Esikoista yrittämään 2012!

• Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Sennay
Tervehdys kaikille ja tervetuloa bellabambini mukaan kuumeilemaan! :)

Täällä kans voisi heittää ehkäisyn nurkkaan ihan milloin vain, mutta mies onneksi jarruttaa vielä. :) Antoi kumminkin sen verran periksi, että siirsimme yrityksen aloituksen kuukaudella aikaisemmaksi, siis toukokuulle. :) Valmistumista tässä kovasti odottelen, mutta koulun puolesta vielä epäselvää, valmistunko keväällä vaiko vasta ensi syksynä. : /

Itsellä siis sama syy, kuin Na-nu:lla ja kyllähän se varmasti olisi inhaa, jos sattuisi olemaan pahoinvointia kesken kouluaamun tai työharjoittelun. :p

Tsemppiä kaikille kuumeiluun, odottavan aika on aina tuskallisen pitkä... :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kiitoksia tervetulotoivotuksista:) Miekin oon jo moneen kertaan toivonu et kun vois jo kumit heittää nurkkaan kun ei jaksais odottaa, mut kait tää reilu 3,5kk täytyy jaksaa kärvistellä..:ashamed:

Huoh..:popcorn: Milloin ootte aatellu raskausvitamiinit aloittaa jos aloitatte? Sitten kun tietää olevansa raskaana vai jo kenties vähä ennen..?;)

Mä oon tuuminu jo etukäteen aloittavani joulun jälkeen joku päivä:D

Haluaa mukaan tähän myös!!!

Vauvakuumetta on mulla ollut jo ainakin vuoden verran. Jarrua hankkeeseen on tullut miehen puolelta, joka on mua nuorempi: itse olen 27, mies täyttää kohta 24.

Alkukesällä tempasin oikein kunnon itkupotkuraivarit lapsenhankinta-asiasta, kun tuntui että meidän suhde olisi kaikin puolin valmis etenemään siihen suuntaan, mutta mies vaan on sellainen arkaparka jota asia tuntui kauhistuttavan, vaikka sinänsä lapsia halusikin. Itseäni ahdisti pillereiden syöminen ihan tautisesti, ja lähipiirissä ilmenneet lapsensaantivaikeudet kasvatti ahdistusta. Mietin että kuinka kauan voin odottaa sitä että mies on valmis ja entä sitten jos siihen menee monta vuotta ja sitten lopulta tilanne olisikin se ettei sitä lasta tulekaan tosta noin vaan.

Tästä seurauksena päädyttiin yhteisestä päätöksestä jättämään pilleriehkäisy pois kesäkuussa. Ajatuksena se että katsotaan vuoden loppuun asti, miten mun kroppani monen vuoden pillereiden syönnin jälkeen alkaa toimimaan "luomuna" ja sitten vuoden vaihteen tienoilla aloitetaan yrittämään. Samalla myös on sitten aikaa kypsytellä ajatusta.

Ehkäisynä ollaan käytetty kondomia ns. hedelmällisten päivien aikana. eli ihan satavarmaa ei meidän ehkäisy ole ollut ja jos vauva on tullakseen niin se tulee. Siinä mielessä onnellisessa asemassa kuitenkin ollaan, että heti pillereiden lopettamisen jälkeen on mulla kuukautiset tulleet hyvinkin tarkkaan. Nyt luomuna tulleet neljä kiertoa on olleet kp 31-33pv, ja ovulaation tunnen kropassani todella vahvasti. Uskon tuntevani myös sen, kummasta munasarjasta minäkin kuukautena solu irtoaa.

Mies on näinä kuukausina lämmennyt lapsen hankintaan ihan totaalisesti ja ollaan jopa retkahdettu ostamaan jo pari lelua "varastoon" odottamaan. Meidän parisuhde parani entisestään ehkä potenssiin 10 (vaikka aiemminkin tuntui että on todella hyvä suhde) pillereiden lopettamisen jälkeen. En ollut tajunnutkaan miten paljon ne hormonit (ja ehkä vähän se henkinen ahdistus joka niiden syömisestä loppuvaiheessa mulle tuli) olivat muhun vaikuttaneet.

Kauhea sepustus tuli tästä nyt, mutta siis:
Piikikäs, 27, tammikuu 2012

bellabambini : itse ajattelin ennen raskautta aloittaa foolihapon,sitä suositellaan aloitettavaksi ennen raskautta.mutta milloin tämän aloitan onkin sitten arvoitus :D luultavasti sitten kun jätän ehkäisyn pois tai aiemminkin.

