Miksihän lapsiperheparkkipaikkoja ei kunnioiteta samalla tavalla kuin Invaparkkipaikkoja?

• Viestiketjun aloittaja Niin minäkin
  • Ensimmäinen viesti
tilaa
Valta-osa ei edes tiedä mitä ne paikat on. Kylttiäkään ei kokematon noin vain huomaa. Ruuhka aikaan on vielä sitten se ettei täällä ole edes parkkipaikkoja riittävästi autoille.

Niin jos lapsiperhepaikat olis kauempana kaupan ovesta niin mä veisin siitä huolimatta auton sinne, koska on helpompi lastata ja kiinnittää lapset istumiin, kun ei tarvii hikoilla oven välissä ettei vaan osu viereiseen autoon. Jotkut parkkikset on joskus 80-luvulla tehty eikä silloin ollut esim. citymaastureita, isoja farmareita joiden vieressä tilaa on tosi vähän siinä ruudussa....
Mutta jotkut ajavat inva- ja perhepaikoille vaikka mikä olisi, tuskin sakkouhkakaan auttaa...

Niin jos lapsiperhepaikat olis kauempana kaupan ovesta niin mä veisin siitä huolimatta auton sinne, koska on helpompi lastata ja kiinnittää lapset istumiin, kun ei tarvii hikoilla oven välissä ettei vaan osu viereiseen autoon.
Komppaan tätä. Niin paljon mukavampi ottaa lapsia autosta ja laittaa autoon, kun on vähän enemmän tilaa. Mä pyrin muutenkin ajamaan sellasiin paikkoihin kaupan pihalla, että olis vähän enempi tilaa, varsinkin kun mein toinen auto on 2-ovinen, nii se lasten autosta poisottaminen on oma operaationsa aina :D

itse en ole kertaakaan 6v aikana saanut autoani perhepaikalle, vaikka olisin mihin aikaan liikkeellä. nyt 3 lapsen kanssa ajan aina prisman kaukaisimpaan nurkkaan parkkipaikalla, että saisin kaukalot ja muksut + ostokset hyvin autoon. jaksetaan kyllä kävellä, mutta se vaan ihmetyttää, että vaikka ajaisin kuinka kauas niin aina siihen voiereen on joku valopää ajanut autonsa niin viereen, että esim. kaukalon laittaminen on mahdotonta. isommat lapset pääsevät kyllä pienestä raosta sisään, mutta kaukaloa ei todellakaan saa. kiva alkaa siinä sitten autoa siirtämään. Näin tapahtunut jo useita kertoja.

sitä kyllä itsekin ihmettelen miten niin monelle lapsiperheelle se kaupassa käynti on sellaista showta ja hankalaa.

asiak
Ite oon ajanu perhepaikalle ison mahani kanssa sen jälkeen AINA jos suinki on mahdollista ku kertaalleen en mahtunu autoon, viereisen auton parkkeerattua autonsa niin lähelle mun autoa etten saanu ovea tarpeeksi auki. Vänkärin puolelta könyäminen RV 36 ei ollu oikein mahdollista sekään, saati peräkontista. Onneksi oli avulias nuorimies lähellä joka pelasti mamman pulasta.. Mukana olivat myös 1½v ja 3½V lapset

,.,.,.,
[QUOTE="Asiakas";24788329]En tiedä oletko koskaan koittanut käydä kaupassa esim. kaukaloikäisen ja karkailevan uhmaikäisen kanssa? :) Voin kertoa että siinä oppii aika äkkiä arvostamaan sitä ettei tarvitse kulkea autojen seassa... Ihan turvallisuuskysymys siis. Ainakin meidän Prisman parkkiksella ei ole perhepaikkoja ja joskus on ihan helvettiä yrittää tunkea kaukaloa autoon jos siihen viereen on joku sattunut ajaan. Mainostavat itseään vielä perhemarkettina, pyh.[/QUOTE]

minä haen yleensä yksin ollessani kärryt sisältä, lapset odottavat sen hetken autossa, otan usein sellaiset kärit missä on kaukalo ja sitten se istuinosa 2vuotiaalle. jos niitä kärryjä ei ole vapaana, otan ihan kaukalollavarustetun kärryn ja nostan uhmiksen sinne kärryosaan parkkiksen ajaksi (tiedän, ne bagteerit)

