Lasten kuin vanhempienkin käytöstavat kylässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ärrimurri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"ärrimurri"

Vieras
Että minua ärsyttää :(
Tapahtui meillä 2viikkoa sitten lasten juhlissa.
Meillä on lapsille hankittu kerrossänky tilanpuutteenkin vuoksi ;) Mutta asiaan..

Ärsyttää kun aina saan samasta aiheesta sanoa ihan auttamattomasti jokaiselle lapselle että ette mene sänkyihin hyppimään,
sänky on nukkumista varten.
Tulkaa pois sieltä ettei mitään satu jne.

Onko ihan alkeellisetkin käytöstavat unohdettu opettaa lapsille,
toisten sänkyihin ei mennä hyppimään.
Sitten kun asiasta sanot näille lapsille osa uskoo osan joudun ihan poistamaan että leikkikää sitten olohuoneessa kun leikkiminen ei onnistu lastenhuoneessa.
ja pahimpia on nämä joilla omat vanhemmat mukanaan :(
Omat vanhemmat ei asiaan puutu ja sitten kun koetat kauniisti ja kuitenkin jämäkästi sanoa ettei sinne sänkyyn mennä niin johan jonkun Nico-Petterin vanhemmat loukkaantuu ja lähtee pois kun en anna lasten leikkiä :(

Omat lapseni tietää ettei sänkyyn ole mitään asiaa tai joutuu nukkumaan ja hyvin monesti on tilanteita että omat lapseni on lattialla leikkimässä kun vieraat hyppii kerrossängyssä.
Ja juu,
on minulle kerran eräs Nico-Petterin äiti jopa loukkaantuneena ilmoittanut että miksi teillä sitten on kerrossänky :O
Luoja, en voi kuin ihmetellä että onko perheessä se sänky sitä varten että vieraat/lapset saa siellä hyppiä.

Onpas aikuismaista toimintaa lähteä vetämään. Asioista pitäisi pystyä keskustelemaan myös erimielisyyksistä ja rakentavasti. Ehkäpä he pakoon juoksevat ovat joko ruituneita uranaisia kiireieneen tai sitten tavallisia maalaisjuntteja, jotka eivät suvaitse toisten mielipiteitä. Tämä siis kärjistetysti omalla elämänkokemuksellani sanottuna.

[QUOTE="ärrimurri";24839245]Että minua ärsyttää :(
Tapahtui meillä 2viikkoa sitten lasten juhlissa.
Meillä on lapsille hankittu kerrossänky tilanpuutteenkin vuoksi ;) Mutta asiaan..

Ärsyttää kun aina saan samasta aiheesta sanoa ihan auttamattomasti jokaiselle lapselle että ette mene sänkyihin hyppimään,
sänky on nukkumista varten.
Tulkaa pois sieltä ettei mitään satu jne.

Onko ihan alkeellisetkin käytöstavat unohdettu opettaa lapsille,
toisten sänkyihin ei mennä hyppimään.
Sitten kun asiasta sanot näille lapsille osa uskoo osan joudun ihan poistamaan että leikkikää sitten olohuoneessa kun leikkiminen ei onnistu lastenhuoneessa.
ja pahimpia on nämä joilla omat vanhemmat mukanaan :(
Omat vanhemmat ei asiaan puutu ja sitten kun koetat kauniisti ja kuitenkin jämäkästi sanoa ettei sinne sänkyyn mennä niin johan jonkun Nico-Petterin vanhemmat loukkaantuu ja lähtee pois kun en anna lasten leikkiä :(

Omat lapseni tietää ettei sänkyyn ole mitään asiaa tai joutuu nukkumaan ja hyvin monesti on tilanteita että omat lapseni on lattialla leikkimässä kun vieraat hyppii kerrossängyssä.
Ja juu,
on minulle kerran eräs Nico-Petterin äiti jopa loukkaantuneena ilmoittanut että miksi teillä sitten on kerrossänky :O
Luoja, en voi kuin ihmetellä että onko perheessä se sänky sitä varten että vieraat/lapset saa siellä hyppiä.[/QUOTE]

heh heh. mä ymmärrän kyllä että vieraita lapsia ei välttämättä halua sänkyihin(eikä sinne olekkaan asiaa jos emäntä on sitä mieltä), mutta että omatkaan lapsesi eivät saa mennä päivän aikana omiin sänkyihin,älytöntä natsi meiningiä!

meill älapset saa mennä sänkyihinsä koska huvittaa. ja valvonnan alla saavat jopa hyppiä meidän sängyssä joskus. voi ei kamalaa.

Ei meilläkään sängyissä saa hyppiä, ei vieraat eikä omat lapset, mutta miksi sängyssä ei saisi leikkiä? Omani mielellään leikkii sängyllä esim. nukkeleikkejä tai sitten istuu sängyllä lukemassa. Miksi sängyssä pitäisi vain ja ainoastaan nukkua?