Mä olen ehkä vähän persoonanikin puolesta, mutta myös ihan tietoisesti päätynyt sille kannalle, että tarkistan vitamiinien ym. tarpeet sitten kun on tärpännyt. Ehkä juurikin sen takia että munkin lähipiirissä moni pari on jo pitkään yrittänyt, ilman tärppiä ja jotenkin tuntuu että itselle vastaava ois helpompi kestää jos ei ole "liikaa" valmistautunut. Jos aloittaisin vitaminiien ym. syömisen etukäteen niin itseni tuntien olisin sitten ihan stressinä koko ajan siitä että milloin tärppää.

Olen muutenkin ehkä enemmän sellainen persoona, etten kauheasti tykkää "hössöttää" asioista. Tämä vauva-asia on ehkä lähimpänä hössötystä mitä pääsen :D . Mies onkin sitten enemmän höslä.

Mulla oli aikoinaan hyvinkin vankkumattomat mielipiteet siitä että ensin haluan naimisiin ja oman talon ja vakituisen työn ennen lapsia. Miehen ilmestyttyä kuvioihin viitisen vuotta sitten ja hänen tilanteensa ja näkemyksiensä kautta olen sitten aika paljon muuttanut näitä kriteerejä. Vakituinen työ löytyy kyllä minulta, mutta siihen se sitten jääkin :D. Mies on opiskelija, asutaan opiskelijakämpässä, naimisiin menosta ollaan kyllä puhuttu mutta tapahtunee aikaisintaan kahden vuoden päästä. Asunnon ostoa ollaan sentään mietitty ja katsellaan koko ajan tarjontaa, mutta senkään suhteen ei välttämättä tapahdu ihan heti mitään. Kaikesta tästä huolimatta tuntuu että nyt just on meidän aika saada lapsi.

Piikikäs: ehkä se on teidän aika nyt.

Meidän olisi taas tarkoitus hakee opiskelija-asuntoa perheelle kunhan tärppää, kun lapsen kanssa / odottaen saisi nopeammin kämpän. Tällä hetkellä meillä on 300km välissä. Tänään katseltiin vauvanvaatteita, ja ostettiin yksi body <3

Tervetuloa Piikikäs! Mua on vauvakuume vaivannut vasta muutaman kuukauden, ja koko ajan on ollut sellainen tunne, että joko vois aloittaa, eiks nyt jo, hetihetiheti. Ei olla kans mitään höseltäjiä, tykätään edetä rauhallisesti ja pohdiskellen, ja tää vauvakuume on kyllä pistänyt siinä mielessä päät sekaisin.

Noista vitamiineista. Luultavasti hommaan jo vuodenvaihteeks kaappiin jotain jemmaan, en tiedä vielä mitä. Me lähdetään reissuun jo 9.1. joten varmaan vasta sen jälkeen aloitan niiden syömisen.

Oon miettinyt, että alkaisko yrittäminen sittenkin jo tuolla häämatkalla. Riippuu syönkö viimeiset laatat putkeen vai pidänkö tauot välissä. Hmmm :)

Ai niin ja fairytonia, meillä on mies bongannu puolestaan meidän lempparibändin tutin, ja se on kuulemma pakko hommata :D

Mulle tuli tänään ihan kauhea hinku päästä tekemään sitä vauvaa jo nyt.

Juteltiinkin ukon kanssa siitä, että pidetäänkö kiinni tuosta tammikuusta. Mies jotenkin orientoitunut siihen tammikuuhun ihan täysin. Eikä meidän muutenkaan kannata tässä hoppuilla. Tammikuuhan on ihan just. Mut silti tuntuu nyt jo nää pari tulevaa kuukautta tuskaisen pitkältä ajalta.

Meillä tuo tammikuuhun odottaminen / silloin aloittaminen johtuu aika pitkälti "järkisyistä". Jos (ja toivottavasti kun) meillä tärppäis heti ekalla kerralla (tammikuun alussa ovulaatio), tarkoittaisi se sitä että:
- LA olisi syyskuun lopulla 2012.
- Äitiyslomalle pääsisin elokuun lopulla
- Töissä olen varaesimies ja sijaistan mm. pomon kesälomat. Ehtisin siis heinäkuun sijaistamaan sen (ja saisin parempaa palkkaa, joka myös nostaisi äitiyspäivärahaa :D )
- Voisin pitää oman kesälomani elokuussa, ja jäädä sieltä sitten suoraan äitiyslomalle.

