Ketään hoidoissa PKKS:ssä!!!

Pikkuinen: Hyvänkokoinen folli sinulla ja Pregnylillä ei voi jäädä irtoamatta! Ja sinäkin pääsit mukaan jännäilemään... 2 viikkoa on niin pitkä pitkä aika. Tuntuu, että elämä menee aina 2 viikon jaksoissa... 2 viikko kasvatellaan folleja, sitten 2 viikkoa toivotaan parasta ja pelätään pahinta...

Omassa navassa ei mitään uutta. Eli keskiviikko ois virallinen testipäivä, mutta sorruin jo testaamaan pp 8 ja tänään pp 10, ei edes haamua, eikä edes pregnylistä aiheutuvaa haamua :( Joo kärsivällisyys ei tässä asiassa ole hyveeni... eihän pp 8 voi edes näkyä mitään... Ihan kuin en kerkeäisi saada tietoa jos joskus onnistuisikin sen pari päivää myöhemmin ;) Tämä on varmasti tarkoitettu minulle kärsivällisyyttä opettavaksi, mutta ei oo vielä tämän lähes kahden vuoden aikana kärsivällisyys kasvanu lainkaan... tuntuu, että sitä vaan rupee testaamaan yhä aiemmin ja aiemmin... Ei oo kyllä mitään tuntemuksia onnistumisesta (ei edes kuviteltuja), mutta ois vaan henkisesti paljo helpompi jos sais heti tiedon, että ei tärpännyt, kuin mitä toivoa 2 viikkoa ja pettyä jälleen. Varmaan sais jonkin nobel palkinnon henkilö, joka kehittäis raskaustestin, jolla vois heti oviksen jälkeen testata luotettavasti onnistuiko vai ei... sitä testiä odotellessa tuhlataan sitten näitä testejä ;)
 
Ette ikinä usko perkele:D:heart: MÄ SAIN ÄSKEN HAALEEN PLUSSAN RASKAUSTESTIIN!!!!!!! Ja nyt siis dpo13 voi mä olen ihan sekaisin..:D pissi oli vaan 1,5h rakossa..mulla on ollu ihme olo tässä pari päivää sitten. Ruoka maistuu oudolta, hikoiluttaa,mahaan koskee ja valkkarii tulee. MÄ IDIOOTTI lopetin jopa luget:stick::headwall: kun sain negan dpo10. Nyt mä meen ja tungen koko paketin toosaani:Dsori nyt vaan omaa napaa, mut mä en oo koskaan saanu dpo13 haaleeta plussaa..voihan olla et menkat alkaa viel mut mä olen aika sekasin..laitan kuvaa kohan kerkiin.

[/URL][/IMG] tossa olis viel se kuva..ei näy viiva kunnol,luonnos paremmin. Itseasias toi kuva on aika perseestä:D todellakin huonosti näkee..huomen aamul uutta testii..passitin ukon apteekkii..
 
Viimeksi muokattu:
Mä testasin tänä aamuna biocard nimisellä testillä joka anto negan, tänään sitten illalla (pissi n.2h rakossa) pregchek liuskatestillä haaleen haamun kuten aijemminkin tossa kuvassa. Mä en nyt tiiä et mikä on..taijan soittaa huomenna polille ja pyytää lähetettä verikokeisiin. Ei tässä muuten olis paniikkia, mutta en viittis turhaan noita lugeja käyttää pitkittämään kiertoa jos jotain on tulossa kohdusta pois..kun on se leikkaus tulossa 9pv kuluttua ja siinä pitäs olla alkukierto + verikokeet pitäs ottaa kp3,4 tai 5. Mä en pääse tohon leikkaukseen jos kierto venyy:|
 
