Kuvaketjun poskipunariidasta tuli mieleen, että onko muut samaa mieltä kanssani että Suomessa ammattilaisten stailaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Beep
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Beep

Vieras
(Ei mahtunut lause otsakkeeseen, en jaksa nyt miettiä...)

Kuvaketjun poskipunariidasta tuli mieleen, että onko muut samaa mieltä kanssani että Suomessa ammattilaisten linja stailata Suomessa on melko yleisesti melkoisen perseestä. Hiuksista tehdään erittäin yleisesti punainen kananperse ja meikkikin on tylsä mattavärinen tylsimys.

Kampaajalla nuori juuri valmistunut tyttönen sanoi mulle "Näin pitkiä hiuksia ei yleensä kerrosteta, mutta voinhan mä yrittää" ... Siis täh? Eikö kampaajakoulussa katsota yhtään maailman trendejä. Jokaisella starallakin on pitkät kerrostetut hiukset. No minäpä tulin sitten himaan ja kerrostin hiukseni itse.

Linkissä hyvä esimerkki taas miten Suoemssa stailataan. Kiva tätilook nuorelle ihmiselle, great.

Kutsu kauneuteen -voittaja Raili Hulkkosen meikkiopissa - Ajankohtaista - Kauneus & Komeus - Yhteishyva.fi

Mun mielestä ton Hulkkosen tekemät meikit on melkein poikkeuksetta karseita, en ymmärrä miten se voi ola niin kuuluisa. Se esim. meikkaa kaikkien silmät samalla tavalla riippumatta silmien ja kasvojen muodosta, ja monesti lopputulos on tosi raskaan ja luonnottoman näköinen.

Yhdyn teihin. Myös se uusin kotimainen tv-ohjelma ( Leena jotain??) missä muutosleikissä joka jaksossa yksi nainen laitetaan uusiksi, on stailaukset niin perseestä.

Ap:n laittamassa kuvassa on kyllä mielestäni nätti hiusmalli ja tuon tyylistä hiusmallia pyydetään hyvin usein. Pituutta hiukan vaihdellen ja tietysti jokaisen hiuslaatuun parhaiten sopivalla tavalla, mutta perusidea siis tuo.

Mitään lyhyitä ja punaisia kanapersetukkia ei kyllä meidän liikkeestä kävele ulos. En edes muista koska olen viimeksi värjännyt jollekin oikein punaiset hiukset. Eipäs kun muistan. :D Kaksi viikkoa siskolleni ja hänen pyynnöstään ja hän on itsekin kampaaja. Tosin hiukset on suunnilleen olkapäille.

Ja ne ap:n ihailemien julkkisten hienot kerrostetut pitkät hiukset on muuten usein lisäkkeellisiä eli saa hiukan näyttävämmät. Ja pitkiä hiuksia voi toki kerrostaa, mutta kyllä siinä itkee mielessään kun tulee asiakas, jolla on äärettömän hennot hiukset puoleen selkään ja pyytää niihin kerrostusta. Siihen ei vaan saa näkyvää kerrostusta. Tai ainakaan niin, että se vielä näyttää hyvältä sen jälkeen. Liian usein asiakkailla onmielikuva jostain julkkiksesta ja luullaan, että aletaan itse näyttää samalta, kun leikataan hiukset samoin. Mutta kun ne ihmisten hiukset on erilaisia ja on tosiaan kokonaan eri juttu, jos pituutta ja paksuutta lisätään lisäkkeillä. Omakin ohut tukkani on mielettömän upea pidennysten kanssa,mutta tälläisenään en sitä kauheasti tahdo kerrostettavan kun pituutta on kuitenkin yli olkapäiden.

Ja sekin ihmetyttää, että miksi palstalaiset ei ole kaikki jotain huippu stylistejä, kun kerran osataan niin näppärästi laittaa ja leikata omatkin hiukset ja paljon paremmin kuin ammattilaiset. Miksi ihmeessä ette mene ja anna taitojanne koko kansan käyttöön. Täällä plussalla on lahjakkuuksia satamäärin aina. Ja jos omat hiukset osaa leikata tosta vaan paremmin kuin ammattilainen niin en uskalla edes ajatella millaisia taideteoksia teette toisille.

