:O:headwall: Kirppiksellä kuultua... Ja sen kyllä huomas, että ei oltu kullannuppua rajoitettu. Voi vanhemmat, miksi?!
En lähde erittelemään, kun sitten vaan mulle sanotaan, että pysy kotonas, jos et kestä lasten ääniä/käytöstä.No mitä se muksu sielä sitte teki??
No ei ehkä ihan noinkaan, lähes yhtä surullinen ajatustapa kun tuo apeen lausahdus.Lapsi on just sellainen, millaiseksi sen kasvattaa. Minun mielestäni.
Ne on ne hirviökakaroiden vanhemmat, kenen pitäis pysyä siellä kotonaan. Luokkansa erikseen sitten nämä todelliset lapsenvihaajat, jotka eivät kestä edes lapsen näkemistä, sellaiset pysykööt kotona myös minun puolestani Yleiset käyttäytymissäännöt koskevat myös lapsia ja vanhemmat ovat vastuussa jälkikasvustaan MYÖS julkisella paikalla liikkuessaan. Ei lapset minun mielestäni saa häiritä muita. Jos siellä kaupassa riehutaan ja huudetaan ja mätetään hyllystä tavaraa lattialle, niin jotain on kyllä jäänyt kasvattajalta toden totta väliin.Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24878948:En lähde erittelemään, kun sitten vaan mulle sanotaan, että pysy kotonas, jos et kestä lasten ääniä/käytöstä.
Käytöstavoista nimen omaan puhuinkin Muotoilin ehkä huonosti, luonne on toki jokaisella omanlaisensa.No ei ehkä ihan noinkaan, lähes yhtä surullinen ajatustapa kun tuo apeen lausahdus.
Vilkkasta lapsesta et saa kasvatettua rauhallista,ujosta et saa kasvatettua seurapiirien kuningatarta.
Hyvät käytöstavat ja käyttäytyminen tilanteissa on se mihin voit vaikuttaa. Kuitenkin se vilkas lapsi, vaikka hyvin kasvatettu on vilkas ja tämä hiljainen ja kiltti, vaikka tuppisuuna aina se ihastuttavan hyvin kasvatettu.
Pääpanoisesti onkin. Lapsien vilkkaudessa on kuitenkin suuria eroja. Oma poikani on sieltä villimmästä päästä, vaikka kotona on rajat kunnossa. Kielletään aina, jos tekee kiellettyjä asioita ja kehutaan, kun tekee jotakin hyvin. Saa olla mukana askareissa ja purkaa energiaansa ulkona. Pojalla kuitenkin aina meno päällä ja sen vuoksi meiltä vanhemmilta kasvaa silmiä tyyliin pepustakin. Hyvin väsyttävää tämä meille on ja varmasti sellaisille ulkopuolisille, jotka eivät kestä nähdä ja kuulla vilkasta lasta, mutta elän toivossa, että tämä on vain pojan kehitykseen tässä ikäkaudessa liittyvää käyttäytymistä ja tämä tästä vähän tasoittuisi. Mutta noin yleensä vastakommenttina tähän kommenttiin: en mä lapsestani ainakaan tietoisesti ole vilkasta menijää kasvattanut.Lapsi on just sellainen, millaiseksi sen kasvattaa. Minun mielestäni.
Mun tarvii varmaan tästä eteenpäin pysyä kotona, koska cp-vammainen pyörätuolissa istuva lapseni, ei osaa olla hiljaa. Huutaa ja mölisee koko ajan.Ne on ne hirviökakaroiden vanhemmat, kenen pitäis pysyä siellä kotonaan. Luokkansa erikseen sitten nämä todelliset lapsenvihaajat, jotka eivät kestä edes lapsen näkemistä, sellaiset pysykööt kotona myös minun puolestani Yleiset käyttäytymissäännöt koskevat myös lapsia ja vanhemmat ovat vastuussa jälkikasvustaan MYÖS julkisella paikalla liikkuessaan. Ei lapset minun mielestäni saa häiritä muita. Jos siellä kaupassa riehutaan ja huudetaan ja mätetään hyllystä tavaraa lattialle, niin jotain on kyllä jäänyt kasvattajalta toden totta väliin.
Lapsi on minun mielestäni kyllä ihan omanlaisensa persoona. Mutta se, millaisena lapsi näkee oman persoonansa, ja millainen itsetunto hänelle myöhemmin muodostuu on kasvattajasta kiinni. Parhaat osaavat opettaa lapselle käytöstapoja ja silti saada lapsen tuntemaan itsensä arvokkaaksi kaikkine, hankalinekin ominaisuuksineen.Lapsi on just sellainen, millaiseksi sen kasvattaa. Minun mielestäni.
Rautalankamalli on aina popIlmeisesti olisi pitänyt erikseen mainita (ajattelin kyllä, mutta mietin sitten että totta kai tämän kaikki tajuaa). Tässä nyt sitten rautalangasta väännettynä: Sairaudet tai kehitysvammat ovat asia erikseen. Mielestäni ymmärsit tahallasi asian väärin. Kyse oli käytöstapojen opettamisesta keskivertolapselle.