Täällä tyylipuhdas nega pp 12 erittäin herkällä testillä, joten se tästä ekasta inssistä... Ei kyllä uskottu tämän "lumehoidon" (=inssi) auttavan. Kumpa tammikuu tulis nopeesti, päästäs sinne ivf hoitoihin. Jos siitä ois apua. Ei viitsitä tehdä enää inssejä lisää, kun mussa on niin paljon vikaa, että ei onnistu kuiteskaan. (ovuloimattomuus, liian ohut limis, liian lyhyt luteaalivaihe, kierrot heittelehtii)... Tosin popsin varalta nuo femarit tän vuoden puolella, kun kerran niitä on ostettuna vielä pariin kiertoon. Ja ehkä lugeja käytän niiden kanssa ihan omatoimisesti, sanoipa lääkäri mitä tahansa... Ja jos aikataulut käy yksiin, niin saatan yhteen kiertoon vielä fostimoneja kokeilla, jos siis pääsen käymään seurannoissa...

Miksihän sitä pettyy joka kerta, vaikka tietää, että ei oo juurikaan mahdollisuuksia onnistua? Ja jos nyt oli kaksi hyvää johtofollia, eikös pitäs olla todennäköisempää onnistua kuin yhdellä? Jos raskaaksi tulo on näin vaikeeta, miksi ei kasvateta folleja enempää kuin kaksi, koska eihän ne kaikki hedelmöittys kuiteskaan saatikka kaikki hedelmöittyneet kiinnittyis?
 
Nippe älä heitä vielä kirvestä kaivoon..en mäkään saanu kuin haamusen dpo13:hug: jospa vielä ois toivoo?

Soitto polille ja lähete labraan, käyn verikokeissa kattoo hcg:n ja iltapäiväl soitan tuloksen. Tänään en testannu..mut ei näy menkkojakaan..nyt jännittää!
 
tyty, meneepäs siulla nyt jännäksi! Peukut!

Nippe, tervetuloa miunkin puolesta :)! Tiedätkö, minua jopa hieman helpotti tuo kun kerroit, että melkein rinnastaisit keskenmenoon. Itsekin olen tuota pohtinut, mutten ole uskaltanut ääneen sanoa, koska ajattelin että oikean keskenmenon saaneet voisivat loukkaantua... Enkä minä nytkään sitä täysin siihen rinnasta, kyllä se menetys plussan jälkeen tuntuu varmasti vielä pahemmalta. Mutta kuitenkin, kyllä tämä oli todellakin ihan eri asia kuin aiemmin, koska sisälläni oli se elävä alkio, vaikkakin kuinka alkutekijöissään vielä. Teillä onkin jo paljon koettua takana :hug:. Tuosta useasta follista kuitenkin... Tottakai me ajatellaan niin, että saisi tulla useampikin, niin se parantaisi raskautumisen mahdollisuuksia. Mutta lääkärit ajattelevat kuitenkin ensi sijassa meidän terveyttämme ja hyvinvointiamme eivätkä halua ottaa riskejä monikkoraskauksista. Me muuten ollaan sitten varmaan alkuvuodesta samoihin aikoihin hoidossa, meillä se toinen ICSI-kierros varmaan alkaa myös siinä vuodenvaihteen jälkeen. Toivottavasti teillä kuitenkin tärppää jo ennen sitä!

Pikkunen, oikein hurjan paljon onnea piinapäiviin :)! Toivottavasti nyt tärppäis... Joo Päivi L. on kyllä tosiaan ihana, aina jaksaa tsempata. Minäkin sain halaukset alkionsiirtopäivänä :). Odotan jo kovasti ensi viikon torstaita, jolloin olen menossa juttelemaan Päivin kanssa. Tiedän, että saan sieltä taas voimia jatkaa eteenpäin.

Ja iso kiitos teille kaikille myötätunnosta! :heart:
 
Eli hcg oli vain 1:| joten eipä tässä raskaana olla..ainakaan enää..vois sit se fucking vuoto alkaa niin pääsis eteenpäin, nyt menee kaikki hoidot yms muut jutut uusiks ellei vuoto ala huomen tai ylihuomen..saatana, nyt vituttaa:mad: anteeks!
 