Ap:n omaleikkaamista tahtoisin kuvan mielenkiinnosta.

ihan samaa mieltä. joskus jossain muuttumisleikissä oli vaalee pitkätukkanen nuori nainen, niin eiköhän sille leikattu ja värjätty tyyliin ruskee täti-polkka. oli paljon paremman näkönen alkuperäisissä hiuksissa ja sen naisen ilmeestäkin näki että oli ihan järkyttynyt tätilookista...

ja meikkaaminen on toinen asia. ite käytän luomivärejä laidasta laitaan, saattaa olla kirkkaanpinkistä ja vihreästä sinne nude beigeen, enkä tajua miksi ihmisiä ei kannusteta värien käyttöön. ei tarvitse välttämättä olla niin räiskyvä kuin minä mutta on niitä muitakin luomivärisävyjä olemassa kuin se ruskea ja harmaa!

ihan samaa mieltä. joskus jossain muuttumisleikissä oli vaalee pitkätukkanen nuori nainen, niin eiköhän sille leikattu ja värjätty tyyliin ruskee täti-polkka. oli paljon paremman näkönen alkuperäisissä hiuksissa ja sen naisen ilmeestäkin näki että oli ihan järkyttynyt tätilookista...

ja meikkaaminen on toinen asia. ite käytän luomivärejä laidasta laitaan, saattaa olla kirkkaanpinkistä ja vihreästä sinne nude beigeen, enkä tajua miksi ihmisiä ei kannusteta värien käyttöön. ei tarvitse välttämättä olla niin räiskyvä kuin minä mutta on niitä muitakin luomivärisävyjä olemassa kuin se ruskea ja harmaa!

Jos ihminen ei osaa meikata niin tuollaisilla väreillä on helpoin lähteä harjoittelemaan sitä luomivärin käyttöä. Ehkä siksi. Tämä vain arvaus.

Tuo hiusjuttu johtuu varmaan siitä, että suurella osalla suomalaisista (ei tietenkään kaikilla) on hyvin hento hiuslaatu, joka on joko hyvin kuiva tai sitten kovin rasvoittuva. Kovin pitkänä sellaiset hiukset näyttää lähinnä hiirenhännälle, ja se ei ole kaunista. Monille (ei taaskaan kaikille, niin kuin tämä kuitenkin yritetään vääntää) sopii paremmin hiukan lyhyempi kampaus, koska silloin hiusten tyviin on helpompaa saada tukevaa kuohkeutta.

[QUOTE="kampaaja";24874714]Ja sekin ihmetyttää, että miksi palstalaiset ei ole kaikki jotain huippu stylistejä, kun kerran osataan niin näppärästi laittaa ja leikata omatkin hiukset ja paljon paremmin kuin ammattilaiset. Miksi ihmeessä ette mene ja anna taitojanne koko kansan käyttöön. Täällä plussalla on lahjakkuuksia satamäärin aina. Ja jos omat hiukset osaa leikata tosta vaan paremmin kuin ammattilainen niin en uskalla edes ajatella millaisia taideteoksia teette toisille.

Ap:n omaleikkaamista tahtoisin kuvan mielenkiinnosta.[/QUOTE]

Sul on asenne kovin perseestä. Melkein tekis mieli jättää kommentoimatta.

Leikkaan aina hiukseni itse.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tuo hiusjuttu johtuu varmaan siitä, että suurella osalla suomalaisista (ei tietenkään kaikilla) on hyvin hento hiuslaatu, joka on joko hyvin kuiva tai sitten kovin rasvoittuva. Kovin pitkänä sellaiset hiukset näyttää lähinnä hiirenhännälle, ja se ei ole kaunista. Monille (ei taaskaan kaikille, niin kuin tämä kuitenkin yritetään vääntää) sopii paremmin hiukan lyhyempi kampaus, koska silloin hiusten tyviin on helpompaa saada tukevaa kuohkeutta.

Lisäksi moni toivoo helppohoitoista ja sellaista, ettei tarvitse kamalasti laittaa. Mä en vielä ainakaan malta luopua pitkästä tukastani, mutta vaikka se onkin paksu ja kiiltävä, ei se ole kyllä mikään helpoin ja käytännöllisin vaihtoehto jos pitää polkea 7km töihin räntäsateessa. Onhan se kaunis kun jaksaa hoitaa ja laittaa, mutta sen pyörämatkan jälkeen harvoin näyttää samalta kuin kotoa lähtiessä. Ja sitten valitetaan, kun se niin kaunis tukka on aina tylsästi kiinni :)

Mä olen tästä muuten ihan samaa mieltä! Samoin se, kun aina kerrotaan miten vastavärit tuovat omien silmien sävyn paremmin esille. Joo, tottahan se on, mutta hitto vie, sen "ohjeen" takia jumituin itse käyttämään vuosia juuri kullan ja ruskean eri sävyjä, uskaltamatta kokeilla muuta, vaikka oikeasti minulle sopii todella moni muukin sävy!

