Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

On karmeeta että Päivin tilat on juuri naistentautipolilla...Siis kaikki se kamaluus tulee takaisin mieleen ja ihan kun muutenkin ei olisi kyyneleet herkässä aiheen kanssa. Malttamattomana odotan että saan tuon ekan lääkeen lyödä nahkaani... Ja Olen reilussan viikossa saanu painoa pois reilun kilon, hieman vissiin olen alkanut jännittää mitä tuleman pitää, kun ei ruoka maistu samalla tavalla...XD

macy vielä on toivoa, koita vielä jaksaa hetki uskoakin :hug:
:kiss: Kyllä minä vielä testaan, kunhan saan ostettua liuskoja lisää. Alan kuitenkin purkaa tuota Lugekuuria, kun ohjeessa lukee käyttöajaksi kaksi viikkoa ja huomennahan se täyttyy. Vaikka tuloksen muuttumista plussaksi toivonkin koko sydämestäni ja oireitakin hieman tuntuisi olevan, niin parempi on pitää jalat maassa ja asennoitua jo seuraavaan kiertoon. Pudotuksessa on nielemistä.

Pahoittelu Macy :hug:, mutta kokeile vielä!

Kysyin muuten tuosta voiko raskaus olla näkymättä raskaustestissä ja päivi sanoi että ei. Mutta minun lähi piiirissäni sattui yksi tällainen tapaus joka edelleen ihmetyttää....

Siis onko tuo ensi ilta tapaaminen toteutumassa?

Viimeksi muokattu:
Macy pahoittelut negasta:hug: toivotaan vielä, että kiinnittyminen olisi tapahtunut myöhempään ja se ei vielä testissä näkyisi. Ja mitä mun miehen käyttäytymiseen tulee niin sille ottaa aika koville kun yleensä jouduttiin hoitoihin lähtee..:| varmaan sen miehisyys kärsii kun joutuu purkkiin tavaransa varastoimaan, vaikka se onkin ihan perus juttu tuolla polilla. Kyllähän sen käyttäytyminen ja asenne hieman ärsyttää, mutta toisaalta ymmärrän..mun mies on kauhee jäärä muutenkin eikä ikinä juuri tunteitaan näytä.
Onnetonpulu Joo mulla näky ne pilyypit ultrassa kun sinne laitettiin suola liuosta, mutta ultra pitää olla alkukierrosta,muuten ei niitä polyyppeja voi oikein erottaa. Mulla myösoireina tiputteluvuoto ja kovat menkka kivut. Pyydä ihmeellä kohdun tähystykseen pääsyä jos sitä ei oo tuskittu ja teillä pitkä taustakin.

Miulla on viime käynnistä vähä vierähtänyt. Seurannut kyllä olen sähköpostin välityksellä mut iltavuorojen aikaan en hirveesti koneella kerkiä istumaan.

Täällä jännäily jatkuu. Tänää juili mahaan samalla tavalla ku ois menkat alkamassa. Pahin turvotus on laskenu mut päivän aikana se tulee taas esiin. Oon miettiny olisko se kohtu joka siellä kääntyilee ja aiheuttaa turvonneen näköisen mahan, etenkään aamulla ei turvota mutta päivän mittaan se rupeaa taas laskeutumaan. Unen tarve on lisääntynyt selvästi ja outoja vilukohtauksia tulee.

jauhopeukalon sanoja mukaillen, oon käynyt joka päivä lukemassa mitä teille kuuluu, mutta en oo oikein ehtinyt kommentoimaan.

