KPE-blogi. (jälleen kerran)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vaimo";24895273]Luulin, että Mummeliisalla riittäisi luetunymmärtämistä, kun on kielellisesti lahjakas ihminen, mutta huti meni häneltäkin, näyttäis.[/QUOTE]

Enhän mä edes näe että hän oisi vastannut? Onko mut osittaisepämääräisbannattu, enkä mä näe kaikkia viestejä?

[QUOTE="vieras";24895306]Enhän mä edes näe että hän oisi vastannut? Onko mut osittaisepämääräisbannattu, enkä mä näe kaikkia viestejä?[/QUOTE]

Viittaan hänen tykkäämisiin, jotka pitäisi näkyä kai sinullakin.

[QUOTE="vaimo";24895283]Ja huti meni, että suhahti, jälleen kerran...voe teitä...[/QUOTE]
En puhunut sinusta vaan muista ihmisistä.

Sinun outoa käsitystäsi harmittomasta harrastuksesta ja KTE:n epäonnellisuudesta ymmärrän vielä vähemmän.

[QUOTE="vieras";24895336]En puhunut sinusta vaan muista ihmisistä.

Sinun outoa käsitystäsi harmittomasta harrastuksesta ja KTE:n epäonnellisuudesta ymmärrän vielä vähemmän.[/QUOTE]

Missä hitsin kohtaa olen sanonut, että he olisivat epäonnellisia?
Ja missä kohtaa olen sanonut, etten ymmärtäisi moista harrastusta?

[QUOTE="vaimo";24895319]Viittaan hänen tykkäämisiin, jotka pitäisi näkyä kai sinullakin.[/QUOTE]

Mä oon huono palstailija, näemmä, kun en jaksa yhtään kiinnittää tykkäämisiin huomiota. Jos se oli sarkastista tykkäämistä? Tai aihe vaan niin tuttu, ettei jaksa inspata.

[QUOTE="vaimo";24895351]Missä hitsin kohtaa olen sanonut, että he olisivat epäonnellisia?
Ja missä kohtaa olen sanonut, etten ymmärtäisi moista harrastusta?[/QUOTE]
No eiköhän tämä koko aloitus vastaa tuohon.
[QUOTE="vaimo";24895002]Heidän elämä näyttää niin täydelliseltä ja se varmasti on tarkoituskin, mutta...

Uskotko, että heillä oikeasti on aina ihanaa ja onnellista?
Uskotko, ettei heillä riidellä ja sotketa?
Uskotko, ettei heillä ole missään pölyä?

Minä en usko. Uskon, että heidän elämänsä on aika tavallista elämää, kaikkine huonoineenkin puolineen.
Äidin aika menee siihen, että kulkee lasten perässä ja järjestelee, vaihtelee tahraisia vaatteita ja kiillottaa.
Kun otetaan kuva jostain, kohde tehdään täydelliseksi, lapset asetellaan oikeisiin kohtiin, hiukset oijotaan ja helmat asetellaan...ja räps.

Joskus mietin, saavatko heidän lapset koskaan touhuta ja remuta vapaasti, ilman "pyhävaatteita" ja kampauksia ja hillintää...?
Onko heidän koko elämänsä sitä valokuvausta ja muille esittelemistä?

Itse jossain vaiheessa kuvasin paljon tuohon tyyliin ja lähettelin kuvia tuttavilleni. Aika pian heille tuli kuva "täydellisestä elämästä" ja yhtä pian alkoi tuntua, että koko elämä on yhtä kuvaamista ja asettelua ja heräs kysymys "missä on elämä..?"
On kuvaaminen kivaa ja blogin pitäminen myös.
Sekin on hetken kivaa, kun saa kiillottaa ja asetella ja antaa täydellistä kuvaa.

Mutta ei se ole oikeasti onnellista.[/QUOTE]

[QUOTE="vaimo";24895406]Ei vastaa. :) Sillä en ole missään niin sanonut.[/QUOTE]
No opettele sitten ilmaisemaan itseäsi paremmin ja kerro mikä on aloituksen tarkoitus ylipäätään. Jotakin vikaa on joka tapauksessa KPE:n blogissa/ elämäntyylissä/ harrastuksessa tai ihmisten suhtautumisessa siihen tai sinun suhtautumisessasi siihen. Jos ei osaa kirjoittaa, niin ei voi vaatia ymmärtämistä. Et voi käsityksissäsi silti mennä toisten pään sisään ja olla sitä mieltä, että KPE tekee tai elää jotenkin väärin. Se on vain sinun käsityksesi, mikä ei ilmeisesti ole kristalliskirkas sinullekaan, kun on niin vaikeaa pukea sanoiksi.