Käytännössä siis heinäkuusta alkaen mun ei tarvitsis tehdä "normityötä", joka olisi vaan hyvä juttu. Teen töitä vammaisten asuntolatyyppisessä paikassa, ja työ pitää sisällään paljon siirtoja, nostoja, kumartumisia, ym. Osa hommista joutuu tekemään enemmän tai vähemmän epäergonomisesti. Mitä aikaisemmin pääsisin lopettamaan nuo hommat, sitä parempi siis.

Toisekseen laskettiin myös sitä että jos "hanketta" aikaistettaisiin ja tärppäiskin jo joulukuun alussa, niin sitten joulun tienoilla oltaisiinjust plussattu ja sitten pitäis keksiä kaikkia tekosyitä miksi en juo jouluaterialla viiniä, uudenvuoden juhlissa jne. Tammikuun jälkeen ei ole tiedossa mitään erityisiä juhlia tms. pariin kuukauteen, joten silloin ei sitäkään "ongelmaa"ole.

Josta mieleen tulikin:
Tietääkö teidän läheiset, perhe ja ystävät tulevasta vauvaprojektistanne? Aiotteko saman tien plussattuanne kertoa vai vasta kun viikkoja on takana enemmän?

Mä olen omien ystävieni ja työkavereiden kanssa puhunut paljonkin, ja he tietävät asiasta. Perheille ei olla kerrottu. Mies on muutamille omille ystävilleen kertonut. Luultavasti ollaan aika hissukseen ens alkuun positiivisen raskaustestin jälkeen. Mut uskoisin että mun on pakko päästä muutamien ystävien kanssa asiaa puimaan hyvinkin aikaisessa vaiheesa :).

Edit. Olen muutenkin yökyöpeli, mutta nyt olen ollut yövuoroissa ja siksi tälläiset keskellä yötä kirjoitetut sepustukset :D

Viimeksi muokattu:
Eniten pelottaa tässä odottelussa se, kun on kuullut niin paljon siitä miten se oman nyytin saanti kestää ja kestää. Kuitenkin meillä tuo alotusaika on sellainen, jolloin saisi jo plussata...
Tätä ollaan mekin mietitty. Että sitten jos ei tärppääkään heti. Nyt kuitenkin jo useampi kuukausi ollaan valmistauduttu siihen että tammikuussa nappaa (vaikka alunperin tarkoitus oli aloittaa yritykset tammikuussa sillä mielellä että tulee jos on tullakseen. Ajatusmaailma vaan muuttunut nyt viime kuukausina molemmilla siihen että silloni sais jo tärpätä heti). Sitten jos ei tärppääkään niin pitää ajatuksia ja suunnitelmia muuttaa.

Hei muuten te joilla yritykset tarkoitus aloittaa heti alkuvuodesta. Aiotteko jättää e-pillerit vasta silloin pois, vai jo aikaisemmin?
Moni kaveri jotka lopettaneet pillerit, ovat kertoneet että on saattanut mennä useampikin kuukausi ennen kuin kuukautiskierto normalisoituu. Joillakin saattanut monta kuukautta jäädä kuukautiset poiskin. Ja jostain olen kuullut että vaikka pillerit lopettaa, kestää aikansa ennenkuin niiden ehkäisyteho lakkaa.
Toki oon kuullut myös niitä tarinoita, joissa pillereiden syöminenkään ei ole estänyt raskaaksi tuloa, ja niitä joilla on napannut heti ensimmäisestä kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen.
itsellä oma kuukautiskierto alkoi heti pillereiden lopettamisen jälkeen toimia normaalisti, vaikka olinkin varautunut siihen että ottaa aikansa.

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa fairytonia, bellabambini ja Piikikäs!

Täytyy myötää etten ole perehtynyt mihinkään "raskausvitamiineihin", enkä edes tiedä tarkalleen mitä niillä tarkoitetaan :D joten en ala luultavasti muuttamaan ruokailutottumuksia tms ennen raskautumista. Ensimmäisen neuvolan jälkeen sitten varmaan, jos tulee "käsky" jotain vitamiineja alkaa syödä. Muuten vaan (ei siis raskauteen liittyen) olen miettinyt D-vitamiinin aloittamista, kun siitä on niin paljon viime aikoina puhuttu että varsinkin talviaikaan lähes kaikki tarvitsisivat Suomessa D-vitamiinilisää. Jos se vaikka auttaisi tähän syysväsymykseenkin.