Nyt on siis pp 7 menossa ja yhtä piinaahan tämä oikeasti on. En voi verratakaan tätä siihen, mitä oli inssien jälkeen. Nyt kun tiedän varmasti, että meillä on/oli alkio, on se jotenkin ihan eri asia kuin ennen, kun ei ole voinut tietää, onko hedelmöittymistä tapahtunut. Ja nyt kun olen sen pikkuisen saanut, en haluaisi enää luopua siitä, en sitten millään... Minulla on ollut kuitenkin menkkaoireita jo pp 4 lähtien :(. Vuoto ei oo alkanut, mutta voivathan luget sen pitää poissa. Silti yritän ajatella, että menkkaoireet voivat tulla, vaikka ois raskaanakin. Jotenkin silti tuntuu, että ei tää voi onnistua. Rinnat ovat asteittain kipeytyneet, mutta se johtuu varmasti lugeista. Ja kipeytyvät ne minulla yleensä ennen menkkojankin. Hirveä väsymys koko ajan päällä ja ajatukset koko ajan tuolla navan alapuolella. Nyt ajattelen, että kunpa olisin edes 2 vuotta nuorempi! Ja pettymys siitä, ettei saatu pakkaseen mitään, kasvaa koko ajan. Keväällä sit koko rumba alusta. Ja ikää tulee. Lisäksi meillä on lauantaina minun serkun hautajaiset, ja se päivä on varmasti todella raskas. Toivon vaan, etteivät menkat ala ainakaan ennen sitä, miten mie muuten siellä kestän yhtään kasassa...

Anteeksi, kun oli niin masentava viesti, mutta ei nyt jaksa.

rowan :hug: muistan ite ton tilanteen kun oli just hoidot vaiheessa, ja oli miehen mummon hautajaiset, itkin ihan silmät päästäni. varmaan suku ihmetteli että miten mie nyt periaatteessa vierasta mummoo itken... mut se kaikki yhdessä oli liikaa =(

Jaksamista sulle, ja pidetäänhän peukkuja. Ei sitä voi OIKEESTI tietää MISTÄÄN miten on käymässä!!!

Omanapaisesti tulin kertomaan tännen saman kuin toiseen pinoon. Kirjoittelen paremmalla ajalla lisää.

Täällä kuulkaa tapahtuu kummia! :O Näin haamun vilahtavan varhain aamulla. Siis oikeasti vilahtavan. Heräsin ennen viittä vessaan ja päätin sitten samalla testailla. Pregcheck-liuska oli testinä ja katsoessani sitä kolmen minuution kohdalla siinä oli ihan selkeä haamuviiva. Katsoin sitä ihan ihmeissäni ja syöksyin hakemaan kameraa. En heti muistanut mihin olin sen jättänyt, joten hakiessa meni hetki, ehkä pari minuuttia. Palatessani haamu oli hävinnyt! :stick: Tiirailin sitten myöhemmin tuota liuskaa ja havaitsin negatestiin verrattuna sellaisen eron, että ns. viivanpaikka ei kuulla tuossa testissä valkoisena. Siinä kohtaa on hyvin hailukka viiva, kuin varjo tai värjäymä. Ihan kuitenkin sen viivan muotoinen kuten pitääkin.

Oireita on edelleen seuraavasti:
- Lievää ajoittaista ällötystä.
- Tummapaahtoinen kahvi maistuu pahalle vaikka normaalisti pidän siitä paljon. (Heitin aikaisemmin lopun paketista roskiin, kun kävi samoin. Nyt tiesin vain kaataa sen keittämäni pari mukillista viemäriin, sillä vikahan on makuaistissani eikä kahvissa)
- Tupakka alkoi tökkiä jo luteaalivaiheen alkupuolella ja olen ollut nyt kokonaan polttamatta. Haju tekee pahaa.
- Alkoholia ei tee yhtään mieli. Jos ostan saunajuomaksi tai viikonloppuillaksi siiderin, menen automaattiosesti alkoholittomien hyllyn ääreen.
- Lämmöt 36.8-37.2 astetta
- Palelukohtaukset.
- Ihan kuin nännien väri olisi tummunut. Voi olla, että kuvittelen.
- Heräilen yöllä. Herään pissalle aikaisemmin kuin normaalisti.
- Päänsärky kiusaa päivittäin, mutta ei lääkettä vaativasti.
- Alavatsalla on kipuilevia tuntemuksia.