Moikka vaan kaikille ja tervetuloa uusille, itsekkin vain hetken aikaa palstaillut täällä:)
tyty86 :hug:

Tänään piipahdin siellä loppukierron progekokeessa. Viikon kestää ja tässä pähkäillyt, että kun kummiskin on tiedossa että ovuloin 99% kuukausittain, miksi minut passitettiin kokeeseen. Tietääkö joku
että vaikka ovulio niin voiko nuo progearvot olla liian alhaiset??Koskaanhan minulta ei olla aiemmin sitä otettu..jospa siellä mättääkin:|
 
Onpas täällä tapahtunut,itse olen ollut niin väsyny jotta hyvä ku jaksan töissä käydä...

tyty, pahoittelen :hug: Mie jo melkein innostuin ett sieltäkin plussa tulisi...

Mies intoutui eilen kertomaan veljelleen (ja tämän vaimolle)raskaudesta, tunsin itseni aika tyhmäksi ku rupes tulee kysymyksiä että mitäs vitamiinicocktailia minä nyt syön :confused: Tämä veljen vaimo pelotteli sit foolihapon puutteesta niin että kotiin tulimme apteekin kautta...
 
Pahoittelut negasta, tyty.

Pitäs varmaan aktiivisemmin ruveta täällä käymään/kirjottelemaan, kun muuten tulee niin pitkä viesti tai ei muista kaikkee kommentoida. :D

Mie varmaankin huomenaamuna testailen. Sillon taitais olla pp12. On sellanen tunne, ettei se plussa oo. Vaikkakin oireita on ehkä, mutta luulempa, että mieli tekee taas tepposiaan :D Mietin, että minkähän verran nuo luget aiheuttaa omia oireitaan... Mutta joo, huomenna lisää :)
 
Negahan se oli... :'( Testi oli menny syyskuussa vanhaksi, mutta tuskinmpa sillä merkitystä on. Saatan käydä vielä apteekissa töitten jälkeen ostamassa testin ja testaan huomenna. Vaikka ei se tulos siitä miksikään muutu kuitenkaan...
 
Tyty: Harmin paikka, mutta toivotaan menkkojen tulevan pian, jotta pääset tutkimuksiin!

Onnetonpulu: En tiedä tuosta prog... kokeesta. Multa ehkä on se otettu joskus keväällä, mutta normi terveyskeskuslääkäri ei sanonu, että pitäs ottaa loppukierrosta... Taisin käydä siinä kokeessa siten että tuhru oli juuri sinä päivänä alkanut ja seuraavana päivänä menkat. Mutta tulosta en oo älynny edes kysyä... Ja olin syönyt siihen kiertoon teroja, jotta kaavinnan jälkeen ois menkat alkaneet mahdollisimman pian...

Kati: Älä vielä kirvestä heitä kaivoon! Helppo sanoa, itse tässä kanssa kirves heitetty kaivoon. Huomenna ois virallinen testipäivä ja harmittelen jo miten surkeeta on aloittaa negalla päivä (oon testannu negat pp 8, pp10 ja pp12). Siis vaikka kuinka kropasta tuntee, ettei oo voinu onnistua, niin eiköhän sitä kuitenkin taas kyyneleet valu silmistä, että ei taaskaan onnistunut... Minä oon jo niin luovuttamispisteessä. Niin kyllästyny siihen ettei pääse suoraan ivf hoitoihin, vaan piti tää lumehoito (=Inssi) tehdä. Tekis mieli vaan sanoo, että pistäkääpä se kierukka takas, niin ei tartte enää menkoista "kärsiä". Mutta jos emme nyt yritä, niin ei onnistuminen enää sitten vanhempanakaan varmasti oo tän helpompaa, jos nyt onnistaa ikinä. Sorry, taas tämmönen päivä... Tuntuu vaan, että kaikkeni oon asian eteen tehnyt, syöny vitamiineja, tiputtanu painoa n. 8 kg, käyny vyöhyketerapiassa jne...
 
