Mikä koira meidän tytöille? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dog<3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No edelleen sitten pyytäisin, että antaisit tarvitseville niitä neuvoja, jotta näin ei kävisi. Pätemisestä ei hyödy kukaan (paitsi ehkä oma egosi).

Olisikohan ollut aivan ensimmäinen viesti jonka minä tähän ketjuun kirjoitin

"Oletko yhtään selaillut vaikka kennelliiton sivuja?

Keltaset pörssit ym. ö-luokan sivustot ei varmasti ole niitä parhaimpia teidän tapauksessa. "

Olisikohan ollut aivan ensimmäinen viesti jonka minä tähän ketjuun kirjoitin

"Oletko yhtään selaillut vaikka kennelliiton sivuja?

Keltaset pörssit ym. ö-luokan sivustot ei varmasti ole niitä parhaimpia teidän tapauksessa. "

Ensimmäinen viestisi oli jo herjaava (vaikkakin lievästi), ja perustui siihen että oletit asioita, joista et tiennyt mitään. Heti toisessa viestissä aloitkin jo nälvimään lelukoiralla.

Elä ainakaan ota chihua koska ne eivät sovi lasten käsiin/lapsille. Kun chihua kohdellaan "huonosti" niin niistä tulee agressiivisia sekä ruokavalion suhteen pitää olla hyvin tarkka. Mielestäni labradorinnoutaja olisi hyvä perhekoira. Minun mielipide on ettei kannata lapsille ottaa koiraa, vaan perheelle ja jos perheessä on pieniä lapsia niin ei pidä ottaa kääpiökoiraa eikä muutenkaan niin pientä että jää jalkoihin, eikä missään nimessä chihua. Etsi netistä tietoa seurakoirista.

Ei kuules kukaan ole niin tyhmä ettei noita jo koirasta tietäisi. Ap tuli tänne kyselemään roduista, ei pikkutriviaa. Vai tuletko seuraavaksi pätemään että sillä koiralla on muuten sitten neljä jalkaa ja häntä! Saattavat joskus jopa haukkua! Hui!

No kyllä kuule moni on tietämätön!
Et ole vissiin kuullut, miten on Suomessakin pentu hankittu ja aikuisena koirana palautettu, kun on ollut liian haastava (tai joissakin tapauksissa palautettu jo 1-2kk kuluttua kun hankittu, kun ei olla jaksettu panostaa pentuun)? Ikävä kyllä tätäkin tapahtuu ja mikäli tällä perheellä EI ole ennen koiraa ollut niin kyllä suosittelen lukemaan paljon koirista, ennenkuin koiran ottavat. Hyvät ja huonot puolet. Etteivät sitten palauta koiraa sen takia, kun olikin liian hankala pitää...

Mutta siis joo ns. helpporotuisia on monia.
Itse suosittelen mm. kultaistanoutajaa, collieta/shetlanninlammaskoiraa, cockerspanielia ja mitäköhän vielä... No siinä nytten muutama. :)

Yhteistyössä