[QUOTE="vieras";24839441]Ei meilläkään sängyissä saa hyppiä, ei vieraat eikä omat lapset, mutta miksi sängyssä ei saisi leikkiä? Omani mielellään leikkii sängyllä esim. nukkeleikkejä tai sitten istuu sängyllä lukemassa. Miksi sängyssä pitäisi vain ja ainoastaan nukkua?[/QUOTE]

Kun ne lapset yleensä menee sinne yläsänkyyn :(
Annoin aikani luvan että alasängyn päällä saa leikkiä mutta ne leikit meni aina ylös,
ja siitä ei tullut loppua niin nyt meillä on sänky vain ja ainoasteen nukkumista varten.
Tiedätkö kuinka raivostuttavaa on illalla tarkistaa koko sänky että siellä ei ole legoja ym leluja niin ylhäällä kuin alhaallakin ;)
Olen sitten natsi kuten joku sanoi :D
Minä vaan en pidä siitä että saan jatkuvasti olla sanomassa ettei meidänkään lasten sänky ole mikään riehumispaikka.
Toki tiedän että sänky kiinnostaa sillä onhan kerrossänky mutta eipä nämäkään keiden lapset meillä hyppii ja joita komennan niin heilläkään ei saa hyppiä ja seisoskella heidän sängyssään,
meikö poikkeus sen takia kun on kerrossänky?
Ja ihan OT mutta perhe jossa myös kerrossänky näiden lapset tajuaa ettei sänkyyn mennä eikä sinne koskaan yritä, vaan nämä sängyssäpomppijat on ihan aina näitä joilla on oma ns matala normaali sänky.

Jaa. Meillä saa sekä omat että vieraat lapset kiivetä kerrossänkyyn ja istuskella sängyssä, mutta pomppiminen on kielletty koska sitä sänky ei varmaan kestäisi.

Miksi ei saisi?

Sekä omat että vieraat lapset keräävät myös levittämänsä lelut pois kun leikki loppuu, niin sängystä kuin muualtakin.

Omituisia vieraita. Meillä kuopus hyppelee sängyssä, koska on niin hento ja laiha, että sänky sen kestää (koululainen painaa reilusti alle 20 kg) Olen kuitenkin kertonut hänelle, että on koteja, joissa sängyillä ei hypitä. Hän sanoi, että niin tietysti. Eikä hän muutenkaan kylässä hyppelisi toisten sängyllä, kuulemma.

[QUOTE="ärrimurri";24839476]Kun ne lapset yleensä menee sinne yläsänkyyn :(
Annoin aikani luvan että alasängyn päällä saa leikkiä mutta ne leikit meni aina ylös,
ja siitä ei tullut loppua niin nyt meillä on sänky vain ja ainoasteen nukkumista varten.
Tiedätkö kuinka raivostuttavaa on illalla tarkistaa koko sänky että siellä ei ole legoja ym leluja niin ylhäällä kuin alhaallakin ;)
Olen sitten natsi kuten joku sanoi :D
Minä vaan en pidä siitä että saan jatkuvasti olla sanomassa ettei meidänkään lasten sänky ole mikään riehumispaikka.
Toki tiedän että sänky kiinnostaa sillä onhan kerrossänky mutta eipä nämäkään keiden lapset meillä hyppii ja joita komennan niin heilläkään ei saa hyppiä ja seisoskella heidän sängyssään,
meikö poikkeus sen takia kun on kerrossänky?
Ja ihan OT mutta perhe jossa myös kerrossänky näiden lapset tajuaa ettei sänkyyn mennä eikä sinne koskaan yritä, vaan nämä sängyssäpomppijat on ihan aina näitä joilla on oma ns matala normaali sänky.[/QUOTE]

Pari yötä kun nukkuu lego selän alla niin oppii ihan itse siivoamaan sänkynsä.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Meillä on myös ollut kerrossänky ja koska tiedän että se kiehtoo vieraita lapsia ja varsinkin sellaisia, joilla ei itse ole korrossänkyä, niin istuin itse aluksi lastenhuoneessa vahtimassa lasten leikkiä. Sitten kun alkoivat muutkin leikit kiinnostaa pystyin lähtemään pois lastenhuoneesta.

Meillä omat lapset saavat leikkiä sängyissään, mutta en kyllä välitä, että sinne menee vieraita lapsia synnäreillä, joten kieltäminen on mielestäni ihan ok, mutta toisaalta lapsia pitää myös ymmärtää ja he tarvitsevan valvontaa, joten miksi siellä ei voi valvoa mitä tapahtuu?

[QUOTE="ärrimurri";24839245]
Omat lapseni tietää ettei sänkyyn ole mitään asiaa tai joutuu nukkumaan [/QUOTE]

Joutuu nukkumaan? Nukkuminen rangaistuskeinona, ei hyvää päivää...