Nippe Miulla virallinen testipäivä on torstai, että kai mie sillon testaan sen negan uudestaan ja soittelen perjantaina polille... En kyllä aamulla testaa, koska oli itkussa pidättelemistä tänä aamuna, ei ois ollu kiva mennä töihin silmät punasena.
Onhan tuo negan näkeminen aina yhtä surullista ja masentavaa, mutta mie ajattelen niin, että se päivä vielä joskus koittaa, kun se plussa siihen testiin pärähtää :) On se päivä sitten kahden kuukauden tai kahden vuoden päästä, sitähän ei tiedä. Pitänee vain jaksaa uskoo siihen, että meistä tulee äitejä, silloin kun sen aika on, vaikka odottaminen ja hoidot ovat tosi tuskallisia. Tää kaikki on varmasti sen arvoista, kun saa pienokaisen ensimmäistä kertaa syliinsä...
 
  • Tykkää
Reactions: Melargia
Tykkään Kati tuosta sinun ajatuksesta, itekin koitan samalla lailla tuumailla.. Mutta en tykkää siitä negasta :hug:

Ja tyty nyt varmaan oli ihan positiivinen asia että ne menkat alko, vaikka näyttikin ettei niitten tarttee tulla. Mutta teillä on kyllä tosi hyvät tsäänssit onnistua, kun silleen jo melko lupaavaa näyttelee. Ku vaan saa sinun paikat kuntoon ;)

onnetonpulu Minulla on jotenkin sellanen mielikuva omalta kohalta ettei minulta ole sitä progea testattu.. Mut ei kai sillä oo niin väliä, kun sen pystyy lääkkehillä korjailemaan... Voihan se keltarauhanen olla niin heikko (esim. onteloitunut keltarauhanen), ettei eritä tarpeeks progea ja sitä kautta sitte ei pysty ylläpitämään mahdollista alkanutta raskautta. Että minun mielestä se on mahollista.

Nippe Tuosta follien määrästä, että miks niitä ei kasvatella useampaa OI:ssa. Niin minulla oli keväällä sellanen tilanne missä tuli paljo ja sitte E. siinä sanoi että hän ei voi ottaa sitä riskiä että tulis monikkoraskaus, koska siinä menee minunkin elämä pilalle ja ne lapset ei syntyis terveinä ja minusta se oli kyllä hyvin perusteltu ja sanottu. Ihan meidän (ja tulevan lapsen) terveyden kannaltahan ne vaan sen yhen follin toivoo.
Ja sitten tuohon että miks ei onnistu vaikka kaikkensa on koittanu tehä ja yrittää, niin joku karmiva ajatus jystkyttää minun päässä että jos minä ite omalla ajattelullani estän raskautumisen.. Siis kun koittaa suojautua pettymyksiltä ja on muuttunut jotenkin negatiiviseksi mieleltään, ja ajattelen että vaikka ei onnistuttaiskaan nii ehkä me kahestaa pärjätään, niin estääkö minun alitajunta/mieli onnistumisen kun ajattelen noin? Ja taas minä synkistelen täällä... :(


Onko muuten polilla uusi lääkäri vai onko se joku sijainen? Se nuorempi naislääkäri, Jonna?
 
Kati, pahoittelut negasta :hug:. Mutta niinkuin Melargiakin sanoi, sulla on kyllä tosi hyvät ajatukset jatkosta. Mie haluaisin kans ajatella tuolleen...

Nipellekin :hug:. Tää odottaminen tässä on miusta kaikkein pahinta just. Keväällä itekin kun tiesin, ettei insseillä meillä onnistuta, niin odotin vaan syksyä ja IVF:ää tai ICSIä ja PASseja. Nyt sit taas ootetaan kevättä ja uutta ICSIÄ, kun ei PASseilemaankaan päästy. Kesällä se odottaminen ei itse asiassa ollu niin vaikeeta, oli kaikkee muuta ja sain ajatuksia pois tästä lapsetomuudesta. Mutta toista se on nyt tässä syksyn harmaudessa.