Aamulla taas testaan. Taitaa kaksi liuskaa olla jäljellä. Taktikoin Lugejen kanssa sen verran, ettei lauantain työvuorossa tarvitse kärvistellä menkoista, jos en raskaana olekaan. Nyt kyllä todellakin jännittää, sellaisella pelonsekaisella tavalla.

Ihan omanapaisesti vaan tällä kertaa. Täytyy lähteä käymään kaupassa.

Macy: Oireet on kuin suoraan oppi kirjasta! Aika hyvälle kuulostaa :D
Mulla oli silloin kans tuo palelu, vessassa juokseminen, lämmön nousu ja mieli teot. Jauheliha haisi aivan karmealle raakana ja hedelmiä olisin voinut pistellä kilo tolkulla joka päivä...Joten jään innolla odottamaan mitä aamu tuo tullessaan...:D

Macy mulla on peukut pystyssä d:pb hyvin on lupaava tilanne..
Entäs muut piinailijat :attn:=) mikä on tilanne?

MÄ tulin tänne kotikonnuille maalaisilmastoon..eilen kävin magneettikuvissa, ja luin, että se voi haitata hedelmöittymistä ja kiinnittymistä tai sitten kaikki menee hyvin. Vähän mietityttää, et miten käy tän kierron kaa..pakko oli käydä noi magneettikuvat. Mulla ei lugeistä oo tullu muuta kuin aamuisin vähän heikotusta ja hetkellisesti menkka jomotusta, nyt siis dpo5

Eipä saanut aamuisesta testistä mitään lisäselvyyttä. En oikein osannut päättää illalla juonko runsaasti (ja varmistan heräämisen vessaan puolenyön jälkeen myöhäisemmän aamuyön sijaan) vai niukasti. Heräsin kyllä, mutta ei ilmeisesti pissattanut tarpeeksi, sillä uni vei voiton. :headwall: Aamuvarhaisella herätessäni olikin sitten melkein kupla otsassa ja todella laimeasta näyttestä piti dipata. Samanlainen tulos tuli kuin eilen eli testiviivan kohdalla ei kuulla valkoisena vaan on sellainen tummempi, ei kuitenkaan selvä viiva. Yritän saada huomenna paremman näytteen. Toivottavasti sitten tulee selvä viiva. Pahoin kyllä pelkään, että tälläkin kertaa jäi vain yritykseksi ja vuoto alkaa Lugejen loputtua.

Piinailuni on omanapaista. Pahoittelen. Tsempit ja plussatuulet!

Tiirasin taas kuivunutta testiä. :stick: Itse näen siinä haamulaisen, mies ei. Yritin ottaa kuvaa, mutta en saa näkymään siinä niin hyvin kuin näkyy suoraan silmälle. En tiedä tarkoittaako tuo nyt mitään. Jospa asia selviäisi aamulla.

Täällä kans menkkakipuilua mahan seudulla. Tänään tuli kylläkin yllättävä makumieltymysten muutos: yleensä rakasta Forssan sienisalaattia joten nytkin otin sitä lautaselleni, pettymyksekseni se maistui hirveälle. Vika salaatissa vai maistajassa?

Kyllä tuo aamuinen testi minusta negalle näyttää. En kylläkään saanut yhtään eilistä vahvempaa näytettä ja ehti olla rakossa nipin napin suositellun neljä tuntia, mutta oli kyllä aamun ensimmäisestä pissasta.

Fiilis on suoraan sanottuna surkea, mutta onneksi sentään miehen kanssa saatiin taas puhuttua asioista hieman lisää. Kyllä tämä onnistumisen viipyminen ja hoidot vaan on sellainen juttu, että toista on vaikea ymmärtää ja väärintulkintojakin tulee aika paljon. Oikomiseen saattaa sitten mennä paljonkin aikaa ja sillä aikaa oma olo vaan pahenee. Ei se inssi ole vaihtoehto, mutta aika umpikujassa minä pääni kanssa nyt olen. Mies on ollut tähän asti aika ulkona koko touhusta. Vaikeahan se on työreissuilta käsin ymmärtää mitä minä käyn läpi. En ole itsekään sitä tajunnut. Ehkä tässä tarjoutuu vielä tilaisuus mennä kontrolliin miehen kanssa yhdessä. Siitä saattaisi olla molemmille apua.

