En osta enää mitään, en yhtään mitään, mikä ei ole elämälle välttämätöntä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mikrokuituelämä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mikrokuituelämä

Vieras
Mulla ei vaan ole rahaa tarpeeksi.
Ei tarpeeksi laskujen maksamiseen ja perheen elämään.

Kuitenkin elän/elämme vielä. Siksi päätin, etten osta koskaan enää mitään mikä ei ole aivan välttämätöntä. Ravaintoa just ja just niin paljon että henki säilyy. Vaatteita on, ei ne hetkessä huiti kulu. Niitä ei siis tarvitse enää ostaa. Paitsi lapsille jotka kasvavat...

Asumisesta on maksettava se mikä pitää, vuokra ja lämmitys. sähkö yms.
Itsellenni en mitään tarvitse, kunhan muut perheessäni myös tyytyisivät kaurapuuro peruna linjalle.

Ikinä en ole käynyt kylpylässä, ulkomaanlomalla,kotimaanlomalla, kasvohoidossa, pedikyyrissä, manikyyrissä. Kampaajalla ehkä 10 vuotta sitten. En juo enkä rällästä.
Miksi siis rahat ei vaan riitä. Ahdistaa. Päätän olla kuluttamatta enää mitään.

Eli on siis pakon sanelema jutuu... Ei se silloin ole niin "ihanaa" olla tosi eko. Kunniallisia ihmisiä ainakin olette kun koitatte elää tulojen mukaan. Mutta eikö sossu tms auta? Aika surullinen fiilis tuossasun viestissä vai kuvittelinko vain? Sinänsä olisi hyvä kun ei ikinä kuluttaisi mitään tarpeetonta. Mutta se tarpeettoman raja voi olla aika monessa kohtaa, loppujen lopuksi...

Millanen teiän perheen pakollisten menojen ja varmojen tulojen suhde on? Jos kerran rahat ei riitä vaikkei tuhlailis.. Mä kyllä ensin selvittäisin mahd tarkkaan mihin rahat menee,ja sit miettisin mitä asialle voi tehdä.. Esim voisko asunnon/auton vaihtaa edullisempaan (pienempi asunto,uudempi auto=kuluttaa vähemmän) jne..

hmmm.......ihmettelen vaan että miten ei rahat teillä riitä...jos on kaksi työssäkävijää ja vain yhden asunnon asumiskulut (edellyttäen että ette ole ostaneet jotain sikakallista omaa kotia ...joista lainanlyhennykset on tosi isot). ja perusruokaa syötte... MIhin ne teidän rahat oikeen menee?? laitatko numeroina tulot ja menot...

[QUOTE="höö";24851119]hmmm.......ihmettelen vaan että miten ei rahat teillä riitä...jos on kaksi työssäkävijää ja vain yhden asunnon asumiskulut (edellyttäen että ette ole ostaneet jotain sikakallista omaa kotia ...joista lainanlyhennykset on tosi isot). ja perusruokaa syötte... MIhin ne teidän rahat oikeen menee?? laitatko numeroina tulot ja menot...[/QUOTE]

Mun palkka 700 euroa, miehen tulot 1200. Asumistuki 104, lapsilisät 350. Perheessä 7 henkeä. Asumiskulut 700. auto välttämätön. Olen luuseri.

Alkuperäinen kirjoittaja mikrokuituelämää;24851225:
Mun palkka 700 euroa, miehen tulot 1200. Asumistuki 104, lapsilisät 350. Perheessä 7 henkeä. Asumiskulut 700. auto välttämätön. Olen luuseri.
Olisitte oikeutettuja toimeentulotukeen.

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24851113:
Mites tää netti?

Ei kai tääkään ole elämälle välttämätön. Mutta (netti)pankkiin ainakin täytyy päästä, ja muitakin asioita hoitaa. Kai nekin vois kirjatossa käydä tekemässä. Matkaa vaan sinnekin kymmenisen kilometriä, ettei ainakaan joka säässä patikoiden suju. Eli auto siis välttämätön.
Ja on se muutenkin, en ikinä kerkeis aamusin töihin, jos täytyis kävellen tai pyörällä mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja mikrokuituelämää;24851225:

Älä syytä itseäsi, ei tuolla summalla pärjää kukaan sen kummemmin. Isot lapset, isot kulut.

eli siis jos ymmärsin oikein niin teille jää verojen ja asumiskulujen vähentämisen jälkeen kuukaudessa n 1560 euroa muuhun elämiseen....? seitsemälle hengelle...

[QUOTE="vieras";24851255]Olisitte oikeutettuja toimeentulotukeen.[/QUOTE]
Eli nyt teillä jää henkeä kohden selvästi liian vähän rahaa ja sitten esim. sähkölaskun, lääkkeet ja lääkärimaksut ym. maksatte itse, vaikka ei tarvitsisi. Ei teidän kuulukaan tulla tuolla rahalla toimeen.

[QUOTE="vieras";24851281]Kyllä noilla tuloilla saisitte.[/QUOTE]

Niin kuin sanoin, kyllä me aina joskus saadaan, ei joka kuussa. Kun ne katsotaan niin tarkasti kaikki tulot ja menot. Silloin kun on hyväksyttyjä lääke yms menoja paljon niin saadaan, muuten jäädän nippanappa nollatasolle.
Eikä siinä mitään, kai siinä kuuluukin pärjätä, mutta kun nyt niin kauan, monta vuotta tätä samaa, ja lapset kasvaa, itse ei enää jaksaisi, niin oma huonous puskee päälle. Siis se toimeentulon rajamailla olo kai käy haastavaksi ja raskaaksi.

Esim. noi kylpyläreissut.... Niistähän puhutaan ihan kuin elämän normaaleina välttämättömyyksinä. Itse en edes ole koskaan haikaillut moisiin, ymmärrän ja tiedostan hyvin, ettei tälläinen ihminen niihin koskaan voi päästä. Eikä pointti ole se että haluisinkaan.
Mutta sitä vaan mietin, että mistä ihmeestä voisimme vielä säästää, että saisimme edes laskut maksettua. hoh hoijaa.

jos ei ole rahaa kylpylöihin sun muihin niin koita ihmeessä onneasi netin kilpailuissa :) eihän sitä tiedä millon sattuisit voittamaan jotain kivaa ylimääräistä. Mä olen innokas kilpailuihin osallistuja ja olen voittanut niin rahaa kuin elokuvalippuja, vaatteita jne.

[QUOTE="vieras";24851316]Aloitus taisi olla provo, koska viidestä lapsesta lapsilisä ei ole 350e, vaan paljon isompi summa.[/QUOTE]

Provo kai minä oonkin, koko elämäni on provoa. Kun mun kaikki lapset ai oo enää lapsilisäikäisiä. Ja mukaan mahtuu vielä täysikäinen vammainenkin, jota myös yhä pidän perheeseen kuuluvan, ja josta pidän huolta.

En silti luullutkaan, että elämäni yhtään helpttusi kun tänne kirjoitna, on vaan omaa turhautumistani. Ei se teidän kenenkään syytä ole. Mutta älkää ihmeessä huudelko provoksi.
Se on yhtä kuin sanoisitte että koko elämäni on olematonta, turhaa. Muutenkin tuntuu juuri nyt siltä. Ja siltikin minun täytyisi olla olemassa, kun niin moni ihminen tarvitse minua.
Elämisenhalua vaan tarvitsin lisää. Kai. Tai sitten en mitään, Antaa olla.

Yhteistyössä