Melargia, nyt synkistellään sit kaikki ihan urakalla näköjään :hug:.

tyty, hyvä hyvä! :)

Miulla on ollu tuon negan jälkeen aika kamalaa. Oon niin hel***in pettynyt, kun meni koko syksy tavallaan ihan harakoille, vaikka se yksi saatiinki. Kaikki vaan sanoi, että yksikin riittää, mutta ja paskat! Ja nyt tämä odottaminen taas... Syksy on miulle muutenkin aina vaikeeta aikaa, nyt tuntuu ihan ylivoimaiselta. Oon ollu aina jouluihminen, mutta nyt sekin ahdistaa, kun niin toivoin, että olisin jouluna raskaana ja että isänpäivänäkin voisin jo miestä muistaa jotenkin tulevana isänä. Mutta ei taaskaan. Ja ikäkin on alkanut ahdistaa. Töissä en jaksa oikein keskittyä ja nyt pitäis aloittaa taas opinnotkin. Mie en jaksais nyt mitään. Onneks oon Päiville menossa ens viikolla. Ois pitäny vaan varata se aika jo aiemmin, mutta aattellin että hyvä ois mennä vapaapäivänä. Nyt pitäs jotenkin jaksaa sinne asti, jos mie sieltä saisin vähän toivoa ja positiivisuutta. Mie oon alkanu pelätä ihan hulluna sitä, että meille ei sitä vauvaa ikinä tule. Sitä mie en kestäisi. :'( Anteeksi tämä ylisynkkä vuodatus, mutta en voinu nyt sitä estääkään, kun kerran tulin tänne kirjoittamaan.

Se ois muuten ens viikon perjantaina se Hiljaa toivotut -ensi-ilta. Onkos sinne vielä lähtijöitä?
 
PP14 Nega mikä nega... :( En ees viittiny soittaa polille, kun kai sen kerkee sitten ilmottaa kun menkat alkaa?! En oikein muista miten ne sano sillon inssissä, jotenkin että pitää soittaa joka tapauksessa...

Kati: Ei vaan miusta tunnu enää sille, että koskaan enää onnistais. Jotenki ne ei suostunu edes lisätutkimuksiakaan tekemään. Ja tähän mennessä eka raskaus alkoi helposti, tokaan tarvittiin jo aikaa ja clomit ja kolmatta (mutta silti esikoista) ei näy ei kuulu vaikka popsittu clomeja, femareita, piikitetty fostimonia ja pregnyliä. Jotenkin pelottaa ihan, että apua se ivf on sitten se viimeinen keino millä voi onnistua ja jos sekään ei onnistu, niin sitten ei oo enää edes keinoja... Aina on siis pitäny ottaa järeemmät konstit käyttöön ja nyt ei taida enää sekään auttaa...

Tyty: Hyvä, että tutkimus ei siirtynyt seuraavaan kiertoon!!!

Melargia: Joo toisaalta ymmärrän tuon 1 follin periaatteen, mutta me toivottas kyllä kaikki lapset (siis mielellään monta) kerralla. Koska en enää koskaan uskalla tai jaksa lähteä tähän keskenmenojen ja pettymysten rumbaan. Jos meillä ois jo yksi lapsi, niin ei oltais lähdetty hoitoihin ja ois laitettu kierukka takas, mutta kun ei oo edes sitä yhtä, niin pakko vaan kestää... Mutta kaiken tämän koettelemuksen jälkeen, jos folleja kasvaisikin enemmän, niin en suostuisi käyttämään ehkäisyä. Koska a) raskaaksitulo ollut näin vaikeeta b) jos vaikka kaikki follit hedelmöittyis, niin kaikki ei kuiteskaan kiinnittyis c) ja vaikka useampi kiinnittyis, menis osa kuitenkin kesken... Ja jos kaikki menis alusta loppuun hyvin, tiedän että useamman lapsen kanssa olisi rankkaa, mutta pärjättäis me...