Mä olisin todella huolissani oman elämäni tyhjyydestä ja sisällöttömyydestä, jos oikeasti yllättäisin joku päivä itseni vakavissani pohtimasta ja pähkäilemästä, onko jonkun tuntemattoman bloginpitäjän perheessä riitoja, kodissa pölyä ja/tai lapsilla lupa olla lapsia.

Tuntemattomien pölyjä ja riitoja täällä jauhetaan muutenkin 24/7. Tiedät sen kyllä itsekin.:)

Mutta totta on, että tänne tullaan vasta sitten jauhamaan turhuuksia, kun oikea elämä käy liian tylsäksi. Siksi itsekin tässä nyt istun. Onneksi tarvii istua hyvin harvoin. :heart:

[QUOTE="vaimo";24895215]Aloituksen pointti oli siinä, että monet saavat ihan jopa pahan mielen tuollaisesta "täydellisyydestä" ja ihmettelevät ja taivastelevat sitä -ja heitä ajatellen tein sitten tämän aloituksen, ajaen takaa sitä, ettei kaikki ole välttämättä ihan sitä, miltä näyttää ja varsinkin blogeissa, joissa yleensä esitelläänkin vain pintaa. :)[/QUOTE]

Voi miten jaloa, sun tarkoituksesi olikin vain huolehtia muiden, itseäsi ymmärtämättömämpien ihmisten mielipahasta! Medialukutaito on kiva ominaisuus. Se kun on hallussa, voi blogeistakin nauttia vapaammin, kun ymmärtää, millaiseen tarpeeseen ja millä motiiveilla niitä saatetaan kirjoittaa.

Mä olisin todella huolissani oman elämäni tyhjyydestä ja sisällöttömyydestä, jos oikeasti yllättäisin joku päivä itseni vakavissani pohtimasta ja pähkäilemästä, onko jonkun tuntemattoman bloginpitäjän perheessä riitoja, kodissa pölyä ja/tai lapsilla lupa olla lapsia.

Mun täytyy rehellisesti sanoa, että mä mietin aika useinkin iltaisin (koneella istuessani), että miten se Anne oikein osaa ja jaksaa. Miten mäkin saisin "sen ja sen" juttuni luonaamaan (ja nyt en välttämättä puhu kaksplussan palstaprojekteista ;) ).

[QUOTE="vieras";24895442]No opettele sitten ilmaisemaan itseäsi paremmin ja kerro mikä on aloituksen tarkoitus ylipäätään. Jotakin vikaa on joka tapauksessa KPE:n blogissa/ elämäntyylissä/ harrastuksessa tai ihmisten suhtautumisessa siihen tai sinun suhtautumisessasi siihen. Jos ei osaa kirjoittaa, niin ei voi vaatia ymmärtämistä. Et voi käsityksissäsi silti mennä toisten pään sisään ja olla sitä mieltä, että KPE tekee tai elää jotenkin väärin. Se on vain sinun käsityksesi, mikä ei ilmeisesti ole kristalliskirkas sinullekaan, kun on niin vaikeaa pukea sanoiksi.[/QUOTE]

Kerroin kyllä pointtini, joka ei sekään osunut sinun silmiisi. :)

Voi miten jaloa, sun tarkoituksesi olikin vain huolehtia muiden, itseäsi ymmärtämättömämpien ihmisten mielipahasta! Medialukutaito on kiva ominaisuus. Se kun on hallussa, voi blogeistakin nauttia vapaammin, kun ymmärtää, millaiseen tarpeeseen ja millä motiiveilla niitä saatetaan kirjoittaa.

Ja sinua harmittaa se, ettet heti ymmärtänyt jutun pointtia...silloin on parempi olla joko hiljaa tai sanoa ihan reilusti, etten heti tajunnut. :)

[QUOTE="kolmen lapsen äiti";24895209]On niillä varmaan se elämäkin jossain, mutta ei ainakaan tuolla blogissa näy, vaikka blogin etusivulla lukee "lapsiperheen elämää Villa Hertzenissä". No hohhoijjaa, kyllä kaikki tietää että lapsiperheen elämästä vain hyvin kapea siivu sisältää näitä putipuhtaita supersiistejä huoneita ja viimeisen päälle mietittyjä asukokonaisuuksia.. [/QUOTE]

No jos kerran kaikki sen tietää, niin miksi sua asia rassaa? Pitäisikö blogin alaotsikkoon lisätä tarkennus "Huom. Ei sis. negatiivisia ajatuksia tahi rumia kuvia. Blogissa esitelty imago ei täysin vastaa todellisuutta"?