Sul on asenne kovin perseestä. Melkein tekis mieli jättää kommentoimatta.

Leikkaan aina hiukseni itse.

Siis mikä mun asenteessa on perseestä? Minä en siis saa kyseenalaistaa amatöörin tekemää työtä,mutta sinä saat kyllä haukkua ihan yleisesti kaikki ammattilaiset ja huomautan vieläpä, että kyseessä on käsityöammatti.

Mutta ei sulla siis ole kanttia laittaa sitä kuvaa.

No pitkiä, aika ohita hiuksia ei kannata kerrostaa. Mutta semmoset oikein paksut voi kyllä. :)
Mulla on sen verran ohuet, ettei niitä kerrosteta, mut haluan pitää ne aika pitkinä.
Mä laitan aina poskipunan keskelle poskea, niin että näytän punastuneelta.

Miksi et Beep voi kommentoida mulle mitään muuta kuin tuon rakentavan kommenttisi siitä, että mun asenne on sun mielestä perseestä. Ei mitään kommenttia, vaikka kirjoitin pitkästi aiheesta. Todella ärsyttävää, että ensin haukutaan ammattilaiset ja sitten ei voida edes vastata.

[QUOTE="kampaaja";24875582]Siis mikä mun asenteessa on perseestä? Minä en siis saa kyseenalaistaa amatöörin tekemää työtä,mutta sinä saat kyllä haukkua ihan yleisesti kaikki ammattilaiset ja huomautan vieläpä, että kyseessä on käsityöammatti.

Mutta ei sulla siis ole kanttia laittaa sitä kuvaa.[/QUOTE]

Se että on alalla, ei kerro taidoista vielä tarpeeksi, on kaikennäköisiä mielipiteitä ja näkemyksiä tietenkin. Olen kohdannut hyviä ja huonoja kampaajia esim. Ja kuten huomasit, en ollut yksin mielipiteeni kanssa. Aika moni tässäKIN ketjussa jakaa mielipiteeni. Miksi mun kimppuuni hyökkäät ainoastaan?

8924281.jpg

Se että on alalla, ei kerro taidoista vielä tarpeeksi, on kaikennäköisiä mielipiteitä ja näkemyksiä tietenkin. Olen kohdannut hyviä ja huonoja kampaajia esim. Ja kuten huomasit, en ollut yksin mielipiteeni kanssa. Aika moni tässäKIN ketjussa jakaa mielipiteeni. Miksi mun kimppuuni hyökkäät ainoastaan?

8924281.jpg

En minä HYÖKÄNNYT kenenkään kimppuun. Perustelin mielestäni aika hyvin noita leikkausjuttuja ja muita, mutta niihin ei näimmä heru kommenttia. Ja kommentoin siis yleisesti, mutta aloitus oli sinun. Saa niihin muutkin kommentoida ja joku tuossa kommentoikin ja tajusi sen.

Ja jos noi oli ne sun hiukset niin joku kuva niistä takaa ois kiva saada. Ei toi edestä otettu mitään kerro.

Ja kampaajissakin on se juttu, että koska kyseessä on käsityöammatti ja jokaisella on omanlaisensa kädenjälki kuten myös jokainen asiakas on erilainen, niin hiuksiltaan kuin muutenkin, niin "parhainkaan" kampaaja ei voi olla jokaiselle silti se oikea kampaaja. Jokaista ei siis voi jokainen miellyttää.

Ja parhain oli sitaateissa, koska sitähän ei voi tulla sanomaan kuka on tämän maan paras kampaaja.

Mulla on ihan mahtava kampaaja. Ymmärtää mun tukkaa ja saa siitä aina ihanan. Ja jotenkin tuntuu aina niin hyvältä käydä siellä, ei tarvitse pelätä, että kampaaja sanoo jotain pahasti tai toruu tai juoruu.

Oon myös käynyt ihan kauheella kampaajalla joskus.

Yhteistyössä