Rowan: Kyllä ois tuonu tähän syksyn pimeyteen plussa edes jonkinmoista valoa, mutta ei niin ei... Mietitään tässä, että viitsitäänkö edes nyt mitään lääkkeitä käyttää loppuvuonna, koska ei ne auta kuiteskaan. Eli ivf:ää odotellaan ja odottavan aikahan on pitkä. Tuntuu, että kohta elämästä on menny kaksi vuotta aivan hukkaan! Tuo elokuva kyllä houkuttelis, mutta tiedän etten pystyis katsomaan sitä. Sattuis liikaa...
 
Onpas täällä ollut taas synkkää :( :hug: kaikille sitä tarvitseville!

Pahoittelut negasta Kati.

Rowan kevään odotteluun, toivotaan että se tulisi nopeasti. Itselläni myös on nää syksyt ollu aina yhtä helvettiä ja mitä lähemmäs joulua mennään sitä ahistavammalta alkaa tuntumaan. Joulut on ollu miulle aina vaikeita ku moni läheinen on kuollu just ennen joulua niin ei sit jaksais sitä hihkumista enää yhtää enempää. Nyt on vähä helpommalla päässy ja pyrin siihen ettei lääkitystäkään tarvitsisi nostaa, kunpa se lumi vaan tulisi nopeasti että toisi hieman valoa pimeyteen. :)

tyty kiva että pääset nyt siihen operaatioon :) Jotain positiivista...

Miulla alkaa jo pahoinvoinnit helpottamaan mutta illat on edelleen pahimpia. Äitini jo neuvo ottamaan suolakeksejä yöpöydälle että saan aamulla heti herättyä napsia ennen kuin paha olo yllättää. No eipä oo mihin napsia ku paha olo tulee vasta illemmalla, juuri ennen nukkumaan menoa on kaikista pahin : /
 
jauhopeukalo, kiva kun tulit kertomaan, mitä kuuluu! :heart: Ei varmasti oo kivaa tuo pahoinvointi, mutta eikös se oo kuitenkin sen merkki, että raskaus etenee, kun oireitakin on. :)

Nippe, voimarutistus :hug:! Meidän pitää vaan yrittää jaksaa ajatella niin, että lääkärit aattelee meidän terveyttä ja hyvinvointia. Kyllähän minuuki ottaa ihan sikana päähän, kun ekassa ICSI-hoidossa tuli niin vähän folleja, ettei saatu aikaseksi kuin se yksi alkio ja pakkanen tyhjä, enkä edelleenkään oo saanu koskaan plussaa r-testiin. Mutta kyllä mie ymmärrän sen, että lääkärit haluavat aloittaa varovaisesti. Enkä minäkään halua minnekään osastolle makaamaan hengenvaarallisessa hyperissä. Joka hoitokerta tuo kuitenkin uutta tietoa meidän kroppiemme toiminnasta lääkäreille ja sit seuraavalla kerralla voidaan tehdä jotain toisin. Kuten miun tapauksessa varmasti uskalletaan isontaa lääkeannostuksia. Niiden on vaan pakko toimia tiettyjen standardien mukaan, koska riskit (kuten hyper tai monikkoraskaudet) voivat kuitenkin olla terveydelle ja jopa hengelle vaarallisia. Tiiän ettei tää paasaaminen varmasti auta, mutta miun on ainakin pakko järkeistää näitä asioita näin, että jaksan taas eteenpäin.
 
