[QUOTE="kotiäiti";24827704]Minä ihmettelen eniten, eikö työssäkäyviä äitejä häiritse se, miten vähän he näkevät lapsiaan?
Kiireisimmissä tapauksissa esim. pari tuntia illassa, ja viikonloput. Ja miten oma ura on tärkeämpää kuin lapset?
Lapsia siirretään hoitopaikasta toiseen, koskaan ei voi tietää onko hyvä tarhatäti..ja elämä on pelkkää lasten viemistä ja hakemista. Minusta on selvää että lapset kärsivät tällaisesta aikaihmisten aikatauluelämästä. Onko näillä uraäideillä joku emotionaalinen nappi painettu pois päältä, etteivät he tunne milnkäänlaista mielipahaa lastensa puolesta?
Toisekseen ihmettelen sitä, miten vähän he ovat kiinnostuneet lapsen elämästä. Tiedän monta tällaista äitiä, jotka eivät ole yhtään perillä lapsen kehitystasosta,koska viettävät niin vähän aikaa yhdessä; eivät lue lapsille, pitävät lapsia ikuisesti niin pieninä, etteivät lapset saa ikänsä kaipaamaa virikettä, lapset tuskin puhuvatkaan mitään juuri tämän takia( kyseessä siis pienet lapset ikähaarukalla 1-3v.)
En siis ymmärrä miksi omat halut menevät lasten edelle, eli kun oma pää ei kestä lasten kanssa olemista, kiirehditään töihin pakenemaan omia lapsia? Eikö kuka tahansa aikuinen pysty kestämään sitä "pään hajoamista kotona" muutaman vuoden lasten takia,jotta lapsi saisi olla oman äitinsä kanssa? Lapsia tehdään siis vaan elelemään aikuisten elämän mukaan, mitään ei anneta periksi ja mistään omasta ei luovuta lapsen takia? Miksi?[/QUOTE]
Js ymmärtäisit lasten kehityksestä jotain, ymmärtäisit varmaan, että ikähaarukalla 1-3 lapset osavaat todella erialaisia asioita. Siinä kun toinen oppii puhumaan 1 v, toinen oppii 3 v, jopa ihan samassa perheessä.
Ja jos ymmärtäisit jotain muuta kuin MINÄ-MINÄ-kantilta elämää, ymmärtäisit että ihmiset ovat erilaisia, kaikki vaan ei ole niin empaattisia kuin toiset, tai että taustalla voi olla tekijöitä jotka vaikuttavat ratkaisuihin, mutta joita he todellakaan eivät halua tuollaiselle tuomitsijalle kertoa.
Mutta hyvä yritys kiillottaa omaa sädekehää, vaikka vähän läpinäkyvä