Me ei olla puhuttu kenellekään mitään vauvahaaveista/yrityksestä. Ei olla miehen kanssa vielä mitään suunniteltu, mutta itse olen miettinyt, että en haluaisi plussatestin jälkeen kertoa kenellekään ennen tuon 12. viikon täyttymistä. Jotenkin ainakin nyt ajatellen tuntuisi hirveän raskaalta mahdollisen keskenmenon jälkeen alkaa sitten kertoilemaan että ei sitä vauvaa nyt sitten olekaan tulossa. Joten varmaan odotellaan tuo riskiaika ja sitten kerrotaan isovanhemmille ja sisaruksille. Kavereille varmaan vielä vähän myöhemmin tai sitten saavat itse huomata asian ajallaan.

Itse olen vähän kahden vaiheilla noiden pillereiden lopettamisen kanssa. Toisaalta tekis mieli lopettaa jo nyt, jotta ehtisi ennen yrityksen aloittamista perehtyä kierron pituuteen, ovulaatioon jne. Pillereitä kun on tullut syötyä n. 7 vuotta, joten ei tiedä yhtään mitä odottaa. Toisaalta sanotaan, että heti pillereiden lopettamisen jälkeen eka kierto olisi hyvinkin hedelmällinen ja että monet raskautuu juuri tästä kierrosta. Joten vaikea päätös tämäkin, tällä hetkellä olen päätymässä siihen, että syön pillereitä tuonne helmikuulle ja sitten viimisen laatan jälkeen aloitetaan heti yritys. Eilen muuten loppui taas yksi laatta, enää neljä jäljellä :)

Tervetuloa fairytonia, bellabambini ja Piikikäs!

Täytyy myötää etten ole perehtynyt mihinkään "raskausvitamiineihin", enkä edes tiedä tarkalleen mitä niillä tarkoitetaan :D joten en ala luultavasti muuttamaan ruokailutottumuksia tms ennen raskautumista. Ensimmäisen neuvolan jälkeen sitten varmaan, jos tulee "käsky" jotain vitamiineja alkaa syödä. Muuten vaan (ei siis raskauteen liittyen) olen miettinyt D-vitamiinin aloittamista, kun siitä on niin paljon viime aikoina puhuttu että varsinkin talviaikaan lähes kaikki tarvitsisivat Suomessa D-vitamiinilisää. Jos se vaikka auttaisi tähän syysväsymykseenkin.

Me ei olla puhuttu kenellekään mitään vauvahaaveista/yrityksestä. Ei olla miehen kanssa vielä mitään puhuttu, mutta itse olen miettinyt, että en haluaisi plussatestin jälkeen kertoa kenellekään ennen tuon 12. viikon täyttymistä. Jotenkin ainakin nyt ajatellen tuntuisi hirveän raskaalta mahdollisen keskenmenon jälkeen alkaa sitten kertoilemaan että ei sitä vauvaa nyt sitten olekaan tulossa. Joten varmaan odotellaan tuo riskiaika ja sitten kerrotaan isovanhemmille ja sisaruksille. Kavereille varmaan vielä vähän myöhemmin tai sitten saavat itse huomata asian ajallaan.

Itse olen vähän kahden vaiheilla noiden pillereiden lopettamisen kanssa. Toisaalta tekis mieli lopettaa jo nyt, jotta ehtisi ennen yrityksen aloittamista perehtyä kierron pituuteen, ovulaatioon jne. Pillereitä kun on tullut syötyä n. 7 vuotta, joten ei tiedä yhtään mitä odottaa. Toisaalta sanotaan, että heti pillereiden lopettamisen jälkeen eka kierto olisi hyvinkin hedelmällinen ja että monet raskautuu juuri tästä kierrosta. Joten vaikea päätös tämäkin, tällä hetkellä olen päätymässä siihen, että syön pillereitä tuonne helmikuulle ja sitten viimisen laatan jälkeen aloitetaan heti yritys. Eilen muuten loppui taas yksi laatta, enää neljä jäljellä :)