Nippe ja kati:hug: Ei sitten teillekkään voitu niitä plussia suoda, on tää elämä joskus niin epäreilua. Ja sit kun pitäs vielä jaksaakkin puskee eteenpäin pettymysten kanssa. Vaikeinta on se odottamisen odotus..kun itse ei voi asioihin vaikuttaa vaikka päällän seisos, hoidot etenee omaa hidasta tahtiaan vaikka me kuinka toivottas nopeutta niihin.
Jauhopeukalo kokeile semmosii sea band rannekkeita pahoinvointiin=) se auttaa joillan, googleta ja lue lisää. Apteekeista saa ostettua,ite meinasin ostaa kuhan joskus raskaaksi tulisin.Esikkoa odotellessa olo oli tosi paha. Ja muista syödä säännöllisesti, muuten tulee vielä pahempi olo.

Mäkin toivon paljon, että vois jouluna olla raskaana..tarkotus ois viettää miehen suvun luona lapissa joulu ( jos on vapaata töistä ) ja mä niin toivosin, et voitas kertoo ilo uutisia sillon. Enviikon tiistaina olis se tähystys, nyt ei kyllä enää jännitä paljoakaan, olen jotenkin niin kyrpiintyny tähän odottamiseen., että teen jo mitä vaan et saatas hommat toimimaan.


Niin ja mä olen edelleen lähössä leffaan katsoo sitä elokuvaa:wave:!
 
nippe voi,ymmärrän niin hyvin noi fiilikset, mutta haluun kanssa toistaa saman mitä rowan tossa kirjotti. Kuitenkin lääkärit oikeesti ajattelee meidän parasta, ja yhtä lailla mahdollisten vauvojen parasta. Mullakin haettiin lääkecocktaileja tuskastuttavan kauan.... pahimmillaan toisessa IVF:ssä piikittelin 26 päivää ja ultria oli 2-3 viikossa. Kerran jopa lauantaina Esa otti miut vastaan kontrolliultraan (oli joku takapäivystäjä ja sen näkönen... parransänki, sukat mutturalla, takki vinossa) kun mie en mitenkään päässy perjantaina (olin hesassa tosi tärkeessä kokouksessa, lensin sit sen ultran takia pe ees takas, kun muuten piti olla siellä koko viikonloppu ja mennä autolla...mitä sitä ei tekiskään). Eivät siis uskaltaneet jättää yli viikonlopun, kun muniksia oli tulossa mahdollisesti liikaa... no, ei niitä sit onneks tullu liikaa, kun ei oikeen mitään saatu aikaseksi.

No, olipa se taas vaikeesti selitetty. mutta vaikka miltä nyt tuntuu, niin hyvä että saat puhuttua näistä, ja kannattaa polillakin puhua asioista.

ja keskoskaksosten vanhempana en toivo kellekkään keskosia. Meillä kaikki meni hyvin, vaan vähän sydän vikaa jäi toiselle (nyt 1,5v iässä näyttäs siltä). Kuitenkin edelleen on huoli lasten kehittymisestä, ovat selvästi ikäisiään jäljessä. Tosin varmaan kaikki vanhemmat on lapsistaan huolissaan. Me näin vaikeamman polun kulkeneet ehkä osaamme olla onnellisempia niistä huonoistakin päivistä huolimatta.

Nyt minnuu sit jo alkaa täällä itkettää kun mietin kaikkea koettua ja sitten mitä on lahjaksi saatu, kaikki lapset ?

Voimia teille kaikille tähän painiin, olette urheita naisia ja urheat miehetkin tarviitte. Juuri tuossa juttelin ystäväni kanssa, joka yrittänyt kohta vuoden, hän sanoi, ettei jaksa lähteä hoitoihin, kun pelkää epäonnistumista liikaa ja kun näki läheltä meidän tien, niin mieluummin tyytyy kohtaloon jos ei lapsia tule. Jokainen tehköön oman valintansa, väärää tapaa ei ole, on vain valintoja, joita ihmiset tekevät kulloinkin parhaaksi katsomallaan tavalla!
 

Yhteistyössä