vaimoni on tuuliviiri

  • Viestiketjun aloittaja prkl
  • Ensimmäinen viesti
prkl
kaikella rakkaudella: menee hermot tähän ainaiseen venkslaamiseen! ensin piti saada lapsia,sitten piti muuttaa isompaan asuntoon, sitten piti päästä naimisiin ennenkuin täyttää 30v.! koko ajan jotain pitää suunnitella ja kehitellä... miksei vaan voi olla tyytyväinen nykyhetkeen? edes vähän aikaa? nyt sitten on saatu päähänsä, että pitäisi lähteä vielä opiskelemaan, nykyinen ala ei miellytä... tajuaako tuo että se pistää koko perheen koetukselle noilla tempauksilla? seuraavaksi pitää varmaan sitten venkslata sitä opiskelualaa ja sitten seuraavaksi taas kämppää ja sitten loppujen lopuksi varmaan miestä...

ei muuta! kunhan ottaa päähän...
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
tiiteni harmaana
No mun MIES on sitten kanssa tuuliviiri: Ensin ei halua lapsia, sitten suostuu yhteen. EI halua toista, mutta sitten haluaakin kun mä olin jo luopunut toivosta. Ja nyt kun toinen on 4kk niin mies alkaa puhua, että kolmatta pitäis...huoh!
 
prkl
[QUOTE="vieras";24851203]Oletko vaaka horoskoopiltasi? Kaikki eivät halua tallata paikallaan, joillain on halu mennä eteenkinpäin.[/QUOTE]

onko sinne eteenpäin pakko mennä niin helvetinmoista vauhtia ja kanssamatkustajista piittaamatta?? rapu olen. ja vaimo muistaakseni härkä...
 
Jotkut ihmiset, sukupuolesta riippumatta, ovat sellaisia, että aina kun nykyinen "projekti" saadaan valmiiksi pitää olla joku uusi jota alkaa puuhata. Henk koht en ymmärrä sellaista elämäntapaa. Lapsia ja puolisoita vaaditaan koko ajan sopeutumaan uuteen ja uuteen ja uuteen. Rakennetaan talo, onkin huono kodinhoitohuone, myydään talo, muutetaan vuokralle, ostetaan uusi tontti, rakennetaan talo, ei tullutkaan ihan tarpeeksi iso olohuone, myydään talo, ostetaan tontti jne. <---- tuo vaan esimerkkinä. Mietin joskus, että mitä sellainen ihminen ei tahdo kohdata, joka ei pysty elämään "paikallaan" lainkaan, olemaan, ilman uusia ja uusia projekteja ja suunnitelmia.
 
prkl
[QUOTE="vieras";24851247]Tuuliviiri kyllä tarkoittaa ennemmin joopas eipäs ihmistä eikä sellasta joka määrätietoisesti pyrkii eteenpäin.[/QUOTE]

en sanois määrätietosesti. puol vuotta sitten se puhui kolmannesta lapsesta ja kun sanoin että ehdottomasti ei, harmitteli aikansa ja sai päähänsä lähteä opiskelemaan.....
 
prkl
Jotkut ihmiset, sukupuolesta riippumatta, ovat sellaisia, että aina kun nykyinen "projekti" saadaan valmiiksi pitää olla joku uusi jota alkaa puuhata. Henk koht en ymmärrä sellaista elämäntapaa. Lapsia ja puolisoita vaaditaan koko ajan sopeutumaan uuteen ja uuteen ja uuteen. Rakennetaan talo, onkin huono kodinhoitohuone, myydään talo, muutetaan vuokralle, ostetaan uusi tontti, rakennetaan talo, ei tullutkaan ihan tarpeeksi iso olohuone, myydään talo, ostetaan tontti jne. <---- tuo vaan esimerkkinä. Mietin joskus, että mitä sellainen ihminen ei tahdo kohdata, joka ei pysty elämään "paikallaan" lainkaan, olemaan, ilman uusia ja uusia projekteja ja suunnitelmia.
taloa me ei olla vielä (luojan kiitos) rakennettu, mutta muuten tässä olis aika hyvin kiteytetty se! ei pysty olemaan paikallaan ja koko ajan on pakko olla joku projekti työn alla. voiskohan sillä olla joku kolmenkympin kriisi? tai ei... tollanen se on aina ollut! :xmas:
 
"vieras"
onko sinne eteenpäin pakko mennä niin helvetinmoista vauhtia ja kanssamatkustajista piittaamatta?? rapu olen. ja vaimo muistaakseni härkä...
Voi sua reppanaa, mulla on vaaka mies huh huh... mutta rapuna sinä olet koti-ihminen ja pidät lujasti kiinni totusta... minä miehelle just sanoin että makaa sinä siinä sohvalla ja nauti elämästäsi, minä menen lasten kanssa kun häntä ei kiinnosta mikään mitä ehdottaa.
 
