Kuvaketjun poskipunariidasta tuli mieleen, että onko muut samaa mieltä kanssani että Suomessa ammattilaisten stailaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Beep
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="kampaaja";24875731]En minä HYÖKÄNNYT kenenkään kimppuun. Perustelin mielestäni aika hyvin noita leikkausjuttuja ja muita, mutta niihin ei näimmä heru kommenttia. Ja kommentoin siis yleisesti, mutta aloitus oli sinun. Saa niihin muutkin kommentoida ja joku tuossa kommentoikin ja tajusi sen.

Ja jos noi oli ne sun hiukset niin joku kuva niistä takaa ois kiva saada. Ei toi edestä otettu mitään kerro.

Ja kampaajissakin on se juttu, että koska kyseessä on käsityöammatti ja jokaisella on omanlaisensa kädenjälki kuten myös jokainen asiakas on erilainen, niin hiuksiltaan kuin muutenkin, niin "parhainkaan" kampaaja ei voi olla jokaiselle silti se oikea kampaaja. Jokaista ei siis voi jokainen miellyttää.

Ja parhain oli sitaateissa, koska sitähän ei voi tulla sanomaan kuka on tämän maan paras kampaaja.[/QUOTE]

Kuka ottaa kuvia hiuksistaan takaa? :laugh:

Juu, kiitos mutta passaan.

Kuka ottaa kuvia hiuksistaan takaa? :laugh:

Juu, kiitos mutta passaan.

No en minä tiedä kuka niistä takaa kuvia ottaa, mutta kun tässä nyt puhuttiin hiusten leikkaamisesta niin eikös ne sieltä takaakin leikata ja etenkin sitä mainitsemaasi kerrostusta pitäisi siellä olla eikä vain sivuissa. Siis ainakin oletin, että tarkoitit niin. Vai siis onko sulle ihan sama miltä sun tukka näyttää takaa, kun et kerran saa itse otettua niistä kuvaa?

Ihan samaa mieltä. Erityisesti kaikki kampaajat tuntuu olevan ihan kuuntelutaidottomia ja tyylitajuttomia täällä suomessa.

Vaikka minkä kuvan tai ohjekirjan veis niille mukaan ni ne kampaajat tuppaa aina leikkaamaan tukan ihan päin v***a ja vaikka kuinka sanot että iahn vaan tasotetaan, niin tukasta hävii 10cm pituudesta. VAikka kuinka koitat sanoa että ota niin vähän kuin ikinä pystyt kun mä koitan kasvattaa tätä, niin aika on lyhyt tukka kun ulos kampaajalta astelee.:headwall:

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Laittakaa joku kuvia niistä hienosti kerrostetuista pitkistä tukista. Mullakaan ei ole ikinä ollut niin hienoja kerrostuksia (vaikka hiuksia on riittävästi) kuin näillä Jenkkien julkkiksilla, mutta niillä nyt onkin paljon laitettu niitä hiuksia, lisätty lisäkkeitä jne. Moni on kyllä kritisoinut suomalaisten kampaajien ammattitaitoa, verrannut mm. yhdysvaltaisiin kampaajiin. En sitten tiedä, onko kyse oikeasti ammattitaidosta vai siitä, että heillä on keskimäärin parempi hiuslaatu. Mutta useasti olen tuollaista vertailua ja kritiikkiä lukenut.

Ihan samaa mieltä. Erityisesti kaikki kampaajat tuntuu olevan ihan kuuntelutaidottomia ja tyylitajuttomia täällä suomessa.

Vaikka minkä kuvan tai ohjekirjan veis niille mukaan ni ne kampaajat tuppaa aina leikkaamaan tukan ihan päin v***a ja vaikka kuinka sanot että iahn vaan tasotetaan, niin tukasta hävii 10cm pituudesta. VAikka kuinka koitat sanoa että ota niin vähän kuin ikinä pystyt kun mä koitan kasvattaa tätä, niin aika on lyhyt tukka kun ulos kampaajalta astelee.:headwall:

Peesi. Mutta toimii myös niinpäin, että kun sanot haluavasi LYHYEN tukan, niin saat sen pituisen että pitää olla kahden viikon päästä leikkuuttamassa uudelleen kun se on jo liian pitkä siihen malliin.

