vauva

• Viestiketjun aloittaja mummoko 44-vuotiaana
  • Ensimmäinen viesti
"hmm"
Mitäs sit? mummo tai ei, pitääkö sun sit alkaa vetää nutturaa tiukemmalle? Ei se vissiin tarkota sitä että sun pitää olla sellanen mummo, joka koetaan mummoksi(siis nuttura päässä kera harmaiden hiuksien ja sukkia kutomassa kiikkustuolissa)
Olisit onnellinen lapsen lapsestasi.

....
Mä keskustelisin vakavasti pojan kanssa eri vaihtoehdot läpi ja jos ovat päättäneet pitää vauvan katsoisin että poikaa kantaa vastuunsa. Jos olisin tytön äiti pakottaisin tekemään abortin.

Mun äiti on tullut mummoks 4 2vuotiaana. ( mihin se kakkonen oli jäänny???)
Taisi enemmän kauhistella sitä kun kouluainakinen ystävänsä tuli saman ikäisenä ensikerran äidiksi....

Mä melkein odotan koska saisin olla mummo... ( ikää 40 v )

Viimeksi muokattu:
Rva 44v myös
kyllä itsekin kauhuissani jos tyttäreni (ensi vuonna 17v) kertoisi olevansa raskaana. Tilanteesta käytäisiin varmasti yksi elämän vakavimmista keskusteluista. 17v on vielä kuitenkin tosi nuori, oikeastaan lapsi itsekkin ja yhtäkkiä pitäisi alkaa kantamaan vastuuta pienestä ihmisestä. Perheen elättäminen, parisuhteesta ja lapsesta huolehtiminen kuin ei suju ihan vasemmalla kädellä vielä vanhempanakaan..voimia ap:lle!:(

Missä pumpulissa sä oikein elät!? Tiedän monia aikuisiakin vanhempia, jotka katuvat lapsentekoa. Saatika sitten kersa, jonka mielialat vaihtelee muutenkin tunnin välein.
No muutetaan sitten muotoon suurin osa teinivanhemmista ei kadu lapsen hankkimista. Minä en tunne yhtään teinivanhempaa, joka olisi myöhemmin katunut sitä, että sai lapsen alle 20-vuotiaana.

Voi huoh. En vaa antaisin lapsen elää nuoruutensa rauhassa loppuun. Näin teki myös minun äitini ja minä olin jo 18v. eikä ole kyllä traumoja sitten pätkääkään.
No onnea vaan sinulle, mun mielestä jokaisella nuorella ja aikuisella pitää olla valta päättää omasta ruumiistaan. Aina saa vakavasti keskustella, mutta pakottaa et voi ja tuskin äitisikään sua mihinkään lääkärille fyysisesti pakotti.

----
Mun äiti on tullut mummoks 4 vuotiaana.
Taisi enemmän kauhistella sitä kun kouluainakinen ystävänsä tuli saman ikäisenä ensikerran äidiksi....

Mä melkein odotan koska saisin olla mummo... ( ikää 40 v )
Nelivuotias mummo olisi kyllä aikamoista...

Mutta nelikymppinen mummo ei niinkään. Itse ystäväni kanssa yritimme vielä viimeisiä päivänsäteitämme, kun ystäväni tuli mummoksi. Hänen oma äiti-uransa kyllä tyssäsi muihin haasteisiin, mutta toiveena heidän perheellään oli siis vielä äitiys ja mummous yhtä aikaa.

Jos itse olisi saanut parikymppisenä lapsia, niin toivottaisin lapsenlapset tervetulleiksi, mutta koska itse taistelin lapsettomuuden kanssa parikymmentä vuotta, niin tätä "haastetta" ei koskaan tule vastaan...

Yhteistyössä