Tuntuu, etten nyt kykyene ajattelemaan muuta kuin seuraavaan kiertoon asennoitumista. Illaksi on pakko mennä töihin ja se varmaan onkin hermolepoa tästä aiheesta. Maanantaina varmaan sitten vaihtuu kp1, joten aamulla jo täytyy soitella polille kontrolliaikaa. Varaan myös keskusteluajan itselleni, sillä ammattilaisen tuki tuntuisi nyt tulevan todella tarpeeseen. Olen sen verran paljon joutunut vellomaan näissä murheissani yksin, että on rakentavampaa purkaa ammattilaiselle kuin kaataa kaikki miehen niskaan. Ehkä siltä sitten löytyy voimia uudelle kierroksellekin.

Näin omanapaisesti kirjoittelen tässä vaiheessa ja kopsaanpa toiseenkin pinoon saman tilanneraportin. Toivottavasti muilla sujuu viikonloppu iloisemmissa merkeissä.

Lopetan kuitenkin positiivisuuspläjäykseen: Yöllä nukkumaan mennessäni katselin hetken ikkunasta tähtitaivasta ihastellen. Näin tähdenlennonkin pitkästä aikaa. Toivoahan sitä täytyi vaikka se taikauskoista olisikin. Oli se kaunis ja rauhoittava näky, tunnelmallinen lopetus päivälle.

Macy, pahoittelut! :hug: Hyvä kuitenkin, että olette saaneet miehen kanssa puhuttua. Ja se on todellakin niin, että tässä rumbassa väärinkäsityksiä tulee helposti, ja se voi aiheuttaa turhaakin mielipahaa. Pitäisi vaan puhua ja puhua ja puhua. Sekä myös kuunnella toista. Hyvä on kuitenkin käydä juttelemassa myös ammattilaisen kanssa, joka ikäänkuin ulkopuolisena (mutta asiansa osaavana) voi osata katsoa toisenkin näkökulmasta. Ja itse siinä saa kaataa vaikka koko lastin kerralla, jos siltä tuntuu. Voimia teille! Ja tähdenlento tuokoon onnea! =)

soja, iso kiitos tsempistä! Huh, hautajaiset olivat toki rankat, mutta selvisin siitä paremmin kuin etukäteen ajattelin. Muistotilaisuus oli kyllä todella kaunis. Mieli ollut tietysti herkkänä koko päivän.

tyty, enpä osaa sanoa tuon vaiheen magneettitutkimuksista. Mutta jospa se ei vielä vaikuttas, kun vasta noin pienet dpotkin ollu. Meneeks sulla millaisella annoksella Luget? Miulla meni keväällä inssien jälkeen 200 mg/vrk, mut nyt ICSI:n jälkeen 600mg/vrk (puolet aamuisin ja puolet iltaisin), joten vaikutuskin on tuntunut voimakkaammin. Onneks huimausta ei oo juurikaan enää ollu.

ON: PP 9. Miun tissit on kyllä nyt aika kipeet. Ne kipeytyy aina enemmän iltaa kohti ja on jotenkin täydemmät. Aamuisin ei niin kipeät ole. Lugejen vaikutusta? Menkkakipuja ei ollu torstaina oikeestaan ollenkaan, mutta eilen ja tänään on taas ollu. Tänään on tullu kaksi kertaa lisäksi sellainen tosi kova kipukohtaus. Sellainen hitaasti nouseva polttavan viiltävä kipu kohdun alueella, se yltyi huippuunsa ja sitten pikkuhiljaa laski jomotukseksi ja häipyi itsestään. Kahdesti siis oli tuollainen puolen tunnin sisällä tässä alkuillasta. Olin niiiin varma, että nyt alkaa veritulva, mutta ei ainakaan vielä oo alkanut. Oon jotensakin varma, että ilman lugeja menkat ois jo tulleet...