[QUOTE="vaimo";24895477]Ja sinua harmittaa se, ettet heti ymmärtänyt jutun pointtia...silloin on parempi olla joko hiljaa tai sanoa ihan reilusti, etten heti tajunnut. :)[/QUOTE]

En heti tajunnut, enkä tajua vieläkään. Noin.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24895453:
Mun täytyy rehellisesti sanoa, että mä mietin aika useinkin iltaisin (koneella istuessani), että miten se Anne oikein osaa ja jaksaa. Miten mäkin saisin "sen ja sen" juttuni luonaamaan (ja nyt en välttämättä puhu kaksplussan palstaprojekteista ;) ).

Lienee eri asia kuitenkin, kuin pohtia, onko niillä pölyä lipaston alla, ja saako niiden lapset tehdä edes kunnon hiekkakakkuja koskaan?

Olen jonkun kerran pikaiseen ko. blogia vilkaissut. Se on hieno.
Kenenkään elämä, kauniskaan, tuskin on "täydellistä", ja lähes kaikki blogit joita olen selannut, ovat siloiteltuja kuvia totuudesta. Tietenkin.
KPE on silti hieno, hyvin toteutettu.

En mä voisi silti kuvitella, että ihan tosissani pohtisin ajan kanssa ja useammalta kantilta, onko jonkun elämä sitä, miltä blogi näyttää. Blogi kertoo sen verran, mitä sen pitäjä haluaa muille jakaa. On aamenen varma asia, ettei kukaan blogisti kerro kaikkea. Ja mun mielestä mulle ei edes kuulu se, mitä jää kertomatta.
Viihdettä ja ajanvietettä, ehkä ideoiden tai vaikka vertaistuen hakemistahan blogien kahlailu on.

[QUOTE="vaimo";24895446]Tuntemattomien pölyjä ja riitoja täällä jauhetaan muutenkin 24/7. Tiedät sen kyllä itsekin.:)
[/QUOTE]

Taas eri asia. Tämä on keskustelufoorumi.
Käsitän tämän enemmän vuorovaikutteisena.

Palstailu on vähän samaa kuin jauhaa paskaa puhelimessa ajankuluksi, kaverin tai lehtimyyjän kanssa, ihan sama...
Blogien kahlailu taas on vähän sama, kuin lukisi aikakaus-, askartelu-, sisustus-, tms. lehtiä.
Uusia ideoita, kauniita kuvia, hauskoja tarinoita. Ei sen ihmeempää.

[QUOTE="vaimo";24895462]Kerroin kyllä pointtini, joka ei sekään osunut sinun silmiisi. :)[/QUOTE]
No juu se oli tosiaan niin yksinkertainen pointti, että meni ohi :laugh..

Minä luen blogeja, koska minusta on kiva katsella kauniita kuvia. Niin varmaan moni muukin.

KUKA kirjoittaisi blogiinsa "paska päivä tänäänkin, äijän kanssa riideltiin, lapsen kaa oli hermot kireenä, tiputin keitot lattialle ja sit vasta ärsyttikin, v*** sentään miten ottaa päähän. Tähän loppuun kuva mun äijän lattialla lojuvista kalsareista ja sukista, siinä takana on uus lipasto minkä ostimme, toivottavasti näkyy noiden kalsareiden ja sukkien takaa"..? Eiköhän sitä suurin osa ihmisiä halua jakaa julkisesti vain tietyn osan elämäänsä ja SE on minustaa normaalia. Silloin kun minulla on huono päivä, jaan sen ystävien kanssa, hyvät asiat voin jakaa esim. facebookissa vähän laajemman "yleisön" kanssa.

Sitä paitsi se blogin pitäjä pitää myös nettikauppaa, blogihan on hyvä mainoskeino kaupalle. Eikä ehkä olisi niiden kalsarikuvien kanssa... eikä se nainen edes päivitä sitä kovin usein, joten tuskin hänellä menee koko elämä kuvia ottaessa ja "lavastaessa". Sitä paitsi, kuka sanoi ettei lapset voi riehua kauniit vaatteet päällä?

Yhteistyössä