Ite oon ajanu perhepaikalle ison mahani kanssa sen jälkeen AINA jos suinki on mahdollista ku kertaalleen en mahtunu autoon, viereisen auton parkkeerattua autonsa niin lähelle mun autoa etten saanu ovea tarpeeksi auki. Vänkärin puolelta könyäminen RV 36 ei ollu oikein mahdollista sekään, saati peräkontista. Onneksi oli avulias nuorimies lähellä joka pelasti mamman pulasta.. Mukana olivat myös 1½v ja 3½V lapset
näin kävi minullekin talvella kun olin raskaana.

Mä tajusin vasta eilen parkkiksella ajaa lapsiperheruutuun vauvan ja 6-vuotiaani kanssa. En ole sitä ennen ajatellut edes että voisin pysäköidä siihen :D . Hyvin ollaan pärjätty ilmankin.

Raskaana ollesssa ajoin pakulla perimmäiseen parkkiruutuun, mutta kuskin puolen oven puoli oli samalla puolella kuin seuraava parkkiruutu.Olisi pitänyt ajaa auto toisinpäin, koska joku valopää oli parkkeerannut autonsa millin päähän omastani ja ensin kun sain itseni ja mahani ahdettua autojen väliin, niin eipä ison pakun ovi mahtunut avautumaan kunnolla. No, se auto jäi sivupeliä köyhemmäksi ja muutama naarmukin taisi jäädä muistoksi, en alkanut könyämään autooni toiseltakaan puolelta varsinkin kun olin tietoisesti ihan perälle autoni ajanut eli tilaa oli joka pikassa ympärillä.

Aries 78
Niin jos lapsiperhepaikat olis kauempana kaupan ovesta niin mä veisin siitä huolimatta auton sinne, koska on helpompi lastata ja kiinnittää lapset istumiin, kun ei tarvii hikoilla oven välissä ettei vaan osu viereiseen autoon. Jotkut parkkikset on joskus 80-luvulla tehty eikä silloin ollut esim. citymaastureita, isoja farmareita joiden vieressä tilaa on tosi vähän siinä ruudussa....
Mutta jotkut ajavat inva- ja perhepaikoille vaikka mikä olisi, tuskin sakkouhkakaan auttaa...
Yhdyn täysin ajatukseesi. Ja onhan se "turvallisempaakin" olle leveässä parkkiruudussa ison auton kanssa kun lapsista ei koskaan tiedä noiden auton ovien avaamisten suhteen, ei kukaan halua maksaa naapuri-auton maalauksia kun lapsi paukauttaa ovella kylkeen..
Ja nuo parkkipaita on tosiaan suunniteltu -80 luvun pikku Nissaneille ja Toyotille, ei niihin mahdu nykyautot oikein mitenkään. Mulla oli iso farkku volvo, niin ei sillä ollut asiaa vanhoihin parkkihalleihin, oli ne remppien jälkeiset käännökset yhtä eteen/taakse värkkäämistä.. Pitäis olla sellasia tulostettuja lapsettomuusklinikan mainoksia autossa, niin saisi aina laittaa autojen tuulilaseihin jos näkee että yksin ajavat perheparkkiin :D :D

"Vieras"
Olen nähnyt lapsiperhepaikkoja vaan Lappeenrannan ABC:llä ja siellä niihin näyttää parkkeeraavan keski-ikäiset miehet/pariskunnat. Kerran selitin piruuttani lapselle suureen ääneen, että nuo ovat lapsiperheille tarkoitettuja paikkoja mutta ehkä saamme auton siihen joskus toiste. Tosin jaksamme kävellä vähän kauempaakin, ei se meidän päiväämme sotke ettei oven viereen päästä.

Yhteistyössä