Joko olet aloittanut neulomisen?

  • Viestiketjun aloittaja handmade
  • Ensimmäinen viesti
handmade
Mun oli pakko ostaa novitan puro-lankaa... aivan ihania värejä, enkä oo ikinä ennen käyttänyt tuollaista lankaa missä on eri sävyjä.
Eka lapanen on nyt valmis.
Mitäs sinä neulot ja millä langalla?
 
IhanaValo
Nuo Puro-langat on ihania :)

Miulla kesken pari pientä projektia, jo valmiina neulotut lahjat äidille Kelo-langasta ja veljelleni (en tiiä mitä merkkiä, kun oli vanha kerä ja vyötteet hävinny) (kaulaliinat).
Tommoista tuubihuivia tekis itellä mieli mut en oikeen oo päässy alkuun siinä, enkä löytäny kunnollsta ohjetta. Lankakauppaankin pitäs poiketa, yritän tosin estellä viel itteeni kun kotonakin olis joitain keriä jotka vois laittaa käyttöön ensin.
 
"Ava"
Sirdarin "Simply Recycled" -langasta (ihana vaalean ruskea väri) teen pienelle pojalleni paitaa. Tulee kyllä todella suloinen, ja poika itse on tulevasta paidastaan kovin otettu! :)
 
"aloittelija"
Alkuperäinen kirjoittaja elletär;24771118:
Tuubihuivi on miltei valmis. Paksua sekoitelankaa käytän.
Mäkin aloin tekemään tuubihuivia eilen. Tällä menolla se on ehkä puolen vuoden päästä valmis, mä oon meinaan hidas ku oon viimeks neulonu yläasteella joskus 13 vuotta sitten. :D Käytän jotain Novitan mustaa lankaa, en tiedä laadusta tarkemmin kun noi on mun miehen jotain jämäkeriä. :)
 
Tytön villapaita on tuolla laatikossa jo kolmatta syksyä odottamassa valmistumistaan. :D Onneksi lähdin tekemään kerralla reilumpaa kokoa, että mahtuu päälle. Ensi talvena ei kyllä enää varmaan mahdu päälle. Inspiraatiota odottaessa..
 
Mitenniin joko? Mulla on aina joku neule kesken. Nyt oon tehny jouluksi 6 pipoa ja huivin ja pari vauvasettiä pyynnöstä (hattu, tumput, sukat) ja pitihän se sit yksi setti omallekin tehdä. Tällä hetkellä on jämälankalapaset tulossa.
 
Jaa, vaikka mitä. Lasketaanko kaikki keskenjääneet jututkin :D

Oon tehnyt just yhden tuubihuivin Palstaprojektiin yhdistelmä tuntematonta villalankaa ja Pirkka lenkkimohairia. Toinenkin pitäisi tehdä eri värillä. Noi tulee nopeasti, kun puikot on 10. Mulla aikaa ei mennyt kuin pari päivää. Lenkkimohairia on tarkoitus käyttää myös sellaiseen bolerotyyppiseen hihattimeen.

Sitten on tarkoitus viimeistellä viime vuonna aloitettu villapaita värikkäällä tico-ticolla (isot osat neulurilla, loput pitää nyt tehdä käsin). Saa nähdä sitten mitä siitä tulee.

Ukolle täytyy tehdä villasukat Pirkkalangasta joululahjaksi. Olen siirtymässä Pirkkaan, kun Novitan langat ovat heikkoja kestämään. Harmittaa kamalasti kun ne menevät rumaksi nopeasti. Tosin jämät varmasti käytän jossain raitana.

Kysymysmerkkejä ovat milloin teen loppuun neuletakin kashmirvillalangasta (aloitettu 2-vuotta sitten) ja joku huivikin on kesken villasta (mutta kenen, en muista enää). Toi neuletakki olisi aivan ihana, mutta se on liian raskas neuloa.

Mua harmittaa vietävästi, että Novitan erikoislangat ovat keinokuitua ja akryyliä. En sellaisia osta. Novita kuitenkin on helpoiten saatavissa esim Prismassa.
 
"puikko"
Mulla on kesken villasukat kummipojalle ja yhdet villahousut hahtuvasta vaippakäyttöön. Valmiina on villasukat mutsille, pipot itselle ja syställe sekä iso kasa isoäidinneliöitä (ne tosin virkataan). Neliöistä kokoan joskus tulevaisuudessa päiväpeiton. Langat on valmiina omiin villasukkiin, neuleeseen tyttärelle ja omalle vauvalle haluisin jotkut töppöset tehdä.
 
Taitaa olla yhdet säärystimet vaiheella.. ei vaa ole jaksan jatkaa niitten tekoa..

Eniten tuli neulottuu ku oli lapset viellä pieniä. sillon tuli tehtyy Hahtuvasta villiksiä aika paljoa ku kestoiltiin..

Viellä ois liukuvärjättyy hahtuvaa ja ties mitä mut ei vaa ole jaksan :)
 
"vieras"
Näihin olen tuhonnut jämälankoja, puoli sukua saa joululahjan lisukkeeksi =)
Helppoja ja nopeita tehdä telkkaa katsellessa.

http://www.novita.fi/cms.php?cms_cname=neulemallisivu&nlm_id=91421
 
[QUOTE="vieras";24771822]Netistä saa. Ja Tampereen keskustasta löytyy erikoisliikkeitä. Ja laidoiltakin. Ja naapurikunnistakin.[/QUOTE]

Niin saakin. Siksi siirryn Pirkkaan mikä on kotimainen vaihtoehto. Mutta se ei estä sitä, että harmittaa että Novita tarjoaa heikkoa laatua ja huonoja raaka-aineita. On se sentään kotimainen firma.
 
"vieras"
On se sentään kotimainen firma.
Kuinkahan paljon Novitan tuotannosta on kotimaista. Onko niillä enää kehräämöäkään.

Pirkka, Virtain villa, Vuorelma, Riihivilla... Onhan näitä oikeasti kotimaisiakin onneksi. Tosin onkohan kaikkien raaka-aine kotimaista kuitenkaan? Suomalaista lampaanvillaa poltetaan tonnikaupalla, kun ei ole enää kehräämöitä eikä markkinoita ja lampaat pitää kuitenkin keritä.
 

Yhteistyössä