Me ei myöskään olla puhuttu vauvahaaveista kellekään,yksi ystäväni tietää että mulla on hirmuinen vauvakuume mutta ei muuta.en ole kertonut milloin ruvettais mahdollisesti yrittämään tai muuta.ainut että oon sanonu että yritän jaksaa käydä tän koulun loppuun ennen yrittämistä.senkin takia en oo halunnu asiaa tutuille puhua ettei tule sitten ylimääräisiä paineita kun sitä lasta yrittää :D

Tismallaan samat olleet ajatukset täälläkin. Kroppa kun toimii niin yksilöllisesti, etukäteen turha yrittää arvailla että koska ne ekat luomumenkat mahtais tulla. Mä syön jäljellä olevat pillerit loppuun ja sitten heti alkaa yrittäminen, en jaksa uskoa että siitä kumin kanssa pelaamisesta tulis meidän tapauksessa mitään... Ja jos on pienikin mahdollisuus että se eka kierto pillereiden jälkeen olis erityisen hedelmällinen, niin täytyyhän se hyödyntää! :)

Mä oon avautunut parille kaverilleni tästä kuumeilusta, mutta aikataulu on vielä pysynyt salaisuutena. Puoli sukua joka tapauksessa jo odottaa että hetkenä minä hyvänsä paljastan olevani raskaana. Mentiin nimittäin naimisiin hyvin matalalla profiililla, ei huudeltu sitä etukäteen juuri kenellekään, niin kaikkihan tietysti oletti sen johtuvan siitä, että olen tullut vahingossa raskaaksi ja tuli kova kiire mennä naimisiin... :D Eli ei sitä sitten ainakaan salailla tarvitse, jos nyt sen kriittisimmän vaiheen yli odottelisi ja sitten pitäisi jonkun lehdistötilaisuuden ;)

Sennay
Hei kaikille!

Itse olen kertonut muutamille läheisille ihmisille meidän vauvasuunnitelmista, mutta esim. kummankaan vanhemmille ei kerrota, ennen kuin olen joskus rv 12 ylittänyt, ettei tule pettymyksiä.

Meidän kohdallamme tilanne on myös ehkä hieman ristiriitainen: Kumpi ensin, lapsi vaiko häät? :confused: Olemme olleet avokkini kanssa yhdessä vasta vajaa kaksi vuotta, mutta tuntuu kuin olisi tunnettu pitempäänkin ja rakastamme toisiamme hyvin paljon. :heart: Miten tällaisen asian voi päättää? Miten te muut olette asian ajatelleet? Toisaalta ajatus on, että menemme naimisiin 2013 ja lapsi tulee, jos on tullakseen, joko ennen tai jälkeen häiden. :) Ehkäisyn (kondomit) jätämme kumminkin pois toukokuussa.

Tsemppiä kuumeiluun kaikille!! :)

Välillä harmittaa, että tuo häämatka on vasta tammikuussa. Miehen työtilanteen vuoksi ei ollut toivoakaan päästä aikaisemmin lähtemään reissuun. Muuten oliskin voinut yrittää plussata jo tän vuoden puolella. Olis joulunvietossakin ihan eri tunnelma masuasukin kanssa :) No, eipähän tarvi uudenvuoden pirskeissä sitten keksiä selityksiä...

Syysvauva olis joka tapauksessa enemmän kuin tervetullut. Mulla ajoittuu kesäloma heinä-elokuulle, joten ei sen jälkeen tarvitsisi kovin kauaa töissä kärvistellä. Saa nähdä miten pää kestää, jos plussaa ei sitten alakaan kuulua...

Sennay, ei voi oikein muuta ohjetta antaa kuin että toimikaa siten kuin parhaalta tuntuu (ihanan ympäripyöreää :D ). Itselle oli ehdoton etenemissuunta se, että ensin häät, sitten lapsi. Avioliitto on mulle toki henkinen mutta ennen kaikkea juridinen sopimus, joka tuli ajankohtaiseksi, kun alettiin haalia yhteistä omaisuutta. Mutu-tuntumalla heittäisin kuitenkin, että nykyään saattaa olla jopa yleisempää edetä juuri toisin päin. Yksi kaveripariskunta toimi niin, että kun testi näytti plussaa, he päättivät hääpäivän (joka on noin puoli vuotta LA:n jälkeen). Sisko meni aikoinaan naimisiin isolla mahalla varustettuna, eikä kuulemma suosittele ainakaan sitä vaihtoehtoa kenellekään...