Macy :hug:mä niin toivoin että ois tärpänny.
Rowan paljon voimis ulle sinne surun keskelle:hug: läheisen menttäminen on kova paikka.

Mulla on toivo menny tän kierron suhteen, positiivista tosin on, että viimisen 5 kierron aikana aina dpo6 on alkanu tuhruvuoto, mutta nyt ei alkanut. Varmaan luget auttanut..jotenki veikkaan, että toi magneettikuva teki tepposet. Enne sitä oli tissit kipeet ja menkkapolttoja aika ajoin, nyt ei mitään..ei yhtään mitään..ei kuseta, ei nipistä, ei mitään..:headwall: noh olkoon..nyt siis dpo6, voihan ne ns.oireet alkaa myöhempääkin, mutta mä olen pessimisti näiden asioiden suhteen..nyt lähen nukkuu, oon naatti.

muoks* tänään sit alko karmee väsymys ja palelu..toivotaan et se ois muuta kuin et mä oisin kipeeks tulossa..

Viimeksi muokattu:
tytylle peukut pystyssä! jospa se ois sitä ihtiään ;)

ja Rowanillakin on lupaavan kuulosta!

Kenties jauhopeukalonkin makuaisti kertois jotain? Jospajospa :D

Macy :hug: Pahoittelut negasta! Ei mennä iloisissa tunnelmissa täälläkään...

Sori etten nyt paljoa kommentoi, nyt vaan ei jaksa :(
Hautajaisissahan sitä itsekin eilisen vietin ja tänä aamuna sitten vielä eilisen murheen päälle negan testasin. Että eipä paljo hurrailla täällä. Tällä hetkellä kaikki vaan vituttaa niin maan perkeleesti (pahoittelut kielenkäytöstäni! mutta etteköhän te sen kestä..), kun mikään ei onnistu!! Elämä on sitten välillä täyttä shaibaa...

Onpa täällä alakuloinen viikonloppu. Nyt iso kuormallinen positiivisuutta ja ihania asioita jokaiseen osoitteeseen! Roppakaupalla voimahaleja ja kasapäin vauvapölyä!

Päätin hemmotella itseäni herkuilla ja leivinuunin lämpöön sohvalle hautautumalla. Ihanan pehmoinen neule odottaa puikkojen kilkuttajaa, tuoksuvat teet juojaansa ja kynttilät tunnelmointia. Tästä päivästä todennäköisesti tulee kp1, mutta en anna sen nyt pilata viikonloppuani. Suunnittelimme miehen kanssa ensi perjantaille yhteistä polikäyntiä ja parisuhdeaikaa, ettei vaan puitteet pääsisi hajoamaan yhteistä haavetta tavoitellessa. Sitä on mukava odotella, mutta voi tässä välillä tarvittaessa myös itkeä tirautella.

Täälläpä tosiaan alakuloisia tunnelmia :( Tää toivoo niin niitä plussia!!!Tsemppiä kaikille
ja ennenkaikkea plussaonnea!!!Ja suuren suuret pahoittelut neganneille:hug:
Onneks vielä kummiskin toivoa on, pidetään toivoa viimeiseen asti yllä :)

Meilläpä ois sit huomenna se eka yhteinen polikäynti, APUA!!!Pelottaa niin prkleesti:(
Meinasimpa jo melkein peruakkin sen kun tuolla ukolla vähän vääränlainen asenne koko
hommaan. Asian pitäisi hänen mielestään olla tabu ja olen tullut siihen tulokseen
että parempi olle hänelle puhumatta mitään koko asiasta. Hemmetin hankalaa pitää
asioita ainoastaan oman pään sisällä :(. Voi kun se huominen päivä menis hyvin siellä
polilla kaikinpuolin ja sais tuon ukkelinkin ajattelemaan hieman positiivisemmin. Vaikka
eihän tässä asiassa sinänsä mitään positiivista ole :(

Viimeksi muokattu:
Tein eilen piruullessani r-testin vaikka dpo7, 1,5h pissi rakossa illalla ja haaleen haalee haamu :p hui..koskaan en oo saanu näin aikasilla dpo:illa haamua saatikka noin vähäsillä pissin pidätyksillä..nyt jännittää todella, ehkä tää ois nyt tärppi kierto..