Tässä ikään kuin OT:na tuli mieleen, että usein kampaajilla itsellään on joku ah-niin-muodikas kananpersetukka tms... No onneksi siitä näkee jo valmiiksi kenellä on minkäkinlainen tyylitaju, niini voi sitten olla menemättä kyseiselle kampaajalle... Käänteistä mainontaa :D

• Tykkää
Reactions: Bubble Bob
[QUOTE="hmm";24876027]Tässä ikään kuin OT:na tuli mieleen, että usein kampaajilla itsellään on joku ah-niin-muodikas kananpersetukka tms... No onneksi siitä näkee jo valmiiksi kenellä on minkäkinlainen tyylitaju, niini voi sitten olla menemättä kyseiselle kampaajalle... Käänteistä mainontaa :D[/QUOTE]

Törkeästi juuri tällä perusteella valitsin tämänhetkisen kampaajani johon olen enemmän kuin tyytyväinen. Hällä oli trendikäs ja hyvin leikattu malli, vaikka ei itse sitä tietenkään ole leikannutkaan, tuli hänestä parempi kuva kuin viereisestä jolla oli huonompi tukkapäivä.

Tämäkin kuulostaa erikoiselta. Itse toimin niin, että jos asiakas sanoo, että vain siistitään latvat ja että kasvattaa niin kysyn vaikkapa, että saako ottaa sentin. Ja otan myös sen sentin.

Jos taas asiakas sanoo, että ota vähän reilummin niin ensin näytän hiuksista, että onko tämä ok ja sitten leikkaan ekan kerroksen ja näytän peilin kautta, että onko sopiva pituus ja tämän jälkeen leikkaan loput. Ei pitäisi käydä siis niin, että on leikattu liikaa, kun asia on tarkistettu.

Laittakaa joku kuvia niistä hienosti kerrostetuista pitkistä tukista. Mullakaan ei ole ikinä ollut niin hienoja kerrostuksia (vaikka hiuksia on riittävästi) kuin näillä Jenkkien julkkiksilla, mutta niillä nyt onkin paljon laitettu niitä hiuksia, lisätty lisäkkeitä jne. Moni on kyllä kritisoinut suomalaisten kampaajien ammattitaitoa, verrannut mm. yhdysvaltaisiin kampaajiin. En sitten tiedä, onko kyse oikeasti ammattitaidosta vai siitä, että heillä on keskimäärin parempi hiuslaatu. Mutta useasti olen tuollaista vertailua ja kritiikkiä lukenut.

jennifer_aniston300x400.jpg

Mammat kuolaa tällaisen jenniferaniston-tyyppisen kampauksen perään ja syyttää kampaajan tyylitajuttomuutta ja ammattitaidottomuutta siitä, ettei oma kuontalo näytä samalta, vaikka oikeasti kyse on siitä, ettei siitä hennosta hiirenhännästä saa samanlaista vaikka olisi taikuri yrittämässä. Pitää olla karvaa niin kuin sulla, Tytsi, on, että saa sellaisen tähtikampauksen.

Tässä ketjussa kun nyt on teitä tukka-ammattilaisia, niin heittäkääs JOKU kuva per lätty ehdotuksena hiusmallista, JOS mä tahtoisin, että mulla EI oo lyhyt, mutta ei myöskään lättänä tukka.
Ja se on se pirun hiirehäntä. ;)

Taitaa olla kyse ihan siitä, että jenkkilässä tosiaan käytetään ihan järjettömästi erilaisia hiuslisäkkeitä. Ota ne pois ja kuvien upeat kuontalot ovat samanlaisia hiirenhäntiä kuin täällä Suomessa.

[QUOTE="vieras";24876418]Jospa heitä 30 vuoden jälkeen alkaa kyllästyttämään nähdä aina sama tukka peilistä?[/QUOTE]

Tietty joo.
Mutta jos se on sitten lyhyt samanmallinen seuraavat 30v...

Mun mielestäni täältä esimerkiksi löytyy kauniisti kerrostetut pitkät hiukset.

Uudet hiukset! | Go 4 it vol. 2

Mulla on vähän yli harteille ulottuva kerrostettu tukka. Tukka on kerrostettu, jotta se ei olisi päätä pitkin vaan jaksaisi nousta ja tällä tavalla se jaksaa myös kihartua. Tukan on leikannut ja värjännyt kampaaja, jolla olen käynyt yli 20 vuoden ajan, ja joka todellakin saa vapaat kädet mun tukkani suhteen.