Viimeksi muokattu:
Sennay:me mentiin viime kesänä naimisiin ja vuoden päästä tosiaan mahdollisesti lasta yritetään.itselle se oli selkeä valinta,ei lapsia ennen avioliittoa.mutta nykyään se on jokaisen parin oma päätös,ei sitä niin pahasti paheksuta kuin ennen jos tekee lapsia ennen niitä häitä.se pitää vaan tehä niiku itestään parhaalta tuntuu :D itselleni oli tämä järjestys paras ratkaisu,sai nauttia hääpäivästään täysillä eikä tarvinnut miettiä kuka olisi vauvaa hoitanut yms.

Meillä vauvaprojektista ei tiiä kuin pari kaveria, muista jotkut tietää lähinnä siitä että kovasti haluaisin alkaa perhettä perustaan :ashamed: Me kerrotaan varmaan tuleville isovanhemmille ja meidän sisaruksille aika pian, mutta muista en tiiä..harkinnassa miten päin tehdään:saint:

Vinku: meilläkin hpk:n tutti o_O

Ja Sennay: Mekään emme ole vielä naimisissa, kihloissa oltu kohta vuosi. Varmaan jos tärppää piankin niin keväällä pidämme pienimuotoiset häät, että olemme samaa sukunimeä yms lapsen syntyessä :)

Voi pojat, työkaverini on raskaana! Tarttuukohan se... ;)
Tuli tästä sitten mieleeni, että miten ihanaa oliskaan odottaa samaan aikaan vauvaa jonkun ystävän kanssa. Olis vertaistuki aina puhelinsoiton päässä :)
Myös sellainen asia tuli mieleen, että jos kohta perään pääsisin plussailemaan, niin työnantaja voi katsoa vähän huonolla... "Eikö toikin nyt olisi voinut vuotta varrota, että edellinen ehtii palata töihin..." Oon nimittäin pienessä firmassa töissä, ja ulkopuolisia sijaisia hankitaan nihkeästi. Soitin heti miehelle, että mitäs nyt tehdään. Se oli onneksi sitä mieltä, että ei me ruveta omia suunnitelmia muuttaan töiden takia :) Oon ihan samaa mieltä, mutta miksi ihmeessä silti tunnen huonoa omaatuntoa :(

Mulla myös haaveissa se, että voisi odottaa jonkun ystävän kanssa samaan aikaan. Muutaman ystävän kanssa ollaan asiasta puhuttukin (he kun tietävät tästä meidän tulevasta vauvasuunnitelmasta). Toinen on miehensä kanssa jo pitemmän aikaa yrittänyt, valitettavasti ilman tulosta. Toinen alkaa nyt yrittämään. Hyvällä lykyllä olisi ihan realistiset mahdollisuudet tähän "kimppaodottamiseen". Toisaalta vähän nyt jo mietin sitä että entä jos meillä nappaa ennen kuin tällä ystävällä joka jo pitemmän aikaa yrittänyt. Vaikka tiedän ettei sille mitään voi eikä me voida omia vauvajuttuja lykätä sen mukaan niin silti mietin miten pahalle toisesta sitten siinä tilanteessa tuntuisi. Toivon sydämestäni että heilläkin tärppäisi jo toivottavasti ennen tammikuuta.

Sennay
Minulla alkoi tänään luomumenkat! Tämä ei voi olla totta! Minulla on ollut menkat luomuna viimeksi ehkä 8-9 vuotta sitten. Tein aamulla seitsemän aikaan testin raskauden poissulkemiseksi, kun menkkoja ei alkanu kuulua. Olin jo satavarma, että taas on kierto sekaisin, kun vuoden tauon jälkeen söin kaksi laattaa pillereitä, mutta niin vain alkoikin myöhemmin aamupäivällä kuukautiset, ilman mitään ennakko-oireita. Jospa ne nyt tulisivat toukokuuhun asti joka kuukausi, että olisi sitten paremmat mahdollisuudet tärpätä. :)

Toivottavasti meillä kaikilla tärppää pian yrityksen alettua. Tsemppiä kuumeiluun!! :)

Jee Sennay! :)

Itse silloin kun lopetin pillerit, olin vähän huolissani että mitenköhän alkaa itsekseen toimimaan. Ja helpotus oli suuri kun toimi heti alkuunsa.

Pidän peukkuja että kirto pysyy sulla tasaisena ja säännöllisenä :)

Yhteistyössä