan viimeisenä. Tuntisin itseni petetyksi.

Me ihmiset ollaan erilaisia. Omista toiveistaan kannattaa kertoa ääneen.

"essi"
[QUOTE="vieras";24903455]Mutta on kyllä osaksi aika omituista jos vuosienkaan jälkeen ei ole päässyt yli erosta niin että ei voi kuulla sitä että exästä on tullut isä? Minusta olisi loukkaavampaa se että mulle jätettäisiin kertomatta kaikki asiat hienotunteisuussyistä, ja kuulisin niistä ihan viimeisenä. Tuntisin itseni petetyksi.

Me ihmiset ollaan erilaisia. Omista toiveistaan kannattaa kertoa ääneen.[/QUOTE]

No mä taas ymmärsin asian niin, että heti eron jälkeen asia oli kipeä, eikä ap halunnut kuulla. Nyt myöhemmin exän asiat ei hetkauta, mutta häntä ärsyttää, että kaverin pitää niistä raportoida. Varsinkin, jos se on ainut asia mistä puhutaan / kerrotaan.
On se munkin mielestä eri asia hyvän ystävän kanssa puhua kaikesta maan ja taivaan välillä, ja siellä seassa kertoa ex:n isäksi tulosta, kuin se, että laittaa viestin, missä kertoo vain ko asian.

sirissa
Alkuperäinen kirjoittaja Iltaäree;24903459:
En usko ;)
En usko että kaksi aivan samaa samoilla teksteillä olisi kirjoittanut tänne.
Muistelen että minäkin olen kyseisen tekstin lukenut aikaisemmin. Hyvä yritys provoksi ;)
Voi taivas.. ole hyvä ja etsi sellainen teksti sitten! On muuten aika loukkaavaa tuollainen syyttely. Mutta ilmeisesti saat siitä jotain, koska tämä on jo kolmas kerta kun tässä ketjussa tuot tämän "epäilysi" esille.

sirissa
[QUOTE="vieras";24903455]Mutta on kyllä osaksi aika omituista jos vuosienkaan jälkeen ei ole päässyt yli erosta niin että ei voi kuulla sitä että exästä on tullut isä? Minusta olisi loukkaavampaa se että mulle jätettäisiin kertomatta kaikki asiat hienotunteisuussyistä, ja kuulisin niistä ihan viimeisenä. Tuntisin itseni petetyksi.

Me ihmiset ollaan erilaisia. Omista toiveistaan kannattaa kertoa ääneen.[/QUOTE]

Et nyt aivan ymmärtänyt - ei minua kiinnosta se onko exä isä vai isoisä, ainoastaan se, että ko. henkilö yrittää loukata minua edelleen tällä asialla. Ei ymmärrä ettei se hetkauta minua pätkääkään.

Yhteistyössä