• Tykkää
Reactions: Rowan79
tyty, wooohooou!!! Noin aikaisilla päivillä jo haamu, se on jo melkoisen lupaavaa! :) Onnea! :flower: Please, nyt plussa-aalto tähän meidän polin pinoon!

Melargia, :hug:. Sulla on ollut tosi rankka viikonloppu. Pahoittelut negasta... Ja eiköhän me täällä kestetä ihan kaikenlainen kielenkäyttö, ei tarvii pyydellä anteeksi. Varmasti jokainen tietää nuo kaikki tunteet... Voi kuin tekisi mieli rutistaa sinua nyt ihan kunnolla! :heart:

onnetonpulu, tuu sit kertomaan miten eka käynti meni! Toivotaan todella, että mieskin saisi lisäpotkua tuosta käynnistä, kun asiasta on puhumassa alan ammattilaiset ja kuitenkin silleen ulkopuoliset. Ja siinä saa omiakin tuntemuksia kertoilla.

Mennyt viikko tuntuu siis kaikilla olleen melko alakuloinen, voi kun nyt tytyn johdattamana tämä viikko saisi onnellisemman lopun. Mie tietysti odotan torstaita kuin kuuta nousevaa. Nyt on rintojen aristus vähän heikentynyt, joten alan uumoilla, että lugeista nää oireet on tullu ja menkat tuloillaan : /. En testaa silti ennen torstaita, sillä en kestä sitä hermoilua enää muun hermoilun päälle näihin viimeisiin piinapäiviin. Itseni kannalta on parasta, että testaan vasta kun tulos on siis jo suht varma. Mies on samaa mieltä. Jauhopeukalon testipäivä on kuitenkin ensin, ja nyt jännityksellä odottelen uutisia siltä suunnalta!

Kaikille voimia ja jaksamista tulevaan viikkoon! :heart: :hug:

Viimeksi muokattu:
onpa tosiaan lupaavampi alku viikolle! tsemiä piinailijoille... koittakaa jaksaa sinne "varmoille" päiville ootella... ja halaukset vielä kerran pettymään joutuneille. Aika harmaalta sään puolesta näyttää tämä viikko, mutta eiköhän se taas aurinkokin jostain pilkistä :)

Itsekin yritin polille tänään soitella, mutta myöhästyin minuutin, pitää yrittää huomen uudelleen. Vaikka meillä jo siis lapsia, niin oli sovittu, että saan aikanaan ottaa taas yhteyttä, kun pitäs miun hormonikorvaushoito suunnitella, mullahan ei oma kierto toimi ja estrogeenit on 0 --> mulla on osteoporoosi. ja pillerit yms. ollu ihan helvettiä, oon sit käyttäny "mummotauti" lääkkeitä. ja kuhan nyt lopetan imetyksen niin pitäs taas jotain lääkkeitä käyttää. Ja sattuneesta syystä en haluu tätä jättää minkään tk lääkärin varaan... vaan tutulle ja kokeneemmalle lääkärille mieluummin...

Onpas täällä ollut alakuloinen tunnelma... Toivottavasti se nyt viikkoa kohti rupeis piristymään... En nyt malta kommentoida oon iha täpinöissäni..ja niin on muuten mieskin!!!

No minä pöllö menin tänään testaamaan, vuosia sitten ostamallani raskaustestillä josta oli jo päiväys menny kaks vuotta sitte :D(miksiköhän ne kaapissa enää olivatkaan:whistle:) Tein sen ihan juuri äsken eli en aamun ekasta pissistä mutta kyllä se yli neljä tuntii kerki hautua ja sieltä tuli haamu... Käydään tänää kaupungissa nii varmaan kahen testin kanssa tullaan pois :D Vähä jänskättää kyllä nyt...

Yhteistyössä