Meillä saa niin omat kuin vieraatkin lapset leikkiä ja hyppiä sängyissä, siis alle kouluikäiset. Kyllä ne sängyt sen kestää.

no hitsi, en ymmärrä sua yhtään. mikä on kivempaa kuin leikkiä kerrossängyssä. olet todella tiukka kun edes omat lapsesi ei saa sängyissään leikkiä. mikä sua siinä niin kuin oikeasti haittaa? tuskin legot tai lelut? laita päiväpeitot sänkyihin suojaksi, sulla ne varmaan kyllä jo onkin, joten kerro nyt se syy, miksi lapset ei saa sängyissä leikkiä?

[QUOTE="huh";24840263]no hitsi, en ymmärrä sua yhtään. mikä on kivempaa kuin leikkiä kerrossängyssä. olet todella tiukka kun edes omat lapsesi ei saa sängyissään leikkiä. mikä sua siinä niin kuin oikeasti haittaa? tuskin legot tai lelut? laita päiväpeitot sänkyihin suojaksi, sulla ne varmaan kyllä jo onkin, joten kerro nyt se syy, miksi lapset ei saa sängyissä leikkiä?[/QUOTE]

Meillä sänky on myös nukkumista ja rauhoittumista varten, leikki ei ole rauhoittumista. Sma kun veisi lastenhuoneeseen tietokoneesta teeveestä aina pleikkariin lähtien ja sitten ihmetellään kun lapsi ei nuku levollisesti kun moiset houkuttimet on vieresä.

no ei meilläkää saa sänkyihin leluja kantaa :) sängyssä nukutaan, luetaan kirjoja tms rentoudutaan, mutta ihan sellaista leikkileikkimistä ei. Lapsilla on kuitenkin paljon tilaa jossa leikkiä.

Sinne kerrossänkyyn on aika v*ttumaista vaihtaa lakanoita jne. Sit kun siellä likaisilla vaatteilla rymytään, revitään peitot irti jne. Ehkä teidän puolustelijoiden lapset kavereineen voi mennä teidän parisänkyyn leikkimään?

meillä on kolmekerroksinen kerrossänky ja sekin kiinnostaa pieniä vieraita, mun puolestani saavat leikkiä sielä ja ihan kivakin isommille et pääsevät leikkimään pikkuleluilla yläsänkyyn, ettei nää naperot mee sotkemaan kivoja leikkejä. :) mut tietysti tapansa kullakin, enkä anna omien lasteni hyppiä toisten sängyillä. En kyllä anna hyppiä omillakaan sängyillä kun ei ne välttämättä kestä..

Ottammatta kantaa siihen, pitäisikö lasten antaa leikkiä sängyllä vai ei. Jokainen mielestäni saa päättää omassa kodissaan tästä. Mutta on kyllä outoa käytöstä vierailta, ettei teidän sääntöjä noudatettu. Itse annan leikkiä omassa kodissa sängyssä ja hyppiä. Mutta kyllä minä opetan lapselle, että toisten sängyillä ei hypitä tai leikitä, ilman talossa asuvan aikuisen lupaa.

[QUOTE="vieras";24840625]Sinne kerrossänkyyn on aika v*ttumaista vaihtaa lakanoita jne. Sit kun siellä likaisilla vaatteilla rymytään, revitään peitot irti jne. Ehkä teidän puolustelijoiden lapset kavereineen voi mennä teidän parisänkyyn leikkimään?[/QUOTE]

ei meidän Jessicalla ja NicoPetterillä ole likaiset vaatteet
teillä taitaa olla

Niinpä - ja luulisi kerrossängyssä nukkuvan olevan jo muutenkin sen ikäinen, että osaa siivota Legot ja muutkin lelut pois sängystään.

Paitsi kovakalloisimmat kuten meillä. Sänky on niin täynnä romua (pehmoja ja kirjoja, origameja yms.) etten ymmärrä miten siellä voi nukkua. Ikää 9v neidillä ja pojalla 12v...
Lakananvaihtopäivänä nakkelen kaikki lattialle, saavat itse siivota paikoilleen.
Ei meillä kyllä muksut kylässä sängyissä ole hyppinyt vaikka saavatkin sängyissäänkin leikkiä.

Meilläkin on lapsilla kerrossänky, ja se kiinnostaa aina kyläileviä leikkikavereita - ja musta ne saa siellä leikkiä, kun on tuollainen vähän erikoistilaisuus. Musta tosi pienetkin lapset (meillä 2,5 v. esim.) ymmärtää, että säännöt on vähän erit kun on juhlat/leikkitreffit.

Yleensä kotona ei leikitä kerrossängyssä, mutta lähinnä koska me ei ylipäätään leikitä juuri makuuhuoneissa vaan olohuoneessa. Jos lapsi haluaa leikkiä yläsängyssä, minusta siinä pitäisi olla aikuisen vieressä, siksi saatan kieltää. Lapsi osaa olla yläsängyssä nätisti ja varovasti jos on esim. päiväunilla, mutta pelkään että leikkiessä varovaisuus unohtuu ja poika putoaa.

Aikuisten parisängyssä saa hyppiä, jos äiti tai isä valvoo :-) Meillä on näin halvat huvit!

Yhteistyössä