Minulla ei ole enää elämää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Aion tappaa itseni. En rekkaa päin, koska se kuski jäis miettimään sitä asiaa. Elämälläni ei enää ole mitään mieltä. En tarvitse sääliä, eikä tähän kommenttiin tarvitse vastata. Kunhan vain kirjoitin nähdäkseni, miltä tää mun ajatukseni näyttää mustalla valkoisella.

Olin itsekin muutama vuosi sitten tuossa tilassa. Tuntui että olin aivan epäonnistunut tässä elämässä enkä ymmärtänyt miksi minun oli oltava olemassa. Paska lapsuus/nuoruus, paska ammatti, lapsettomuus, tuleva aviomies jätti ja terveydellisiä ongelmia. Sitten oli pakko vielä oppia pärjäämään yksin. Tällä hetkellä minulla menee hyvin; olen suhteellisen terve, tulen toimeen siitä paska duunista saamillani ansioilla ja minulla on pari ystävää ja seurustelen taas.

Asiat eivät ole oikeastaan parantuneet entisestä mutta minä olen muuttunut. Entinen reppana ja säälittävä otus muuttui hiljalleen itsevarmaksi naiseksi jolla on "selkärankaa" ja joka on jämäkkä ja osaa pitää puolensa. Jokainen meistä tuntee jonkun tuollaisen vahvan ihmisen ja minä päätin tulla myös samanlaiseksi, muuten kuolisin. Aloin käyttäytyä niin kuin ihanne minäni käyttäytyisi. Alussa oli hyvin vaikeaa kun tuntui että voimia ei ole yrittämiseen ja tie oli kivinen ja vastoinkäymisiäkin oli, mutta pidin ja pidän edelleen itsestäni koko ajan enemmän. Positiiviset kokemukset ja ajatukset auttavat jatkamaan, ei kannata jäädä pyörittelemään liikaa negatiivisia ajatuksia päässä kuten "minulla ei ole elämää"jne.

Tämä tie toimii varmasti vain harvoilla, enkä väitä etteikö minullekin joskus tulisi edelleen heikkoja hetkiä, mutten haudo enää itsemurhaa. Suosittelisin kuitenkin ottamaan yhteyttä lääkäriin jos on moisia ajatuksia.

[QUOTE="vieras";22736563]Aion tappaa itseni. En rekkaa päin, koska se kuski jäis miettimään sitä asiaa. Elämälläni ei enää ole mitään mieltä. En tarvitse sääliä, eikä tähän kommenttiin tarvitse vastata. Kunhan vain kirjoitin nähdäkseni, miltä tää mun ajatukseni näyttää mustalla valkoisella.[/QUOTE]

Eikö ole typerää sanoa ettei minulla ole enää elämää, ikään kuin elämä olisi jotain minkä voisi menettää? Sinulla EI ole elämää, koska sinä OLET elämä. Jos katselet vaikkapa puuta, niin sinä et ole joku joka on tietoinen puusta, ajatuksesta, tunteesta tai kokemuksesta. Sinä olet tietoisuus ja tajunta, jossa ja jonka kautta nuo asiat tulevat esille.
Kun sen tajuat, kun tunnistat mikä oikeasti olet, tietoisuus, niin saat rauhan. Toisinsanoen sillä, mitä tapahtuu tai jää tapahtumatta, ei ole enää merkitystä, asiat menettävät vakavuutensa ja rasittavuutensa.
Menneisyys, tulevaisuus, kaikki on vain mielen keksimiä käsitteitä, niillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä me ollaan. Me ei olla mieli tai ajatuksemme.

Miksi elämälläsi ei ole mitään mieltä? Jokaisella ainutlaatuinen elämä ja jokaisella on mahdollisuus muuttaa elämäänsä. Eihän tämä aina mitä ruusuilla tanssimista ole, mutta kuka sanoo, että elämä sellaista olisi.

Elämässä voi mokata, mutta elämä jatkuu silti. Mikä elämässä mättää ja millaista sen pitäisi olla?

Oma asenne ratkaisee, aina! Ei se elämä kellään helppoa ole, jokainen suhtautuu asioihin vain omalla tavallaan. Toiset jää rypemään vastoinkäymisiin ja toiset jatkaa niistä huolimatta eteen päin. Toiset tuovat murheensa julki toiset ei. Toiset jää suremaan ja toiset päättää silti hymyillä. Vaikka sinulla ei ole elämää nyt, ei tarkoita etteikö sinulla olisi sitä tulevaisuudessa, niitä on hyviä ja huonoja aikoja kaikilla. Tämä on sitä elämää aidoimmillaan....

[QUOTE="vieras";22737365]Ei se elämä kellään helppoa ole, jokainen suhtautuu asioihin vain omalla tavallaan. [/QUOTE]

Aivan, se on juuri sitä mitä sen haluaa olevankin

Yhteistyössä