Onko kenenkään mieli muuttunut lasten määrästä?

  • Viestiketjun aloittaja "joku"
  • Ensimmäinen viesti
"tia"
Aina nuorena haaveilin suurperheestä. Miehenki kans suunniteltiin että kaksi heti putkeen. Meillä on yksi 4 v poika, ja on alkanut tuntua että se riittää. Aikaa tosin on vielä saada lisää lapsia.
 
Minulla oli aiemmin haaveena saada viisi lasta. Enää en oikein haaveile noin isosta määrästä lapsia, sillä ei ole vielä ensimmäistäkään lasta enkä ole enää mitenkään nuori. Kolme lasta on nyt haaveissa tällä hetkellä. Minulle sopisi myös se, että saisin vaikka kaksoset tai kahdet kaksoset. Meillä on suvussa kaksosia, itsekin olen sellainen, joten ties vaikka osuisi minunkin kohdalle kaksoset. Siinä saisi kaksi lasta yhdellä raskaudella ja yhdellä synnytyksellä. Sopisi minulle paremmin kuin hyvin.
 
"jaana"
Aluksi olin varma että kaksi riittää mutta nyt kolmas tulossa ja eiköhän nyt riitä. Tämän jälkeen kaksi sektiota takana niin ei varmaan olisi mahdollista montaa enään tehdäkkään.
 
Joskus (ennen ku oli yhtään) ajattelin että jopa 7 lasta... Huh. 3 vois olla ihan hyvä luku. Max 5. Ehkä. En tiedä, katsotaan yks lapsi kerrallaan. Toisen ainaki vielä haluan (mutta en ihan nyt vielä kun typy vasta vajaa ½v).
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Aluksi halusin kolme lasta, olin suunnitellut tarkat ikäerotkin. Ensimmäisen lapsen jälkeen sairastuin parantumattomaan sairauteen. Nyt odotan pikkukakkosta ja tämä on varmasti viimeinen, en uskalla enää riskeerata :( Elämä ei aina mene niin kuin suunnitellaan..
 
"vieras"
Minä puolestani haaveillut 4 lapsesta aina mutta jostain syystä kuopuksen( 2 lasta tällä hetkellä,nuorempi 4v) jälkeen olen potenut aina vain pahenevaa raskaus/synnytyskammoa etten yksinkertaisesti uskalla enää:(
 
Minä ajattelin vielä kuukausi sitten, että kaksi lasta riittää. Nyt olen tullut hulluksi ja mietin, että neljä lasta olisi ihaa asia! Tässä on kyllä iso, iso mutta: en enää koskaan halua olla raskaana ja synnyttää.

Aloin miettiä adoptiota. Sisarukset, vaikka Venäjältä. Ja sitten kuvaan tulee uusi iso, iso mutta: raha.

Vaikeita juttuja nämä.



Mutta Anatolialle onnittelut! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
Hieman vanhempi äiti
Nuorempana ajattelin että 2-3 lasta ois kiva. Kun tapasin mieheni, ajattelin että haluan ainakin 4 lasta hänen kanssaan! Nyt meillä on yksi lapsi ja toinen tulossa, ja sen jälkeen lapsiluku on ehdottomasti täynnä! Ei enää yhtään raskautta, synnytystä, imetystä minulle kiitos! ;D
 
meilllä
Joo no eka kun tuli tiesin, että haluan joskus toisen, mutta se toinen kuitenkin tuli sitten alle kahden vuoden ikäerolla, ihan harkittuna. Olin kuitenkin varma toisen raskausaikana, että jos tästä jotenkin selviän, ei enää koskaan.
Kun oli kaksi tuli päähänpisto kolmannesta ja siitä ajatuksesta se lähes alkunsa saikin. Jälleen ikäeroa edelliseen alle kaksi vuotta.
Nyt kun on kolme olen enemmän ja enemmän haaveillut neljännestä ja eiköhän se saa tulllakin jos tulee....nyt tosin ikäeroa pienempään tulisi jo minimissäänkin neljä vuotta.
 

Yhteistyössä