äääää
kaikella rakkaudella: menee hermot tähän ainaiseen venkslaamiseen! ensin piti saada lapsia,sitten piti muuttaa isompaan asuntoon, sitten piti päästä naimisiin ennenkuin täyttää 30v.! koko ajan jotain pitää suunnitella ja kehitellä... miksei vaan voi olla tyytyväinen nykyhetkeen? edes vähän aikaa? nyt sitten on saatu päähänsä, että pitäisi lähteä vielä opiskelemaan, nykyinen ala ei miellytä... tajuaako tuo että se pistää koko perheen koetukselle noilla tempauksilla? seuraavaksi pitää varmaan sitten venkslata sitä opiskelualaa ja sitten seuraavaksi taas kämppää ja sitten loppujen lopuksi varmaan miestä...

ei muuta! kunhan ottaa päähän...
Kuulostaa ihan mun veljen vaimolta. ;) Eteenpäin täyttä vauhtia, ihan sama mitä toiset on mieltä perheessä ja mitä maksaa, mutta kun MINÄ niin HALUAN!!!
Raskasta kuulostaa olevan - normaali arki ei ole mistään kotoisin - aina pitää olla jotain suunnitteilla, maksoi mitä maksoi.
 
taloa me ei olla vielä (luojan kiitos) rakennettu, mutta muuten tässä olis aika hyvin kiteytetty se! ei pysty olemaan paikallaan ja koko ajan on pakko olla joku projekti työn alla. voiskohan sillä olla joku kolmenkympin kriisi? tai ei... tollanen se on aina ollut! :xmas:
Niin, ei sillä mikään kolmekympin kriisi, se on tuollainen se vaimosi. Ilmeisesti et jaksaisi tuota jatkuvaa muutosta, en jaksaisi minäkään. Sivusta olen seurannut muutamaa tapausta ja kyllä ne muut siinä touhussa väsyy. Muista nyt kuitenkin, että se on sunkin elämä eikä vain vaimon, ois hyvä, että sinäkin saisit elää tyytyväisenä.

Olen tullut loppupäätelmään, että sellaiset ihmiset ei jostain syystä osaa nauttia siitä mitä on, koko ajan pitäisi olla jotain uutta saavutettavaa, ne niin kuin luulee, että se elämän tarkoitus on koko ajan olla matkalla jonnekin vaikka oikeasti olemme koko ajan jo perillä. Ehkä kukaan ei tajua mitä tarkoitan, mutta vähemmän on enemmän. Onni on tässä. Onni ei tule etsimällä, hakemalla, suorittamalla.
 
"..."
No, jos ihminen on tuollainen luonteltaan, hänelle ei koskaan riitä mikään. Kun jotain paljon haluttua on saatu, on jo seuraava listalla. Surullista, mutta totta. Nämä ihmiset eivät ikinä osaa olla onnellisia.
 
prkl
Kaihoaako ap:n puoliso teistä jotain mahdotonta tai kohtuutonta? Minusta ei.
en mä nyt välttämättä ole niin väittänytkään. en vaan ymmärrä sitä kiirettä! tottakai saa miettiä vaihtoehtoja tulevaisuuteen jos nykynen työ ei miellytä ja tottakai sitten pitää muuttaa isompaan kun vanha käy pieneksi. kysyn vaan että koska se loppuu?? olin ihan varma että noiden häiden jälkeen se rauhottuu ja asettuu vihdoin aloilleen edes hetkeksi mutta auta armias sillä olikin jo seuraava projekti kiikarissa..... koska se loppuu???!!!!
 
"vieras"
[QUOTE="Kuukkeli";24851352]Joo, itekkään en huomaa mitään tuuliviiriyttä - ihan normaalia elämää, että tavoitellaan teittyjä asioita.[/QUOTE]

Samaa mieltä, ei kukaan kehity jos paikalleen jää polkemaan. Vaimosi on päättänyt lähteä opiskelemaan kun itse kieltäydyit lisälapsista, mitä sitten olisi pitänyt tehdä? Jatkaa työssään, missä hän ei sitten ilmeisesti ole tyytyväinen? Onpa hyvä väli nyt lähteä sitten opiskelmaan alaa, joka kiinnostaa, kun mieskään ei suostu omaa tupaa hankkimaan...
 
en mä nyt välttämättä ole niin väittänytkään. en vaan ymmärrä sitä kiirettä! tottakai saa miettiä vaihtoehtoja tulevaisuuteen jos nykynen työ ei miellytä ja tottakai sitten pitää muuttaa isompaan kun vanha käy pieneksi. kysyn vaan että koska se loppuu?? olin ihan varma että noiden häiden jälkeen se rauhottuu ja asettuu vihdoin aloilleen edes hetkeksi mutta auta armias sillä olikin jo seuraava projekti kiikarissa..... koska se loppuu???!!!!
Eihän se varmaan lopukaan, jotkut on vain sellaisia ettei koskaan pysty olemaan aloillaan kun iskee joku angsti. Tosiaan pistää miettimään kuten joku ylempänä sanoi, mitä pelkoja tmv. sillä pyritään siirtämään syrjään.

Vähän alkoi naurattaa tuo että sä kieltäydyit lisääntymästä enempää niin hän päätti lähteä opiskelemaan, tuo on niin palstalta saatu neuvo :D
 

Yhteistyössä