Mun pojalla on atooppinen ihhottuma jota tietyt ruoka-aineet pahentaa, joten kyllä mä katson mitä ne syö pk:ssa etten tarjoa kotona samaa ruokaa peräjälkeen tai lyhena ajan sisään uudestaan.Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;24805427:Täytyy vielä kysyä: Kai sä katot todella tarkkaan, ettei teillä kotonakaan syödä kuukauden sisällä sellasta ruokaa mitä päikkärissä on syöty?
Entä sitten, kyllä meilläkin syödään pitsaa.lähtee paistamaan pizzaa iltapalaksi
ja aikoo syöttää sitä lapsilleen
Onko sun mielestä pk:n ruokailu tosiaan persiistä, jos samaa ruokaa on tarjolla kahdesti saman kuukauden aikana?Ihan vapaasti. Ei hetkauta pätkääkään.
Palstan mielestä lasten pk ruokailua EI voi parantaa, vaikka se olisikin persiistä, koska pitää olla tyytyväinen siihen kuraan mitä tarjoillaan useasti.
Mutta kuten mulle Espoon Carerin:n vastausviestissä todettiin tullaan ruokalista käytäntöä' muuttamaan.
Eli EN OLE AINUT joka on pistänyt merkille listan outouden...
Korkeintaan kerran kuussa?Entä sitten, kyllä meilläkin syödään pitsaa.
joo ei ulise. Minä töissä päiväkodissa ja lapseni tarhassa hoidossa. En tosiaan jaksa laskea välejä ja kauhistella miten kehtaavat tarjota sen ja sen välein sitä ja tuota. En mä edes tiedä mikä kierto noissa taloissa on. Turhaa sä ny kyllä natkutat. Meillä on ruoka hyvää ja kiertää joten onko kamalasti väliä onko se jakso 3 viikkoa vai 5viikkoa?Oikei otetaan nyt esim viime viikon maananta 6.10 oli lihamakaronilaatikkoa ja sitä on TAAS tarjolla 31.10 eli kolmen viikon väli.
Mutta ookoo jos teille passaa niin ihan hyvä. Mutta yksikään teistä ei sitten ulise tulevaisuudessa kun pk ruoka ei passaa tai tarjoilu väli.
Opettele lukemaan äläkä esitä mutu-arvioita.Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24805486:ap on taatusti se äiti, joka syöttää lapsille pelkkiä eineksiä kotona ja siksi vaatii päiväkotiin luomua sun muuta ruokaa
Ei niin ole, kun se Hesan esimerkin mukisesti jätettiin pois ja korvattiin muulla.Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;24805568:Asiat on varmaan oikeasti hyvin jos tuo on ainoa valituksen aihe päivähoidossa.
Mä en tuollaisesta keksisi edes valittaa. Ei ole mun mielestä mikään epäkohta ja välipalavaihtoehdot on oikein hyviä Espoossa(kin). Mulla kanssa kaksi nuorinta lasta nauttii Espoo Catering:n välipaloja ja lounasta, sekä aamupalaa(tarvittaessa). Espoossa ei edes ole päiväkodin ja koulujen pöperöissä sitä paljon pelättyä natriumglutamaattia.
Höh, Itsekkään en tykkäis moisesta!Rupesin täsä ihmettelemään miksi pk:ssa on 2 kertaa yhden kk:n sisällä lihapiirakkaa välipalaksi.
No sain vstaukseksi että täällä Espoossa vaihtuu ruokalistat "paremmiksi" viikolla 48. No saa nähdä onko sitten listat järkevämmät tai paremmat. Jos ei niin sitten pukkaa uutta reklamaatiota
Toki saa epäkohdille tehdä jotain. Jos sellaisia on. Mun mielestä epäkohtia ei välipaloissa ole. Mutta toki ihmisiä on erilaisia niin kuin mielipiteitäkin.Ei niin ole, kun se Hesan esimerkin mukisesti jätettiin pois ja korvattiin muulla.
Mua nyt vaan ihmetyttää että eikö sitä päivähoidon epäkohdille sitten saa tehdä mitään, jos sellaisia huomaa?
Ei saa esittää huomioitaan "kioskiruoasta", jota lapsille tarjotaan?
Siis onneksiOnkesi joku muukin huomannut.
No meillä on yksi suurin aiheuttajista on peruna. Tossa pari viikkoa sitten oli neljänä päivänä peräkkäin perunaa eri muodoissa ja lopputulos oli se että kädet oli verillä loppuviikosta.Minuakin kiinnosti mitkä aineet pahentaa apn lapsen atopiaa??
Itsekin Espoolainen, lapsi ei siedä lisäaineita ym. ja on piakkoin menossa hoitoon..Oonkin miettinyt että pitäiskö se erikoisruokavalio järkätä.
Hitsi sä ehdit ensin! Meillä on joka viikko yhtenäpäivänä jauhelihakastiketta ja perunaa ja makkarakastikketta ja perunaa. Ja mikä pahinta, kurkkua on JOKA KERTA lautasella lounaan yhteydessä! Mun lapsi traumatisoituu :'( .Nyt jos koskaan voit kokea olevasi paska äiti!
T: jauhelihakastiketta ainakin 4 kertaa kuukaudessa
Lääkärintodistuksella saatte ruokavalio-asiat päikyssä kuntoon.No meillä on yksi suurin aiheuttajista on peruna. Tossa pari viikkoa sitten oli neljänä päivänä peräkkäin perunaa eri muodoissa ja lopputulos oli se että kädet oli verillä loppuviikosta.
Samoin jo ihan se että jos samantyyppistä ruokaa on usein se pahentaa myös. Tuore tomaatti esim. myös. Plus pari muuta ainetta. Me ei olla käyty virallisesti kokeissa. Mutta nyt näyttää siltä että pitää mennä.
opettele lukemaan.ap taitaa itse tarjota kotona vaan einestä ja toivoo siksi että päiväkodissa lapsi saisi oikeaa ruokaa
no perunasta sä et pääse lapsesi ruokavaliossa eroon kuin lääkärintodistuksella. Peruna on niin suomalaista perus ruokaa, että sitä tullaan tarjoamaan aina päiväkodeissa ja kouluissa usein. Myöskin siksi, että se on edullista ja mielummin mä kyllä tykkään, että mun lapsi saa perunaa kuin esim. vaaleaa makaroonihöttöä missä ei ole ravintoarvollisesti mitään !No meillä on yksi suurin aiheuttajista on peruna. Tossa pari viikkoa sitten oli neljänä päivänä peräkkäin perunaa eri muodoissa ja lopputulos oli se että kädet oli verillä loppuviikosta.
Samoin jo ihan se että jos samantyyppistä ruokaa on usein se pahentaa myös. Tuore tomaatti esim. myös. Plus pari muuta ainetta. Me ei olla käyty virallisesti kokeissa. Mutta nyt näyttää siltä että pitää mennä.