Eli ihan varmasti ne suomalaisetkin kampaajat osaavat.

Itselläni on tällä hetkellä lapaluihin ulottuva lähes musta tukka. Maalikon silmään se on siis musta, omaan silmääni LÄHES musta. Mutta ohut. Ihanhyvin vähän kerrostettu ja suora otsis mikä on yli kulmakarvojen eli sitä saa olla leikkaamassa usein. Hiukseni ovat hyvin usein kiinni ja malli on tämä, koska se on helppo ja nopea. Itselläni on kaksi tyttöä joiden hiukset on pakko aamuisin laittaa päiväkotiin, joten omat pitkät hiukseni saan helposti kiinni nätisti. Pikkujutuilla saa ihmeesti ilmettä eli esim. laittamalla vaikkapa vain sivuun sen ponnarin. Tai vaihtamalla klipsiä.

Käytän myös paljon clip-on hiustenpidenyksiä eli ne voi laittaa nopeasti 5-10minuutissa ja ottaa taas illalla pois. Niillä saan itselleni aivan erilaiset hiukset ja todella helposti. Kiharaa, tai suoraa, paksua tai vain vähän paksumpaa.

Jennifer Anistonilla on mahtavat hiukset! Ihanan paksut ja niissä on mitä työstää.

Asiakkailla on usein epärealistisia toiveita. Esimerkiksi eräs asiakas tahtoi hiuksiinsa geometrisyyttä. Sitä ei kuitenkaan saanut leikata niihin. En tiedä miten sitä sitten olisi voinut tehdä. Tai sitten on rääkätty kotitekoisilla vaalennuksilla hiukset ihan purukumiksi ja tahdottaisiin jotain ihanaa ja kiiltävää ja tiäs mitä. Tai "joku uusi sähäkkä malli mutta älä leikkaa yli senttiä". Okeiiiiii. :D

Suomalainen nainen haluaa punaisen kananpersetukan. Mä en usko hetkeäkään, että kampaajat väkisin leikkaa kaikille 30 täyttäneille pakosta sellaisen, vaan kyllä asiakas yleensä pyytää jotain. Ja tuntuu olevan sitä punaista. Ja jos ei rihannaa, beckhamia, anistonia niin sitten kananpersettä.

Kampaajat osais varmaan vaikka mitä.

[QUOTE="vieras";24876811]Suomalainen nainen haluaa punaisen kananpersetukan. Mä en usko hetkeäkään, että kampaajat väkisin leikkaa kaikille 30 täyttäneille pakosta sellaisen, vaan kyllä asiakas yleensä pyytää jotain. Ja tuntuu olevan sitä punaista. Ja jos ei rihannaa, beckhamia, anistonia niin sitten kananpersettä.

Kampaajat osais varmaan vaikka mitä.[/QUOTE]

Paljon parjatun kananpersemallin hyvä puoli on se, että sen voi joko antaa olla ja se laskeutuu itse siististi, tai sitten jos on räväkällä tuulella sen voi helposti nostaa pystyyn geelillä tai vahalla.

En tiedä missä palstalaiset aina näkevät näitä punaisia kananperseitä: itse näen punaista tukkaa verrattain harvoin blondin, mustan ja ruskean eri sävyjen joukossa.

[QUOTE="vieras";24876811]Suomalainen nainen haluaa punaisen kananpersetukan. Mä en usko hetkeäkään, että kampaajat väkisin leikkaa kaikille 30 täyttäneille pakosta sellaisen, vaan kyllä asiakas yleensä pyytää jotain. Ja tuntuu olevan sitä punaista. Ja jos ei rihannaa, beckhamia, anistonia niin sitten kananpersettä.

Kampaajat osais varmaan vaikka mitä.[/QUOTE]

Minäkään en tiedä kyllä missä näihin kanaperseisiin törmätään. Ei meillä ainakaan sellaisia leikata eikä asiakkaat pyydäkään. Jotenkin outo pakkomielteinen ajatus toisilla, että sellaisia olisi. Ja vieläpä siis punaisia. Ei ainakaan meidän liikkeestä kävele pihalle.

Ja ihminen, joka ei ole pitänyt kymmeniä vuosia sitä "pitkää ja paksua ja ihanaa tukkaa" niin ei voi ehkä käsittää, että joku on miettinyt jo monta vuotta, että kumpa raaskisi leikata sen karmean letin pois.

Yhteistyössä